(3.03) One of Us, One of Them

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

(3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Episode number: 303
First aired: September 29, 2008
Written by: Joe Pokaski
Directed by: Sergio Mimica-Gezzan
When four villains lay siege to a bank, Angela (Cristine Rose) sends H.R.G. (Jack Coleman) and her dangerous, new walking weapon in after them.

When four ruthless, powerful Villains — "Knox" (guest star Jaime Hector), Flint (guest star Blake Shields), The German (guest star Ken Lally) and Jesse (guest star Francis Capra) — bust into a bank and take hostages, Angela (Cristine Rose) sends H.R.G. (Jack Coleman) and his shocking, new empowered partner in after them. Determined to derail a cataclysmic future, Peter (Milo Ventimiglia) must first find what he lost along the way. Meanwhile, Hiro (Masi Oka) and Ando (James Kyson Lee) track Daphne (guest star Brea Grant) and part of "the formula" to Germany, but run afoul of The Haitian (guest star Jimmy Jean-Louis). Horrified by her ability, Tracy Strauss (Ali Larter) leaves Washington, D.C. to search for answers about Niki. A distraught Claire (Hayden Panettiere) asks Meredith (guest star Jessalyn Gilsig) to teach her how to fight. As his romance with Maya (Dania Ramirez) intensifies, Suresh (Sendhil Ramamurthy) finds himself unprepared when his experiment yields some unexpected results. Adrian Pasdar, Greg Grunberg and Zachary Quinto star. Randall Bentley, Ashley Crow, Noah Gray-Cabey, Ronald Guttman and Ntare Mwine guest star.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Karanov »

Heb er weer zin in.

Oh... en die schokkende nieuwe partner voor HRG? Durf te wedden dat dat Sylar word.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Jah dat zit er wel in ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door X-File »

Zo'n Synopsis is wel leuk, maar kan je alsjeblieft alle namen van de acteurs eruit halen? Het leest voor geen meter op deze manier.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

....das wel extra werk he ;) heb de ep ondertussen trouwens binnen, na het eten maar eens kijken
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Miriam »

Iemand is op de heroeswiki geweest :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Raynor's Revenge »

nathan had gelijk in begin S2.... angela is een villain! :O
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

najah, dat is natuurlijk ook niet echt een verrassing na haar "plannen" van seizoen 1 en de manier waarop ze betrokken was bij de "plannen" van Adam.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Raynor's Revenge »

nee, maar toch, zo'n duidelijke 'bekentenis' had ik (nog) niet verwacht :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

mwah...er is natuurlijk altijd een grote kans dat ze straks toch weer eieren voor haar geld kiest zoals ze tot nu toe aldoor gedaan heeft. Lijkt mij wel duidelijk dat haar opmerking eind seizoen 2 inderdaad ergens anders op sloeg dan op het neerschieten van Nathan.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:mwah...er is natuurlijk altijd een grote kans dat ze straks toch weer eieren voor haar geld kiest zoals ze tot nu toe aldoor gedaan heeft. Lijkt mij wel duidelijk dat haar opmerking eind seizoen 2 inderdaad ergens anders op sloeg dan op het neerschieten van Nathan.
Nog steeds niet mee eens.
Maar tijd zal het leren.

Goede aflevering, eindelijk, de eerste sinds de toekomstaflevering van seizoen 1. En de verhaallijn van Niki was warempel ineens interessant...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Trekscaper »

Inderdaad goede aflevering. Het zat er dik in dat Sylar evil bleef en niet good guy kon zijn. Ben wel benieuwd hoe H.R.G van plan is om Sylar te doden als hij niet dood kan :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Is er ooit het plan geweest dat Sylar goed zou worden dan? ;)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Jim »

het ligt er uiteindelijk maar aan wat je als goed of slecht betiteld
er zijn meerdere doelen en die hebben hun pro's en con's, iedere hero/villain hangt qua mening ergens op een kruispunt van doelen en zal de ene keer 'goed' zijn en de andere keer 'slecht'
ik zou zelf niet weten wie/wat nou ultiem goed of slecht is op het moment trouwens,
dat zal ook wel nooit bekend worden
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Niet helemaal waar, de karakters in Heroes zijn duidelijk volgens de soapformule opgezet. Je hebt dus ++, +- (uiteindelijk goed maar met neigingen tot slecht), -+ (uiteindelijk slecht maar ziet eruit als goed) en - - karakters. Wat dat betreft is dit niet een serie waar dat soort dingen erg onverwacht komen, maar daar is deze serie ook niet voor bedoeld! Het blijft een serie gebaseerd op strips he...
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Jim »

ik weet niet welke grote doelen jij stelt maar die leuke ++ en +- en -- staan dus voor iedere acteur op andere 'grote lijnen'
de een is het meest bezig met de hele wereld te redden, de anderen met een formule die mogelijk invloed heeft op de hele wereld, weer anderen alleen met zichzelf te verrijken etc. daarnaast hebben ze natuurlijk ook op die andere lijnen een ++,+-,-- die een voorspelling van hoe een situatie uitpakt verre van voorspelbaar maakt imo

hoe weet jij zo zeker dat over een jaar 'iemand die voor zichzelf gaat' bijvoorbeeld er voor kiest 'de wereld te redden' of niet in een bepaalde situatie waar ze invloed op hebben? lijkt me erg sterk dat jij dat allemaal al doorhebt ;)

in 3x03 zie je bijvoorbeeld ma petrelli (goodguy of toch niet?) toch wel slechte dingen doen (of niet), en sylar (badguy of niet?) was toch wel even lievv (of niet) :troost2:
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Galenfuinion »

