DS9 Boeken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

^^ je hoeft niet in elk onderdeel wat te plaatsen hoor ;)

Maar wat je zegt klopt toch niet helemaal denk (als ik het goed begrepen heb tenminste). Er zijn genoeg mensen die lezen gewoon nog leuk vinden. Als je iets leest kan je voor jezelf toch een beeld vormen hoe jij denkt dat het is. Dat vind ik eigenlijk één van de leukere dingen aan lezen.

De hoge verkoop van DVDs heeft daar helemaal niks mee te maken. Daarvoor had men toch ook al gewoon tv en video? Nu is er dan DVD bij gekomen (of beter gezegd: in de plaats van de video zo langzamerhand). Volgens mij zitten ST-boeken juist nu op een hoogtepunt, met de DS9-relaunch, de Voyager-relaunch, de A Time to... (TNG-)reeks, en nog diverse andere titels.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

David, wil je a.u.b. niet posten in dit topic als je niks te melden hebben.

WeyounsLastClone schreef:
HorckDude schreef:Volume 2 komt helaas pas in februari uit. Is tijdje geleden utigesteld.
jammer! volgens mij worden alle DS9 boeken nu zo'n beetje uitgesteld, of niet? Unity was ook al veel later dan die eerst zou komen.
Ik weet niet waarom ze WoDS9 vol 2 hebben uitgesteld, maar Unity werd uitgesteld omdat schrijfster S.D. Perry erg vroeg bevallen was en het boek zo niet op tijd kon afmaken. Verder is er niks uitgesteld, boek 3 van WoDS9 3 stond al gepland voor februari, en die datum is niet veranderd, ook al is WoDS9 2 ook naar februari verschoven. De boeken komen dus gelijktijdig uit.
Patrick
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2004, 09:56
Locatie: Belgie

Bericht door Patrick »

supervlaai schreef:
WeyounsLastClone schreef:
HorckDude schreef:Volume 2 komt helaas pas in februari uit. Is tijdje geleden utigesteld.
jammer! volgens mij worden alle DS9 boeken nu zo'n beetje uitgesteld, of niet? Unity was ook al veel later dan die eerst zou komen.
Worden nog wel veel moeten gekocht want dvds zijn zo populair geworden dat boeken lezen minder gedaan word voor een startrek fan toch want dan mis je de effecten en het idee uitgeven van hoe het schip er uit zo zien ec...
En in een film mis je veel van wat er in het hoofd van de hoofdrolspelers afspeelt, tenminste als het boek goed geschreven is.
Beide (boek en film) hebben mijns inziens voor- en nadelen.
Patrick
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2004, 09:56
Locatie: Belgie

Bericht door Patrick »

Persoonlijk koop ik hoe langer hoe meer eBoeken i.p.v. de papieren versie : neemt geen plaats in in mijn boekenkast, meestal goedkoper, geen wachttijd en eens je gewoon bent om te lezen op een laptop of PDA, ook handiger.
Persoonlijk koop ik mijn eBoeken bij Fictionwise. Ze hebben een stevige keuze in Star Trek materiaal.
Vooral als ik op reis ga, is dat een zeer interessante oplossing : een PDA met groot geheugenkaartje laat toe om een volledige bibliotheek in mijn vestzak mee te nemen.

Nog een andere manier is de boeken in audiovorm te kopen, b.v. bij Audible.Com.
Ook daar een behoorlijke Star Trek bibliotheek.
Zelf houd ik minder van audio boeken, maar voor mensen die in de auto een boek willen beluisteren ...
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Alsik ergens een hekel aan heb is het wel boeken lezen als eBook. Ik weet niet, maar ik vind het gewoon niet lekker lezen. Geef mij maar een gewoon boek, die je gewoon kan vasthouden. :)

En ik vind het ook wel mooi staan hoor, in mijn boekenkast :)
Patrick
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2004, 09:56
Locatie: Belgie

Bericht door Patrick »

ottooo schreef:Alsik ergens een hekel aan heb is het wel boeken lezen als eBook. Ik weet niet, maar ik vind het gewoon niet lekker lezen. Geef mij maar een gewoon boek, die je gewoon kan vasthouden. :)

En ik vind het ook wel mooi staan hoor, in mijn boekenkast :)
Ik moet toegeven dat ik het in begin ook haatte.
Maar na enkele boeken op mijn PocketPC gelezen te hebben (via de MobiPocket reader), begon ik stilaan bij te draaien.
Intussen, na zovele eBoeken, is het zover dat ik kies voor een eBoek, indien mogelijk en indien het gaat om een leesboek.
Boeken met illustraties zijn voorlopig minder geschikt.

