Meany en Visitor over ds9 (recent)

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

Colm Meaney was not a fan of science-fiction, but saw its appeal after his seven years on Star Trek: Deep Space Nine.

As reported by Rotten Tomatoes, Meaney is not disappointed in not being asked to work on Star Trek XI. "When we were doing the show [Deep Space Nine] and people asked would I like to do a movie, my position was always, 'If I do a feature, I'd rather not do it a space suit!' I spent seven years in a space suit and that was fine. I did the TV show, but it's funny, a lot of people who watch Star Trek know I do that, but they don't know I do movies too, and similarly people who go to the movies don't know I did Star Trek. It's like I'm these two different actors in two different careers, and that's great, I love that. I think if you start stepping into the feature world in Star Trek you become known to a wider audience as that and it becomes limiting."

Meaney did not regret his time on Deep Space Nine though. "We had a great time doing the show. Don't get me wrong, we had a great crew and a great cast. And the writing on that show was very good. We did twenty-six episodes a year for seven years and there were maybe three or four duds in a year, which wasn't bad. We got on very well. So it was a lot of fun and we all enjoyed it, but after seven years it was a perfect time to quit, walk away and do other things."

Prior to doing Deep Space Nine, Meaney was neither a Star Trek nor a science-fiction fan. "Science fiction would not have been my favorite genre," he said. "I never really developed an interest in it. But doing the series was interesting because I realized that science fiction can be used to really comment on today in a very direct way. We were doing shows about genetic engineering, you know, and there was even a great two-part episode about homelessness, I remember, which was set in about 2040. It was really a social commentary where in the not-too-distant future we could develop a permanent under-class who are segregated from society. In contemporary television you couldn't do that, so I realized the value of science fiction as a genre by doing the show."

Working with Rick Berman was a good experience, as Berman was sensitive to Meaney's needs. "Well I was very lucky to have a great exec producer in Rick Berman," explained Meaney. "In fact, one of my worries when they offered me Deep Space Nine was that I'd be going to a full-time role after having just recurred in The Next Generation. I...was a series regular on DS9. Rick sat me down one day and said, 'I promise you, I'll always let you out to do a feature you really want to do.' And over the course of the seven years he did. There were a couple of things he said no to, but they were things I wasn't particularly desperate to do anyway. The important ones I did get to do. They'd write me out of two or three episodes, or have me shoot the last day of one episode and the first day of the next episode. I could do a couple of days in LA and get back to wherever I was shooting movies."
Playing a guest star on other shows prepared her for the hard work of being a regular on Deep Space Nine

As reported by Jonja.net, Visitor was well-prepared when it came time to work on Deep Space Nine due to her frequent guest star roles before being offered the Kira Nerys part. "It was tough on Deep Space Nine and I was toughened to it and I was OK," she said. "And I was always determined to treat guest stars well! As a regular, they sometimes listen to you."

A Deep Space Nine movie would not have been quite what fans expected, according to Visitor. "It would have been maybe something different than most of the fans wanted," explained Visitor, "but I think it could have really crossed over because everybody was really a good actor and they could really hit some balls out of the park and I think it would have been brilliant. Maybe not what people wanted to see, but it would have been great."

Visitor will have a role in an upcoming episode of Battlestar Galactica where she will play a character dying of cancer. "What a pleasure that was," said Visitor. "Well, fun no, because I'm dying and losing my hair, oh boy, talk about looking bad, top to bottom, it's a classy well done show where the writing matters and mythology matters and it's just gritty and wonderful, I was so impressed." Visitor said that her character was not an alien. "I am very, very human," she explained. "But I do give a glimpse of the other side once you die."

As reported in an article located at TrekToday, Visitor will be playing the part of Jason's mother on the remake of Friday the 13th. Playing the role does not come without its hazards. "I am doing a Friday the 13th," said Visitor. "I am going to be Jason's mother, which is why I have this bruise on my nose, getting the cast made. They kind of gave a giant hickey to my nose pulling the thing off of me."
Niet echt "schokkend" maar wel leuk om te lezen. Bron: trektoday.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Van Colm meany had ik inderdaad al eens ergens gelezen. DS9 was leuk, eens maar nooit weer, daar komt het op neer. Het is jammer als Star Trek fan natuurlijk, maar ik begrijp zijn standpunt ook wel. Ik ken gelukkig aardig wat films waarin hij speelt, weliswaar de meer bekende, maar toch.

