DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Avatar is nog altijd één van mijn favorieten. :)

Veel leesplezier. 8-)
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

net beide avatars uit en moet zeggen dat het een geweldig boek(en) is (zijn). Hier zouden ze zo een miniserie van kunnen maken

ben benieuwd of de andere boeken hiermee verder gaan op naar Section31
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

even een vraagje:

is het nodig om eerst de andere Gateway boeken te lezen voordat je begint aan #4 en #7?

en is het "nodig" om ze te lezen VOOR de Mission Gamma boeken?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

TheDJZap :eek:

Wow, lang geleden!

Welkom terug. :)
TheDJZap schreef:even een vraagje:

is het nodig om eerst de andere Gateway boeken te lezen voordat je begint aan #4 en #7?
Nee. Elk Gateway boek behandelt een andere bemanning en de verhalen staan los van elkaar. De rode draad is de activatie van de Gateways. Wel is er een holoconference scene die terugkomt in de AQ Gateway boeken.

Boek 7 is een verzameling van de finales van de 6 Gateway boeken. Elk Gateway boek eindigt op een cliffhanger. Als je alleen het DS9 Gateway boek hebt, hoef je maar één verhaal van Boek 7 te lezen.
TheDJZap schreef:en is het "nodig" om ze te lezen VOOR de Mission Gamma boeken?
Ja. Niet zozeer qua gebeurtenissen, de nasleep van de Gateways wordt vlotjes afgerond aan het begin van Missin Gamma en er wordt zo nu en dan naar verwezen. Maar het is wel een belangrijke belichting op Kira, met name het DS9 verhaal in boek 7.
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »


TheDJZap

Wow, lang geleden!

Welkom terug.
yeah it has been a while :D

helaas is er ook zo weinig startrek tegenwoordig...

misschien wat offtopic maar heeft iemand de andere Gateway boeken ook gelezen? En is het wat?

wel een beetje "zonde" natuurlijk dat je #7 alleen maar moet kopen om het einde van #4 te kunnen lezen of niet?

p.s. mijn complimenten voor het supersticky http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=4035 over de DS9 boeken. Wellicht dat ik ook nog wel andere ST boeken ga lezen
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

verdorrie, nou kan ik niet meer bij proxis.nl het section 31: Abyss boek bestellen. Enkele weken geleden kon dit nog wel, maar ik dacht laat ik even wachten totdat ik de andere boeken uit heb. En op Bol.com is die natuurlijk al helemaal niet meer te vinden.

Weet iemand waar ik het boek nog meer kan bestellen buiten Amazon om?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Eindelijk weer eens begonnen aan WoDS9

Cardassia is nu uit en ik ben nu halverwege Andor.

Vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen tot nu toe :(
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Wow de cover voor de nieuwe DS9 aanwinst ziet er cool uit. Helaas nog geen info bekend, maar gezien de cover en de voormalige werktitel "Hunt for Taran'Atar" lijkt het me dat T centraal staat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Is er ergens een release-schema bekend voor star trek boeken voor de komende tijd?
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Ja op psiphi.org http://www.psiphi.org/cgi/upc-db/upcoming.html

Begint dan wel met mei 2005, maar gaat door tot en met december 2006.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar één ds9 boek?!

Zucht...de Titan boeken moeten wel heel goed zijn willen ze die last kunnen verlichten...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Star Trek Deep Space Nine - Warpath is uit
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Die zal ik wel kopen zodra ik de 3 Worlds of DS9 boeken uit heb. :+
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Articles of the Federation nou ondertussen al eens gelezen?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

captain crash schreef:Articles of the Federation nou ondertussen al eens gelezen?
Nee, staat nog steeds op de plank. Eerlijk gezegd heb ik in 2004 voor de laatste keer een Star Trek boek gelezen, dus was er een beetje uit.

MAAR...

Deze vakantie heb ik Unity nog een keer gelezen, eerst rustig de relaunch geschiedenis doorgenomen voorin het boek en daarna het verhaal zelf zodat ik weer helemaal in m'n geheugen heb zitten wat er is gebeurd. Ik was best veel vergeten. Daarna ben ik begonnen aan Worlds of DS9 vol 1, en heb nu enkele hoofdstukken in het Andor verhaal gehad. Goede opzet dat verhaal van de Andorians, zeker met de politiek erin verwerkt (gelukkig doen Star Trek boeken wél iets met politiek in tegenstelling tot de series/films). Er zitten wel wat clichées in die me storen en enkele zwart-wit karakters (sommige Andorian politici) maar over het algemeen is het wel leuk om te lezen. De moeder, of wacht, zhavey van Shar (ik moet nog steeds vaak aan dat medium denken als ik de naam hardop zeg :lachhuil: ) is een erg interessant karakter die allesbehalve zwart-wit overkomt. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Het Cardassia verhaal eerder in het boek was 'wel aardig', maar viel wel tegen vergeleken met Robinson's Stitch in Time. Het was een leuk verhaal, maar ik miste het echte Cardassian gevoel en dat lijkt me toch redelijk cruciaal voor een verhaal over Cardassia. Cardassians werden in het verhaal geschreven als mensen kwa gedrag en dat is jammer. Het beste kwam dit naar voren bij Garak die Garak helemaal niet was. Zijn gedachtegang over moraliteit, democratie en vrijheid was zowaar Bashir achtig en daarom bijna het tegenovergestelde van Garak's karakter. Jammer dat een van de interessantste personages van DS9 zo wordt verkracht. Andy Robinson wist veel beter hoe Garak geschreven diende te worden.
Het verhaal was verder redelijk standaard. Het geheel kwam wat traag op gang, maar de gijzeling was wel spannend geschreven, en daarbij vond ik vooral Miles en Macet opvallend leuk samen. Maar Keiko blijft toch altijd een minpuntje aan wat voor Star Trek verhaal dan ook... ;)

