DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thepunisher
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mar 2005, 23:50
Locatie: Lille

Bericht door thepunisher »

Na het lezen van deze topic was ik benieuwend of ik de DS9 boeken wel leuk zou vinden.

Meteen bij proxis ds9 millenium omnibus, a stitch in time, avatar deel 1 en deel 2 besteld en begonnen met het lezen van millenium boek. heerlijk lezen en ik vind het verrassend hoe de boek echt de DS9 gevoel oproept als ik aan het lezen ben! 8-)
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

ottooo schreef:Alsik ergens een hekel aan heb is het wel boeken lezen als eBook. Ik weet niet, maar ik vind het gewoon niet lekker lezen. Geef mij maar een gewoon boek, die je gewoon kan vasthouden. :)
Daar ben ik het helemaal mee eens, voor mij is het geweldige aan lezen dan ook de gehele ervaring. Lekker knus op de bank, gordijnen dicht, schemerlampje aan, zacht muziekje op de achtergrond (en dan bedoel ik heel zacht), het geritsel van de pagina's, het gewicht in de hand, en helemaal in het verhaal opgaan. Dat gaat niet met zo'n pocket pc. Alhoewel het wel cool is, omdat het een beetje star trek achtig is (pads). Maar toch het is niet hetzelfde als een boek.

Wie heeft hier inmiddels WODS9 deel 1 gelezen?. Ik moet helaas bekennen dat ik heel moeilijk door het Andoria verhaal kwam. Meestal kan ik een boek niet wegleggen (schrik dan ook meestal van de tijd op de klok als ik het uit heb, vooral doordeweeks ;) ) maar bij het verhaal van Shar kwam ik er soms niet doorheen. Ik heb dan ook regelmatig andere boeken voor laten gaan en deze weer opzij gelegd. Ik heb er uiteindelijk meer dan 4 maanden over gedaan. Ik weet niet precies aan te wijzen waar het em in zat, maar het was gewoon stroef.
Had iemand anders dat ook?

Het eerste verhaal Cardassia vond ik super, deze had ik dan ook binnen een paar dagen uit. Ik las hem tijdens een con waar Andrew Robinson aanwezig was (vond ik wel passend) dus no way dat ik aan een stuk door ben gaan lezen :-P Anders was het waarschijnlijk zelfs 1 dag geweest.

Ben zeer benieuwd naar deel 2+3 en Hollow Men. Can't wait!
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Kira1701 schreef:
ottooo schreef: Wie heeft hier inmiddels WODS9 deel 1 gelezen?. Ik moet helaas bekennen dat ik heel moeilijk door het Andoria verhaal kwam. Meestal kan ik een boek niet wegleggen (schrik dan ook meestal van de tijd op de klok als ik het uit heb, vooral doordeweeks ;) ) maar bij het verhaal van Shar kwam ik er soms niet doorheen. Ik heb dan ook regelmatig andere boeken voor laten gaan en deze weer opzij gelegd. Ik heb er uiteindelijk meer dan 4 maanden over gedaan. Ik weet niet precies aan te wijzen waar het em in zat, maar het was gewoon stroef.
Had iemand anders dat ook?

Het eerste verhaal Cardassia vond ik super, deze had ik dan ook binnen een paar dagen uit. Ik las hem tijdens een con waar Andrew Robinson aanwezig was (vond ik wel passend) dus no way dat ik aan een stuk door ben gaan lezen :-P Anders was het waarschijnlijk zelfs 1 dag geweest.

Ben zeer benieuwd naar deel 2+3 en Hollow Men. Can't wait!
Ik had precies hetzelfde! Cardassia vond ik erg interessant en was ik zo doorheen. Andor heb ik met veel tussenpozen gelezen. Kon me op de een of andere manier minder bij voorstellen en inleven. Nu ben ik bezig in Trill, maar daar kom ik ook niet zo snel doorheen. Deel 3 lijkt me wel erg leuk met de Dominion en de Ferengi.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Klopt het nou echt dat er dit jaar verder geen ds9 boeken meer komen? Zie trektoday.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

OMG

dat is wel erg mager zeg. :(
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Gelukkig hebben we in ieder geval Hollow Men om nog naar uit te kijken. En natuurlijk zijn er nog de SCE's waar DS9 diverse malen in voor gaat komen, plus een nieuwe Captains Table met Captain Kira. Maar wij willen natuurlijk meer :-P

BTW Psiphi heeft een exerpt van Hollow Men op hun website geplaatst
Zie hier.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Wow, ben nu diep in de Trill story en ik kan nu al zeggen (vooral omdat ik gisteren pas begonnen ben) dat het stukken beter is dan de Andoria story. Ik heb moeite het boek weg te leggen ipv te blijven lezen.

Het leukst vind ik dat verschillende Trill stukjes van andere boeken (en niet alleen DS9 want ik herken ook een verhaallijn uit de TNG section31 novel) hier netjes aan elkaar worden gebreid.

