Cardassia na de Dominion War

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Cardassia na de Dominion War

Bericht door Section31 »

De Dominion War heeft bij alle grootmachten van het AQ tot enorme verliezen geleid, maar voor geen enkele grootmacht zijn de gevolgen waarschijnlijk zo groot als voor de Cardassians. Voordat de Dominion verslagen werd in het gevecht om Cardassia Prime werden verschillende steden in as gelegd zoals bijvoorbeeld Lakarian City. Bij deze vergeldingsacties van de Dominion lieten 800 miljoen Cardassians het leven.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dit topic gaat over de situatie in het AQ na de Dominion War en dan met name de gevolgen van het mogelijk wegvallen van de Cardassians als AQ grootmacht.
Wat is er denk je na de oorlog nog over van Cardassia?
Vormen de Cardassians nog een grootmacht in het AQ?
En hoe gaan de Federation, de Romulans en de Klingons om met de Cardassians? Helpen ze de Cardassians weer terug in het zadel als grootmacht of wordt de invloed van de Cardassians aan banden gelegd door 'de grote drie'.

Het lijkt mij dat zeker de Klingons en Romulans niet van plan zijn om de Cardassians terug op de been te helpen nu er een kans is om ze voor goed op de knieën te krijgen.
En ik kan me voorstellen dat de Federation het ook prettig zou vinden om enige vorm van macht over de Cardassians te hebben.
Laatst gewijzigd door Section31 op 04 feb 2006, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Er wordt in ieder geval geholpen met de wederopbouw van Cardassia (zie Worlds of DS9: Cardassia), maar in hoeverre de drie Cardassia aan daadwerkelijke macht te helpen, dat valt nog te bezien.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ben erbij vergeten te zeggen dat ik als uitgangspunt het einde van DS9 neem en niet de daarna verschenen boeken.
Bovendien zijn die vaak ook niet canon.
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Soort van Marshall plan, zoals ook in Europe was na de WOII. Een VN van het Alpha-Q, waarin de dreiging van de Borg (alhoewel het een knal is geweest van VOY, ze zijn er nog wel) en toch ook de Dominion hoog op de agenda staat.

Onderzoek naar nieuwe technologiën, ablative armour etc.

The future is bold and unwritten. 8-)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Cmdr. The Patriot schreef:Soort van Marshall plan, zoals ook in Europe was na de WOII.
Vanuit de Federation misschien wel ja, maar het zou mij niets verbazen als de Romulans en Klingons veel geïnteresseerder zijn in het overnemen van de macht van het Cardassian Empire.

En dan vergeet ik nog de Breen, wat zijn de gevolgen voor hen?
Een AQ ras wat zich tegen zijn mede AQ rassen keerde in de Dominion War. De Klingons en Romulans zijn conflicten gestart voor minder.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Nou ja als we de romulans, als soviat kunnen zien... toch gok ik ook op een soort van marshall plan, alvast ik heb altijd gedacht aan een verdeeld cardassia, eens een verhaaltje om bedacht (nooit uitgewerkt).. Tis tuurlijk lastig en verradelijk net zo als Berlijn tot dat Soviet viel...

De Breen is een geval apart waarschijnlijk complete uitroeing (xenocide), aangezien the Breen echt enorm apart zijn, niemand weet wat er achter die pakken zit eigenlijk, we weten alleen van ze dat ze in een diepvries 'leven'...
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Blind Guardian schreef:Nou ja als we de romulans, als soviat kunnen zien... toch gok ik ook op een soort van marshall plan, alvast ik heb altijd gedacht aan een verdeeld cardassia, eens een verhaaltje om bedacht (nooit uitgewerkt).. Tis tuurlijk lastig en verradelijk net zo als Berlijn tot dat Soviet viel...

De Breen is een geval apart waarschijnlijk complete uitroeing (xenocide), aangezien the Breen echt enorm apart zijn, niemand weet wat er achter die pakken zit eigenlijk, we weten alleen van ze dat ze in een diepvries 'leven'...
Volgens mij leven ze toch echt op een planeet wat het superheet is ;)
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Mij dunkt me dat de Federatie het als een goede kans ziet om de Cardassians te helpen en zo goodwill te kweken en op de lange termijn de uitgedunde Star Fleet krachten weer aan te sterken....
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

The Breen are a species in the science fiction franchise Star Trek. They wear suits which generate an arctic environment inside them; this is because their homeworld is believed to be an arctic wasteland. They have never been seen on the show outside their suits (although a few characters on the show have seen them offscreen). They established the isolated Breen Confederacy in the Alpha Quadrant and became a powerful ally of the Dominion of the Gamma Quadrant.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Blind Guardian schreef:
The Breen are a species in the science fiction franchise Star Trek. They wear suits which generate an arctic environment inside them; this is because their homeworld is believed to be an arctic wasteland. They have never been seen on the show outside their suits (although a few characters on the show have seen them offscreen). They established the isolated Breen Confederacy in the Alpha Quadrant and became a powerful ally of the Dominion of the Gamma Quadrant.
En dan vooral het is believed to be . Dus niks is zeker 8-)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

A stitch in time van Andrew Robinson geeft ook veel weer over de toekomst van cardassia. mooi boek en daarmee ook tot nu toe het enige star trek boek dat ik gelezen heb.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

johnny sisko schreef:Mij dunkt me dat de Federatie het als een goede kans ziet om de Cardassians te helpen en zo goodwill te kweken en op de lange termijn de uitgedunde Star Fleet krachten weer aan te sterken....
Alsof de Federation dat in z'n eentje krijgt te bepalen. :roll: De Romulans en Klingons zien dit net zo goed als een overwinning van hun en ze zullen er nooit akkoord mee gaan dat Cardassia's grondgebied en daarmee de macht in handen valt van de UFP.
Zeker de Klingons, die hebben al een aardige historie met de Cardassians.

