(3.02) The Butterfly Effect

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

(3.02) The Butterfly Effect

Bericht door captain crash »

Episode number: 302
First aired: September 22, 2008

Written by: Tim Kring
Directed by: Greg Beeman
Previous episode: The Second Coming

Deze komt vandaag ook ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Raynor's Revenge »

:cheer: kannie wachten
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Galenfuinion »

Eerst Ep1 :+
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Raynor's Revenge »

3x01 en 3x02 waren erg mooi, het seizoen heeft een erg mooie afsprong gemaakt :)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Karanov »

Damnit... kan pas downloaden als ik thuis ben van werk. Mogelijk krijg ik ze vandaag nog niet eens te zien dus. ;(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Vis »

veel time travel fappage dit seizoen, het zal me benieuwen. zodra je teveel met timetravel gaat klooien blijft er niks van je verhaal over (Voyager).. of je moet een goed verhaal schrijven waar echt over is nagedacht, maar dan kijkt niemand meer omdat 't te lastig wordt (Primer (2004)). men neme Hiro:

"ik mag niet terug naar het verleden!"
wat doet ie? gaat ie naar de toekomst en verandert dingen in het heden... same thing, huh?

"ojee, m'n mega secret formula die de hele wereld kan destroyen is gestolen!"
wat doet ie? niet 5 min terug en de kluis dicht laten zitten... nee, dat zou te makkelijk zijn.
Captain Janeway schreef:Time travel. From my first day on the job as captain I promised myself I'd never let myself get caught up in one of these God-forsaken paradoxes. The future's the past, the past is the future. It all gives me a headache.
er moest in ieder geval een nieuw verhaal opgebouwd worden; het oude was nogal af. maar naast het bovenstaande ging me dat wat te snel waardoor het allemaal oppervlakkig bleef en pas diepgang krijgt als alles zich het komende seizoen gaat uitspelen. zoiets kan anders, maarja. iig niet echt de return waar ik op gehoopt had na lang wachten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door captain crash »

Ik ben het absoluut met je eens dat door de snelheid van het verhaal het allemaal nogal oppervlakkig gebleven is. Ik ben het niet met je eens dat ze aan een nieuw verhaal begonnen zijn. Heb natuurlijk het voordeel dat ik zowel seizoen 1 als 2 vlak voor deze eps weer gezien heb, maar dit verhaal zat er vanaf het begin al in. De ontwikkeling dat Sylar ook familie is zat er ook al een tijdje aan te komen...tenminste voor mijn gevoel. Het verhaal van Hiro staat ook dit seizoen in eerste instantie weer relatief los van de rest. Het is ook weer helemaal zijn verhaal. Hiro wil een held zijn maar is dat niet. Zijn vader heeft hem duidelijk overschat. Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Ando de boel deze keer redt. In ieder geval stoort mij de manier waarop het neergezet is tot nu toe niet. De verhalen van Hiro hebben altijd uiteindelijk meer diepgang gekregen in de loop van de tijd. Dat hij wel naar de toekomst wil maar niet naar het verleden is niet zo vreemd. Vanaf het punt in de tijd waar hij is staat het verleden vast maar is de toekomst nog maakbaar. Peter is in die zin ook de persoon die de grote fout gemaakt heeft en daar nu dus ook de rekening voor gepresenteerd krijgt. Tjah en dan Linderman...is tof dat die er weer is.

Alles met elkaar een aardige start van het seizoen maar voor mijn gevoel nog wat chaotisch.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Raynor's Revenge »

op zich heb ik niet zo'n probleem met het wat hogere tempo: de seizoensopeningen tot nu toe vond ik steeds wat aan de trag kant, en omdat er zo weinig in gebeurde kun je ook aan die eps IMO niet heel veel diepgang meegeven. Heroes is sowieso ook nooit een losstaande-eps show geweest, de diepgang komt steeds uit het complete verhaal over het hele Volume heen
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Trekscaper »

Tweede aflevering vond ik beter dan de eerste. Vele onthullingen die inderdaad in een hoog tempo werden opgediend. Dat maakte het misschien wel chaotisch, maar ook veel stof om over na te denken en te discussieren. Wel was ik wat verrast dat enkele onthullingen nu al kwamen en niet tegen het einde van het seizoen. Met nam future Peter die Nathan verteld wie hij is en dat hij hem neergeschoten had en dat huidige Peter in het lichaam van Veronica Mars "Weevil" zat en dat future Peter dit aan moeder vertelde. Had verwacht dat dit pas tegen het einde van het seizoen zou zijn.

Wel 1 minpuntje: FX was soms beetje fake, zoals stad ontploffing bij Hiro (overduidelijk green screen) en Peter die Claire redde.

Maar zeer zeker een goede start voor seizoen 3!!
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Galenfuinion »

Maar waarom was Sylar nu ineens familie?

En was moeder Petrelli eind seizoen 2 niet degene die zei dat 'It had to be done' over het neerschieten van Nathan...maar nu is ze er op tegen....?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Raynor's Revenge »

dat laatste punt zit ik idd ook wel een beetje mee. t is natuurlijk mogelijk dat ze t over heel iets anders had
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Miriam »

Beetje Lost achtige taferele, lijkt het wel.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Galenfuinion »

Miriam schreef:Beetje Lost achtige taferele, lijkt het wel.
Waar is de vergelijking met Lost?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:dat laatste punt zit ik idd ook wel een beetje mee. t is natuurlijk mogelijk dat ze t over heel iets anders had
Dat is zeker mogelijk nu blijkt dat het neerschieten door future peter gedaan is en niet door iemand uit het heden. Ik denk inderdaad dat ze het over iets anders had tegen iemand anders. We zullen daar dus vermoedelijk nog wel achterkomen. Ma Petrelli blijkt namelijk ook niet tegen die persconferentie te zijn geweest, zie daarover een discussie met Peter volgens mij in ep 2.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.02) The Butterfly Effect

Bericht door Vis »

Trekscaper schreef:Wel 1 minpuntje: FX was soms beetje fake, zoals stad ontploffing bij Hiro (overduidelijk green screen) en Peter die Claire redde.
die trail van die speedy girl was wel weer nice aan 't begin :yum:
Plaats reactie