Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Dit topic mag (lees: moet) nu weer verder gaan over mensen die DS9 aan 't herkijken zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

@Stamoudste: zijn jouw TNG DVDs bi?

@Hauptschwimmbahnführer Kampfisch: on-topic: ik ben van plan binnenkort Deep Space Nine te kijken. Of ben ik nu off-topic omdat het niet "weer" kijken is maar ik nooit de moeite genomen heb om die hele kutserie te kijken? :') Heb wel vaker wat eps gezien, vooral latere seizoenen (5, 6 en 7), maar niet alles en daarvoor redelijk weinig.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door MajinSource »

Heb ik ook maar ik heb dan 1 tot en met 4 gezien de rest nog nooit, dat moet ik nog steeds doen. :9~
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Dan is het handiger om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Om met een vage herinnering aan 1-x ineens in te stappen verderop in de serie is niet echt handig :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door MajinSource »

Als ik weer ga beginnen met s5, dan ga ik eerst weer 4 herkijken denk ik. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

blubje schreef:Dan is het handiger om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Om met een vage herinnering aan 1-x ineens in te stappen verderop in de serie is niet echt handig :)
Maar DS9 is gewoon meh, de Dominion Police Action bracht tenminste nog een leuk element in de serie.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Slincy schreef:
blubje schreef:Dan is het handiger om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Om met een vage herinnering aan 1-x ineens in te stappen verderop in de serie is niet echt handig :)
Maar DS9 is gewoon meh, de Dominion Police Action bracht tenminste nog een leuk element in de serie.
Gewoon meh.. Misschien beter om maar geen DS9 te kijken ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

Hauptschwimmbahnführer Kampfisch schreef:
Slincy schreef:
blubje schreef:Dan is het handiger om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Om met een vage herinnering aan 1-x ineens in te stappen verderop in de serie is niet echt handig :)
Maar DS9 is gewoon meh, de Dominion Police Action bracht tenminste nog een leuk element in de serie.
Gewoon meh.. Misschien beter om maar geen DS9 te kijken ;)
Dat was ook mijn initiële plan wat ik waarschijnlijk ga volgen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Fuck, had een lijstje opgesteld met mijn bevindingen van heel S2 (wat nog resteerde in mijn kijk ronde) maar ik werd uitgelogd door het forum toen ik het wilde posten. ;-(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Pijltje naar links drukken en dan je reactie ctrl+c
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Voyager »

Ik neem mezelf telkens voor om ook weer eens DS9 opnieuw te kijken, maar kom er op één of andere manier steeds maar niet aan toe. Te weinig tijd, misschien. Jammer, want ik heb de serie pas één keer in zijn geheel van start tot eind gekeken.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

Wij zijn intussen bij seizoen 3.
Was vergeten hoe geweldig de aflevering The Jem'Hadar is
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Mwoah, vond hem wel aardig, maar sommige zaken zie je van ver aankomen. Zoals de vernietiging van het Galaxy Class schip.

Combinatie van onbekend schip + iconische klasse + character establishing moment = schip doet boem.

Ik kijk teveel series om wat dat betreft echt verast te worden.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

Ik zag de vernietiging van het mooiste schip uit het Trek universum ook wel aankomen,
aangezien ik de aflevering voor de derde keer heb gezien.
Vond leuk om te zien hoe het begon met humor en steeds spannender werd tot de vernietiging van de Odyssey.
Met een sterke zin van Quark over het verschil tussen de mens en Ferengi.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

USS Enterprise schreef:het mooiste schip uit het Trek universum.
Ik heb de Galaxy altijd relatief lelijk gevonden.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
USS Enterprise schreef:het mooiste schip uit het Trek universum.
Ik heb de Galaxy altijd relatief lelijk gevonden.
Het is fijn dat de Galaxy ook zo over jouw denkt :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door MajinSource »

Slincy schreef:
USS Enterprise schreef:het mooiste schip uit het Trek universum.
Ik heb de Galaxy altijd relatief lelijk gevonden.
Ik vindt de Galaxy ook niet echt bepaald prachtig, maar het is wel een mooi groot schip met alles erop en eraan. Alleen qua uitstraling heeft hij geen snelheid zoals de andere schepen dat hebben, deze heeft een lompe logge uitstraling.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

, deze heeft een lompe logge uitstraling.
Je bedoelt natuurlijk een fantastische uitstraling ;)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door MajinSource »

USS Enterprise schreef:
, deze heeft een lompe logge uitstraling.
Je bedoelt natuurlijk een fantastische uitstraling ;)
Nee dat bedoel ik niet anders zei ik dat wel. ;) ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

The Homecoming
Voor iedereen die een hekel aan Bajorans heeft, begint een moeizame twee uur en een kwartier. Voor het eerst in de geschiedenis van Star Trek begint er een driedelige episode die de vaart er ook nog eens lekker in heeft zitten. De situatie op Bajor is niet goed en de spanningen lopen op. De planeet heeft een symbool nodig en geheel toevallig doet zich de gelegenheid voor om zo'n symbool naar het volk te brengen.
Mijn enige puntje van kritiek tot dusver dan ook is dat het wel heel toevallig is dat deze gelegenheid zich op dit punt voordoet.
Kira weet een oude verzetsheld uit de klauwen van de Cardassians te bevrijden en hoopt zo een burgeroorlog te voorkomen...

The Circle
... Helaas voor Kira en de bemanning wordt de held al snel op een zijspoor gezet en heeft de militante anti-alien beweging The Circle de overhand in het ontluikende conflict op Bajor. Kai Winn plot samen met de snoodaard Jaro plannen om de macht te delen op Bajor. Ondertussen komt de bemanning van DS9 er achter dat de Cardassians The Circle voorziet van wapens. Kan het bewijs op tijd geleverd worden voordat de hel losbarst?