Je gaat er te makkelijk vanuit dat Cardassia gered of ingelijfd wordt door de UFP.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Nee dat niet.Ik denk ook niet dat UFP niet hun wil zal willen opleggen maar gewoon de mensen willen helpen en zo indirect ook hun eigen problemen oplossen op lange termijn
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

In neem aan dat de Klingons en Romulans grote delen van Cardassian space zullen inlijven en mogelijk zal de Federation oude bewiste gebieden inlijven.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Maar zal het ook van invloed zijn nu Romulans en Federation na Nemesis vredelievender tegenover elkaar staan?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

johnny sisko schreef:Nee dat niet.Ik denk ook niet dat UFP niet hun wil zal willen opleggen maar gewoon de mensen willen helpen en zo indirect ook hun eigen problemen oplossen op lange termijn
En de Klingons en Romulans kijken langs de zijlijn toe?

johnny sisko schreef:Maar zal het ook van invloed zijn nu Romulans en Federation na Nemesis vredelievender tegenover elkaar staan?
We hebben het hier over de directe situatie na de Dominion War, Nemesis speelt zich al 5/6 jaar later af.
Ace of Spades schreef:In neem aan dat de Klingons en Romulans grote delen van Cardassian space zullen inlijven en mogelijk zal de Federation oude bewiste gebieden inlijven.
Inderdaad, het zou mij niets verbazen als er weinig is overgebleven van het Cardassiaanse Rijk. (raar woord :P)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Denk dat de Cardassians gewoon hulp krijgen met weder opbouw
De Unie zal nog wel blijven bestaan. Cardassians zijn een trots volk :) .
Ook hebben ze natuurlijk nog Dominion technologie zoals wapens en schilden Dus ingelijft worden zal wel niet

De Breen zullen het Cuba worden van het AQ en niks mogen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Miriam schreef:Denk dat de Cardassians gewoon hulp krijgen met weder opbouw
De Unie zal nog wel blijven bestaan. Cardassians zijn een trots volk :) .
Ook hebben ze natuurlijk nog Dominion technologie zoals wapens en schilden Dus ingelijft worden zal wel niet
En die wapens mogen ze gewoon houden. :roll:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:
Miriam schreef:Denk dat de Cardassians gewoon hulp krijgen met weder opbouw
De Unie zal nog wel blijven bestaan. Cardassians zijn een trots volk :) .
Ook hebben ze natuurlijk nog Dominion technologie zoals wapens en schilden Dus ingelijft worden zal wel niet
En die wapens mogen ze gewoon houden. :roll:
Nee denk het niet maar de Domion is verslagen dus die moesten (denk ik) toch wel met een rot gang terug naar het Gamma Kwadraat en daar voorlopig niet uitkomen
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dusch...? :{
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Miriam schreef:Nee denk het niet maar de Domion is verslagen dus die moesten (denk ik) toch wel met een rot gang terug naar het Gamma Kwadraat en daar voorlopig niet uitkomen
Dat bedoelt 3rd niet.
3rd bedoelt denk ik dat de Federation, de Romulans en de Klingons die technologie zullen opeisen.
Die arme Cardassians mogen al blij zijn als ze de eigen technologie veilig kunnen stellen. Want daar zullen de andere 3 ook achteraan zitten.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Zouden ze die niet zelf voor eigen gebruik weten toe te passen? want echt dom zijn ze ook weer niet....Maar misschien dat ze dan zelf weer wat op eigen benen weer proberen te staan?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

johnny sisko schreef:Zouden ze die niet zelf voor eigen gebruik weten toe te passen? want echt dom zijn ze ook weer niet....Maar misschien dat ze dan zelf weer wat op eigen benen weer proberen te staan?
Tuurlijk zullen ze het proberen, maar heel Cardassia Prime ligt in puin, coördinatie zal moeilijk verlopen en wat er over is van de militaire structuur is ook maar af wachten.
En dan zijn er ook nog eens de Federation, de Romulans en de Klingons die vast en zeker interesse hebben in Domion en Cardassian technologie.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Als za slim zijn kunnen ze dat voor veel geld verkopen aan andere volken....Hebben ze er zelf ook nog wat aan
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

johnny sisko schreef:Als za slim zijn kunnen ze dat voor veel geld verkopen aan andere volken....Hebben ze er zelf ook nog wat aan
Vooral als het tegen ze wordt gebruikt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 13 feb 2006, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
whiteman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 feb 2006, 20:53

Bericht door whiteman »

Ik denk dat je in ieder geval niet meer van een grootmacht kan spreken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

whiteman schreef:Ik denk dat je in ieder geval niet meer van een grootmacht kan spreken.
Voor de oorlog kon dat al niet meer. Cardassia is nooit meer geweest dan een tweederangs rijk en de jaren voor de oorlog was de macht en invloed van Cardassia aan het afbrokkelen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dat was ook wel te zien aangezien ze de kant van de Dominion kozen.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Een wanhopige poging tot meer aanzien en macht
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

EMH schreef:Dat was ook wel te zien aangezien ze de kant van de Dominion kozen.
Gul Dukat heeft ze min of meer over geleverd aan de Dominion :*)
Plaats reactie