Valt wel op dat veel star trek fans niet doorhebben dat Star Trek gewoon een goede baan was om je familie te onderhouden, geld verdienen en tijd voor je gezin hebben. Dat is denk ik ook wat meany dan limited aan Star Trek fans vind, want die zitten vaak in een te kleine wereld.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Veel Star Trek fans hebben dat wel door hoor, maar das over het algemeen niet het volk dat conventies bezoekt.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:Veel Star Trek fans hebben dat wel door hoor, maar das over het algemeen niet het volk dat conventies bezoekt.
Nou ja, dat bedoel ik.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:
captain crash schreef:Veel Star Trek fans hebben dat wel door hoor, maar das over het algemeen niet het volk dat conventies bezoekt.
Nou ja, dat bedoel ik.
Jah, maar das dus hetzelfde verhaal voor de die hard Bon Jovi fans...:r en iedere fan die te erg doorgeslagen is op het onderwerp waar hij/zij fan van is. Trouwens, het geldt niet voor alle Star Trek fans die conventies bezoeken en op de ene conventie is het ook wel erger dan op de andere conventie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

true.. maar voor bon jovi fans is het alleen maar zijn muziek en dat is zijn passie. Ze kunnen hem alles vragen over zijn nummers en hij weet er iets over te vertellen...

maar als acteur is het ook wel passie maar ook meer werk. Die doen naast Star Trek vaak nog vele andere dingen, en Star Trek is wat anders. Er is natuurlijk een verschil tussen een Patrick Stewart of een Nicole DeBoer of een Leonard Nimoy en een Robert Beltran.. om even twee voorbeelden te noemen. Leonard Nimoy is Star Trek zeg maar.. en Patrick heeft ook sterke banden, maar als je rol kleiner is, of niet zo bijzonder of gewoon 7 jaar serie dan is het een heel ander verhaal.. zeker als je daarna ook weer andere series gedaan hebt etc.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

true.. maar voor bon jovi fans is het alleen maar zijn muziek en dat is zijn passie. Ze kunnen hem alles vragen over zijn nummers en hij weet er iets over te vertellen...
Oh dit is zo niet waar he...ooit interviews gezien met Jon of de band...of ooit van die faninterviews gezien? Worden net als op Star Trek conventies altidj dezelfde onbenullige vragen gesteld waar hij/zij altijd dezelfde onbenullige antwoorden op geven...en als ze eens iets zeggen over de muziek is dat vaak zonder enige serieuze inhoud. Niet omdat ze die niet hebben, maar omdat dat soort fans daar niet op zit te wachten. Kijk voor de gein eens op het forum van bonjovi.nl en je weet daarna wel wat ik bedoel. Daarbij vergeleken is zelfs de TFD nog helemaal niet zo erg als fansite ;)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik denk dat Nemesis bedoelde dat muzikanten veel vaker de schrijvers van hun eigen uitvoeringen zijn en dus een grotere authoriteit hebben om er vragen over te beantwoorden dan acteurs.

Dat vind ik altijd wel merkwaardig als ik iets over conventies lees, je zou toch verwachten dat je er veel meer schrijvers en regisseurs en bijvoorbeeld decormakers zou zien in verhouding tot acteurs. Want aan die mensen zou je echt wat interessants kunnen vragen over wat de bedoeling achter de creatieve uiting is en hoe het in elkaar is gezet.

Of de offscreen mensen zijn allemaal zo rijk dat ze niet aan conventies hoeven te doen (wat ik me niet kan voorstellen), of de mensen die op conventies komen weten zelf niet echt waarvoor ze gaan.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik denk dat die fans hetzelfde zijn als Sesamstraatkijkers. Ze willen Tommie, Ieniemienie en Bert en Ernie zien en helemaal niet de mensen die erin zitten te wroeten met hun hand :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Op echte conventies is dit ook het geval. Daar zijn ook altijd producenten en andere betrokkenen aanwezig die Q&A's geven. Vergeet niet dat wij in die zin in Nederland nooit een echte conventie gehad hebben. Utopia kwam in de buurt, maar was het wat dat betreft ook nog niet helemaal. Op een echte conventie is bijvoorbeeld ook aandacht voor wetenschap. Dit is bij de FedCon bijvoorbeeld al wel veel meer zo, in Engeland nog meer.