Enkele voordelen van eBoeken op een PocketPC :
- Een pocketPC is lichter dan de meeste boeken om in je hand te houden
- Je kunt lezen en bladen omdraaien met 1 hand, vooral handig als je in bed leest
- Je hebt geen verlichting nodig, weeral handig als je in bed leest of ergens waar de verlichting zwak is.
- 1 PocketPC kan onnoemelijk veel boeken bevatten. Vooral handig voor op reis
- Je kunt met de meeste readers ook eigen tekst en tekeningen toevoegen aan je eBoeken
- Het bespaart enorm veel plaats in je huis, vooral als je al veel papieren boeken staan hebt (wat in mijn geval een stevig probleem begint te vormen)
- Meestal goedkoper
- Als je anderstalige boeken leest, kan het handig gecombineerd worden met een woordenboek op je PocketPC. Woorden opzoeken werkt dan onnoemelijk veel sneller dan met een papieren woordenboek (dat je dan nog ergens in je buurt moet hebben).
- De nieuwe generatie PocketPC's (met VGA scherm), geven een nog veel scherper beeld, wat een nog betere leesbaarheid garandeert.
- Geen wachttijd bij het aankopen van boeken : Kopen = dadelijk lezen

Enkele nadelen :
- Op zo'n PocketPC scherm gaat minder tekst op dan op een blad van een gemiddeld boek, dus meer bladeren noodzakelijk
- Batterij plat is gedaan met lezen indien geen stekker in de buurt
- Lezen in bad met PocketPC is af te raden ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Op zich zijn de voordelen wel heel verleidelijk, ja. Maar toch. Je mist het struinen door een boekwinkel op zoek naar dat ene speciale boek. Of vol verwachting het nieuwste boek van je favoriete schrijver openslaan, de geur van het 'verse' boek opsnuiven...

Als ik artikelen van het internet moet lezen, dan print ik ze ook altijd uit, vind ik prettiger.
Patrick
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2004, 09:56
Locatie: Belgie

Bericht door Patrick »

WeyounsLastClone schreef:Op zich zijn de voordelen wel heel verleidelijk, ja. Maar toch. Je mist het struinen door een boekwinkel op zoek naar dat ene speciale boek. Of vol verwachting het nieuwste boek van je favoriete schrijver openslaan, de geur van het 'verse' boek opsnuiven...

Als ik artikelen van het internet moet lezen, dan print ik ze ook altijd uit, vind ik prettiger.
Zoals gezegd, een kwestie van gewoonte ...
Belangrijk hierbij is dat je een "knusse" plaats moet hebben voor het lezen.
Lezen aan een computertafel vind ik persoonlijk absoluut niet gezellig en ook bijzonder ongemakkelijk, maar zittend in de leeszetel in mijn leeshoek, met een lichtgewicht laptop op mijn schoot of liggend in bed met een PocketPC, dat is een heel ander paar mouwen.

Vooral jongere mensen zullen mijns inziens massaal naar het eBoek medium overschakelen (wel, ... die weinige jongeren die nog lezen tenminste), eens de eletronische lezers meer gemeengoed, goedkoper en beter zullen zijn.
Eens de elektronische inkt apparaten massaal en goedkoop op de markt zullen verschijnen (het eerste is nu op de markt verschenen, maar nog zeer duur en alleen in Japan te verkrijgen), zal langzaam maar zeker de massa-boeken markt overschakelen naar dat medium.
Je zult binnen een vijftal jaren elektronische inkt lezers hebben die je kunt oprollen of opvouwen, dus bijzonder gemakkelijk om mee te nemen en gedaan met piepkleine schermpjes. Bovendien verbruiken die lezers praktisch geen stroom meer.
Vergelijk b.v. met wat er met de muziek-wereld aan het gebeuren is.
De verkoop van download-muziek begint stilaan maar zeker de cd-verkoop over te nemen, vooral omdat de apparaten die dat toelaten betaalbaar, handig en hip zijn.

