Hoe oud is Dukat?

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Hoe oud is Dukat?

Bericht door Voyager »

Ik heb laatst de aflevering "Wrongs Darker than Death or Night" gekeken, de aflevering waarin Nerys terugreist in de tijd om te zien of haar moeder inderdaad een relatie had met Dukat en bla bla bla. Maar wat me opviel is dat Nerys in deze tijd een stuk of vijf jaar is terwijl Dukat al een volwassen man is. Dus als we er vanuit gaan dat Dukat ruwweg 30 jaar is daar betekent dat dat hij ongever 25 jaar ouder is dan Nerys. Dus moet hij in de serie een stuk of 60 a 65 jaar oud is. Zo ziet hij er niet uit.

Oh en nog een kleine opmerking, de kleine Nerys heeft helderblauwe ogen in deze aflevering terwijl de oude Nerys donkerbruine ogen heeft.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door captain crash »

http://memory-alpha.org/en/wiki/Dukat

En van startrek.com

Gul Dukat
Played by Marc Alaimo
Episode: DS9 401 - Emissary, Part I


The former Cardassian prefect of Terok Nor (renamed Deep Space Nine by the Federation), Dukat has proven himself a survivor as well as an expert tactician at political intrigue and combat.
He has ridden the roller coaster of change sweeping his people, recovering from the loss of Terok Nor to become military advisor after a shocking civilian coup in 2371. He then became a lone marauder against Klingon aggressors after losing his Legate rank over a mistress scandal, and finally the ruler of a puppet government in the Dominion on the verge of taking the Alpha Quadrant in 2373-74.

A wily egotist and more silver-tongued than most Cardassians, he was a part of the Bajoran occupation at least as far back as 2352 (when he fathered a daughter by a Bajoran mistress) and came to head Terok Nor about ten years before the overall withdrawal from Bajor, which he opposed.

He had dealt with Quark throughout the Occupation, but first met both Kira and Odo in 2363 as a member of the Central Command — afterwards making Odo his station security chief, and later coming to have an ever-evolving crush on Kira. He had labeled Kira a "minor operative" who ran "errands" for the terrorist leaders.

After the withdrawal, he still kept meddling in station affairs as commander of the Second Order, but was not above cooperating when it suited him, as in hunting down the Maquis with Sisko who kidnapped him in 2370, or searching for his mistress and daughter among the Ravinok survivors with Kira in 2372.

Dukat had just been promoted to Legate after helping save the civilian Deteppa Council from Klingon capture in early 2372 during their invasion, but he lost all standing and his wife and seven children, including an 11-year-old son Mikor, by admitting to his illegitimate daughter Tora Ziyal. Rather than keep his demotion to a freighter captain, he broke off to prey as a bandit on Klingon intruders, but eventually sold out his world to the Dominion to become its leader under the thumb of the Vorta Weyoun.

Although they fought together against the Klingon invaders, Dukat and Garak share a special hatred: the former Obsidian Order agent had Dukat's father on trial and executed, and Dukat has wanted to do the same to his rival, now in exile.

His old Terok Nor clearance was the maximum, level 9 with access/authorization code "Dukat 5116-Green"; in the Second Order his security ID code was ADL-40.

He likes red leaf tea, Bajoran Spring Wine, Didactic Theatre, and had survived five assassination attempts by 2367.

[Biographical profile current as of 2374]

Ofwel...volgens mij is 't niet bekend.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Miriam »

Ik heb zelf nog nooit een Dukat ontmoet, dus laat staan hoe ik weet hoe die er uit zien op hun 65ste
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Voyager »

Miriam schreef:Ik heb zelf nog nooit een Dukat ontmoet, dus laat staan hoe ik weet hoe die er uit zien op hun 65ste
Dat is balen zeg...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

Miriam schreef:Ik heb zelf nog nooit een Dukat ontmoet, dus laat staan hoe ik weet hoe die er uit zien op hun 65ste

ik krijg ze regelmatig van de blokker, maar ik denk niet dat die 65 jaar meegaan :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Blind Guardian »

Het kan zo zijn maar ik weet het niet zeker Cardassians zijn volgens mij koud bloedig aangezien het 'mensachtige reptielen' zijn, die hebben een andere bloedsomloop, dat kan het verschil in zitten ... buiten dat is Cardassia wel een wrede en harde cultuur moet ik wel even bij zetten waar van veel dingen tekort is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

lijkt me logisch als ze velen malen ouder werden dan mensen. Mensen leven in verhouding tot andere volkeren relatief kort.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Raynor's Revenge »

maar waarom?

waarom wordt er in fictie altijd van uit gegaan dat andere rassen steeds maar langer moeten leven? :S
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door EMH »

terwijl dat niet zo is

Er zijn in ST ook rassen waarover gezegd werd dat ze kortere levensspanne hadden. De Ocampa bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:lijkt me logisch als ze velen malen ouder werden dan mensen. Mensen leven in verhouding tot andere volkeren relatief kort.
Valt mee volgens een boek wat ik heb worden ze overgemiddeld wel ouder dan wij 'mensen', de meeste rassen liggen rond dezelfde koers als mensen, cardassians worden gemiddeld vijftig jaar ouder, maar ik verwacht dat de kindersterfte op cardassia veel hoger ligt aangezien cardassian een hard militair dictatorschap hebben, en ze veel meer survival of the fittest hebben dan de federation, cardassia is een planeet met weinig grondstoffen, vind je het gek dat ze vijftig jaar bajor hebben onderdrukt ... (meh, doet me denken aan een andere scifi serie, alleen daar zijn het de rechtoplopende hagedissen die onderdrukt worden) ...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Raynor's Revenge »