The Siege
Nope! Alle non-Bajorans vluchten van het station en de bemanning blijft achter om de overname van het station een halt toe te roepen. Onderwijl zijn Kira en Jadzia bezig om het bewijs af te leveren op Bajor, maar zij stuiten op verzet. Uiteindelijk weet men het bewijs af te leveren bij het parlement van Bajor en kan een Coup d'Etat net aan afgewend worden. Kai Winn herziet haar alliantie met Jaro, voor nu.
Minpuntje: De afwikkeling van de hele zaak krijgen we niet te zien. Wat gebeurde er met Jaro en The Circle?

Invasive Procedure
Zit er eindelijk vaart in de episode, duikt er plotseling een trage Jadzia episode op. Gekke Trill die de symbioot wilt hebben duikt op wanneer het station nagenoeg verlaten is, kidnapt de overgebleven bemanning en dwingt Julian de symbioot over te zetten. Met wat getouwtrek is alles aan het einde weer oke en blijft de status quo bewaard.

Cardassians
Ondertussen leren we dat na de occupatie van Bajor Cardassians achtergebleven zijn, oorlogswezen die blijkbaar het beste af waren om gedumpt te worden op een planeet waar zo'n beetje alle bewoners een flinke hekel hebben aan Cardies. Tja, we hebben nu eenmaal geleerd dat Cardassians familie als zeer belangrijk beschouwen, dus het is logisch als we de jongste leden achterlaten wanneer vader of moeder is komen te overlijden; met zulke grote families die Cardies hebben is het immers zeer onwaarschijnlijk dat er nog een opa, oma, oom of tante in leven is.
Keiko grijpt haar kans om weer onuitstaanbaar te zijn, door Miles op te zadelen met de jonge Cardassian zolang zijn naaste familie hem nog niet komt halen. Helaas gaat het plannetje de mist in wanneer de jonge Cardassian een hekel aan Keiko's kookkunst heeft, waarmee hij punten scoort bij de chief.

Melora
Ugh, een typische 'Star Trek laat even zien hoe we met handicaps dienen om te gaan; met respect!' aflevering. Dame met zwak gestel -dankzij haar afkomst als woonachtige op een planeet met lage gravitatie- geilt Bashir op. Bashir stelt alles in het werk om haar een 'beter' leven te geven. Zielig geneuzel de hele aflevering lang en een wijze les op het einde. Je zou bijna vergeten dat het al 1993 is in plaats van het feel-good-hugging-in-the-end komedie tijdperk van de jaren '80. Geen enkele relevantie voor de rest van de serie. Een episode die het beste geskipt kan worden bij het herkijken.

Rules of Acquisition
Ferengi episode pur sang, met de Grand Nagus nog wel! Quark wordt voor het karretje gespannen om de Ferengi Alliance te vertegenwoordigen in het Gamma Kwadrant. Ook krijgt Quark een nieuw hulpje die een geheim met zich meedraagt.
Al met al een vermakelijke episode, die wat meer laat zien van hoe de Ferengi Alliance te werk gaat. Quark episodes zijn uberhaubt niet onaardig om aan te zien. Ook kregen we wat meer te weten over de mysterieuze Dominion en ontmoeten we een nieuw Gamma Kwadrant ras. Helaas zullen we verder weinig meer over het ras te weten komen.

Necessary Evil
Who shot Quark? Dat is de vraag deze episode die ons terug in de tijd neemt. We leren wat over het verleden van Quark, Odo en Kira tijdens de occupatie vijf jaar eerder, en dat niet alle Bajorans een zuiver geweten hebben. De focus ligt op de handelingen van Odo en Kira in het verleden en heden en het moet gezegd worden: eindelijk een 'Bajoran' episode die niet al te hinderlijk is. Vermakelijk van A tot Z. Tja, ik hou nu eenmaal van episodes die meer verdieping van de karakters met zich meebrengen.
Kritiek? Dat is er ook; de bekentenis van Kira -nee, ze schoot niet op Quark!- is vrij betekenisloos. De verhoudingen tussen Odo en Kira veranderen niet.

Second Sight
Alien-met-een-eigenaardigheidje episode. Beetje kans op romantiek voor Benji, maar dat blijkt allemaal wel mee te vallen. Net zoals Melora is deze episode prima te vergeten. Het b-plotje is een technobabble dingetje waar we ook niet veel meer over zullen horen; iets over een uitgedoofde ster heropstarten ofzo.

Sanctuary
We leren weer wat over de Dominion in deze episode. Vluchtelingen komen door de Wormhole en zien Bajor als hun beloofde land. Wat volgt zijn wat pijnlijke momenten en moeilijke situaties, welke uiteindelijk geen navolging zou hebben verderop in de serie. Het zou mooi zijn als uiteindelijk zou blijken dat deze stroom vluchtelingen uiteindelijk de bron gebleken zou zijn voor alle Founders die ongemerkt zich verspreid hebben door het Alfa Kwadrant, een major set up voor de rest van de serie. Het zou getuigen van een vooropgezet plan. Helaas, gemiste kans (wist men zelf wel wat men wilde in de rest van de serie?)

Rivals
Een episode die ik mij nog wel kon herinneren. Oplichter heeft apparaatje waarmee kansen beïnvloed kunnen worden en deze wordt gerepliceerd en uitvergroot. Vervolgens begint de oplichter een bar en wordt een rivaal van Quark. Nergens wil het duidelijk worden wat nu het 'spel' element is, maar Quark gaat haast failliet. De uitvergrote apparaten blijken een onhandig effect te hebben -insert techno babble!- en het station is in gevaar. Status Quo komt langs op het einde van de aflevering, en alles is vergeven en vergeten de volgende episode. Maar goed ook!

The Alternate
Odo sloopt de boel wanneer de professor die hem 'ontdekte' langs komt. Op een tripje naar het Gamma Kwadrant pikt men een artefact op en een levensvorm die op Odo gelijkt. Wanneer 's nachts rare dingen gebeuren op het station verdenkt men de levensvorm. Blijkt het Odo te zijn die tijdens zijn regeneratie cyclus zijn oude mentor om zeep probeert te helpen. Enige noemenswaardige verwijzingen naar de Dominion zijn wel aardig verwerkt. De artefact die meegenomen wordt vinden we later ook daadwerkelijk terug op de thuiswereld van de Dominion.