Er zullen natuurlijk altijd papieren boeken blijven en inderdaad, de boeken waar ik een emotionele binding mee heb, heb ik liever in papieren vorm, vermits je door het zien staan alleen al van die boeken, het verlhaal in kwestie telkens een beetje herbeleeft en het kunnen vastpakken van zo'n boek heeft ook iets extra's.

Maar voor echte boekenwurmen, zoals ik er wel eentje ben, vormt die elektronische vorm van boeken toch een zeer aantrekkelijke uitbreiding op de papieren versie.
Ik koop zelf geen goedkope massa-product paperbacks meer.
Die heb ik liever in elektronisch vorm.
Als ik nog een papieren boek koop, dan moet het ook een visueel mooi ding zijn.
Star Trek boeken (de verhalen toch, niet de naslagwerken), zijn voor mij een typisch voorbeeld van massa-product-paperbacks, dus in dit geval kies ik voor de elektronische versie.
Interessant hierbij is ook dat firma's zoals Fictionwise gewoonlijk elk jaar een of meerdere keren speciale akties doen, zodat je vaak de toch al goedkopere eBoeken nog veel goedkoper kunt aankopen.
Ik maak dus een lijst op voorhand van boeken en wanneer er weer eens zo'n aktie komt, dan koop ik gewoonlijk een vijftigtal boeken tegelijkertijd aan, soms belachelijk goedkoop.
Op mijn lijstje staat momenteel b.v. de hele Deep Space Nine reeks.
Patrick
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2004, 09:56
Locatie: Belgie

Bericht door Patrick »

Wel, als je van de duivel spreekt !
Zonet zie ik in mijn mailbox een coupon zitten van Fictionwise voor een 20% korting op mijn volgende aankoop.
Dus ik heb me 26 Star Trek boeken (de hele DS9 relaunch reeks + nog enkele andere) aangeschaft : 20% korting door die coupon, 15% korting omdat ik club lid ben + nog eens 5% rebate.
Samen maakt dat een korting van 40%.
Met al die kortingen kom ik op iets meer dan 2 euro per boek.
Veel geld en 1 meter boekenkast uitgespaard *D

En nu nog tijd vinden om die allemaal te lezen :-P
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Inmiddels moeten boeken 2 en 3 van Worlds of DS9 in de winkel liggen. Eerlijk gezegd staat boekje nummero 1 nog in de kast, ongelezen, maar na mn tentamens ben ik van plan het te gaan inhalen. :)

Er zijn overigens wel boeken geplanned voor de toekomst (niet meer in 2005) maar ze willen nog geen titel aankondigen vanwege spoilers (van WoDS9 denk ik) die deze bevat.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Ik heb beide boeken afgelopen dinsdag of woensdag besteld, dus ik zal ze over een tijdje wel in de brievenbus vinden. :)

Ook bij mij staat deel 1 overigens nog in de boekenkast, dus ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan lezen. (Ook tentamens...)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Heb net boek 2 en 3 bij proxis besteld. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef:Er zijn overigens wel boeken geplanned voor de toekomst (niet meer in 2005) maar ze willen nog geen titel aankondigen vanwege spoilers (van WoDS9 denk ik) die deze bevat.
Niets meer in 2005 voor DS9? Ook geen Walking Wounded?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Zal ik binnenkort eens even de boekhandel met een bezoekje vereren om deel 2 en 3 op te halen. Deel 3 lijkt me eigenlijk leuker dan deel 2, maar ik zie wel. Deel 1 was iig prettig en interessant om te lezen.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef:Er zijn overigens wel boeken geplanned voor de toekomst (niet meer in 2005) maar ze willen nog geen titel aankondigen vanwege spoilers (van WoDS9 denk ik) die deze bevat.
Niets meer in 2005 voor DS9? Ook geen Walking Wounded?
Ik heb net even nagekeken, en ik heb schijnbaar alleen gekeken naar de DS9 Relaunch boeken. Er zijn namelijk wel nog gewone DS9 boeken aangekondigd, zoals Hollow Men voor mei 2005 (staat inmiddels ook in de sticky), en een vierdelige serie over de occupation. Maar van die laatste is nog vrijwel niks bekend, dus ik weet niet of dit nog in 2005 gaat komen.

