Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Las op een ander forum een boeiende discussie over Adam, Peter en Claire. De discussie ging over de vraag of ze nu wel of niet dood kunnen. Peter is min of meer opgeblazen in de lucht en Adam is opgeblazen in de munitietent. We kunnen er bij beiden veilig vanuit gaan dat er niet veel van ze over was en dat ook hun hoofd minstens zwaar beschadigd was. Ma Petrelli beweert in de laatste aflevering van seizoen 2 dat zowel Adam als Peter alleen dood kunnen door ze door het hoofd te schieten. Maar, is dit wel waar? Ofwel wat denken jullie.

Ik denk dat de schrijvers de mogelijkheid open houden dat ze wel dood zouden kunnen gaan, alleen al voor het verhaal. Een vijand die helemaal niet dood kan...tjah. Aan de andere kant draaide heel seizoen 1 feitelijk in eerste instandie om het redden van Claire zodat Sylar niet onsterfelijk zou worden (wat hij nu alsnog kan worden door Adam te vinden en te vermoorden).
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

Ma Petrelli beweert in de laatste aflevering van seizoen 2 dat zowel Adam als Peter alleen dood kunnen door ze door het hoofd te schieten. Maar, is dit wel waar? Ofwel wat denken jullie.
als je uitgaat van het idee dat dee kogel in de hersenen blijft hangen zou dit iig kunnen werken; kijk bijvoorbeeld naar die tak in claire's nek in S1.

zodra je die kogel er uithaalt zouden ze dan dnk ik wel weer terug kunnen komen, er lijken idd aanwijzingen te zijn dat hersenfuncties niet essentieel zijn voor het regenereren.

misschien moet je zorgen dat ze 'dood' zijn tot al hun bloed is 'verdampt'? :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Daar heb ik dus ook over nagedacht, als dat zo is zou Maya nog wel eens essentieel kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

humm, inderdaad, gezien die een bloed-based 'aanval' heeft
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Raynor's Revenge schreef:
Ma Petrelli beweert in de laatste aflevering van seizoen 2 dat zowel Adam als Peter alleen dood kunnen door ze door het hoofd te schieten. Maar, is dit wel waar? Ofwel wat denken jullie.
als je uitgaat van het idee dat dee kogel in de hersenen blijft hangen zou dit iig kunnen werken; kijk bijvoorbeeld naar die tak in claire's nek in S1.

zodra je die kogel er uithaalt zouden ze dan dnk ik wel weer terug kunnen komen, er lijken idd aanwijzingen te zijn dat hersenfuncties niet essentieel zijn voor het regenereren.

misschien moet je zorgen dat ze 'dood' zijn tot al hun bloed is 'verdampt'? :S
Dat is ook te zien met Peter als hij een glas scherf in zijn hoofd heeft, die er later door Claire word uitgehaald.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

jep maar dat impliceert dus weer dat je opzich wel een kogel in hun hoofd kan schieten maar dat wanneer iemand anders die er weer uithaalt ze dus gewoon nog leven. Hoe dan ook zal Adam bij het ontploffen van de munitietent wel het nodige in zijn hoofd gekregen hebben. Heeft hij dat er zelf uitgehaald of werkt het bij hem nog weer anders?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Ik denk dat Hiro, dat wel goed heeft opgelost in de laatste aflevering van S2.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Ik denk het niet, als Peter blijft leven terwijl hij zichzelf opblaast is een tijdje onder de grond liggen helemaal geen reden om dood te gaan. Daarbij denk ik dat Sylar en Adam samen gaan werken. Ok, dat zou ik gewoon heel tof vinden, maar er zit ook wel wat logica in. Adam kan een ding dat Sylar (nog) niet kan, eeuwig leven.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Syler zal denk ik eerder de gave van Adam overnemen zoals hij bij iedereen doet voor de gave. Hij kan ook Claire of Peter pakken alleen dat is zeer onwaarschijnlijk.
Heeft Peter trouwens niet het Virus gekregen? Want toen hij met ted's powers dat buisje vernietigde zag je wel een groene helix?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

daar hebben * en ik nog een discussie over gehad. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Odessa echt besmet zou worden (zie alternatieve einde) en dat Nathan zou bezwijken aan het virus. Nathan is nu neergeschoten. Het zou zomaar kunnen dat Peter inderdaad besmet is, maar echt hard bewijs is daar niet voor (denk na vanavond wel trouwens). Wat Adam betreft...hij leeft al 400 jaar, het is duidelijk dat er al langer Heroes bestaan...ik denk dat hij al heel wat aanslagen op z'n leven overleefd heeft in die periode. Ofwel, ik denk dat Sylar hem op dit moment meer nodig heeft vanwege zijn kennis dan vanwege het overnemen van zijn gave.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Syler zal de eerste afleveringen wel bezig zijn om zijn krachten terug te krijgen aangezien hij dat bloed van Claire wel heeft. Zal hij eerder meteen achter het hele pakketje(Claire) aangaan. Want volgens mij kent Sylar Adam niet, maar dat weet ik niet zeker.
Daar bij gaat Adam voorlopig nergens heen :lol:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

zowel claire als peter blijven inderdaad waarschijnlijk sylar's primaire targets; dat zijn voor hem gewoon de meest nuttige gaven en hij kent ze al

wat adam zal doen wanneer (niet als) hij weer bovengronds komt is nog de vraag... wraak op hiro mogelijk, anders zou ik t niet weten.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Of hij gaat verder met pogingen om de wereld te straffen en de Compagnie ten val te brengen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door X-File »