Armageddon Game
Twee rassen, wiens enige onderscheid een vreemd kapsel is, vochten jarenlang met biochemische wapens. Blijkbaar zijn alleen Bashir en O'Brien in staat om de rotzooi onschadelijk te maken. Hint: dump die bende in de zon!
Afijn, het plan gaat mis, want alle getuigen van het project -inclusief hen die de boel onschadelijk komen maken- moeten uit de weg geruimd worden. Tijdens deze laatste fase van het plan ontsnappen Bashie en O'Briaan, maar natuurlijk niet zonder dat Miles geraakt wordt door het biochemische wapen. Een race tegen de klok begint.
Ondertussen claimen de leiders van de rassen dat beide heren omkwamen tijdens de aanval, maar Keiko vertrouwt het niet wanneer zijn beelden ziet waarop haar man koffie drinkt midden op de dag: dat doet hij anders nooit!
Aan het eind blijkt dat O'Brien altijd koffie midden op de dag drinkt. Tja Keiko, heb je eens de kans om manlief uit te schakelen, doe je het weer verkeerd. Stomme muts.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Whispers
O'Brien must suffer episode. Miles komt terug van een expeditie en merkt dat de bemanning zich vreemd gedraagt, zelfs zijn eigen Keiko!
...
Okee, dat laatste was dan wel weer normaal.
Afijn, omdat O'Brien het niet vertrouwt wordt hij steeds meer paranoia en probeert hij na te gaan wat er aan de hand is.
Uiteindelijk blijkt het dat de O'Brien die we de hele episode volgen een kloon is, welke ingezet zou worden om een vredesoverleg te saboteren. Tja, je moet er maar opkomen.

Paradise
Een heerlijk ergelijke episode. Benji en O'Briaan crashen op een planeet waar moderne technologie uit den boze is. Leider is een vrouw met god-complex waar iedereen bang voor is. Benji laat zich van zijn zachte kant zien door haar niet meteen knock-out te slaan, maar verslaat haar met een dosis geduld en compassie waarbij Ghandi nog Hitler lijkt. Ik heb mij kapot geërgerd aan deze episode, in goede zin. Sterk geschreven en de hoeveelheid geduld waarmee Benji het allemaal over zich heen liet komen is episch.

Shadowplay
Nog zo'n episode die bekend voorkomt. Bewoners van dorpje verdwijnen stukje bij beetje. Odo en Dax willen weten wat er aan de hand is. Uiteindelijk blijkt het dorpje holografisch te zijn, met uitzondering van de oudste inwoner. De episode is vrij aardig van opzet en laat weer eens wat origineel denken zien. Ook weer een verwijzing (derde tot dusver?) naar de Dominion. Schijnt niet zo'n aardige groepje te zijn.

Playing God
B-plotje is standaard techno-babble geleuter. Hoofdmoot is Dax en zijn rol als mentor van jonge Trill die ook willen joinen met een symbioot. Dax is gevreesd omdat 'het' superstreng is en de jonge Trill, Arjin, niet geheel zeker is van zijn zaak. Komt uiteindelijk wel goed gelukkig. Op het B-plotje na eindelijk eens een geslaagde Jadzia episode waarbij we meer leren over haar achtergrond, die van Dax en de Trill in zijn algemeen. Na al die gekunstelde Jadzia/Trill-centrische episodes hier een die het herkijken waard is.

Profit and Loss
Beetje een mushy Quark episode. In mijn optiek zijn Quark c.q. Ferengi episodes beter wanneer ze een flinke portie humor bevatten, deze is helaas serieuzer van aard. Het schijnt dat Quark een lover had van Cardassiaanse afkomst. Ze zit behoorlijk in de problemen en zij en haar twee studenten zijn op de vlucht. Quark doet zijn best haar over te halen om te blijven, maar het mag niet helpen.
Voor het eerst leren we over een beweging die wil breken met het leiderschap van de Cardassians.

Blood Oath
Wow, nog een Jadzia episode die goed/leuk is! Drie oude Klingons komen langs op zoek naar Dax. Waar ze Curzon verwachten, krijgen ze Jadzia.
Curzon is een oude vriend van de Klingons, nadat hij vredesbesprekingen met de krijgers voltooid had werd hij de peetvader van een van de oudere Klingons zoon. Deze werd vermoord door ene misdadiger bekend als de 'albino'. De Klingons en Dax hadden wraak gezworen, en nu is het tijd om de albino om te leggen.
Probleem is alleen: mag vrouwtje Jadzia mee, want het was Curzon die de bloedeed aflegde. NATUURLIJK MAG ZIJ MEE.
Wat volgt is een bloedig gevecht waarbij de drie Klingons -hoe voorspelbaar- het niet halen, maar niet voordat de albino het loodje legt.

The Maquis, part 1
Stel kolonisten doet moeilijk, wil niet weggaan van Cardassiaans grondgebied in de DMZ en vind het vreemd dat de Cardassians ze dan lastig gaan vallen. Een oude bekende van Benji duikt op die de situatie niet langer aan kan. Gelukkig kan Benji er wat aan doen om beide partijen wat te kalmeren.
Totdat Dukat ontvoerd wordt en... VERRASSING! Benji's oude makker blijkt een Maquis!

The Maquis, part 2
Nadat de situatie behoorlijk uit de hand is gelopen zet Sisko alles op alles om, samen met Dukat, de situatie te verbeteren. Beide kanten, zowel de kolonisten als de Cardassians, blijken niet echt schone handen te hebben. Beide partijen bouwen grote partijen wapens op en de kans op een gewapend conflict wordt steeds groter.
Natuurlijk weet Benji erger te voorkomen, maar al is het maar tijdelijk. Cal Hudson, Benji's vriend die overloopt naar de Maquis zullen we nimmer meer zien of horen. Gemiste kans, maar met de vrede tussen Bajor en Cardassia (S3!) en de latere dreiging van de Dominion zal de rol van de Maquis steeds kleiner worden. Er wordt iets aardigs opgezet in deze two-parter, maar de pay-off zal lang op zich laten wachten.