Zeer benieuwd naar het einde (ga straks weer verder) en naar het 2e vehaal in de pocket; Bajor.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nu heb ik de Worlds of DS9 boeken nog niet gelezen :-P , maar mijn vraag is toch of iemand Hollow Men al heeft gelezen?
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Komt die niet pas eind deze maand uit?? De release was namelijk uitgesteld.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Worlds of DS9, ben nu bezig met t Bajor-verhaal. Leest beter weg dan Trill, maar is nogal errug romantisch tot nu toe... |:(
Andor beviel me heel goed, alleen jammer dat een hoop wat k daarin gelezen heb, tezamen met diverse stukken uit andere relaunch-boeken weer helemaal onderuit geschopt werd in Enterprise... :X
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dus? sinds wanneer is ENT canon? :huh:
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Goeie vraag... Nu heb ik eigenlijk altijd de regel gehanteerd dat iets canon is als het in de tv-series of de films is geweest (met uitzondering van wat mirror-specials ed) maar met ent is dat ng weleens moeilijk. Waardoor je dus in de vreemde situatie belandt dat ik de relaunch-serie als canon ga zien, ipv de laatste serie, en dat is wel typisch. ;)
Daarbij heb ik sowiso de neiging relaunch als canon te zien, want ik koop ook geen boeken meer die niet "kloppen" met de relaunch. Kun je t nog volgen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik wel hoor :Y) maar vraagje tussendoor, zijn de relaunchboeken 'afkomstig' van paramount (waarmee ik bedoel of er ergens zo'n leuk embleempje opstaat)? zo ja, da zijn de boeken wel als canon aan te merken lijkt me, toch? :huh:
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Euwww nee, want er is een enorme hoeveelheid boeken uitgekomen onder die vlag waar later geen bal van bleek te kloppen...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ok, zat maarhardop te denken :)
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Raynor's Revenge schreef:ok, zat maarhardop te denken :)
Je weet dat dat op t forum regelmatig n gevaarlijke bezigheid is he hahahahaha
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

gelukkig denk ik veel meer dan ik ook daadwerkelijk opschrijf O-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Staan er eigenlijk na Hollow Men nog DS9 boeken gepland voor dit en/of volgend jaar?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

http://www.psiphi.org/cgi/upc-db/upcoming.html

Ziet er niet best uit.

David Mack's Warppath (voorheen bekend onder de naam The Hunt for Taran'atar) zal ergens in begin 2006 verschijnen.

Op dit moment heb ik geen idee hoe het zit met de Terok Nor boeken en Walking Wounded.

:(
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Hollow Men was toch geen relaunch?

Er is nu ook 'Articles of the Federation'. Niet echt DS9, maar er komen vast wel verwijzingen en gebeurtenissen uit de relaunch in terug. Ik heb'm al wel, moet het alleen nog even lezen :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Hollow Men was toch geen relaunch?
Klopt.
WeyounsLastClone schreef:Er is nu ook 'Articles of the Federation'. Niet echt DS9, maar er komen vast wel verwijzingen en gebeurtenissen uit de relaunch in terug. Ik heb'm al wel, moet het alleen nog even lezen :)
Ik heb het nog niet gelezen, vandaag pas binnengekregen, maar ik weet wel dat er verwijzingen zitten naar TNG's A Time... boeken en dan de laatste 3 en het Titan boek Taking Wing. En het gaat dan om spoilervrije verwijzingen.

De Bajoran Councillor die wordt benoemd in World of DS9 komt terug in de Articles.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar er is dus geen idee hoe het schema voor de aankomende boeken eruit gaat zien? Das balen...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Unfortunately, we decided not to go forward with Walking Wounded.
Marco Palmieri, TrekBBS TrekLit forum

|:(
:-(
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

WAT?? Nee he, en er stond al zo weinig .. eigenlijk niets na Hollow Man op het programma.

AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En is er nog een echte reden voor?
Btw, hoe nu verder...enige indicatie van nieuwe ds9 boeken in de toekomst of gaan ze het gebeuren een stille dood laten sterven? Trouwens, ze werden toch wel redelijk verkocht?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Begin 2006 zou er het volgende boek in de relaunch van DS9 uitkomen: Warpath.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah, das tenminste iets...tot die tijd doe ik het wel met de 'a time to' en 'titan' boeken.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

WeyounsLastClone schreef:Begin 2006 zou er het volgende boek in de relaunch van DS9 uitkomen: Warpath.
Deze staat nu ook in de sticky, met coverdesign erbij:

Afbeelding

Werktitel was schijnbaar "The Hunt for Taran'atar".
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mooie cover, lijkt me een tof verhaal.

Duurt alleen nog zo lang en wat staat er daarna gepland? Nada?

Paar jaar terug was het nog geweldig om de DS9-R te lezen. Nieuwe titels om naar uit te kijken. Meer titels. En nu? Nu is het maar magertjes. :(
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

gelukkig ben ik nog maar met de Avatar bezig en heb dus nog wat om naar uit te kijken (lezen)
Plaats reactie