Star Trek DSN - Season 8

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Star Trek DSN - Season 8

Bericht door Blind Guardian »

Dit idee heb gekregen na het zien van babylon 5 season 5, het season is zeker niet het beste maar wel aardig, en rond wat belangrijke dingen af (zoals de telepaten oorlog en begin van de alliantie en de centauri) ... Nou heeft deep space nine geen season 8 gekregen en hoogst onwaarschijnlijk dat er nog een mini serie aan zit te komen... Maar stel jezelf nou Ira Behr had jouw aangenomen om nog een achtste season te schrijven, ongeveer 23 afleveringen.

Ik heb een paar kleine restricties die ik wel logisch vind;

- Geen tijdreis episodes (immer we hebben een serie tegenwoordig gebaseerd op dat principe)
- Mirror, Mirror episodes mogen maar wel gedogen (en niet meer dan 2 afleveringen, en iets te maken met de aftermath in het mirror universe)
- Geen Shinzon referenties, en het Romulaanse Keizerrijk moet in zijn waarde gelaten worden
- Geen Borg Episodes
- Minstens 1 aflevering waarin Cardassia Prime in centraal staat (met een blik op Cardassia City)
- Ik zie liever wat conflicten met Domion Conclaves, tussen Klingons, Romulans en Federatie en wellicht Breen, opgefokte Cardassians (aangezien cardassians toch al zo'n stijfhoofden zijn) en wellicht wat Markies hier en daar.
- Ik laat het aan jullie over hoe jullie met het Wormhole omgaan en Gul Dukat en Benjamin Sisko.
- De alcoholverslaving van Damar zal opzich wel komisch zijn maar is geen pre.

(als 23 niet lukt, een paar afleveringen of een mini serie mogen ook, als het moet mag deze topic ook verplaatst worden naar Fan Fiction als de Goden van het forum dat graag hebben)

Met vriendelijke groeten,

Blind Guardian
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

zeer interessant topic. Ik ga hier even het één en ander voor bedenken.

Ik wil wel wat opmerkingen alvast maken:

Damar is dood. Min of meer mag Gul Dukat niet dichtkomen, omdat het juist afsloot met het feit dat hij niet meer terug kan komen en voor altijd gesloten is..

hoe wil je het trouwens geschreven hebben? complete aflevering.. of afleveringe (evt. met titel) met een korte omschrijving wat er gaat gebeuren?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

eh, ik kan niet verwachten dat mensen uren er in gaan steken dus een paar regeltjes per aflevering volstaat al.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

sorry, maar dit lijkt me niks

er kunnen best films of afleveringen komen die een aantal van die punten die jij noemt, gebruiken. om echter een met een hele serie te komen die niks anders doet dan alles wat al af was nog eens af te maken...
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Star Trek DSN - Season 8

Bericht door Henry86 »

Blind Guardian schreef:....na het zien van babylon 5 season 5, het season is zeker niet het beste maar
STOP!





eigenlijk is s5 nog erger dan s1
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik zou het seizoen o.a. focussen op Jake Sisko. Aangezien pappie in vlammen is opgegaan genoeg drama aan die kant. Misschien papa Sisko als Pah-geest oid terug laten komen.
Verder hebben de hoofdpersonages het station verlaten aan het einde van S7. Dus wat er nu allemaal verder gebeurd met DS9 zelf en wat Major Kira bakt als leidinggevende daar.
Uiteraard ook hoe het met de Cardies verder gaat na dat mislukte bondgenootschap met de Dominion en hoe het een en ander in het Gamma Kwadrant gaat ontwikkelen.
Plaats reactie