What about Claire?

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

What about Claire?

Bericht door captain crash »

Kan spoilers bevatten voor diegenen die seizoen 2 nog niet gezien hebben.

Een groot deel van seizoen 1 draaide om "save the cheerleader" iets wat uiteindelijk gelukt is (of niet want een ander ging dood). Deze cheerleader bleek Claire te zijn. Ik heb zelf wat moeite met dat karakter. Haar ontdekkingstocht vond ik ontzettend leuk om te zien, maar de terugval die ze maakt in seizoen 2 begrijp ik niet. In seizoen 1 ziet ze dat haar vader bereid is zichzelf op te offeren voor haar veiligheid en vervolgens gaat ze in seizoen 2 doodleuk aan de haal met de eerste scharrel die ze tegenkomt. Uiteindelijk is zij trouwens ook niet degene die Peter weet te redden, en daarmee de wereld. Hoe zit dat nou met:"Save the world, save the cheerleader?"

Maargoed, dat daargelaten: Wordt in seizoen 2 nu daadwerkelijk de suggestie gewekt dat ze zou afstammen van die Japanse held? Dit omdat door Parkman duidelijk wordt dat "gifts" overgedragen kunnen worden van ouders op kind (najah dit was natuurlijk uit het verhaal van Nikki en D.L. ook al duidelijk).

Hoe belangrijk is Claire volgens jullie echt?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

beste oplossing: claire doden en cremeren; dan zal sylar nooit bij d'r hersens kunnen komen :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah maar gezien het feit dat ze ook weer tenen kan laten aangroeien...hoe maak je haar zo dood? En, maakt het nu nog uit dat Sylar haar krachten zou overnemen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Nouja, gezien hij dan niet meer dood kan lijkt het me nogal essentieel er alles aan te doen dat hij die krachten niet krijgt. En claire kan op zich wel 'tijdelijk dood', zoals gezien toen die staak door haar nek geboord was. Als je haar daarna cremeert is er niks meer om vanuit terug te groeien, lijkt me?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

"Sever the head or destroy the brain", zoals zo mooi in Shaun of the Dead word gezegd. Het lijkt erop dat alle powers door de hersenen gestuurd moeten worden, ik betwijfel dus dat Clair een kogel door de kop kan overleven. Heel simpel... shotgun tegen hoofd, trekker overhalen. Of ik heb gewoon te veel Resident Evil 4 gespeeld de laatste tijd. :*)

En de familie band tussen Kensei en Clair word gesugereerd... maar zoals wel vaker in deze serie is wat gesugereerd word niet altijd ook de waarheid. Het kan ook gewoon zijn dat iedere power domweg meerdere keren voorkomt. Kwestie van afwachten dus. Ook weten we nog niet of regeneratie echt het ouder worden afremt, of helemaal stopt. Voor zover ik weet komt dit idee compleet van de link die gelegt word met Wolverine. Alleen omdat Mr. Uber-regenerator uit de strip wereld zeer langzaam ouder wordt betekend dat nog niet dat voor Claire (en Kensei) het zelfde geld.

Het was trouwens wel Claire die de wereld heeft gered, of althans Nathen er toe zette om dat te doen. Tot op het laatste moment was Nathan nog aan het twijfelen over wat de juiste actie zou zijn. Clair wierp zichzelf uit het raam om weg te komen van Nathan en z'n ma en naar Peter te kunnen tijdens het uur van de waarheid. Dat was Nathan's wake-up call die hem deed beslissen Peter niet in het centrum van New York te laten exploderen. Laats nog de season finale gezien met commentaar... en daar komt dat duidelijk naar voren.

Het idee van Future Hiro was alleen maar om te voorkomen dat Sylar Claire's krachten kreeg... maar de gevolgen waren veel verstrekkender dan dat.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Maar de tak zat toch in Claire der hoofd? Juist omdat de hersen waren geraakt was ze tijdelijk dood. Net als met het stuk glas in Peter zen hoofd. Oftewel, een beschadiging van de hersenen zorgt voor een schijndood als regeneratie wordt tegengehouden door een object, maar na verwijdering van het object is regeneratie van de hersenen geen probleem.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah en Future Sylar heeft zo goed als zeker de krachten van zowel Claire als Hiro. Ik zou het zelf een toffe verhaallijn vinden als die ook terug door de tijd gegaan is. En dat de gevolgen van het veranderen van de tijdlijn groot zijn is nu al te merken. Of op deze manier de wereld ook echt gered is is natuurlijk ook nog maar de vraag.

Om terug te komen bij Claire - tot op heden kan je in ieder geval zeggen dat het proces van ouder worden bij haar niet langzamer gaat dan bij anderen. Waarom zou dit wel zo zijn als ze volwassen is? Het idee dat Kensei nog kan leven is wel cool ;) Wat betreft dood als je hersenen eruit zijn - hoe verklaar je dan dat Peter nog leeft? Die is toch mooi ontploft en zou ondanks zijn krachten dood moeten zijn. En zelfs als zijn regeeratievermogens zo groot zijn dat hij dat kan overleven was aan het einde van seizoen 1 duidelijk dat hij zijn krachten nog niet onder controle had. Ik verwacht hier trouwens nog wel uitleg over.