The Wire
Garak is ziek en Bashir moet hem beter maken. Blijkt dat Garak vooral zichzelf ziek gemaakt heeft dankzij een apparaatje welke in zijn breind genesteld zit. Bashir moet hulp zoeken bij de man die verantwoordelijk is voor de ballingschap van Garak: Enabran Tain, voormalig hoofd van Cardassia's geheimde politie de Obsidian Order.
Hoewel het plot simpel genoeg is, herbergt deze episode een schat aan informatie over het leven van Garak, de Cardassian Union en horen we van het eerst over de Obsidian Order. Een prima aflevering overall met wat sterk spel van Andrew J. Robinson.

Crossover
You love it, you hate it: Mirror Universe episodes. We zullen ze nog vaker tegenkomen deze serie. Mirror episodes lijken in de eerste plaats vooral gemaakt om de acteurs even wat stoom af te laten blazen. Alle counter-karakters zijn groots opgezet en over de top.
Bashir en Kira belanden per ongeluk in de Mirror Universe. Na het laatste bezoekje in TOS blijkt dat de Terran Empire ineengestort is, en dat de Alliance, een verbond tussen Cardassia en de Klingons, de dienst uit maakt. Mirror!Kira zwaait de scepter op Terok Nor en het zal lastig worden om terug te kunnen keren.
Gelukkig weten Bashir en Kira genoeg oude bekenden op te snorren, waaronder Mirror!Miles en Mirror!Sisko, om hen helpen thuis te komen. Oh: en wederom heeft een bezoekje van 'onze' kant weer grote gevolgen. Kira en Bashir planten zaadjes voor het Terraanse verzet. Dan kan natuurlijk nooit fout gaan...

The Collaborator
En aangezien het al weer lang geleden is dat de Bajorans aandacht kregen, gaan we weer terug naar dit beklagenswaardig volk. Het zijn spannende tijden, want de stemming voor de volgende Kai zit er aan te komen. Dan is het natuurlijk tijd om de situatie spannend te maken om een oude collaborateur op het toneel te doen verschijnen.
Wat volgt is een onderzoek naar wie nu precies wie verraden heeft tijdens de occupatie, waarbij 43 Bajorans het leven lieten -waaronder de zoon van de vorige Kai, Opaka. Uiteindelijk wijzen alle vingers naar Kira's liefje Vedek Bareil die prompt er voor kiest om zich niet meer verkiesbaar te stellen voor de titel van Kai.
Wat als gevolg heeft dat Winn de post toegewezen krijgt.
Uiteindelijk blijkt dat Bareil er niet achter zat, maar dat hij de werkelijke dader uit de wind hield; voormalige Kai Opaka. Zij deed dit om de levens van duizenden Bajorans te sparen, die zeker vermoord zouden worden door de Cardassians als zij de terroristen niet konden krijgen.
Klote Winn.

Tribunal
O'Brien wilt maar een ding: technical manuals lezen tijdens zijn vakantie. Helaas gaat Keiko ook mee dus hij doet wat elke man met gezond verstand zou doen; hij laat zich oppakken door de Cardassians om zo geëxecuteerd te kunnen worden.
In werkelijkheid wordt O'Brien er van beschuldigd wapens te leveren aan de Maquis, en de bewijzen lijken hetzelfde te zeggen.
Uiteindelijk blijkt dat een oude bekende genaamd Boone achter het zaakje te zitten. Deze nam de stem van O'Brien op om zo toegang te verkijgen tot de torpedo ruimte.
Om de klucht compleet te maken: Boone was Boone niet, maar een vermomde Cardassian die het alleen maar wilde laten lijken alsof Miles schuldig was.
Nadat de samenzwering aan het licht kwam, mocht Miles eindelijk op vakantie gaan. Met Keiko.
Arme, arme man.

The Jem'Hadar
He he, eindelijk krijgen we de (voorhoede) van de Dominion te zien. Benji en Jake gaan op vakantie, maar Jake nodigde Nog ook uit. Om de zaken erger te maken nodigde Quark zichzelf uit om Nog te vergezellen (lees: Benji lasstig te vallen).
Het tripje loopt uit de hand wanneer blijkt dat de groep tussen de Jem'Hadar logeert.
Uiteindelijk ontsnapt de groep aan de Jem'Hadar, mede dankzij de vindingrijkheid van Jake en Nog en worden ze gered door een taskforce onder leiding van Kira. Twee runabouts en de USS Odyssey vechten als leeuwen tegen de Jem'Hadar totdat een vijandelijk schip zich boort in het Galaxy Class schip. De toon is gezet voor de rest van de serie.

--
S3
--

Seizoen 3 heeft wat hoogtepunten en dieptepunten. Het is blijkbaar moeilijk om een goede Jadzia episode te schrijven, alleen de aflevering met de Klingons lijkt ergens op, maar leunt zwaar op de Curzon kant van Dax.
Verder zaten er ook weer echte typische Trek stinkers in dit lijstje: Melora en Second Sight bijvoorbeeld. Het is nog net geen Move Along Home kwaliteit, maar het scheelt weinig.
Dit seizoen lijkt men eindelijk het idee te hebben dat ze 'iets' willen doen met de Dominion, maar de details blijven lang vaag. In de Ferengi episode lijkt het nog alsof de Dominion redelijke handelspartners kunnen zijn, maar later blijkt het een totalitaire nachtmerrie te zijn waar Josez Stalin nog iets van kan leren. Vaagheid alom, maar op het einde van het seizoen is dat wel weg: de Dominion is hier niet om vriendjes te spelen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Goed samengevat weer X-file!

