DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

ottooo schreef:Dat zijn gewoon beide covers van Avatar bij elkaar
Haha, nu je het zegt. :bloos:

Wel ontzettend stom van me. Nog niet meer dan 10 posts erboven staat erbij dat Twist of Faith een omnibus van voorgaande verhalen is, en ik maar denken dat het een nieuwe is. |:(
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Sticky geupdate met coverart, en voor het mirror boek de beschrijving en nieuwe releasedate.

Fearful Symmetry is inmiddels uitgesteld tot augustus. Dus dat geeft mij de tijd om de 3 boeken die ik achterloop in de relaunch in te halen. :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Is goed om te zien dat er weer een boek komt. staat er nog meer op de planning voor ds9?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ik heb er nog niks van gehoord, maar ik volg ook al lang niet meer de discussie op TrekBBS.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Fearful Symmetry is volgens amazon.com heel erg lang uitgesteld, zie de releasedate op hun site:

link
Laatst gewijzigd door HorckDude op 23 jul 2007, 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Fearful Symmetry gaat dit jaar niet meer verschijnen. Maar aangekondigd is dat volgend jaar maar liefst 4 nieuwe DS9 boeken zullen verschijnen plus een omnibus. Een overzicht:

April
Star Trek - Terok Nor: Day of the Vipers by James Swallow
The beginning of the Cardassian occupation of Bajor, from 2318-2328

Mei
Star Trek - Terok Nor: Night of the Wolves by S.D. Perry and Britta Dennison
The occupation of Bajor from 2345-2357

Juni
Star Trek - Deep Space Nine: These Haunted Seas (omnibus) by David R. George III; Heather Jarman
Omnibus of Mission Gamma, Book One - Twilight and Mission Gamma, Book Two - This Gray Spirit)

Star Trek - Terok Nor: Dawn of the Eagles by S.D. Perry and Britta Dennison
The occupation of Bajor from 2360-2369

Juli
Star Trek - Deep Space Nine: Fearful Symmetry by Olivia Woods
A two-in-one flip book revealing the fate of Kira’s Cardassian double, Iliana Ghemor.


Overigens wel opvallend dat het mirror universe boek een andere schrijfster heeft gekregen. Misschien is dit de mirror universe versie van de vorige schrijfster. ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ik mis wel wat jaren van de terok nor bezetting?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Die zullen wel minder interessant zijn. ;)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Twist of faith is hier gisteren door de postbode gebracht. Ik dacht dat het alleen de Avatar boeken waren maar het zijn dus 5 pockets gebundeld.
MOOI met de kerst wat te doen..... :*)

Eerst nog even Proud Helios uitlezen.
Laatst gewijzigd door Ronald42 op 20 dec 2007, 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Inderdaad mooi voor kerst. Veel plezier! :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik heb 5 DS9 boekjes die ik niet meer hoef. Als je naar de meeting op 27 januari komt, of naar een andere meeting binnen afzienbare tijd daarna, mag je ze gratis meenemen. Het zijn de volgende:

#6 Betrayal
#9 Proud helios
#10 Valhalla
#21 Trial by error
en Far beyond the stars

De 'de Slegte' collectie, zeg maar. Wie het eerst schreeuwt mag ze hebben.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Ik ben toch eigenlijk wel van mening dat DS9 de beste StarTrek serie is. En het wordt tijd om eens wat boeken aan te gaan schaffen.

Vraagje: Zijn er mensen die boeken hebben en ze misschien willen verkopen? Ik zelf zou nooit mijn boeken verkopen maar misschien zijn er mensen die daar anders overdenken. Toevallig vorige week een stapel Stephen King boeken tweedehands gekocht op marktplaats...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Ernstig. Trutgras's post boven de mijne biedt precies aan wat ik zoek. En ik ben niet de enige blijkbaar. Maar ik schaam me dat ik niet eens het fatsoen heb om in iedergeval de laatste bladzijde te lezen van deze threat.
Ehm... ik houd me nog steeds aanbevolen, though...

@Trutgras: Ik wil ze wel graag hebben. Maar die meeting zal ik niet aanwezig zijn. Doe je aan opsturen? Tof dat je ze gratis aanbiedt maar ik ben er bereidt voor te betalen.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Zelf heb ik maar weinig van de reguliere DS9 reeks gelezen, maar ik kan je iig sterk aanraden om de DS9 Relaunch te lezen, waarin het verhaal na afloop van de serie voort wordt gezet. Dat hebben ze heel goed uitgewerkt, met zowel de introductie van boeiende nieuwe karakters als de verdieping van oude karakters. Het leest allemaal heerlijk weg en doet zeker recht aan de serie zelf.

De eerste vier boeken hebben ze inmiddels gebundeld opnieuw uitgegeven in een omnibus: Twist of Faith. Makkelijk en goedkoop lijkt me.

Voor meer informatie kun je ook de boekensticky in dit forum lezen.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

HorckDude schreef:Zelf heb ik maar weinig van de reguliere DS9 reeks gelezen, maar ik kan je iig sterk aanraden om de DS9 Relaunch te lezen, waarin het verhaal na afloop van de serie voort wordt gezet. Dat hebben ze heel goed uitgewerkt, met zowel de introductie van boeiende nieuwe karakters als de verdieping van oude karakters. Het leest allemaal heerlijk weg en doet zeker recht aan de serie zelf.

