DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ottooo schreef:ik heb nu bericht gekregen dat gateways 7 is verstuurd en dat de andere zijn vertraagd (abyss) of nog niet verstuurd (gateways 4)... :X

Dus ik krijg het boek die je als laatste zou moeten lezen als eerste :roll:
Vandaag kreeg ik een cadeautje van de postbode, maar ja, toch alleen maar nr7...

Maar ik ben iig blij dat ik hem binnen heb :)
HorckDude schreef:Kewl, een Avatar wallpaper in formaat 1024x768
http://www.users.qwest.net/~buckleys/av1024x768.jpg
zekers, heb ik eindelijk een goeie nieuwe wallpaper gevonden 8-)

thanx ;)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

ottooo schreef:Vandaag kreeg ik een cadeautje van de postbode, maar ja, toch alleen maar nr7...

Maar ik ben iig blij dat ik hem binnen heb :)
Je kunt wel alvast stukjes van andere einden van het gateways verhaal lezen misschien. Stukjes van verhalen die je toch niet helemaal gaat lezen (Voyager bijv).
zekers, heb ik eindelijk een goeie nieuwe wallpaper gevonden 8-)
Ik ook eindelijk ;)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

nu komt ook gateways 4 er aan, dus ze komen allemaal in de verkeerde volgorde :{

maar ja, zolang ze maar aankomen :)

En als het even meezit krijg ik voor mijn verjaardag 1 of meer Mission Gamma boeken, dus dat zit ook wel weer goed :9~
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Abyss komt eraan :clap:

En nu hopen dat mijn zus vandaag vroeg thuis is zodat ik ook (misschien) mn eerste M:Gamma boek kan krijgen 8-)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Cool! :)
Abyss was het eerst relaunch boek dat ik las. Ik heb het opgepakt op de conventie van The Federation afgelopen jaar. Ik ben toen eens tussen de Trek boeken gaan kijken voor de eerste keer nadat ik me maanden daarvoor had geamuseerd met The Lives of Dax. Toen zag ik het section31 boek Abyss liggen en daarover had ik wat positieve geluiden opgevangen dus ik het uitproberen.
Pas na het uitlezen kwam ik erachter dat het deel van de DS9 Relaunch was en dankzij 3rd ;) heb ik er meer over ontdekt en ben ik de serie gaan sparen en zit nu alweer aan het voorlopig laatste boek (Rising Son).
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Wel een weekje zeg:

Abyss is nu binnen
Ik heb geen boek gehad van mn zus (in plaats daarvan DVD van Snatch 8-) ) , maar heb genoeg geld ontvangen om toch aan te schaffen plus nog de nodige externe investeringen in de DVD-boxen :)

En ik heb Avatar nu bijna uit. (Kleine spoiler) Ben nu waar Vaughn en Kira het over de gezamlijke droom/belevenis hebben op die Cardassian Freighter *D
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ah, dan zit je idd bijna aan het einde, erg cool. :)

Ben trouwens wel benieuwd wat je eigenlijk al over Kitana'klan en Jake hebt gelezen.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Ik heb Rising Son uit, cool boek! 8-) Unity is toch het vervolg? Weet iemand wanneer die uit komt in Nederland?
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik heb Avatar nu uit :)

zou gister eigenlijk maar 1 hoofdtukje lezen, maar dat werden er al gauw 2, daarna 3 en toen heb ik hem maar meteen helemaal uitgelezen :)

En van Kitana'Klan heb ik nu dus alles gelezen, en natuurlijk nog de epiloog met Jake. Ben ook zeer benieuwd hoe dat afloopt (niet verklappen hoor ;) )

En dan vanavond maar beginnen aan Abyss >:)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

ottooo schreef:En van Kitana'Klan heb ik nu dus alles gelezen,
Cool, heb je dus ook goed kennis gemaakt met Taran'atar (zie avatar ;) ).
en natuurlijk nog de epiloog met Jake. Ben ook zeer benieuwd hoe dat afloopt (niet verklappen hoor ;) )
To be continued in Rising Son :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Abyss leest lekker door, nog maar een paar keer gelezen en ben nu al over de helft *D

