DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Het is non-relaunch maar ziet er toch goed uit, de coverart van Prophecy and Change:

Afbeelding

*KWIJL, KWIJL* :9~


[edit - 17-02-03]
Cover ff op mijn server gezet
[/edit]
Laatst gewijzigd door HorckDude op 17 feb 2003, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Hijs sekerz mooi. Als je het zo ziet hoeft het niks met een boek te maken hebben.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Nu heb ik dan net Mission gamma 3 uit, en.....(spoilertje)

Heeft Ben een zus???
Ik dacht altijd aardig op de hoogte te zijn van DS9, maar dit kan ik me niet herinneren.....
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Mij viel het ook al op. Maar volgens 3rd werd zij genoemd in de dubbelep Homefront/Paradise Lost. Maar ze is iig nooit echt on-screen geweest.

Nu zie ik ook dat de Star Trek Encyclopedia zegt over Joseph Sisko: "Joseph Sisko was the devoted father of several children, including Starfleet officer Benjamin Sisko and his sister Judith."

Ze is dus een canon personage maar in MG voor het eerst echt in DS9.


Wat vond je trouwens van de rest van het boek, vooral het einde met de ceremonie.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Toch vreemd dat in 7 jaar DS9 die zus nooit echt goed vermeld is, maar ok, ik had ook de encyclopedie erbij kunnen pakken |:(

Maar goed; het einde van het boek... Ja op zich wel ok, ineens kwam er erg veel tempo in. Het Mission Gamma gedeelte in het Gamma Quadrant vind ik hoe langer hoe minder interessant worden, dat hele gedoe met die Kathedraal/Anthema dinges had ik al uitgedacht op pagina 25 ofzo, was een tikje voorspelbaar. Toen echter een Trill met dingetjes ging gooien op DS9 zat ik toch even verbaasd te kijken (In het kader der spoilers sencuereer ik dit stukje een beetje)

Ik ben nu ongeveer 50 pagina's onderweg in boek 4, en ik vind deze, ondanks de grote regelafstand, en de forse letters, EN het feit dat t wel een heel dun boekje is, erg goed lezen! Fijn geschreven!
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ok, ik ben nu hard op weg Avatar snel uit te hebben, maar welke kan ik dan het beste gaan lezen (/bestellen), want ik geloof dat Rising Son daar kort na speelt, hoewel dat boek nog maar net uit is. Dat klopt toch?

kan ik dan beter (voor het verhaal) deze eerst lezen of een andere?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Heb je "Stitch In Time" van Andrew J. Robinson (Garak) al?

Na "Avatar" komt Section 31 - "Abyss".

Vervolgens Gateways #4 "Demons Of Air And Darkness" en Gateway #7 What Lay Beyond - "Horn And Ivory".

Daarna komen de 4 Mission Gamma boeken "Twilight", "This Gray Spirit", "Cathedral" en "Lesser Evil".

De Relaunch verhaal zelf gaat pas daadwerkelijk verder met de Mission Gamma boeken maar je zou wel een aardig deel van de personage ontwikkeling missen als je Section 31 en de Gateways verhalen overslaat.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah Lex, Ben heeft een zus :)

Ik ben zelf ook in mission gamma bezig, helaas nog niet zover als ik zou willen zijn. Horck, wat is dat voor boek waar de cover hier bij niet te zien is?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Het boek 'Prophecy and Change' wat in september uit gaat komen als deel van de 10de verjaardag van Deep Space Nine. Het is een non-relaunch boek wat zich in diverse seizoenen van DS9 afspeelt. Een zogenaamde 'anthology'.
De grote Trek book database site PsiPhi is nu al een tijdje offline dus daarom zie je de cover nu niet. Maar ik heb nog wel een alternatief linkje voor je hier.
Editor is Marco Palmieri (zelfde editor als de relaunch) met verhalen door diverse auteurs waaronder Andrew Robinson (Garak), Keith R.A. DeCandido (Relaunch boek 'Gateways 4 - Demons of Air and Darkness') en Jeffrey Lang (Relaunch boek 'Section 31 - Abyss').
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hey, wat gaaf, die twee hoofden van sisko! Wow...komen veel goede boeken van ds9 uit dit jaar zeg. Komt er nu ook nog een naslagwerk met mooie foto's enzo?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Je kunt anders altijd nog uitkijken naar The Left Hand of Destiny boeken van Hertzler (Martok) in april en mei. :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

3rd RemataKlan schreef:Heb je "Stitch In Time" van Andrew J. Robinson (Garak) al?