De eerste vier boeken hebben ze inmiddels gebundeld opnieuw uitgegeven in een omnibus: Twist of Faith. Makkelijk en goedkoop lijkt me.

Voor meer informatie kun je ook de boekensticky in dit forum lezen.
Ik ga het kopen! Bedankt voor de tip! Mooi dat Bol.com deze boeken verkoopt. Helaas zijn er ook een hoop boeken die je alleen maar in de States kunt krijgen...?!
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nou, de meeste boeken moet je toch ook in Nederland kunnen krijgen. Ik heb eigenlijk nog nooit een boek uit de V.S. hoeven te importeren. Je moet gewoon in de boekensticky het ISBN-nummer noteren, en dat nummer zoeken op de website van bol.com of proxis.nl (de twee goedkoopste online boekenwinkels voor zover ik weet). Vaak leveren ze ook redelijk snel, dus wat dat betreft hoeft het kopen van Star Trek boeken geen probleem te zijn. :)

Dat doet me eraan denken, ik heb al jaren nog een stuk of 10 gekochte Trek boeken liggen die nog altijd eens gelezen moeten worden. Wordt toch eens tijd. ;)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

HorckDude schreef:Nou, de meeste boeken moet je toch ook in Nederland kunnen krijgen. Ik heb eigenlijk nog nooit een boek uit de V.S. hoeven te importeren. Je moet gewoon in de boekensticky het ISBN-nummer noteren, en dat nummer zoeken op de website van bol.com of proxis.nl (de twee goedkoopste online boekenwinkels voor zover ik weet). Vaak leveren ze ook redelijk snel, dus wat dat betreft hoeft het kopen van Star Trek boeken geen probleem te zijn. :)
Ik zal eens wat beter mijn best doen. Uiteraard heb ik ook wel boeken besteld via het ISBN-nummer. De grap is dat ik de meeste boeken uit HongKong haal. Minimaal 1x per jaar gaan we naar Hong Kong en daar is een lief klein boekenwinkeltje waar ze heel veel SF hebben. En spotgoedkoop. Ze kennen me er al precies. ;-)
Dat doet me eraan denken, ik heb al jaren nog een stuk of 10 gekochte Trek boeken liggen die nog altijd eens gelezen moeten worden. Wordt toch eens tijd. ;)
Kep zelf de hele 'Time to ...' reeks. Erg goed geschreven. De twee Stargate-boeken waren echt een stuk minder. Maar het leuke van boeken is dat je favo serie eigenlijk nooit hoeft op te houden te bestaan...
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

HorckDude schreef:De eerste vier boeken hebben ze inmiddels gebundeld opnieuw uitgegeven in een omnibus: Twist of Faith. Makkelijk en goedkoop lijkt me.
Moet je inderdaad lezen verplichte kost wat mij betreft. Ik heb ondertussen wel wat van de genummerde pockets gelezen en zal wel eens een thread beginnen met mijn bevindingen. Want sommige boeken zijn het niet eens waard om in huis te halen terwijl andere juist erg goed zijn. Nu is het natuurlijk ook een kwestie van smaak maar toch............
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Ronald42 schreef: Moet je inderdaad lezen verplichte kost wat mij betreft.
Je bedoelt op scholen en zo... :lachhuil:
Ronald42 schreef:Ik heb ondertussen wel wat van de genummerde pockets gelezen en zal wel eens een thread beginnen met mijn bevindingen. Want sommige boeken zijn het niet eens waard om in huis te halen terwijl andere juist erg goed zijn.
Ik snap precies wat je bedoelt en ik zie deze tread met veel plezier tegemoet zodat ik weet welke boeken wel en niet moet aanschaffen

Ik heb bijv. de gehele serie van TNG 'A Time to...' die zijn allemaal stuk voor stuk de moeite waard. Maar een paar pockets die ik huis heb gehaald mbt Stargate zijn om te huilen. En ik merk dat ik daar door ook ben afgehaakt met Stargate Pockets.
Op aanraken van HorckDude heb ik nu net 'Twist of Faith' binnen en zal hier nu eerdaags mijn tanden in gaan zetten... :naughty:
Nu is het natuurlijk ook een kwestie van smaak maar toch............
Een slecht boek is een slecht boek. En als je het kunt onderbouwen dan weet men in iedergeval waar ze aan beginnen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Articles of the Federation is veruit het beste Star Trek boek van de laatste 20 jaar.

Ik lees met veel plezier ds9 boeken en de tng boeken die na nemesis spelen...of er rond. Dus inderdaad de a time to boeken en de titan boeken.