Zelf ben ik ooit ook weer begonnen alleen nooit verder gekomen dan; Emisary geloof ik :rofl:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

Leuke samenvatting alleen overleefd Kor uit Blood oath het wel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Ja die komt geloof ik nog een keer terug in seizoen 6, alleen dan is hij seniel aan het worden geloof ik :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

S3

The Search, pt.1
Voor het eerst zijn we klaar met de Runabouts en krijgen we de Defiant als cadeautje.
Na de gebeurtenissen van de afsluiter van seizoen twee gaat de crew op stap met het nieuwe schip om meer te leren over de Dominion. Het is natuurlijk heel verstandig dat, wanneer er een Galaxy Class schip vernietigd is voor je ogen, je gelijk teruggaat naar de plek des onheils omdat je toch niet 100% zeker bent over de intenties van de Dominion.
Wat iedereen al wist gebeurt ook uiteindelijk: de hele zaak loopt af op een fiasco en de crew zal gevangen worden gezet, met de nieuwe Defiant binnen een aflevering al naar de klote. Nice job breaking it, hero!

The Search, pt.2
Terwijl de crew in de penarie zit, ontsnappen Odo en Kira en landen op de thuisplaneet van de Founders. Ondertussen krijgt de kijker te zien hoe de verslagen crew omgaat met... een vredesbespreking met de Dominion op DS9? Wow, dat hadden we niet zien aankomen.
Iedereen die al bekend is met een Holodeck trapt echter niet in de illusie, dus is het wachten op Odo en Kira die erachter komen wat er nu werkelijk aan de hand is. Trouwe Trek kijkers zien dit al van mijlenver aankomen!
Afijn, alles loopt met een sisser af uiteindelijk, en het enige wat echt anders is, is dat Odo zijn volk gevonden heeft. Hij is niet blij.

The House of Quark
Quark laat een onhandige, dronken, Klingon zijn nek breken en claimt dat hij eigenhandig de krijger heeft uitgeschakeld. Niemand trapt erin, enkele Klingons wel.
Hoewel de episode weinig interessants deed, was het spel van Shimerman weer ouderwets goed. Wat kan ik zeggen: ik blijf Ferengi episodes het leukst vinden!
Pluspunt: Keiko sluit haar school! Arme Miles blijft zitten met een inactieve zeur muts. Arme Miles.

Equilibrium
Omdat we al een tijdje niets nuttigs gedaan hebben met het karakter van Jadzia, is het weer tijd voor de zoveelste Trill-achtergrond episode. Waarom iets interessants doen met het huidige karakter als je kan graven in haar 300+ jaar oude verleden. Karakter ontwikkeling? Niet nodig!
Goed, er is wel wat ontwikkeling, want er komt een 'vergeten' host bij. Het nut? Geen idee, het is niet alsof ze veel deden met de al bekende hosts. Hoewel het wat spanning oplevert in de episode zelf, weet de Trek kijker dat er vanzelfsprekend niets zal gebeuren aan het einde van de episode, alles blijft bij het oude.

Second Skin
Een werkelijk interessante Kira-centrische episode. Is ze een Cardassiaanse spion met geheugenverlies, of werkelijk een Bajoran? Die vraag staat centraal in deze thriller van een aflevering. Ik heb erg genoten van deze 45 minuten, hoewel het einde laf is. De centrale vraag had beter onbeantwoord kunnen blijven, wat voor het karakter een stuk spannender had geweest. Prima spel van de acteurs in deze episode, met Visitor in het bijzonder.

The Abandoned
Een aflevering in het teken van de Dominion in het algemeen, en de Jem'Hadar in het bijzonder. De crew krijgt een vondeling in de schoot geworpen, die wel heel snel van een baby uitgroeit naar een volwassen kerel. Het kind blijkt Jem'Hadar, een genetisch gemanipuleerd ras welke de stoottroepen van de Dominion vormt.
Hoewel het A-plot wel aardig is, gaat mijn aandacht vooral uit naar het B-plot: Jake Sisko, zijn nieuwe liefde en zijn passie voor schrijven. Een van de gevallen waarbij de gebeurtenissen op achtergrond leuker om naar te kijken zijn dan het hoofdverhaal.

Civil Defense
Oh boy, wat een heerlijke aflevering! Een of ander vergeten protocol wordt per ongeluk geactiveerd door de bemanning, waardoor het station in lockdown gaat. Dit heeft nare gevolgen voor de bemanningsleden die vast zitten in ore processing. Het station heeft namelijk het idee dat de Bajorans in verzet komen, alsof de occupatie nooit beëindigd is. Een geautomatiseerd programma maakt zich meester, een programma van Gul Dukat.
Wanneer uiteindelijk Gul Dukat zelf langskomt om te genieten van zijn victorie, komt hij er tot zijn schrik achter dat er nog een protocol verstopt zit in het programma. Wanneer hij probeert weg te stralen van het station worden zijn orders geblokkeerd; het lijkt erop dat zijn superieur hier rekening mee had gehouden, waardoor de toegang van Dukat ook geblokkeerd is. Dan begint een race tegen de klok om het zelfvernietigingprogramma tegen te gaan.
De blik van Dukat was onbetaalbaar. :lachhuil:

Meridian
Jee, nog een aflevering waarin Jadzia centraal staat. Wat zal het dit keer zijn... iets met haar Trill achtergrond, dat is al een tijdje niet voorgeko... DAMN! Nou, dan doen we maar een romantisch plotje wat gedoemd is tot mislukken. Ja! Dat lijkt ons leuk voor Jadzia.
Wat een treurige, ongeloofwaardige aflevering. Weer niets van belang met Jadzia, die deze aflevering totaal niet als haarzelf over komt. Het enige wat de aflevering nog leuk maakt is het feit dat Quark een holografisch beeld van Kira probeert te maken voor een perverse klant van hem, iets wat grandioos faalt uiteindelijk.

