De Maquis zette de Cardassiaanen op tegen de federatie

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

De Maquis zette de Cardassiaanen op tegen de federatie

Bericht door seven of nine 3 »

Ik vind dat de Maquis de Cardassiaanen hebben opgezet tegen de federatie
Met alle gevolgen van dien. Daarbij vind ik ook dat ze voor een groot deel mede verraadwoordelijk zijn. Dat de Cardassiaanen voor de kant van de Dominion hebben gekozen. Ze wisten dat ze met de Dominion aan hun kant sterk stonden. En zoo een groter kans hadden om de federatie en starfleet omver te werpen. Als de Maquis niet zoo gejaagd hadden op de Cardassiaanen was het nooit zoo uit de hand gelopen als nu het geval is. Zij hebben het oorlog klimaat mede gecreëerd waar starfleet en de federatie nu in zitten. Ik denk dat als de Maquis er niet was geweest er ook wel misschien een oorlog was gekomen. Maar ik denk wel veel minder heftig. Ik kan mij het ook goed indenken dat de Cardassiaanen boos zijn op de starfleet. Er werden voortdurend aanslagen gepleegd op hun. En er zijn zelf Biologische wapens Tegen hun gebruikt en dat vind ik niet menselijk meer. de Maquis bergen het slechtste in de mens naar boven. en ik ben van menig dat deze oorlog verkomen had kunnen worden als ze meer op de politiek hadden vertrouwt. Verder vind ik dat starfleet het Maquis probleem niet streng genoeg heeft aangepakt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik denk dat niet zo is

Aangezien de Maquis maar een klein groepje rebellen zijn. en de Cardassian union laat zich echt niet beinvloeden door een groepje mensen.
en als je DS9 goed hebt gezien weet je dat Gul dukat de Dominion om hulp vroeg, tegen het klingon gevaar. Waarna hijd e Union Anaxeerden emt de Dominion en zo Cardassia een onderdeel werd van de Dominion
die later de Maquis uitroeide op enkle na.

Dus niet de Maquis maar Starfleet is de oorzaak en mischien een beetje de Klingons
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

Bericht door seven of nine 3 »

Miriam schreef:Ik denk dat niet zo is

Aangezien de Maquis maar een klein groepje rebellen zijn. en de Cardassian union laat zich echt niet beinvloeden door een groepje mensen.
en als je DS9 goed hebt gezien weet je dat Gul dukat de Dominion om hulp vroeg, tegen het klingon gevaar. Waarna hijd e Union Anaxeerden emt de Dominion en zo Cardassia een onderdeel werd van de Dominion
die later de Maquis uitroeide op enkle na.

Dus niet de Maquis maar Starfleet is de oorzaak en mischien een beetje de Klingons
ja maar wat Michael Eddington in FOR THE UNIFORM heeft gedaan vind ik heel erg fout. hij zette Biologische wapens in en dat doe je niet dat vind ik bij de beesten af. en wat betreft wat je zij dat starfleet de oorzaak is daar heb je misschien wel gelijk in.
Michael Eddington is een ex starfleet mede werker die zich bij de maguis heeft gevoegd. Ja starfleet is verantwoordelijk om dat ze hun eigen mensen zoals Michael Eddington niet eens in toom konden houden. Daarbij is starfleet verantwoordelijk voor het maguis probleem. En ik vind dat ze te weinig aan dat probleem hebben gedaan en wat ze gedaan hebben heeft nu niet echt succes gehad.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Klik

Gaat grotendeels over the maquis
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Maquis zijn zeg maar de palastijnen, watch it ;)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

seven of nine 3 schreef:
Miriam schreef:Ik denk dat niet zo is

Aangezien de Maquis maar een klein groepje rebellen zijn. en de Cardassian union laat zich echt niet beinvloeden door een groepje mensen.
en als je DS9 goed hebt gezien weet je dat Gul dukat de Dominion om hulp vroeg, tegen het klingon gevaar. Waarna hijd e Union Anaxeerden emt de Dominion en zo Cardassia een onderdeel werd van de Dominion
die later de Maquis uitroeide op enkle na.

Dus niet de Maquis maar Starfleet is de oorzaak en mischien een beetje de Klingons
ja maar wat Michael Eddington in FOR THE UNIFORM heeft gedaan vind ik heel erg fout. hij zette Biologische wapens in en dat doe je niet dat vind ik bij de beesten af. en wat betreft wat je zij dat starfleet de oorzaak is daar heb je misschien wel gelijk in.
Michael Eddington is een ex starfleet mede werker die zich bij de maguis heeft gevoegd. Ja starfleet is verantwoordelijk om dat ze hun eigen mensen zoals Michael Eddington niet eens in toom konden houden. Daarbij is starfleet verantwoordelijk voor het maguis probleem. En ik vind dat ze te weinig aan dat probleem hebben gedaan en wat ze gedaan hebben heeft nu niet echt succes gehad.
Daar heb je een beetje gelijk in, maar je noemt het wel onmenselijk. Maar wat denk je dan van wat de Cardassians bij de Bajorans hebben gedaan. En natuurlijk de Cardassians waren in een soort oorlog met de Maquis en in een oorlog gebeuren vreselijke dingen. En Starfleet had er meer aan kunnen doen maar een verzet stop je niet er zullen altijd mensen zijn die zich verzetten, de enige manier zou zijn het hele soort uitroeien en zelfs dan zullen er van andere kanten verzet tegen de agressor komen. In andere woorden zelfs als ze meer probeerden zouden ze het nog niet kunnen stoppen en dat maakt het alleen maar realistischer want dat komt overeen met rl.
Plaats reactie