Maar, wat vinden jullie van Claire? Ik vind haar als zo'n sleutelkarakter eigenlijk niet leuk genoeg...gelukkig zijn er heel veel Heroes ;)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Claire is nooit m'n type geweest. Maya daarintegen... hot-diggity-damn! :9~
*ahem*

Ik snap waarom Claire in het ensemble zit... en ik zou graag zien hoe haar relatie met Peter verder ontwikkeld, maar verder doet ze me weinig. Al helemaal nu ze haar gezond verstand verloren heeft.

Aan de previews te zien voor de aflevering van vanavond brengt Claire zichzelf met haar domme gedrag zwaar in de problemen. Dat zou tijd worden. Snap dat ze de domme tiener uit hangt... maar ja, dan moet ze ook de gevolgen kunnen accepteren. En die West, het enige wat hij gemeen heeft met Claire is z'n kracht. Die "relatie" red het niet langer dan een paar afleveringen. In feite denk ik dat ie de volgende aflevering al over is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zie mijn eerste post, ik snap dat domme gedrag dus niet. Had het idee dat een deel van haar ontwikkeling van vorig seizoen was dat ze daar overheen kwam. Nu is het allemaal weer goed...papa blijft gewoon stoerder ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik vond Nathan juist goed met zijn power omgaan.
Vliegen so what?

Die gozer doet alsof hij superman is, en onze claire is blijkbaar het domme blonde cheerleader typetje wat ze juist in seizoen 1 zo mooi van zich afschudde.
Ik vind die relatie maar niets. Ik snap ook niet waarom ze geheim houd dat haar vader de 'man with the horn-rimmed glasses' is. Oke, hij was een bad dude, maar hij probeert nu toch juist de firma neer te halen? Hij is nu een good guy :o
Claire is in het eerste seizoen fundementeel geweest voor de petrellies om te doen zoals ze gedaan hebben. Nu in het tweede seizoen is ze niets meer dan een lastpost geworden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

claire weet niet dat haar vader bezig is dat te doen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Oke, dat van nu weet ze niet, maar in seizoen 1 wist ze dat toch wel? Dus ze wist dat hij nu the good guy is geworden toch? Ze zijn nu op de vlucht van de firma, dat zou nog een punt kunnen zijn dat ze het niet vertelt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah ik vind die hele relatie nogal dom. Had het leuker gevonden als ze toch wel weer cheerleader was geworden, bij haar eerste optreden enorm op haar bek was gegaan en zodoende in handen van de firma was gekomen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ dat kan dus alsnog gebeuren :') zou wel een mooie stunt zijn idd
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:^ dat kan dus alsnog gebeuren :') zou wel een mooie stunt zijn idd
Nee want ze wordt toch niet echt cheerleader? Het is alleen maar een excuus om flyboy te zien...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dat dacht ik dus eerst ook, maar in 2x06 doet ze wel echt mee aan de tryouts. waarschijnlijk voor de geloofwaardigheid als paps haar een keer wil zien trainen met t team ofzoiets.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ok, ik heb 2x06 nog niet gezien. Najah dat kan dat nog steeds. En als het het dan zou gebeuren kan flyboy haar redden waarna ze samen "vluchten". Zou niet de slechtste oplossing zijn maar ik zou het ook niet helemaal top vinden.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Re: What about Claire?

Bericht door Spot »

Ik was op zoek naar een topic waar ik de vanavond gekregen info in kon plakken en deze titel dekt de lading wel :)

Ik zag onlangs een filmpje waarin Hayden Panettiere The Star Spangled Banner zong :huh2:


http://www.youtube.com/watch?v=zzwov41ihbU

Dit stuurde ik aan mijn partner en die stuurde in reactie daarop deze :eek:

Afbeelding


http://www.youtube.com/watch?v=9MkIcQasF0s

Ik viel er hiero ook mee lastig en die ging eens verder zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met als hoogtepunt :bigeek:

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt me wel duidelijk dat ze al likkend aan dat platencontract is gekomen ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: What about Claire?

Bericht door Dark*staR »

Lik naar de top.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: What about Claire?

Bericht door SuperVlaai »

hamaai :pray:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: What about Claire?

Bericht door USS Enterprise »

Zinnige bijdrage :{
Reageer dan niet
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: What about Claire?

Bericht door Vis »

:')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: What about Claire?

Bericht door Miriam »

USS Enterprise schreef:Zinnige bijdrage :{
Reageer dan niet
Daar ben je 3608 posts te laat mee :roll:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: What about Claire?

Bericht door USS Enterprise »

Die heb ik misschien dan nog kunnen negeren
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: What about Claire?

Bericht door Vis »

USS Enterprise schreef:Die heb ik misschien dan nog kunnen negeren
Wat doe je met negers?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: What about Claire?

Bericht door USS Enterprise »

Dat staat er toch? ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: What about Claire?

Bericht door Miriam »

:lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: What about Claire?

Bericht door Miriam »

Ik ben recentelijk weer begonnen met het herkijken van Heroes en het valt wel op dat naarmate de serie verdord de nadruk wel erg veel op Claire ligt :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: What about Claire?

Bericht door X-File »

In S1 vond ik er nog wel te pruimen, vanaf S2 is dat hele familie Bennett gezeur mij al teveel. En dan ook nog de linkjes links en rechts met de Petrelli familie. Blegh.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: What about Claire?

Bericht door el spoque »

X-File schreef:In S1 vond ik er nog wel te pruimen, vanaf S2 is dat hele familie Bennett gezeur mij al teveel. En dan ook nog de linkjes links en rechts met de Petrelli familie. Blegh.
²
Plaats reactie