1x06: Lethe

Seeking imaginative new worlds and new civilizations

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

1x06: Lethe

Bericht door R2D2 »

afgezien van de vele continuiteitsfouten en inbreuken op "de normale startrekwetten",
heeft deze aflevering mij de hoop gegeven dat het wat kan worden!

Burnham's bipolaire gedrag (b)lijkt goede grond te hebben
en het akelige "Jedi-mechanisme" (van communicatie door tijd en ruimte) wordt hier mooi gebruikt voor wat karakteruitdieping

Lorca wordt enger en geloofwaardiger

ik was bang dat Admiraal (Kitty-)Kat uit de lucht zou worden geschoten;
oplossing is plausibel en betekent dat we in de toekomst nog meer mogen genieten van de spanning die ervan af spat
Gebruikersavatar
Daenelia
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09:47

Re: 1x06: Lethe

Bericht door Daenelia »

Lorca is inderdaad steeds enger aan het worden. (OOK leuker. Maar die man wil je toch niet als baas hebben? :P)

Ik heb nog niet gekeken wat de fan-reactie was op het 'shooting range' waar Tyler en Lorca in rondliepen? Gezien Riker's opmerkingen over het holodeck in Encounter at Farpoint dat hij nog nooit zoiets als het holodeck had gezien ...

Ik kan er heus wel verklaringen voor vinden. In TOS hebben we misschien nooit alle faciliteiten van het schip gezien, bijvoorbeeld (omdat de techniek voor special effects nog niet zo ver was). Maar goed, ze hebben dat verder nog niet echt uitgelegd.

Het was spannend, en hoewel het twee losse verhaallijnen leken - KItty aan boord om Lorca te grillen; Sarek opsporen door een reverse mind-meld - kwamen ze zo mooi bijeen op het eind. Ik had verhaaltechnisch niets om over te klagen.

Maar in hemelsnaam: geen slash fiction tussen Burnham en Tyler. Tyler hoort duidelijk bij Tilly. Ik ben erg fan aan het worden van Tilly.
Plaats reactie