Seizoen/Volume 2 DVD?

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door X-File »

Ik heb het eerste seizoen verslonden en wacht nu geduldig op de release van het tweede. Wanneer kunnen wij deze serie op DVD verwachten?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

www.bol.com ;)

geloof dat de engelse import in juli al beschikbaar is en de Nederlandse versie in september. Import is bij bol 10 euro duurder dan de Nederlandse versie. Het is in ieder geval veel duurder dan seizoen 1 omdat dit maar een half seizoen is.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door X-File »

Ik zag van de week dat de DVD release van Volume 2 begin september is. Staat nu in de bestelling bij bol.com.

Deze week weer heel seizoen 1 gezien. Het blijft een goede serie. De overige seizoenen moet ik nog zien, dus ik ben benieuwd of ze de kwaliteit van de serie hebben weten te behouden.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Galenfuinion »

X-File schreef:Ik zag van de week dat de DVD release van Volume 2 begin september is. Staat nu in de bestelling bij bol.com.

Deze week weer heel seizoen 1 gezien. Het blijft een goede serie. De overige seizoenen moet ik nog zien, dus ik ben benieuwd of ze de kwaliteit van de serie hebben weten te behouden.
Antwoord: nee.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

das kort door de bocht. Het antwoord is ja en nee. Tweede seizoen heeft duidelijk geleden onder de staking. Het echte verhaal begint te laat en een aantal nieuwe karakters zijn gewoon ronduit saai. Het einde was dan weer goed en wat ze voor het nieuwe seizoen aan het opzetten zijn ziet er ook goed uit. Maar als je vergelijking wil: Beetje hetzelfde probleem als ds9 in seizoen 4 had, aardige verhalen maar geen richting. Het is niet zo slecht als wat ze met BSG gedaan hebben. Deze serie heeft zeker nog potentie, waar dat voor BSG absoluut niet meer geldt (hoe ze de puinhoop ook oplossen)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Galenfuinion »

Ik denk niet dat seizoen 2 anders was geweest door de staking. Volume 2 was altijd 11 afleveringen geweest, en de tweede helft van seizoen 2 zou Volume 3 beslaan. Enkel het einde is ietwat gewijzigd, waardoor het meer een cliffhanger werd dan origineel bedoeld.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

Schrijvers hebben zelf aangegeven dat het vermoedelijk wel anders zou zijn geweest omdat ze normaal gesproken nog aanpassingen kunnen maken als tijdens het filmen blijkt dat iets niet werkt, dat konden ze nu niet. Hiermee hebben ze inderdaad ook toegegeven dat bepaalde karakters (ik noem geen namen want dat zijn spoilers) niet werken.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door X-File »

Zojuist aflevering 8 van seizoen 2 gekeken, tijd voor een karakter reflectie.
Spoiler (weergeven)
Parkman is tot mijn favoriet uitgegroeid, met Hiro nu op een ferme tweede plaats. Het verhaal rond Parkman en Mollie mag ik graag zien, en de introductie van Parkman's vader voegt ook veel toe. Hoewel Parkman wel een beetje misbruik begint te maken van zijn gave (zit nu aflevering 9 te kijken terwijl ik dit tiep).
Overigens ben ik blij dat Mollie nu een vast onderdeel van de cast is geworden.

Niki/Jessica/Gina(?!) was al niet mijn favoriet, en aflevering 8 deed verder afbreuk aan haar karakter. Ze weet hoe destructief Jessica kan zijn en toch weigert ze medicatie, wanneer nog een ander personage in haar omhoog komt gaat het helemaal fout en moet haar man D.L. boeten voor haar wandaad. D.L. vond ik een sympathiek karakter maar die ligt er (voor zover wij weten) definitief uit. Micah is Micah, heeft niets negatieft maar ook niets positiefs, ik ben benieuwd hoe zijn karakter zich verder gaat ontwikkelen.
De extended family met nog een Star Trek cast member voegt veel toe, en wanneer we Micah plaatsen bij dit deel van de familie vind ik het een stuk leuker.

Hiro Nakamura en consorten. Jammer dat zijn vader dood moest, maar ik heb het idee dat we nog wel meer komen te weten over zijn achtergrond via flashbacks. Ando is ook een echte held, hoewel hij geen speciale gave bezit. Het hele gebeuren met Hiro en Adam in het verleden vermaakte mij zeer.

Petrelli familie. Nathan moet zich opkrabbelen en daar heeft hij zijn broer voor nodig. Broer Peter zit met geheugenverlies in Ierland, betrokken bij een misdadig groepje. In aflevering 8 leren we hoe hij daar verzeilt en om eerlijk te zijn: ik was de Haïtiaan helemaal vergeten en daardoor zag ik het helemaal niet aankomen.