Enig nadeeltje is dan weer dat ik dan ook weer binnenkort de M:Gamma boeken wil gaan lezen, maar mijn geld raakt ook zo langzamerhand op, zeker met die DVD's in aantocht en de zomervakantie wat ook niet al te lang meer duurt voor die begint... :{
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Hehe, PsiPhi reikt Awards uit voor de beste trek boeken. 4 van de awards:

Beste boek van 2002:
DS9 Relaunch - Mission Gamma Twilight

Beste nieuwe trek-auteur van 2002:
Heather Jarman's Mission Gamma This Gray Spirit

Beste trek boeken-reeks:
DS9 Relaunch

Beste trek mini-serie:
Mission Gamma

:-D
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

HorckDude schreef:Hehe, PsiPhi reikt Awards uit voor de beste trek boeken. 4 van de awards:


Beste trek mini-serie:
Mission Gamma

:-D
Nu niet om flauw te toen maar.... Mission Gamma is volgens mij ook de enige serie die in z'n totaliteit is uitgebracht in 2002... toch?
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

hier staat een interview met J.G. Hertzler, oftewel Martok in DS9, die over dit personage natuurlijk twee boeken heeft geschreven.

Gaat o.a. over wat voor boek het gaat worden :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Shortskin schreef:Nu niet om flauw te toen maar.... Mission Gamma is volgens mij ook de enige serie die in z'n totaliteit is uitgebracht in 2002... toch?
'The Brave and the Bold' toch ook?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

LOL, meer awards :-D

Best new character:
Admiral James Leonard Akaar (DS9 Relaunch)

Best scene:
**** SPOILERS VOOR MISSION GAMMA 3 ****













de dood van ...., aan het einde je weet wel :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

En we gaan door, prijzen betreffende alle voorgaande jaren:

Beste cover:
DS9 Relaunch's Avatar

Beste non-fictie boek:
DS9 Companion

:-D Hehe, DS9 sleept de prijzen maar binnen! :-D
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Ook ik heb inmiddels Rising Son uit, jammer dat MG het einde van dit boek al had weggegeven, maar ja, dat was een beetje te verwachten... Nu heb ik nog de leventjes van Dux liggen, maar daar wacht ik nog ff mee... Ga eventjes wat anders lezen, in de vorm van TNG Genesis Wave, boek 3. (1+2 waren zeer ok) Hopen dat de Voy-boekjes een beetje te lezen zijn, want ik ga mooi geen hardcovertjes kopen van de DS9 boeken, dus daarmee heb ik voorlopig ff wat geduld nodig...
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Shortskin schreef:Ook ik heb inmiddels Rising Son uit, jammer dat MG het einde van dit boek al had weggegeven, maar ja, dat was een beetje te verwachten...
Bedoel je dan dat je beter eerst Rsing Son kan lezen voor (enkele) MG-boeken, of geeft RS het dan weer weg voor MG??

Dan kan ik daar iig rekening mee houden :)
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

ottooo schreef:
Shortskin schreef:Ook ik heb inmiddels Rising Son uit, jammer dat MG het einde van dit boek al had weggegeven, maar ja, dat was een beetje te verwachten...
Bedoel je dan dat je beter eerst Rsing Son kan lezen voor (enkele) MG-boeken, of geeft RS het dan weer weg voor MG??