Daarnaast lijkt Walking Wounded volledig van de aardbodem verdwenen. Er is de laatste tijd nooit meer iets over gezegd en wordt nergens meer vermeld. Ben toch wel benieuwd wat hiermee aan de hand is.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Zou in Worlds of DS9 deel 3 op de inside kaft aan de achter kant niet moeten laten zien wat het volgende deel in de 'DS9 relaunch' is?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef: een vierdelige serie over de occupation. Maar van die laatste is nog vrijwel niks bekend, dus ik weet niet of dit nog in 2005 gaat komen.
De Dominion bezetting van seizoen 6 of de Cardassian bezetting van Bajor? Zal wel het laatste zijn.
HorckDude schreef:Daarnaast lijkt Walking Wounded volledig van de aardbodem verdwenen. Er is de laatste tijd nooit meer iets over gezegd en wordt nergens meer vermeld. Ben toch wel benieuwd wat hiermee aan de hand is.
Ja ik ook. Lijkt me een interessant boek.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef: een vierdelige serie over de occupation. Maar van die laatste is nog vrijwel niks bekend, dus ik weet niet of dit nog in 2005 gaat komen.
De Dominion bezetting van seizoen 6 of de Cardassian bezetting van Bajor? Zal wel het laatste zijn.
Jup, tis de laatste volgens PsiPhi. Moet ook wel want de eerste is uitgebreid in de serie zelf aan bod geweest, er zijn novelisations van geschreven en het verhaal werd in Prophecy & Change al uitgebreid (verhaal met Jake en Ziyal).

Het zal interessant zijn om meer te lezen van de Bajoran Occupation. Met uitzondering van enkele flashback eps is er nog niet enorm veel over bekend.

De 4-delige serie zal overigens uitgebracht worden onder de naam 'Terok Nor'. Dus Terok Nor 1, Terok Nor 2, etc. Wel met elk een ondertitel lijkt me. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Klinkt interessant.

Wel jammer dat ook 2005 een slap DS9 jaar wordt. :(
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Twee maal Worlds of DS9 en 'Hollow Men' is niet zo slecht als vorig jaar toch? Vorig jaar hadden we slechts 'Worlds of DS9'. Jaar daarvoor was inderdaad wel wat sterker met Rising Son, Unity, Left Hand of Destiny 1 & 2 en Prophecy & Change.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vorig jaar was er ook nog Tales Of The Dominion War.

Vind het magertjes vergeleken met eerdere jaren. Zeker als ik dan zie dat TNG een hele serie aan boeken kreeg.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Mijn boeken zijn trouwens gister verzonden door Proxis, dus morgen of anders overmorgen denk ik ze wel binnen te hebben :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Mijn boeken zijn binnen, op dezelfde dag dat ik de DVDs van Firefly en de mini-serie van BG heb binnengekregen. Dus mijn dag kan niet meer stuk. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik zal ze ook eens gaan bestellen...helaas weinig tijd om te lezen maar dat komt nog wel denk ik :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Amper vijf minuten geleden kwam de postbode WoDS9 II en III afleveren. 8-)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Ik moet ook nog altijd tijd vrij maken om aan deel 1 te beginnen :X
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:Amper vijf minuten geleden kwam de postbode WoDS9 II en III afleveren. 8-)
:stupid:

Ik vind boek 3 een erg mooie kaft hebben trouwens. 8-)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Worlds of DS9 deel 2 vandaag gekocht. M'n broertje gaat'm eerst lezen en dan kan ik. Trill lijkt me eigenlijk de minst leuke, maar de boeken van DS9 zijn van zulke kwaliteit dat die vast ook leuk is.
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

Ik heb nu ook de eerste 4 genummerde boeken gelezen.. Ik vind ze best goed. De eerste is een boekversie van emissary part I en II
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:Niets meer in 2005 voor DS9? Ook geen Walking Wounded?
Op TrekBBS las ik net dat Walking Wounded zeker nog uit gaat komen (waar ik inmiddels toch al mijn twijfels over had), maar ze nog geen release date kunnen geven.
Plaats reactie