Ik ben het zelfs met de andere uitleg van Nemesis zijn mening nog niet eens als het gaat om artiesten. De meesten schrijven helemaal niet zelf, dit geldt zeker ook voor Bon Jovi (die schrijven op het oudere werk mee aan de nummers, pas vanaf These Days schrijven ze echt zelf hoewel It's My Life weer van de producent van de BackStreetBoys was...dubieus he ;) ). Komt nog bij dat veel acteurs ook best invloed hebben in de uitwerking van een script. Dit was bij Star Trek iets minder het geval, maar bij andere series hebben acteurs vaak zelfs heel veel invloed. Bij Star Trek zie je dit het beste terug in ds9 waar de acteurs wel weer veel invloed hadden op de ontwikkeling van hun karakters maar ook op de dialogen en hoe deze opgenomen moesten worden. Bij Voyager en Enterprsie was dit totaal niet zo. Bij TNG vanaf seizoen 4.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Guess who? schreef:Ik denk dat die fans hetzelfde zijn als Sesamstraatkijkers. Ze willen Tommie, Ieniemienie en Bert en Ernie zien en helemaal niet de mensen die erin zitten te wroeten met hun hand :P
Fantastische vergelijking, en laat ik 'm doortrekken door te zeggen dat ik bij een Sesamstraatconventie de voorkeur zou geven aan de wroetende handen, want als ik op de conventie kom en ik zie Ieniemienie in levende lijve rondlopen, dan moet ik mijn wereldbeeld drastisch gaan bijstellen. (Ik hou wel van interviews... soms.)

Nu zit ik te denken wat er op een conventie zou moeten zijn, wil ik erheen gaan. Bij West Wing, nadat Aaron Sorkin vertrokken was en de afleveringen een beetje hit and miss werden, was er een schrijver, ik ben haar naam vergeten, maar iedere keer als zij erop stond was de aflevering goed en waren de karakters perfect in lijn met hoe ze zich in eerdere seizoenen begonnen waren te ontwikkelen. Ik geloof dat zij Drought Conditions heeft geschreven. Als die zich ooit ergens in de buurt zou vertonen, dan zou ik zowaar een conventie gaan bezoeken om te vragen hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kreeg.

En dat van die Backstreet Boys, dat heb ik niet gehoord.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Had ik je al eens eerder verteld volgens mij...heb je vast al eens een bericht gestuurd met daarin de tien zaken die mis zijn met "It's My Life" (zijn er ondertussen trouwens meer dan tien).

Maar wat ik dus even duidelijk wil hebben is dat op een echte conventie die zaken er ook zijn. De acteurs is waarmee naar buiten toe reclame gemaakt wordt, maar is niet waar de conventie om draait. Op de FedCon zijn altijd schrijvers en producenten aanwezig. In Engeland hebben ze op het dieptepunt van Enterprise een conventie gehad waar B&B samen waren. Die latere producent van Enterprise was op de FedCon waar ik samen met * geweest ben (Manny Coto ofzo). Verder zijn er op conventies ook altijd zat andere activiteiten en dan bedoel ik niet de melige kostuumwedstrijd...anywayz, dat soort conventies hebben we in Nederland gewoon nooit gehad. In Europa heb je de FedCon die het nog doet en een of andere Italiaanse conventie (in Rome) waar ik de naam kwijt van ben. Dit is dan op SF gebied...conventies zijn namelijk ook al ouder dan SF en zeker ook niet alleen het domein van de SF fans.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Got it, ik bedoelde niet te zeggen dat ze er niet zijn, maar dat ze er niet zijn in de aantallen die je zou verwachten, zoals door mij afgeleid uit wat mensen die wel gaan erover berichten. Waar in de keten het mankement zit kan ik niet zeggen.

Terug naar Colm Meany. Is de DS9 film er niet gekomen omdat TPTB daar geen brood in zagen, omdat de acteurs niet wilden, of is dat niet bekend?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Op SF gebied zit in de Nederlandse markt het mankement dat we er niet voor willen betalen, Nederlanders willen van alles maar als het geld kost geven we niet thuis. Europees gezien zie je SF conventies in de landen waar SF "groot" is, dus vooral in Engeland en Duitsland. In Duitsland zijn nog wel meer SF conventies dan de FedCon, maar die zijn heel "Duits" en daarom voor Nederlanders niet zo goed toegankelijk. Engeland heeft nog een heel rijk en bloeiend conventieleven, en dat is maar goed ook. Dat zie je trouwens ook in Italie, een ander land waar SF in Europa nog best groot is.