Na "Avatar" komt Section 31 - "Abyss".

Vervolgens Gateways #4 "Demons Of Air And Darkness" en Gateway #7 What Lay Beyond - "Horn And Ivory".

Daarna komen de 4 Mission Gamma boeken "Twilight", "This Gray Spirit", "Cathedral" en "Lesser Evil".

De Relaunch verhaal zelf gaat pas daadwerkelijk verder met de Mission Gamma boeken maar je zou wel een aardig deel van de personage ontwikkeling missen als je Section 31 en de Gateways verhalen overslaat.
Stitch in time heb ik eerst gelezen ja, en ik ben nu dus halverwege Avatar, deel 1, maar zoals het nu gaat heb ik die binnenkort ook uit.

Maar nu had ik dus op die eerder genoemde site (PsiPhi, die dus down is) een soort van timeline gezien, waar staat dat Rising Son dus meteen na Avatar begint, vandaar mijn vraag :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Rising Son" gaat over de gebeurtenissen die Jake Sisko meemaakt in de periode van "Avatar" tot en met MG #4 "Lesser Evil".

Trouwens "The Lives Of Dax", een anthology, is opnieuw uitgebracht als een mass marketed paperback vanwege het 10 jarig bestaan van DS9. Boek heb ook gekocht, lees eerst "Rising Son" uit voordat ik er aan begin maar blijkbaar hebben enkele gebeurtenissen in dat boek betrekking op wat er gebeurt in de rest van de Relaunch.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ja, klopt. In het Joran Dax verhaal kom je de Trill 'Gard' bijv tegen die MG lezers wel zullen kennen en in MG4 wordt gesproken over een belangrijke gebeurtenis die wordt besproken in het Audrid Dax verhaal.

Verder is het nog een leuk detail dat we Ambassador Odan (TNG - "The Host") zien in het Lela Dax verhaal.

Met wat ik net verteld heb spoil ik trouwens niets, dus ben maar niet bang.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

3rd RemataKlan schreef:Heb je "Stitch In Time" van Andrew J. Robinson (Garak) al?

Na "Avatar" komt Section 31 - "Abyss".

Vervolgens Gateways #4 "Demons Of Air And Darkness" en Gateway #7 What Lay Beyond - "Horn And Ivory".

Daarna komen de 4 Mission Gamma boeken "Twilight", "This Gray Spirit", "Cathedral" en "Lesser Evil".

De Relaunch verhaal zelf gaat pas daadwerkelijk verder met de Mission Gamma boeken maar je zou wel een aardig deel van de personage ontwikkeling missen als je Section 31 en de Gateways verhalen overslaat.
ben ik weer met een vraag :)

bij die Gateway boeken, is het dan nodig om ook die andere te lezen (dus 1-3 en 5 en 6 )???
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nee, dat is het niet. Ieder verhaal staat los van elkaar en ieder boek heeft zijn eigen einde in het 7de boek "What Lay Beyond".
Maar ik heb gehoord dat het TNG boek van de Gateways serie een beter beeld geeft van de Gateways-situatie en dat het een Kira en Vaughn cameo heeft. Dus als je het Gateways verhaal en de Iconians interessant vindt kun je die en eventueel anderen ook nog lezen.
Zelf vond ik de gateways minder boeiend als de personage-ontwikkelingen in het boek maar that's just my humble opinion. :)
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Oh so humble! :X

Maarrehhhh, ik heb dus inmiddels ook de leventjes van Dax in huis, helaas had ik MG al voor die tijd geleden |:( , wist ik veel...
TNG is eindelijk op de proppen gekomen met Genesis Wave boek 3, maar da's een beetje off topic, hoewel wel heel fijn, aangezien ik al een jaar niks nieuws meer kreeg daarvan, en het een best leuk verhaal is.
Ook de Jake-special Rising Son is hier binnengedruppeld, dus ik kan weer eventjes vooruit :-)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Beter :)

Ik heb net mijn CKV* leraar over kunnen halen dat ik als laatste culturele opdracht een verslag mag maken over 'Rising Son' 8-)
Cool, kan ik de relaunch voor school lezen :)



* CKV = voor mensen die niet met 2e fase bekend zijn: Culturele en Kunstzinnige Vorming waarbij je kritische opdrachten maakt over bezoeken aan musea, tentoonstellingen, concert, ballet, film of over een boek
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

3rd RemataKlan schreef:Heb je "Stitch In Time" van Andrew J. Robinson (Garak) al?