Defiant
De evil broer van Riker duik op en steelt de Defiant om namens de Maquis de Cardassians uit te roken. De Cardassians zijn iets van plan wat het daglicht niet verdraagt, en Thomas Riker probeert aan te tonen wat het is.
Eindelijk krijgen we te zien en te horen hoe het Thomas Riker is vergaan na zijn inaugurale episode in TNG. De race tegen de tijd en de Defiant is ook vrij spannend om te volgen. Met name de hint dat er wat aan de hand is in het Orias stelsel zal later zijn pay-off krijgen. Wat betreft de Dominion Arc een belangrijke episode die je doet snakken naar meer.
Waarom gebeurt een aflevering als deze niet vaker?

Fascination
Laxeermiddel Troi heeft weer eens een typische Betazoïde aanval waardoor de bemanning gevoelens van liefde voor elkaar uiten dankzij haar vreemde telepathische gave. Gevalletje 'wat voor onzin kunnen we nu weer verzinnen voor onze stoorfactor van Betazed'. Wat volgt is een klucht van een aflevering die alleen gered kan worden door Odo.

Past Tense, pt.1
> Is het niet eens tijd voor een tijdreis episode?
< He, dat was grappig! 'Tijd voor een tijdreis episode'.
> Ja goed he!
< Dolletjes fijn! Maar ehm... waar speelt het zich af.
> Nou eh... San Fransisco in de 21e eeuw?
< Hoe origineel! Een lokatie die we anders nooit aandoen! Maar hoe komt dit?
>... Transporter ongeluk?
< BRILJANT!

Met uitzondering van het tijdreis grapje, was dat zowaar het enige originele aan dit plan.

Past Tense, pt. 2
Toegegeven, de aflevering speelt met interessante ideeën en men had nogal een vooruitziende blik. En hoewel de aflevering in de Star Trek traditie past vraag ik mij daadwerkelijk af waarom op dit moment en op deze wijze er een twee-delige aflevering voor nodig was om een (nog) niet bestaand probleem aan te kaarten.
Ja, daklozen bestaan, maar moet dit al te belerend uitgelegd worden in Deep Space Nine? En waarom in het verleden graven, zijn er niet genoeg problemen in de 'huidige' tijd van de 24e eeuw (zie elders op dit forum een relaas over onveilige kolonies).
Wel een aardige pre-destinatie aflevering wat dat betreft, een die niet al teveel problemen zou opleveren. De momenten waarop Miles en Kira opduiken in verschillende perioden van de geschiedenis is ook wel grappig gedaan.

Life Support
Exit Bareil! De aflevering in een notendop. Vedek Bareil heeft een ongeluk op de vooravond van vredesbesprekingen tussen de Bajorans en de Cardassians. Winn moet het zaakje verder afhandelen maar heeft de hulp nodig van Bareil, die net aan genoeg kracht in zijn donder heeft om te helpen. Maar hoe meer hij helpt, hoe zwakker hij zal worden. De vraag is dan ook hoe lang hij het zal uithouden.
Naar blijkt; lang genoeg om voor vrede te zorgen, maar het is Winn die met de eer strijkt. Wat overblijft is een huilende Kira en een langzaam stervende Bareil.
In tegenstelling tot de voorgaande episode, is de maatschappij kritische aflevering van deze week wel wat interessanter. Hoe lang moet je iemand in leven houden die niet lang meer te gaan heeft, en wat is een leven waard? Waar houdt de persoon op en begint de machine die de persoon in leven houdt?
Ook niet geheel onbelangrijk, vanuit een in-universe standpunt: vrede tussen de Bajorans en de Cardassians!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

S3, pt. 2

Heart of Stone
Kira en Odo gaan samen op avontuur. Aangezien Bareil dood is kan de majoor wel een verzetje gebruiken. En wat is nu leuker dan jagen op Maquis?
Natuurlijk gaat dit fout, crasht het duo en komt Kira ook nog eens vast te zitten in een kristal die haar langzaamaan opslokt. Interessant!
Uiteindelijk blijkt niet alles te zijn zoals het lijkt, en is Kristal!Kira de female changeling! Tja ehm... geloofwaardig?
Leuker is het subplotje waarin Nog Benji probeert te overtuigen dat hij bij Starfleet wilt. Eigenlijk is dat het belangrijkste van de aflevering, vergeet het hoofdverhaal. Het feit dat Odo zijn liefde uit voor Kira is het enige van belang tijdens het hoofdverhaal.
Hoera voor Nog!

Destiny
Iets met Bajoran profetieën... gaap! De Federatie en de Cardassian Unie zetten gezamelijk een project op om een communicatie station te bouwen welke het mogelijk moet maken om berichten door de Wormhole te zetten. Lukt vrij aardig. Maar een Bajoran profetie maakt alles moeilijk, zoals gewoonlijk. Ook zoals gewoonlijk wordt Kira extreem nerveus wanneer het gaat om profetieën, in plaats van kalm en beheerst zoals zo normaal is.

Prophet Motive
Gekke Bajorans en hun orbs ook altijd. Nu weer een orb die rare invloeden heeft op Grand Nagus Zek; de beste man is verandert in een altruïst, en schreef een kek setje nieuwe regels voor de Ferengi om te volgen. Cue Quark om te boel recht te zetten.
Altijd leuk die Bajoran orbs, je kan ze als plot device zo gek niet verzinnen of ze doen wel iets.

Visionary
Aangezien het alweer een lange tijd geleden is sinds Odriaan de sjaak was, dus waarom zou de 63e DS9 episode daar niet voor gebruikt kunnen worden?
Smiley springt schijnbaar willekeurig door de tijd veroorzaakt door... straling dit keer. Waarom ook niet, het is weer eens wat anders. Iets zal DS9 in de toekomst vernietigen, maar wat? Geheel tegen de logica van tijdreizen in komt verleden!Miles om het leven en moet toekomst!Miles de boel redden door terug de tijd in te gaan om de rest van de crew te waarschuwen dat de Romulans achter de vernietiging zitten. Tevens zit de straling van de gecloakte warbird achter het tijd verschuiven van Odriaantje.