Primair omdat TPTB nog bezig waren met TNG films en secundair omdat de acteurs weinig zin hadden en ondertussen andere dingen zijn gaan doen. Als Nemesis wel een succes was geweest hadden we misschien nog een TNG/DS9/VOY mengfilm gekregen, maar ik denk niet dat er echt heel nadrukkelijk aandacht was geweest voor DS9. Er is in '99 kort sprake geweest van een DS9 film, die zou komen inplaats van het reguliere einde van de serie. Is gelukkig niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re:

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:Van Colm meany had ik inderdaad al eens ergens gelezen. DS9 was leuk, eens maar nooit weer, daar komt het op neer. Het is jammer als Star Trek fan natuurlijk, maar ik begrijp zijn standpunt ook wel. Ik ken gelukkig aardig wat films waarin hij speelt, weliswaar de meer bekende, maar toch.

Valt wel op dat veel star trek fans niet doorhebben dat Star Trek gewoon een goede baan was om je familie te onderhouden, geld verdienen en tijd voor je gezin hebben. Dat is denk ik ook wat meany dan limited aan Star Trek fans vind, want die zitten vaak in een te kleine wereld.
Dat is misschien wel zo, maar acteren is natuurlijk niet een ploegendienstbaan...inhoudelijk gezien dan. Acteren is bovenal één van de mooiste, meest creatieve jobs die je je maar kunt bedenken. En hoe je het ook went of keert, in een serie spelen is anders dan in een film terecht komen. Je loopt met een serie als DS9 hoe dan ook het gevaar dat je getypecast wordt. Tis één van de redenen waarom Famke Janssen destijds de rol van Jadzia Dax heeft afgewezen. Ik kan Colm Meany dus erg goed begrijpen dat hij z'n acteertalenten ten volste wil aanwenden en niet alleen maar wil acteren als een vorm van financiële zekerheid. In films als 'The Snapper' en 'Layer Cake' kwam hij daarom wat mij betreft nog wat beter tot z'n recht.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Dark*staR »

Mr Hayes schreef:Acteren is bovenal één van de mooiste, meest creatieve jobs die je je maar kunt bedenken.
Ja, de door iemand anders bedachte tekst opzeggen terwijl je een door een ander bedacht personage speelt terwijl je aan de visie van de regiseur probeert te voldoen :*)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Re:

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mr Hayes schreef:Famke Janssen destijds de rol van Jadzia Dax heeft afgewezen.
Dit wist ik niet :o
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

Ik wel, maar ik weet niet 100% zeker of zij de rol afgewezen heeft toen ze 'm aangeboden kreeg of dat ze gevraagd is auditie te doen en dat niet gedaan heeft. Staat wel in een van de ds9 handboeken.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door Mr Hayes »

Volgens mij dat eerste
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Mr Hayes »

Dark*staR schreef:
Mr Hayes schreef:Acteren is bovenal één van de mooiste, meest creatieve jobs die je je maar kunt bedenken.
Ja, de door iemand anders bedachte tekst opzeggen terwijl je een door een ander bedacht personage speelt terwijl je aan de visie van de regiseur probeert te voldoen :*)
]:( Dark*staRRRRRRRR
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

Mr Hayes schreef:Volgens mij dat eerste
ik denk zelf eerder het tweede want ze hebben bij mijn weten alleen Brooks echt gevraagd...maar ik zal het voor je nalezen, het regent toch ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Dark*staR »

Mr Hayes schreef:
Dark*staR schreef:
Mr Hayes schreef:Acteren is bovenal één van de mooiste, meest creatieve jobs die je je maar kunt bedenken.
Ja, de door iemand anders bedachte tekst opzeggen terwijl je een door een ander bedacht personage speelt terwijl je aan de visie van de regiseur probeert te voldoen :*)
]:( Dark*staRRRRRRRR
:*D Mr Hayessssssss
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door Blind Guardian »

* heeft gelijk, dan moet je nog eens naar een conventie gaan en de eigen visie van een acteur aanhoren die is nog weleens verschillend van wat hem opgelegd is
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 18 jan 2009, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

het is niet voor niks dat eigenlijk alle acteurs uiteindelijk meer willen...maar idd je moet serieus een naar een conventie gaat, hoeft niet eens Star Trek te zijn, en dan goed luisteren naar wat acteurs zeggen over hun werk ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

According to Nana Visitor, the role of Kira Nerys was the role of a lifetime.