Heb nog de ijdele hoop dat Nathan terugkomt, hij heeft nu immers het bloed van Adam in zich...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

t bloed van peter zou m toch ook weer moeten kunnen genezen? en anders is claire er nog
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Precies, ze moeten wel met een heel goede verklaring komen om nathan dood te laten gaan..zijn teveel mensen die hem kunnen en willen redden. Sylar kent Adam niet, ik denk dat Adam Sylar wel kent...of in ieder geval redelijk op de hoogte moet zijn. Zoals ik al zei, de beste man vecht vermoedelijk al 400 jaar met en tegen andere "heroes". Ik weet niet of hij wraak wil nemen op Hiro, hij heeft hem eigenlijk al bijna alles afgenomen dat hem lief was...eventueel kan hij Ando nog pakken, maar volgens mij weet Adam niet dat Ando bestaat.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Het is al bevestigd dat Nathan in S3 er gewoon is op de officiële site
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Najah het antwoord is er nu dus: niet.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

mja op zich wisten we dat al natuurlijk; zelfs die kogel in de kop zou maar een tijdelijke dood vveroorzaakt hebben :)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

zolang ze de hersendelen maar scheiden (bijv. sylar die ze vermoord en t brein overneemt) zijn ze in principe dood
weet je dat als tegenstander dan kunnen ze dus dood
of er komt dan een aflevering waarin ze in de ruimte op zoek gaan naar de t laatste hersendeeltje van peter, dat door sylar op een meteoriet verstopt is, om hem weer tot leven te wekken to kill all evil :lachhuil:

in die zin is peter waarschijnlijk het moeilijkst dood te krijgen, hij zal steeds beter in weten te springen op nieuwe krachten die hij voelt en daarmee dus tegenstanders af kunnen weren, daarmee is hij idd wel onsterfelijk
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

Sylar beschadigde toch echt de hersens van Claire en ze is niet dood...
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

mijn opmerking kwam van voor 3x01
ik kijk straks 3x02
dus ik zal hem even aanpassen: 'hele lichaam' ipv de hersenen

zolang het lichaam verspreid is kunnen ze niet regeneraten en dus niet 'zijn' (maw ze zijn praktisch dood)

ik voorzie hier dan wel weer in dat peter wel zn mentale gaven kan gebruiken om telepatisch of tijdreizend oid zijn lichaam weer bijelkaar te sparen :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

ik denk dat die theorie ook niet klopt. Zowel Peter als Adam zijn beiden opgeblazen en ze leven nog. Zal heus wel een manier komen waarop ze wel dood kunnen...bijvoorbeeld als het onderzoek naar een manier waarop de gaven "uitgeschakeld" kunnen worden toch nog wat zal opleveren.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Inderdaad ja. Zou het niet met die lichaams cellen te maken kunnen hebben? Adam veroudert niet namelijk omdat zijn cellen te vaak hebben ge regenereert
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Jim »

captain crash schreef:ik denk dat die theorie ook niet klopt. Zowel Peter als Adam zijn beiden opgeblazen en ze leven nog. Zal heus wel een manier komen waarop ze wel dood kunnen...bijvoorbeeld als het onderzoek naar een manier waarop de gaven "uitgeschakeld" kunnen worden toch nog wat zal opleveren.
misschien hebben deze superhelden automatisch de gave een veel hogere 'uiteenspattings' weerstand te hebben, maw ze vliegen niet uitelkaar met een gemiddelde bom voor zich?
daarnaast is het verliezen van een arm bijv. niet zo'n probleem he, alleen het hoofd of een been zou vervelend zijn
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

najah we weten van Claire dan ledermaten gewoon weer aangroeien en tot nu toe is nergens uit gebleken dat het hoofd cruciaal is voor deze mensen...vooral ook omdat Suresh dus ontdekt heeft dat de gaven in principe niets met de hersens te maken hebben. Sylar heeft een bepaald deel van de hersens nodig om een gave over te nemen, maar dat is geen algemeen iets.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

Er is een connectie met de hersenen en syler heeft die gevonden :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door captain crash »

...of het is Sylar zijn "gave" dat hij door een deel van de hersenen te eten informatie eruit overneemt ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:...of het is Sylar zijn "gave" dat hij door een deel van de hersenen te eten informatie eruit overneemt ;)
Wie zegt dat Sylar hersenen eet?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kunnen Adam, Peter en Claire wel of niet dood?

Bericht door Raynor's Revenge »

dat doet ie ook niet volgens mij :P

z'n gave werkt op een andere manier: net als dat ie bij die klokjes heel makkelijk kon zien/horen/etc wat er mis mee was, kan ie aan de hersenen op de een of andere manier 'zien' hoe een gave werkt. en ja, daar zal je some wat voor moeten 'graven' idd :Y)
Plaats reactie