Heroes vraagje seizoen 1

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Vash »

Weet iemand toevallig welke ability de vader van Simone Deveraux had? Kwamen die dromen van Peter Petrelli van hem of heeft hij die ergens anders opgepikt? En als het allemaal in de familie blijft, waarom had Simone dan geen ability?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Karanov »

Voor zover ik weet is nooit bekend geworden van Mr. Deveraux's ability was. Maar astral travel is de waarschijnlijkste keuze denk ik. En ja, het Heroes gen (of wat dan ook) blijft in de familie, maar dat betekend niet dat iedereen in de familie dat gen krijgt. Bijvoorbeeld: Hiro's vader was waarschijnlijk ook een Hero, maar Hiro's zus niet.

Persoonlijk denk ik dat er drie mogelijkheden zijn waarop iemand het Heroes gen kan krijgen:
- Als een van de ouders een Hero is, dan is er een kleine kans dat het kind het ook is. Hiro is hier een voorbeeld van.
- Als beide ouders Heroes zijn is het vrijwel zeker dat de kinderen Heroes worden. Nathan, Peter, en Claire zijn hier voorbeelden van.
- Het gen kan ook "spontaan" opkomen. Of althans, iemand heeft ergens in zijn stamboom een Hero, waardoor het gen wel overgebracht word, maar niet actief word totdat er gunstige omstandigheden zijn. Of twee mensen met niet-actieve Hero genen krijgen een kind, waarbij het gen wel actief is. Zo gaat dat bij sommige genetische afwijkingen in de praktijk ook.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Vash »

Welke gave heeft mama Petrelli dan? Ik heb haar op een gegeven moment wel tegen Claire horen zeggen dat ze op Claire lijkt of iets dergelijks maar ik heb haar nooit een gave zien gebruiken.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Karanov »

We weten eigenlijk van de meeste van de vorige generatie niet wat voor een Abilities ze hebben.

We weten dat Linderman levende dingen kon genezen, en dat Matt's pa ook een Telepaat is, maar daar houd het wel op voor zover ik weet.

Er zijn in interviews wel hints gevallen dat Ma Petrelli een kracht heeft die reizen vergemakkelijkt. Ze zou een speedster kunnen zijn (in de trend van Flash en Quicksilver).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Miriam »

Wat moest Stan Lee in die bus? in unexpected"?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door X-File »

Cameo waarschijnlijk, ik heb hem iig niet gezien.

Persoonlijk denk ik dat de kracht van moeder Petrelli het overtuigen van mensen is. Gedurende seizoen 2 weet ze mensen redelijk gemakkelijk te overtuigen, maar daarbij raakt ze wel altijd die persoon aan en kijkt ze die persoon in de ogen. Ik weet het niet 100 procent zeker, maar het viel mij wel op.

Beste voorbeeld is S2E8 "Four months ago", de scene met ma Petrelli en Heidi (Nathan's vrouw) in het ziekenhuis buiten de kamer van Nathan.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Raynor's Revenge »

heheh, begon mij inderdaad ook al op te vallen (ook vooral bij die scene en een aantal keer dat ze t bij parkman lijkt te proberen)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door Miriam »

Beetje het zelfde als Eden uit season 1. Die haalt mensen over alleen dan door te praten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Heroes vraagje seizoen 1

Bericht door captain crash »

X-File schreef:Cameo waarschijnlijk, ik heb hem iig niet gezien.

Persoonlijk denk ik dat de kracht van moeder Petrelli het overtuigen van mensen is. Gedurende seizoen 2 weet ze mensen redelijk gemakkelijk te overtuigen, maar daarbij raakt ze wel altijd die persoon aan en kijkt ze die persoon in de ogen. Ik weet het niet 100 procent zeker, maar het viel mij wel op.

Beste voorbeeld is S2E8 "Four months ago", de scene met ma Petrelli en Heidi (Nathan's vrouw) in het ziekenhuis buiten de kamer van Nathan.
Dat zou in ieder geval verklaren waarom ze de goede scene tussen Nathan en zijn moeder waarin moeder Nathan om hulp vraagt en hij dit weigert alsnog uit die ep geknipt hebben. Hmz, dit zou inderdaad zomaar waar kunnen zijn. Ik heb er ook aan gedacht dat ze dezelfde kracht als Parkman zou kunnen hebben, ze kan zich er namelijk redelijk goed tegen verzetten.
Plaats reactie