Distant Voices
Rare alien zapt Bashir en vervolgens beleven we de episode aan de binnenkant van zijn oogjes. Bashir moet zichzelf zien te redden terwijl zijn aanvaller diverse facetten van Bashir's id uitschakelt. Mede hierdoor wordt coma!Bashir steeds ouder en minder in staat om terug te vechten. Uiteindelijk overwint Bassie de buitenaardse Altovar, die zich als Garak voordeed in de geestwereld. Hoera!

Through the Looking Glass
Omdat we maar geen genoeg kunnen krijgen van de Mirror Universe besluit Smiley onze versie van Benji te ontvoeren om de plaats in te nemen van mirror!Sisko, die ondertussen gesneuveld is. Iets met de mirror!Jennifer overtuigen om met de rebellen mee te doen.
De verdere gevolgen van de eerdere DS9 mirror universe episode wordt wat verder uitgebouwd. Hoewel leuk qua opzet is het wellicht interessanter om iets te doen met het Dominion arc? Welnee! Het is niet alsof de Dominion al schepen en kolonies heeft uitgewist in het Gamma Kwadran... oh. :{

Improbable Cause
Een who-dunnit episode met een twist: de winkel van Garak ontploft en wie zit er achter? De feiten lijken te duiden op de Romulans, maar waarom? Om erachter te komen gaan Odo en Garak naar de man die de antwoorden kan hebben: Garak's oude mentor Enabran Tain.
Niets is wat het lijkt, onderweg wordt het duo onderschept door de Romulans, maar aan boord lijkt Tain de bevelhebber te zijn. Hoewel hij bekent achter de aanslag te zitten op Garak, is het Garak zelf die zijn winkel bombardeerde. Tain had een huurmoordenaar ingeschakeld, maar Garak had het door en had Odo's hulp nodig. Daarom blies hij zelf zijn winkel op. Ach ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
We komen erachter waar Thomas Riker naar op zoek was: De Obsidian Order en de Romulan Tal Shiar hebben een gezamenlijke vloot opgebouwd om de Dominion mee aan te vallen, en Tain vraagt Garak om hulp...

The Die Is Cast
En Garak accepteert!
Wat volgt is een armada die de Gamma Quadrant in trekt om de Founders even om de oren te meppen. Kort verhaal: ze falen en Odo en Garak zijn de enige twee personen die het kunnen na vertellen. Het blijkt dat de Founders op de hoogte waren aangezien een Changeling zich verborgen hield bij de Romulans. Surprise surprise!

Explorers
Benji heeft last van een midlife crisis, scheert zijn kop kaal en laat een baard staan. Ondertussen bouwt hij eigenhandig een ruimteschip welke gebruikt maakt van stellaire winden. Cool!
Jake krijgt te horen dat hij geaccepteerd is op een schrijfschool op de aarde, en de twee gaan samen op reis om na te denken over hoe het hun verder zal vergaan.
Ondertussen bewijst Benji hoe cool de Bajorans wel niet zijn door het schip -welke niet op warp kan vliegen- te parkeren in een baan om Cardassia, gewoon omdat het kan.

Family Business
Tijd voor een Ferengi episode! Quarks moeder is stout: zij verdient geld terwijl dit absoluut tegen de regels is. Sterker nog: ze draagt ook nog eens kleren. HOE DURFT ZIJ! Als oudste zoon (en man!) van de familie is Quark verantwoordelijk, en de situatie kan hem zijn fortuin kosten.
Nu blijkt dat moogi nogal goed is in het verdienen van geld, en het afbetalen van de Ferengi Commerce Authority zou hem meer kosten dan wat hij heeft: hoe komt dit ooit nog goed?
Kijkers halen opgelucht adem, een Ferengi in kleren is al niet om aan te zien, laat staan nakend.
Deze aflevering duikt in de geschiedenis van de familie van Quark en hoe het er vroeger aan toe ging in het gezin. Krachtig acteerwerk en een prima plot maken het plezierig om naar deze aflevering te kijken. De vraag wat dit met Star Trek te maken heeft doemt wel op in het achterhoofd van de kijker, maar dat geeft niet: de aflevering is vaak beter dan andere Trek episodes.
Uiteindelijk loopt alles goed af, en Quark gaat er financieel wat op vooruit. Zal dit nog gevolgen hebben voor Quark nu FCA inspecteur Brunt bloed ruikt?

Shakaar
Winn wordt aangesteld als de nieuwe premier van Bajor en ze is uit op bloed. Bajoran bloed. Kira mag de situatie oplossen op verzoek van Winn, aangezien ze een goede vriendin is van een lastige boer genaamd Shakaar; de voormalig leider van de Shakaar verzet cel waar Kira lid van was. Een onbenullig meningsverschil kan uitlopen op een burgeroorlog dankzij de onhandige houding van Kai Winn.
Shakaar wordt steeds meer een held in het ogen van het volk, aangezien hij in gaat tegen de starre Winn die en public de ene na de andere blunder begaat. Natuurlijk komt alles goed, en Shakaar stelt zich verkiesbaar als premier van Bajor, wat hij met gemak wint - te meer omdat zij haar kandidatuur intrekt. Met de scheiding van kerk en staat komt er weer wat rust op Bajor. Hoera!