Suresh: AAARGH! Aan de ene kan predikt hij hoe de ontwikkeling van gaven bij de mensen de volgende stap in de evolutie is, aan de andere kant wilt hij ze van hun krachten 'genezen'. Als er een karakter op dit moment overreden mag worden door een bus, is hij het wel. En als dat een genetische gave kan zijn, dan wil ik die.

Claire en Noah Bennet. Na alles wat ze meegemaakt hebben, verknalt Claire het weer eens. En waarom? Om erbij te horen? Omdat ze verliefd is? Ik had Claire wel hoog zitten (een stap achter Hiro), maar nu begint ze te irriteren. En kon die rothond niet achterblijven in Texas? Grootste probleem is dat ze niet met elkaar praten, en dat leidt tot hun ondergang.
 
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

Grinnik, ik ben niet de enige die zich ergert aan Claire (maar dat doe ik al vanaf het begin, om mij hadden ze haar helemaal nooit "gered" ;) ).
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door X-File »

Ik was de familie Alejandro vergeten. Wat mij betreft mogen die twee uit de serie, en dat gedoe met Sylar is ook veel te vaag.

Ik hoop dat Sylar nog een anti-hero wordt, hij is te cool om kwaadaardig te blijven. 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

ik hoop dat de toekomst zoals te zien in seizoen 1 benaderd gaat worden. Juist door de wereld te redden is die toekomst nog mogelijk ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Ik was de familie Alejandro vergeten. Wat mij betreft mogen die twee uit de serie, en dat gedoe met Sylar is ook veel te vaag.

Ik hoop dat Sylar nog een anti-hero wordt, hij is te cool om kwaadaardig te blijven. 8-)
Spoiler (weergeven)
Ik geloof dat sylar daar aan werkt
  Noah Bennett is wel een van de stoerste in seizoen 2 Tja, Claire is inderdaad af en toe best storend. Maar goed dat hoort er bij :*)
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Vash »

Ha ha, grappig dit. Claire is juist een van mijn favoriete karakters. Vanaf het begin al.. :) Ik vind het leuk dat ze een ´gewoon meisje´ is en ik vind de dynamiek met haar vader die haar tegen alles probeert te beschermen ook interessant.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Miriam »

In het begin was Claire wel leuk ja, hoe ze steeds die zelfmoord pogingen deed. :lol: Alleen later naarmate ze er gewend aan raakt word het toch minder voor mij. Terwijl de vader juist van 'freaky, enge man' Naar een toffe gast verandert.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

D'r pa is goed, Claire zelf blijf ik maar "zozo" vinden hoewel het wel beter te pruimen was door de eps achterelkaar te kijken. Als de geruchten over wat men met Claire in seizoen 3 wil doen een beetje kloppen dan kan het nog wel goed komen met het karakter.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Miriam »

Als ze maar niet weer een vriendje krijgt :lol2: Dat was toch wel het diepte punt :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

zover ik heb begrepen doet "flyboy II" ook in seizoen 3 weer mee. Vriendje was idd niet echt een verbetering...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Miriam »

"FLYING MAN" :*)

Al was die showdown met Bennet tegen Bishop wel cool gedaan. Maar ja hij heeft het uitgemaakt met Claire "Houden zo!"
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

Waar maak je uit op dat het uit is tussen Claire en flyboy?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Miriam »

Ergens rond het einde maakt een van de twee het toch uit?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

Het gaat ongeveer zo: Hij maakt het uit omdat hij ontdekt dat de man met de lelijke bril haar vader is, zij probeert het weer aan te maken, ze wordt ontvoerd door de firma, hij redt haar samen met pa die neergeschoten wordt en vervolgens gaat Claire wel of niet verhuizen...ondertussen lijken ze echter weer redelijk naar elkaar toe gegroeid te zijn. De reden waarom hij het uitgemaakt heeft, de angst voor papa en het feit dat dacht dat ze een spion was, is in ieder geval geheel verdwenen. Ofwel, ik denk dat flayboy en Claire nog wel ff een relatie houden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Raynor's Revenge »

nope, want op t eind probeert hij haar tegen te houden als ze de hele zooi aan de buitenwereld bekend wilt maken, en dan trapt ze hem nogal hard t huis uit :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door captain crash »

mwah dat vond ik wel meevallen...daarbij is het natuurlijk gewoon iets dat je nu al ziet aankomen...en dan hopen dat flyboy dood zal gaan, meer kan dan alleen vliegen of gewoon slecht blijkt te zijn...vergeet niet dat we papa en mama flyboy bijvoorbeeld nooit gezien hebben.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen/Volume 2 DVD?

Bericht door Vash »

Nee, van mij mag flyboy ook gewoon dood. Ik vond Zack wel heel leuk, maar ja, die kan dan weer niks...

Ik wilde trouwens vandaag seizoen 2 nog kopen bij de bijenkorf. Stond in het doldwaze krantje voor 25 euro. En op zondag doen ze vaak nog 25% extra korting op de restanten. Maar het was al op ;(

40 euro vind ik echt te duur voor een half seizoen.
Plaats reactie