Al met al vond ik het wel aardig om te lezen, maar niet meer dan dat. Eerlijk gezegd vond ik het vooral een gemiste kans voor een Star Trek cultuur zo tof als die van de Cardassians.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ik heb overigens de volgende info zojuist toegevoegd aan de DS9 boeken sticky:

============================================

Fearful Symmetry
Leanna Morrow


[ verschijnt in april 2007 ]

Paperback flip-book
400 pagina's
ISBN 1416527133

Beschrijving:

Fearful Symmetry will be a direct follow-up to Warpath by David Mack (April 2006) and will feature two covers. The book is being packaged as a two-in-one flip book with two parallel narratives (from the normal universe and the mirror universe) intersecting at various points in the story so that when you're finished reading one you flip it over to read the other.

============================================

Twist of Faith (omnibus)
S.D. Perry, David Weddle, Jeffrey Lang and Keith R.A. DeCandido


[ verschijnt in mei 2007 ]

Paperback
704 pagina's
ISBN 1416534156

Beschrijving:

A trade paperback omnibus edition that will include the previously released Avatar Books 1 & 2 by S.D. Perry, Abyss by David Weddle and Jeffrey Lang, Demon's of Air and Darkness and Horn & Ivory by Keith R. A. DeCandido.

============================================

Dat flip-book vind ik wel een interessant idee om te gebruiken om verhalen in dit en het mirror universe tegelijk te vertellen. Ben er wel benieuwd naar. Aan die omnibus hadden ze wat mij betreft geen tijd hoeven te verspillen, maargoed, het maakt het lezen van de relaunch natuurlijk wel laagdrempeliger voor nieuwe lezers.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

HorckDude schreef:
Twist of Faith (omnibus)
S.D. Perry, David Weddle, Jeffrey Lang and Keith R.A. DeCandido


[ verschijnt in mei 2007 ]

Paperback
704 pagina's
ISBN 1416534156

Beschrijving:

A trade paperback omnibus edition that will include the previously released Avatar Books 1 & 2 by S.D. Perry, Abyss by David Weddle and Jeffrey Lang, Demon's of Air and Darkness and Horn & Ivory by Keith R. A. DeCandido.

============================================
Ik wilde net op zoek gaan naar de Avatar boeken. Ik wacht wel even op deze omnibus. Mei dan kan ik hem mooi op vakantie gaan lezen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

The left hand of destiny deel 1 en 2 heb ik gekocht, voor een habbekrats..

iemand hier nog enig commentaar over? is dit een goed boek? is dit troep? enz.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:The left hand of destiny deel 1 en 2 heb ik gekocht, voor een habbekrats..

iemand hier nog enig commentaar over?
Krent.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ze lagen bij de slegte..

kan ik er wat aan doen dat ze maar 4,50 kostte. Zijn het goede boeken, of gaat het nergens over?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Alle boeken gaan ergens over.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

wat zijn jullie een kleuters,

laat maar.. ik hoef het al niet meer te weten.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

:lol:

Niet zo snel boos worden. ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:wat zijn jullie een kleuters,

laat maar.. ik hoef het al niet meer te weten.
Kijk als je de boeken niet zou hebben oke maar je hebt de boeken al gekocht, je hebt ze in bezit. Lees ze dan gewoon.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik heb ze zelf niet (ben niet zo'n fan van Klingon-verhalen), maar ik heb gehoord dat ze best wel interessant en goed geschreven zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het zijn niet van die typische Klingon verhalen als in de serie. Het is inderdaad goed geschreven, een mooi episch verhaal met sterke personages. Hertzler heeft een goed besef van het Martok personage.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

The Deep Space Nine Mirror Universe novel Fearful Symmetry, by Leanna Morrow with cover art by John Picacio, follows in April. This will be a DS9 relaunch book as well as a part of the Mirror Universe.

Afbeelding

[...] That same month sees the release of the Deep Space Nine hardcover Twist of Faith, written by S.D. Perry, David Weddle & Jeffrey Lang and Keith R.A. DeCandido, with cover art by Cliff Nielsen.

Afbeelding

Ziet er wederom goed uit. :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Die 'Fearful Symmetry' ziet er geweldig uit qua kaft in ieder geval! Nu maar hopen dat het een iets beter boek is dan 'Dark Passions' (of hoe heette dat mirror-tweedeel waar ongeveer alle vrouwen uit alle series in het mirror-universum in voorkwamen).

Ik ben benieuwd of 'Fearful symmetry' net zoiets is als 'Rising Son'. Iets wat wel in het relaunch universum past, maar niet echt heel belangrijk is voor het verhaal. En of 'Twist of Faith' ongeveer verder gaat waar Warpath eindigt.

En Jean-Luc staat ook op de voorkant van 'Twist of Faith'. 'k Ben benieuwd wat hij in dat boek doet. Hopelijk wordt het een niet al te geforceerde cross-over.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Dat zijn gewoon beide covers van Avatar bij elkaar
Plaats reactie