Ik lees geen Voyager boeken, ik lees gene Enterprise boeken en ik lees TOS heel beperkt (veel van hetzelfde naar mijn mening).
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:Articles of the Federation is veruit het beste Star Trek boek van de laatste 20 jaar.
Moet ik dus op mijn lijstje zetten...?
Ik lees met veel plezier ds9 boeken en de tng boeken die na nemesis spelen...of er rond. Dus inderdaad de a time to boeken en de titan boeken.
Titan is met Captain Riker, right? Wil ik zeker gaan lezen. Dus eigenlijk een hele reeks die alleen maar in boekvorm zijn uitgekomen.
Ik lees geen Voyager boeken, ik lees gene Enterprise boeken en ik lees TOS heel beperkt (veel van hetzelfde naar mijn mening).
Waarom lees je geen VOY of Enterprise boeken? Zijn er ook boeken die je gekocht hebt waarvan je zegt: NIET KOPEN!?

Kep 1 Enterprise boek gelezen: Rosetta. Niet onaardig. In één adem uitgelezen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

DS9 heeft een heleboel matgie boeken, dat zijn vooral de boeken die tijdens de serie geschreven zijn (heb ze allemaal en heb ze allemaal gelezen). De boeken werden de moeite waard om te lezen na de serie. Bij Voyager is dit eigenlijk precies andersom. Tijdens de serie zijn er een aantal zeer goede boeken geschreven waarin de karakters uitgediept werden. Die "karakterstudies" hadden natuurlijk eigenlijk in de eps plaats moeten vinden, maargoed dat is nu eenmaal niet gebeurd. De boeken die na de serie spelen, heb de eerste drie of vier gelezen, doen percies het tegenover gestelde van de ds9 boeken. Ze gaan inderdaad verder waar de serie gestopt is en negeren de karakterontwikkeling uit de boeken die tijdens de serie geschreven zijn. Vervolgens beginnen ze daar weer helemaal opnieuw aan maar wel met dezelfde reset knop die ook in de serie gebruikt wordt. Het werkte meer op mijn zenuwen dan dat ik er van kon genieten. Bij Ent ben ik alleen maar standaard boekjes tegen gekomen. Het feit dat "de grote namen" (schrijvers met een goed track racord zoals David) zich niet echt wagen aan Enterprise zegt ook genoeg naar mijn mening.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik zit erover na te denk om de mission gamma boeken te gaan lezen (zijn er 4 toch?)
Zijn die boeken de moeite waard?
Ik vond de Avatar boeken goed, lees ze nu voor de 2e keer.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mission Gamma is de moeite waard, verhaal gaat wat trager dan in Avater. Heb je Rising Son ook gelezen?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Nee die heb ik niet gelezen, de enige startrek boeken die ik heb gelezen zijn de new frontier serie en de avatar boeken. Ik ben wel nieuwschierig hoe het allemaal verder gaat na avatar 2.
Maar zit er ook over na te denken om de boek(en) van A time to... te lezen.
Wat raden jullie aan?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh die kan ik je ook wel aanraden, zijn over het algemeen redelijk tot goed geschreven. De Titan boeken met Riker in de hoofdrol als captain zijn ook de moeite waard.

Is er trouwens iemand die weet wat er dit jaar aan staat te komen voor ds9?
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

USS Enterprise schreef:Maar zit er ook over na te denken om de boek(en) van A time to... te lezen.
Kep ze in één adem uitgelezen. Houd er rekening mee dat elk verhaal twee pockets beslaat.

captain crash schreef:Oh die kan ik je ook wel aanraden, zijn over het algemeen redelijk tot goed geschreven. De Titan boeken met Riker in de hoofdrol als captain zijn ook de moeite waard.
Oh, goed om te horen. Een serie waar ik zeker aan wil beginnen...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Trutgras schreef:Ik heb 5 DS9 boekjes die ik niet meer hoef. Als je naar de meeting op 27 januari komt, of naar een andere meeting binnen afzienbare tijd daarna, mag je ze gratis meenemen. Het zijn de volgende:

#6 Betrayal
#9 Proud helios
#10 Valhalla
#21 Trial by error
en Far beyond the stars

De 'de Slegte' collectie, zeg maar. Wie het eerst schreeuwt mag ze hebben.
Ik heb ze binnen! Wat een superverrassing. Dank je wel voor deze boeken. Boeken zijn een absolute passie van me en je kunt er zeker van zijn dat ze een mooie plaatsje krijgen in mijn boekenkast. En zoals afgesproken zal ik je wens naleven m.b.t. Bookcrossing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

heeft toevallig iemand nog boeken van andrew robinson te koop aangeboden, of kan ik eventueel lenen, ik ben erg fan van die acteur maar heb nog geen boek van hem gelezen. :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Zal ik er nog een verhaaltje bij vertellen? Het afgebeelde boek Proud Helios had ik nog niet gelezen toen ik het opstuurde. Ik deed het dus open op een willekeurige pagina om te kijken of ik iets gemist had. Ik lees drie pagina's en ik denk... he?... zit ik me nou dingen in mijn hoofd te halen, of proberen ze hier de indruk te wekken dat Garak met Bashir zit te flirten?

Ik dus op internet zoeken naar Melissa Scott: http://en.wikipedia.org/wiki/Melissa_Scott_%28writer%29

Naja... toen heb ik het boek gewoon maar opgestuurd. Maar ik ben dus niet helemaal gek.
Plaats reactie