Intendant Expectations

An interview with Nana Visitor

Nana Visitor wouldn't change a thing. Even if she could re-imagine her life and career in an alternate universe, she wouldn't pull the trigger on making it a reality. And, more specifically, even if she could, she'd not dare change a thing about her experiences on Star Trek: Deep Space Nine.

"I wouldn't," says Visitor who spent seven seasons on the show as Major Kira Nerys, the formidable Bajoran first officer aboard the wormhole-protecting space station DS9. "That show, that character really was one of the things that defined the rest of my life. Not just because I was part of this television show that people still follow, but because of Siddig, us having a child, and the people that I met 15 years ago that I still keep up with, that I still hear from all the time. It's kind of like what college is for a lot of people. You form friendships that last the rest of your lives. 'Star Trek' is the only acting experience I have had where this many friendships have formed and this many have stayed."

"I can tell you, having continued to work since 'Star Trek,' that the years make me think even more fondly of the experience on the show," Visitor continues. "As an actor, I always equate it to being a racehorse. I'm capable of really running and I want to run full out. DS9 was running full out in every way. And a lot of the jobs I do now, frankly, are like being at a farmer's market and giving two-year-olds rides around the parking lot. It's work. It's what it is. It's the job at hand. But it certainly doesn’t make me race the way that DS9 made me race."

"It's interesting: when my boys find the show on TV they stop and watch it. They find it really funny and very bizarre to see Siddig and me in these situations and doing this stuff. I tend not to watch the episodes because I miss it too much. I can look at a show and look at a moment and know exactly what was said, when we filmed it, what I was feeling. The sense memory is still so strong. I think I was so present in those years, every moment I was on set, like maybe I haven't been for a lot of my life. But it required that of me. Doing that show, playing Kira, required everything I "

Visitor truly considers Kira the role of a lifetime. "I can't imagine a better character," she enthuses. "I just cannot imagine one, and luckily I knew it at the time. Frankly, I could have gone a few more years with the character. I loved her. I loved her faults and I loved her history. The writers from DS9 occasionally hire me to do other projects, but, other than that, I just haven't come across that kind of writing again or character development, or even the understanding that someone can have a set of morals that will guide how they are with other people. Behavior, the mythology of a character, doesn't seem to make a difference to a lot of people now producing shows."

Visitor actually portrayed two characters on DS9. In addition to the Kira that fans came to respect, Visitor portrayed a version known as the Intendant of Terok Nor in a number of Mirror Universe episodes. The shows transcended mere gimmickry; rather, they shed a dark light on the regular DS9 characters and provided exciting acting challenges for the lead actors and several members of the show’s extensive supporting cast. Visitor recalls that the DS9 producers blindsided her, albeit happily so, with the decision to showcase the Intendant as a volatile, sexy, hedonistic, conniving, narcissistic and possibly bisexual force with whom to be reckoned.

"We got very little advance notice of what they were going to do next," Visitor says. "I think I just read the script and learned what I was and how it happened. It fascinated me to think of the essence of the person being the same, having the same passion, the same DNA, yet how does it flip? It's like having a clone. Does the clone become just like that person? Well, maybe not. So, OK, there’s a real sense of purpose. Kira's sense of purpose was one for her people and the Intendant had a huge sense of purpose as well, but it was all for herself. So those things were really interesting, and it was fascinating to make that into something so dark."

"And it was also fun to have a whole different set of rules in terms of what they wrote for me, having slaves and all the outrageousness. To me, the Intendant was close to what a drag queen would do. She was over the top, and there was a line that I loved to walk. I tried very hard not to go over that line, and I know sometimes I did go over it, but when you're doing a TV show like that, you're going to win some and you're going to lose some. Mostly, you only know what you've done once you've seen the show put together. But I liked taking that chance because the risk was usually really worth it."
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Is leuk om een ST-acteur/actrice zich eens positief te horen uitlaten over zijn/haar serie :Y)
't Is weer 'ns wat anders :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Meany en Visitor over ds9 (recent)

Bericht door captain crash »

uhuh, nu staat visitor er wel om bekent dat ze graag over haal positieve herinneringen praat als het om Star Trek gaat...dat geldt trouwens ook voor de meeste TNGers...maarja die hebben er dan ook weer meer.
Plaats reactie