Dan kan ik daar iig rekening mee houden :)
Ja hoe zeg ik dat es tactisch... Zodra je de laatste MG hebt gelezen weet je hoe Rising Son afloopt, en zodra je Rising son hebt gelezenweet je een stukje van het einde van MG... :huh: Dus de volgorde waarin je deze twee leest maakt niet zo gek veel uit... Zolang je Rising Son maar leest NAdat je Gateways hebt gelezen (8> , maar dat spreekt chronologisch voor zich...
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ja, dat komt wel goed. Gateways heb ik al en ga ik ook meteen aan beginnen als ik Abyss uit heb, terwijl ik de MG-boeken en Rising Son nog niet heb besteld/gekocht
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Het is opzettelijk gedaan dat je de uitkomst van Rising Son al kent en is ook niet zo erg IMO. Als je het omdraait zal Rising Son ook een klein deel van het einde van MG4 weggeven dus je kunt zelf kiezen wat je wil, maakt niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Rising Son" kun je in principe na "Avatar" lezen aangezien "Rising Son" met Jake verder gaat nadat hij verdween in "Avatar".

Maar de schrijvers raden je aan om de boeken te lezen in de volgorde van verschijningsdatum.

Het einde verraden vind ik wel meevallen. Het zijn maar de laatste paar regeltjes tekst meer niet. En in "Rising Son" zie je wel hoe het allemaal gebeurd in tegenstelling tot "MG4 Lesser Evil" :)
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Jawel, is wel zo, maar toch, moet toch WAT te zaniken hebben, dat is mijn aard :X
Nee zonder dollen, je hebt wel gelijk
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Op TrekBBS wordt gepost dat het nieuwe relaunch boek van Martok er is :)

The Left Hand of Destiny (book 1)
Afbeelding

Eens kijken of ik deze keer weer bij bol.com bestel of bij Proxis.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik heb vaak gemerkt dat proxis langzamer met leveren is dan Bol, maar wel goedkoper. Waar je voor kiest is natuurlijk net waar je voorkeur ligt...

Ik kies steeds voor Proxis, omdat ik de boeken bestel als ik mijn huidige boeken bijna uit heb, dus dan maakt het niet zo veel uit wanneer ze aankomen :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

heb nu Abyss uit, en eerlijk gezegd vond ik het de minste van de Relaunch boeken tot nu toe (incl Stitch). Niet dat het een slecht boek is, integendeel, alleen minder dan de andere :)

Ben nu net begonnen in Gateways 4 en sta op het punt mijn bestelling voor de MG-boeken op te sturen 8-)
Gebruikersavatar
Radeon
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2002, 21:47
Locatie: Rozenburg

Bericht door Radeon »

Nou ik heb nu toch uiteindelijk betsloten om die DS9 boeken te kopen. Heb denet Avatar 1 & 2 besteld. Hopelijk komen ze snel maar wat ik hier al zo lees over de snelheid van proxis betwijfel ik het ten zeerste.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

A tof, nog een nieuwe lezer :)
ottooo schreef:Ben nu net begonnen in Gateways 4 en sta op het punt mijn bestelling voor de MG-boeken op te sturen 8-)
Hoe ver ben je er al mee en wat vind je ervan?
Ik vond in dat boek Taran'atar echt tof geschreven tegen het einde van het boek maar ik zal er niets over spoilen als je er nog niet bent. ;)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

HorckDude schreef:
ottooo schreef:Ben nu net begonnen in Gateways 4 en sta op het punt mijn bestelling voor de MG-boeken op te sturen 8-)
Hoe ver ben je er al mee en wat vind je ervan?
Ik vond in dat boek Taran'atar echt tof geschreven tegen het einde van het boek maar ik zal er niets over spoilen als je er nog niet bent. ;)
ik vind het zeker een heel gaaf boek, beter dan ik had verwacht.
Ook wist ik eerst niet dat die Iconians al in een TNG (Contagion als ik het goed heb) en een DS9 (To the Death) aflevering hebben gezeten. Tenminste, die Gateways dan. Dan is dan wel tof om terug te zien


Kleine Spoiler!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik ben nu op het punt dat Gul Madred aan is gekomen bij Europa Nova en Kira op het punt staat door een Gateway te gaan.
Toen hij net aan kwam en Kira hem in de war haalde met Dukat had ik echt iets van hoe kan dat nou weer :X
Plaats reactie