EMH schreef:terwijl dat niet zo is

Er zijn in ST ook rassen waarover gezegd werd dat ze kortere levensspanne hadden. De Ocampa bijvoorbeeld.
goed punt :) maar toch, dit komt véél minder voor dan rassen die twee keer of meer langer leven dan mensen
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Blind Guardian »

Raynor's Revenge schreef:
EMH schreef:terwijl dat niet zo is

Er zijn in ST ook rassen waarover gezegd werd dat ze kortere levensspanne hadden. De Ocampa bijvoorbeeld.
goed punt :) maar toch, dit komt véél minder voor dan rassen die twee keer of meer langer leven dan mensen
Niet eens van de standaard rassen is een vulkan van 200 jaar oud al erg oud, sarak en spock waren uitzonderingen;
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door EMH »

Leeftijd is ook maar een relatief begrip aangezien we uitgaan van onze jaartelling. En aangezien planeten niet allemaal dezelfde omloopsnelheid en dezelfe snelheid hebben waarmee ze om hun as draaien zal leeftijd ook anders ervaren worden op andere planeten.
De biologische klok,om het zomaar te noemen, van levende wezens zal voor elke planeet dan ook wel anders zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Raynor's Revenge »

:yes: helemaal mee eens (hoewel dat natuurlijk alleen in sci-fi klopt, voor fantasy is t een ander evrhaal ;) )
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

Ik ga er vanuit dat daar geen rekening mee gehouden wordt. Alleen in DS9 hoor je ze spreken over een 26 uur per dag.
Dus je kan er wel vanuit gaan dat als een vulcan 200 jaar leeft, dat het 200 jaar in mensen jaren is.
Daarnaast heb je de thrill nog, en dan doel ik meer op de symbiont.
Klingons worden ook vele malen ouder dan mensen.

Om maar een voorbeeld te geven, iedereen van de tos crew is al "dood" behalve spock, behalve kor, kang koloth etc. Die leven in het ds9 tijdperk zonder trucs (als we het voorhoofd niet meerekenen)

Romulans leven ook langer dan mensen
Bajorans gok ik het zelfde als mensen.

Maar zo zie je dat de direct wezens om the humans heen, langer leven. Het volk van odo wordt misschien wel 1000'en jaren oud. Jem'Hadar daarentegen gemiddeld 10 ofzo.

Er zijn wel behoorlijk veel verwijzingen in de serie hiernaar, maar het blijft vaag.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Blind Guardian »

Ik raad het boek A stitch in time aan om te lezen ven Andrew Robinson hemzelf geen leeftijden maar wel veel inside over de cardassian cultuur.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:Ik raad het boek A stitch in time aan om te lezen ven Andrew Robinson hemzelf geen leeftijden maar wel veel inside over de cardassian cultuur.
Helemaal mee eens. Een heel goed boek vind ik dit.
Gebruikersavatar
james.t kirk
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2007, 09:09
Locatie: Mechelen

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door james.t kirk »

ik zou dat ook willen weten hoe oud dukat is
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Blind Guardian »

james.t kirk schreef:ik zou dat ook willen weten hoe oud dukat is
ooit gehoord van een topic te lezen, oelewapper t kirk ?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Miriam »

james.t kirk schreef:ik zou dat ook willen weten hoe oud dukat is
Heb je het aan hem gevraagd? zo nee, dan is hij: 56
Gebruikersavatar
ramonasno
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 dec 2003, 15:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door ramonasno »

We kunnen ook gewoon alles omrekenen naar mensenjaren (net als honden, keer 7 ofzo)

Dan is Dukat 38 :*) (in mensenjaren dus)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Dark*staR »

Nou, als we dan toch bezig zijn: ik zou ook willen weten hoe oud Dukat is. :*)
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Greetje »

Dit is een wat oud topic.
Maar het zou kunnen dat hij gewoon erg ijdel was en zijn haar verfde. Vermoedelijk is hij tussen de 65 en 75 jaar.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Miriam »

Maar is dat op Cardassian Union of in aardse jaren?
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Greetje »

Aardse jaren.
Dukat is gewoon een oude man met zwart geverft haar.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Guess who? »

Hoe weet je dat ie het geverfd heeft? Worden Cardassians grijs? Boeit dat hen?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door uss defiant »

en daarnaast, waarom zouden cardassians even oud worden als mensen? zelfs op aarde verschilt de gemiddelde levensduur tussen verschillende soorten al behoorlijk, laat staan op een andere planeet.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:Hoe weet je dat ie het geverfd heeft? Worden Cardassians grijs? Boeit dat hen?
Cardassians worden grijs. In "Tribunal" is de advocaat van O'brien grijs. Volgens mij is Enabran Tain ook grijs en de zogenoemde "vader van Kira" ook.

als ik het goed heb. Dat geeft ook aan (netzoals garak) dat Dukat nog niet zo oud is. Ondanks die leeftijd kan je dat niet vergelijken bij mensen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Miriam »

Klingons worden ook grijs
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe oud is Dukat?

Bericht door Nemesis »

:stupid:
Plaats reactie