Facets
Jadzia episode.
Weer iets met haar vorige levens.
Nu weer een vaag ritueel van de ineens telepathische Trill symbioot die toevallig kan linken met niet-Trill zodat de huidige Dax (Jadzia) kan babbelen met de vorige hosts die in het lichaam zitten van haar vrienden. Euh... waarom ook niet?
Joran Dax, welke ontdekt werd in de episode Equilibrium, gaat in Sisko zitten en blijkt best wel een naar persoon te zijn. Pluspuntjes voor het acteerwerk van Brooks die Joran echt als een psychotische schurk wist neer te zetten.
Wat wel tegenviel, is hoe Joran van een man ging die een moord had gepleegd (Equilibrium) maar uiteindelijk een seriemoordenaar achtig figuur bleek te zijn die links en rechts mensen vermoordde wanneer hij zijn zin niet kreeg. Had ik iets gemist tijdens Equilibrium.
De echte ster deze aflevering is echter niet Jadzia maar Odo, die de geest van Curzon overneemt. Zelfs het uiterlijk van Odo wordt aangepast, en Curzon is van plan om niet meer terug te gaan naar Jadzia... wut? Jadzia moet Curzon confronteren, terwijl ze redelijk bang voor de man is, om hem te overtuigen terug te gaan in de symbioot.
Ik wordt zo moe van altijd maar weer die rare dingetjes met 'telepathie' in de verschillende rassen. Vulcans, Betazoids, Trills... wanneer het de schrijvers maar uitkomt komt er weer een raar dingetje naar boven in een al bekend ras. En doe eens wat interessants met Jadzia in plaats van altijd maar weer een eigenaardig Trill dingetje!!!
Ondertussen probeert Nog te slagen voor zijn Starfleet Academy examen, maar Quark saboteert de boel. Rom laat eindelijk eens zien dat hij een ruggegraat heeft en confronteert zijn broer, en hij weet Sisko te overtuigen dat Nog het nog een keer mag proberen -waarna hij slaagt.
Beat that, Wesley Crusher!

The Adversary
Benji wordt kapitein en de crew gaat stappen met de Defiant. Aan boord blijkt echter een changeling verstopt die de boel saboteert. Opeens blijkt er een ras te zijn dit wellicht oorlog wilt gaan voeren met de Federatie, genaamd de Tzenkethi; een ras waar we verder nooit meer wat over zullen horen - ZO GEVAARLIJK ZIJN ZE.
Afijn, de Changeling maakt het de crew moeilijk, die koste wat kost de Founder probeert uit te schakelen. Het is uiteindelijk Odo die verlossing bied, maar die tegelijkertijd tegen het credo van zijn volk ingaat door de tegenstander -uit zelfverdediging!- te doden. Iets wat geen Changeling ooit gedaan heeft...

---
S3
---
Dit seizoen had zijn ups en zijn downs. Na de overweldigende S2 afsluiter "Jem'Hadar" doet de serie dit seizoen vrijwel NIETS met de Dominion. Al de doden, de verwoeste kolonies... alsof het niets uitmaakt. Holy crap, wat zuigt het om een Federatie kolonie te zijn. Om nog maar te zwijgen van alle schepen die ondertussen al verwoest zijn. Appeasement tot in het extreme.
De one-off karakter gedreven episodes vieren hoogtij. Jadzia Dax heeft wat dat betreft veel eigen episodes, maar doen uiteindelijk vrij weinig interessants met het karakter.

Het is prima dat je wat wilt graven in het verleden van een van de crewleden, maar door elke keer weer iets geks te willen doen met het verleden van een vroegere incarnatie van het karakter in plaats van de persoon zelf is jammerlijk. Schijnbaar moesten ze Worf van stal halen (S4) om Jadzia wat nieuwe ontwikkeling mee te geven.

Verder is de formule dit seizoen hetzelfde:
- Vage alien cultuur
- Vaag transporter ongelukje
- Tijdreis dingetje
- Bajoran cultuur geneuzel
- Mirror Universe gezwets
- Driemaal raden wie van de O'Briens dit keer de lul is - Hint: het is een man! Aflevering
- Hebben we al gezegd hoe hilarisch achtergesteld Ferengi's eigenlijk zijn? Aflevering
- Veel te weinig Dominion arc!

De kwaliteit van de afleveringen is over het algemeen goed, begrijp mij niet verkeerd. Zodra de Dominion genoemd wordt is iedereen onder de indruk maar het punt is echter dat de serie er tot op heden zo goed als niets mee doet.
Verdomd zeg, zelfs de Cardassians en de Romulans nemen de dreiging serieuzer! Heeft de Federatie geen schepen, mensen en kolonies verloren zoals we leerden aan het einde van seizoen 2?
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Anthony »

X-File schreef:S3, pt. 2

Verder is de formule dit seizoen hetzelfde:
- Vage alien cultuur
- Vaag transporter ongelukje
- Tijdreis dingetje
- Bajoran cultuur geneuzel
- Mirror Universe gezwets
- Driemaal raden wie van de O'Briens dit keer de lul is - Hint: het is een man! Aflevering
- Hebben we al gezegd hoe hilarisch achtergesteld Ferengi's eigenlijk zijn? Aflevering
- Veel te weinig Dominion arc!

De kwaliteit van de afleveringen is over het algemeen goed, begrijp mij niet verkeerd.
Dit lijkt mij in essentie het probleem met iedere ST serie. Je moet dan alleen de O'Briens, Ferengi, Bajoran en Dominion vervangen voor de toepasselijke rassen/personages in de andere serie. En dan zijn er nog enkele andere punten die je kan toevoegen als afleveringen:
- Het shuttle pod ongelukje
- Alien technologie ongelukje
- Holodek ongelukje
- Wij zijn beter dan alle andere rassen/samenlevingen en hebben altijd moreel gelijk
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Nemesis »

Ik ben vrij recentelijk weer begonnen...

het klinkt misschien raar, maar ik was the passenger aan het kijken, en had er echt weer zin in, om alles eens weer te zien.. ook de meest vreselijke afleveringen...

dit is nu geloof ik de 15e keer dat ik DS9 kijk, en het verveelt nog geen steek :)

leuk feitje: DS9 is 20 jaar dit jaar :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

the one and only Nemesis gaat er weer aan beginnen!!
ik ben nog lang niet aan 15 keer. Ik heb DS9 nog maar 2 keer bekeken. Maar het is inmiddels toch ook één van mijn favoriete reeksen geworden.
Dus ook ik ga DS9 zeker nog bekijken, wie weet misschien ook nog dit jaar.
Het is inderdaad een serie die niet verveelt ! :-)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

Dat klopt, ik kijk de serie nu voor de derde keer met mijn vrouw ( die voor de 2e keer kijkt)
Plaats reactie