Na "Avatar" komt Section 31 - "Abyss".

Vervolgens Gateways #4 "Demons Of Air And Darkness" en Gateway #7 What Lay Beyond - "Horn And Ivory".

Daarna komen de 4 Mission Gamma boeken "Twilight", "This Gray Spirit", "Cathedral" en "Lesser Evil".

De Relaunch verhaal zelf gaat pas daadwerkelijk verder met de Mission Gamma boeken maar je zou wel een aardig deel van de personage ontwikkeling missen als je Section 31 en de Gateways verhalen overslaat.
ik heb je advies opgevolgd :)

heb nu bij proxis Abyss en Gateways 4 & 7 besteld. De levering duurt wel 10 werkdagen, maar het is wel goedkoper dan elders en ik heb nog Avatar 2, waar ik straks aan ga beginnen denk ik 8-)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

even een vraagje over de nieuwe personages in Relaunch:

behalve Ro Laren, zijn er bij hun nog anderen die al eerder in een serie voor zijn gekomen, of zijn deze allemaal bedacht???

Alleen wat minder leuk nieuws:
Type Artikel Artikelprijs
PAPERBACK Star Trek Deep Space Nine
8.08 EUR Levering is vertraagd
PAPERBACK Star Trek Deep Space Nine
8.08 EUR In bestelling
PAPERBACK What Lay Beyond
8.08 EUR Het artikel werd verstuurd
Abyss is vertraagd :(

ps. de eerste is Abyss, daarna staan Gateways 4 & 7
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Jammer.
behalve Ro Laren, zijn er bij hun nog anderen die al eerder in een serie voor zijn gekomen, of zijn deze allemaal bedacht???
Simon Tarses (TNG "The Drumhead") komt er ook in voor. :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Ach, echt heel errug is het nou ook weer niet, heb de laatste week weinig kans gehad om te lezen, dus zover ben ik nog niet in avatar 2...

Misschien deze week weer wat meer tijd, school begint namelijk weer :)

(nee, ik lees niet tijdens de les, ik moet 2x per dag 3 kwartier reizen per bus en metro, dus dan heb ik genoeg tijd 8-) )
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:Simon Tarses (TNG "The Drumhead") komt er ook in voor. :)
Is Tarses een canon personage? :eek:

Weer wat geleerd. :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Simon Tarses (TNG "The Drumhead") komt er ook in voor. :)
Is Tarses een canon personage? :eek:

Weer wat geleerd. :)
Hier is die persoon in kwestie (zittend) :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb inmiddels Rising Son uitgelezen. Tof boek. Goede ontwikkeling voor Jake Sisko, leuke personages en het brengt het Gamma Kwadrant echt tot leven. Voor de mensen die bang zijn dat er niet veel in het boek zal gebeuren, die angst is onterecht aangezien er heel veel gebeurd in het boek wat zeker grootschalige gevolgen zal hebben. :)

En nu is het lang wachten op Unity :(
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ach, over twee maanden TLHOD 1 en 2, in september P&C en niet lang daarna Unity.
En al die DVD boxsets komen nog dus DS9 genoeg! :)

We kunnen trouwens HEEL blij zijn met alle geweldige DS9 Relaunch covers als je hiernaar kijkt:
Afbeelding
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef:Ach, over twee maanden TLHOD 1 en 2, in september P&C en niet lang daarna Unity.
Maar Rising Son is 'to be continued in UNITY". |:(
HorckDude schreef:We kunnen trouwens HEEL blij zijn met alle geweldige DS9 Relaunch covers als je hiernaar kijkt:
Heeft wel wat weg van de euro. ;)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 03 mar 2003, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Ik heb op dit moment Rising Son binnen en ben van plan vanavond te beginnen met lezen. Hopelijk dat 't een leuk boek is. Maar als ik 3rd zo hoor dat moet dat wel goed komen. :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik heb nu bericht gekregen dat gateways 7 is verstuurd en dat de andere zijn vertraagd (abyss) of nog niet verstuurd (gateways 4)... :X

Dus ik krijg het boek die je als laatste zou moeten lezen als eerste :roll:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Kewl, een Avatar wallpaper in formaat 1024x768 :)
http://www.users.qwest.net/~buckleys/av1024x768.jpg
Plaats reactie