NBC niet tevreden over Heroes

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Trekscaper »

'Heroes' duo get the ax
Alexander, Loeb fired in shakeup

Big shakeup on the staff of NBC's "Heroes" came down on Sunday with the axing of co-exec producers Jesse Alexander and Jeph Loeb.
Both scribe-producers had been with the show since its first season and were known to have led the day-to-day production operation under the direction of creator/exec producer Tim Kring.

"Heroes," produced by Universal Media Studios, has struggled in the ratings its third season. It's understood that Alexander and Loeb were let go because of Peacock execs' frustration with the creative direction of the show. The show is also said to have been grappling with hefty budget overruns this season, that are going well beyond its already sizable $4 million per-seg pricetag.

Reps for NBC and UMS declined comment.
http://www.variety.com/article/VR111799 ... id=14&cs=1

Nouja, ik vind het derde seizoen vele malen beter dan het tweede seizoen. Maar ik moet wel bekennen dat sommige plotontwikkelingen wat te gehaast en niet goed onderbouwd zijn. (bijv. teveel verraad onder elkaar, switchen naar goed en kwaad zowel in het heden als in de toekomst) Desondanks vind ik tegenwoordig Heroes nog steeds een van de enige series die ik echt nog top vind. Vooral de nieuwkomers van dit tv-seizoen vind ik erg matig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

de verhalen werken naar elkaar toe...mensen (en Amerikanen in het bijzonder) hebben te weinig geduld...willen onmiddelijk verklaringen en niet ff wachten. Seizoen 2 was ook een stuk beter als je het geheel kon overzien, zal nu met 3 ook zo zijn. Of het erg is dat deze mensen eruit vliegen weet ik niet. Het betekent in ieder geval dat ze er nog genoeg voor over hebben om er nog wat aan te doen. Ze hadden de stekker er ook gewoon uit kunnen trekken.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Karanov »

Ah gadver... dan gaat Loeb meer strips schrijven. Z'n oude werken zijn best geinig maar z'n recente werk is echt bagger. :-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

Je hoeft het toch niet te lezen ;) (maar je hebt wel gelijk :P )
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Vis »

The show is also said to have been grappling with hefty budget overruns this season, that are going well beyond its already sizable $4 million per-seg pricetag.
dat gaat iig niet naar de FX dept. :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

neuh, locaties en salarissen van acteurs. Denk dat het probleem opgelost gaat worden door nog maar wat extra mensen af te maken :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Raynor's Revenge »

@vis: sommige eps wel hoor :P

maar idd, SFX zijn van erg wisselende kwaliteit, van erg goed tot ooooooooooverduidelijk slap greenscreen gelul enzo

@CC: ik stem op Mohinder ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

ik ook...maar dat hadden ze om mij na ep 2 van seizoen 1 al wel mogen doen...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Miriam »

Heel seizoen 3 vind ik niks aan. Met die toekomst gebeuren is het veel te nerderig aan het worden.
Laatst gewijzigd door Miriam op 04 nov 2008, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Guess who? »

Heroes ontevreden over NBC.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Vis »

Ontevreden over Heroes én NBC.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

Star Trek: Deep Space Nine and Voyager's Bryan Fuller may return to Heroes if his current series Pushing Daisies is not picked up for renewal.

As reported by G4, the top-level shake-up at Heroes, in which two of the show's co-executive producers, Jeph Loeb and Jesse Alexander were let go, may bring about the return of Fuller who used to work on the series.

Hollywood insiders believe that Fuller would not return to the show full-time. If he returns, it would most likely be as a consultant to help the ailing series.

"I am exclusive to 'Daisies' through the delivery of the thirteenth episode of our thirteen-episode order, which will be mid-January," said Fuller. "If 'Daisies' isn't picked up by then, I will definitely be going back to play with my friends at 'Heroes.'"
Ah, hoeft ie niet meer te zeuren om een nieuwe Star Trek serie...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Vis »

pushing daisies is geweldig
als dat geen nieuw seizoen krijgt .... :-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

schijnbaar niet anders zou hij niet zo opzichtig opzoek zijn naar nieuw werk...ben het trouwens met je eens, die serie is echt goed
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door X-File »

Wat volgt is puur gebaseerd op de episode synopsis van S3 zoals gepost hier op het forum, ik heb nog geen aflevering echt mogen zien.

Als ik S3 zo in mij op neem, mist er een duidelijke structuur en visie in de serie. Ik begin mij dan ook af te vragen of een 1-op-1 vertaling van de stripwereld naar televisieland überhaupt wel werkt. De serie springt zeer veel heen en weer, van de hak op de tak. Karakters die dood (leken te) zijn, zijn ineens weer springlevend. Mix daar een (aantal) karakter(s) bij op die schijnbaar willekeurig door de tijd heen kunnen springen en de chaos is compleet. Op dit moment is amper te volgen wie nu aan welke kant staat en waar het verhaal naar toe gaat.
Nogmaals, dit werkt wellicht prima in een strip, maar komt op tv de geloofwaardigheid van het product niet ten goede. Dat NBC op dit moment zegt dat ze niet tevreden zijn is een teken aan de wand. Op het moment is het eerder een wekelijkse soap waarbij de makers aan het brainstormen zijn over wat ze nu weer uit de hoge hoed kunnen toveren. Het is duidelijk bij zijn ontwikkeling dat de serie als een langlopend verhaal is opgebouwd, maar op dit moment is er nagenoeg geen cohesie te bespeuren.
Een verhaal heeft een duidelijke structuur: Introductie, doel/richting, complicatie, oplossing, einde. Van wat ik gelezen heb, is S3 alles tegelijk. Nieuwe karakters worden nog -aan de lopende band- ge(her)ïntroduceerd, het probleem Sylar is van de baan -maar kan elk moment weer beginnen als het zo door gaat- maar daar kregen we psycho-Peter voor terug. Mijn vraag is dus deze: waar gaat het verhaal heen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Raynor's Revenge »

mja, psycho-peter heeft ook een hele twee seconden geduurd, en was wat dat betreft een wat overbodige toeoeging....
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door X-File »