Jim schreef:ik weet niet welke grote doelen jij stelt maar die leuke ++ en +- en -- staan dus voor iedere acteur op andere 'grote lijnen'
de een is het meest bezig met de hele wereld te redden, de anderen met een formule die mogelijk invloed heeft op de hele wereld, weer anderen alleen met zichzelf te verrijken etc. daarnaast hebben ze natuurlijk ook op die andere lijnen een ++,+-,-- die een voorspelling van hoe een situatie uitpakt verre van voorspelbaar maakt imo

hoe weet jij zo zeker dat over een jaar 'iemand die voor zichzelf gaat' bijvoorbeeld er voor kiest 'de wereld te redden' of niet in een bepaalde situatie waar ze invloed op hebben? lijkt me erg sterk dat jij dat allemaal al doorhebt ;)

in 3x03 zie je bijvoorbeeld ma petrelli (goodguy of toch niet?) toch wel slechte dingen doen (of niet), en sylar (badguy of niet?) was toch wel even lievv (of niet) :troost2:
Heroes is niet zo goed als jij denkt denk ik :Y)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Karanov »

Kijk... Heroes is uniek omdat het een TV serie is die werkt volgens de regels van de superhelden strips. Daarom ook dat iedereen doodgaat maar telkens weer terugkomt. De "revolving door of death" is typisch is superheldenstripperigs, bijvoorbeeld.

Ook een veelvoorkomend element is de schurk die een held word. De Punisher is een mooi voorbeeld. Begon als bad-guy-of-the-month bij Spider-man, maar is uitgegroeid tot een eigen superheld. Voor een zekere mate van "held" dan. In de loop van de tijd zijn ook Magneto, de Green Goblin en Venom helden geworden, al dan niet tijdelijk. Dus een schurk die een held word? Ja... dat gaan we echt nog wel eens zien. Maar niet bij Sylar... die is te veel de inherente bad-guy van de serie. Ik zie dat eerder gebeuren bij Elle of Hiro's "nemesis". En nu ik er over denk is HRG hier een perfect voorbeeld van. Uiteraard is er ook de variant waarin een bad-guy probeert goed te zijn, maar het niet volhoud. En dat is precies de verhaallijn die we in deze aflevering qua Sylar hebben gezien.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Jim »

of iemand een held of villain is is niet de hamvraag he
het gaat er om of ze goed of slecht zijn (de held of villain), en dat is heel lastig te bepalen
we weten immers niet wat op dit moment goed of slecht is

ik snap dat het standaard karakters zijn, maar deze hebben wel allemaal minstens 2 doelen in de serie op dit moment
en of ze nou goed of slecht zijn t.o.v. ieder doel is lastig te bepalen

ik begrijp niet helemaal bij welk voorbeeld je HRG, maar ik heb de indruk dat jij hem als schurk ziet
en daar gaan we al, ik zie 'm als held
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

hou het er maar op dat het voor jou last te bepalen is...vermoedelijk te weiniig superheldenstrips gelezen in je leven ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Raynor's Revenge »

Jim schreef:of iemand een held of villain is is niet de hamvraag he
het gaat er om of ze goed of slecht zijn (de held of villain), en dat is heel lastig te bepalen
:huh2: dit kan niet....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:
Jim schreef:of iemand een held of villain is is niet de hamvraag he
het gaat er om of ze goed of slecht zijn (de held of villain), en dat is heel lastig te bepalen
:huh2: dit kan niet....
dat heb ik gewoon maar genegeerd, hoop dat ie het nog aanpast als ie het zelf nog een sterugleest ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Vis »

komop, niet zo flauw doen :')

het onbelangrijkste is niet of je jim niet of wel begrijpt
maar het gaat er juist wel om dat je niet begrijpt wat jim wel bedoelt
of toch misschien niet...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

:kissy: voor vis
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Miriam »

Ja, want een villian kan in zijn ogen iets goed doen. Maar in de ogen van een heroe weer niet. :*)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Jim »

:lachhuil: lol

ik ken vrij veel strips, geef jij even aan welke met dezelfde opzet speelt svp? :)

ik neem aan dat jullie allemaal t stiekem wel begrepen hebben
en anders maar niet ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door captain crash »

Punt is dat je je mening voordat je deze opschrijft misschien ook even kan overdenken zodat wat er staat wel logisch is...
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Jim »

ik weet niet eens wat k hier op zeggen moet :lachhuil:
lama, dus maar
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (3.03) One of Us, One of Them

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Plaats reactie