Peter was sowieso maar twee seconden leuk. Al tegen het einde van seizoen 1 begon die gozer mij de keel uit te hangen, en in seizoen 2 werd dat al niet veel beter. Het lijkt wel alsof Peter elk seizoen weer moeten leren omgaan met zijn -soms met al zijn al lang en breed bekende- krachten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

Ik vind zef niet dat het verhaal richting mist, ik vind wel dat er veel te veel gehaaste zaken in een ep gestopt worden, vooral aan het begin van het seizoen. Dat hebben de producenten trouwens ook vooraf gezegd. De belangrijkste klacht over seizoen 2 was dat het veel te lang duurde voordat het verhaal opgang kwam. Daar hebben ze nu wat aan gedaan maar daar zijn (te) grote offers voor gebracht. Een aantal karakters wordt te snel ontwikkeld. Vooral bij Mohinder (wanneer gaat die verdomme nou dood!) is hier een goed voorbeeld van. PsychoPeter was zeker niet overbodig in het verhaal maar ook daarvoor geldt dat de uitwerking beter had gemogen. Met een sneller verhaal is men schijnbaar vergeten dat uitleg soms nodig is. Maar we zijn nu bij ep 8 en ik heb zelf geen problemen om te zien wie aan welke kant staan of gaan staan en wie de kwade genius "of it all" is. Uiteindelijk komt ook dit seizoen gewoon weer neer op een gevecht tussen goed en kwaad alleen blijkt het grote kwaad veel erger te zijn dan Sylar ooit was...maar dat zat er aan te komen...dit soort series heeft altijd de neiging zichzelf te overtreffen als het om het "kwaad" gaat. Ik vind trouwens "origins" verhaal rond Sylar uit ep 8 wel goed en dat geeft ook ruimte voor de ontwikkeling die zijn karakter verder ondergaan heeft. Maar, dat hadden ze misschien ook eerder moeten doen. Anywayz, er kan inderdaad nog wel veel verbeterd worden ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door X-File »

Het Sylar verhaal is mij te geforceerd. Eerst was het de kwaadaardige klootzak, maar nu ineens proberen ze van hem een teddy-beer te maken. Nu wordt het zo gebracht dat hij er niets aan kan doen en dat zijn gave hem zo 'hongerig' maakte naar meer. Oh, kijk eens hoe zielig Sylar is. Wat mij betreft een ernstig zwaktebod. Nu gaan ze meer voor de kwaadaardige genius Villain. Het spijt me, maar soms heeft een verhaal een psychopaat nodig die de zaken even wat in de war schopt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

Najah daar hebben ze in ep 8 dus iets aan gedaan. Ik heb het trouwens nooit geforceerd gevonden. het was vanaf het begin duidelijk dat hij gecompliceerde inelkaar stak dan alleen maar het zijn van een moordmachine. Uiteindelijk werd in seizoen 1 trouwens ook al duidelijk dat hij daar ook niet het grote kwaad was (dat zou hij pas later worden in de toekomst en die verhaallijn is nog steeds mogelijk!). Het echte gevaar in seizoen 1 was Peter en dat was Peter in seizoen 2 weer. Begin seizoen 3 is het PsychoPeter die zijn eigen versie in het verleden hier voor probeert te waarschuwen. Peter probeert goed te doen mijn ondanks al zijn goede bedoelingen pakt het eigenlijk nooit goed uit. Daar wijst zijn moeder hem ook op (hij mist overzicht).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Galenfuinion »

Tim Kring heeft er ook geen zin meer in:

http://tv.ign.com/articles/931/931067p1.html
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Miriam »

Precies zoals x-file zegt daarom volg ik het niet meer.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door X-File »

Ach Miriam toch, het is geen X-File voor jou lieverd.

Het is Meneer X-File voor jou.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door captain crash »

...jij hebt toch nooit gezegd dat je het niet meer zou volgen? Je volgt het alleen niet "online" bij mijn weten.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Trekscaper »

Aflevering van gisteren was in Amerika maar door 6.91 miljoen kijkers bekeken. Een series dieptepunt. Als de kijkcijfers niet hoger worden, vrees ik dat Heroes van de buis wordt gehaald, vooral door het hoge budget wat Heroes heeft.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Guess who? »

6,91 miljoen weinig? je zou ze allemaal een hand moeten geven :?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Miriam »

Ze mogen me best allemaal een dollar geven
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door uss defiant »

Wat mij betreft mag het wel naar een cancellation toe hoor. Het einde van Volume 3 viel vies tegen en Volume 4 is tot nu toe echt de slechtste van ze allemaal en geen van de karakters kan me nog boeien eigenlijk.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Raynor's Revenge »

ik ben t daar eigenlijk mee eens op sylar na... die blijft op de 1 of andere manier wel interessant :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: NBC niet tevreden over Heroes

Bericht door Miriam »

Vind je?
Die kon mij namelijk na S1 eigenlijk al niet meer boeien.
Plaats reactie