Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Sinds gisteren bezig met DS9 kijken.

Zeker niet ontevreden tot nu toe. We zijn nu halverwege de derde disc van seizoen 1.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Zo mooi om te zien hoe naïef en vrolijk Bashir nog is in het begin.

Vind het wel altijd vervelend om weer door dat hele gezeik met Kai Winn en d'r "onze religie is heilig"-crap te moeten worstelen.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Snob »

Heb zelf nog niet eens zo lang geleden alle seizoenen weer eens bekeken. Vond het ontzettend mooi om te zien weer allemaal. De enige aflevering die voor mij echt de plank volledig mis sloeg was Resurrection... de overige beruchte zwakke broeders vond ik eigenlijk veel sterker dan ik dacht. De serie als geheel heeft een prachtige rode draad; niet eens zozeer de Dominion, maar de voortdurend spelende dynamiek tussen Bajor en Cardassia vind ik tot op de dag van vandaag echt geniaal in elkaar zitten..!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Emissary
Sterke opening van de serie. Wel wat parallelen met Encounter At Farpoint, gezien de structuur van het verhaal. Een ontdekking van iets nieuws en een goddelijk ras die de mens als iets gevaarlijks ziet.
Daarentegen: wel beter geschreven dan TNG's opening episode. Het Emisarry plotje is wel wat zweverig, evenals Benji's scenes bij de Prophets, maar het stoort niet.
Ook een kijkje in het verleden van Sisko is goed gedaan, je leert die eerst episode heel wat over het karakter.

A Man Alone
Een aflevering met Odo als middenpunt. Jammerlijk genoeg komt deze episode te vroeg; hoe kan je nog meeleven met het karakter als je hem nog nauwelijks kent? Wie werkelijk achter de moord zat was redelijk duidelijk zodra Bashir zich ermee gaat bemoeien in de ziekenboeg.
Pispaal van het station, Miles O'Brien vergeet zijn Ierse roots wanneer hij zeikerd Keiko niet gelijk doet zwijgen met een welgerichte tik tegen het hoofd. Het zal nog erger worden.
Dit walgelijke karakter, deze Keiko O'Brien vind DS-9 maar niets, nadat ze verwend is op het cruise schip Enterprise-D. Miles was een goede keus als man zolang hij nog op de Enterprise diende, maar nu ze naar minder leuke oorden mag verhuizen valt het haar ineens tegen.
Nice Keiko, liefde gaat maar zo ver he?
Wat mij het meest stoort is het feit dat Keiko besluit zomaar een school te openen, zonder ook maar een greintje ervaring, maar das persoonlijk.

Past Prologue
Garak komt voor het eerst voorbij, Kira wordt geconfronteerd met iemand uit haar verleden en de vraag is waar haar loyaliteiten nu precies liggen. De aflevering wil niet echt spannend worden, en het is al vrij snel duidelijk dat het ware doel van de terrorist de Wormhole is, lang voordat de karakters het snappen. Garak is gelukkig net mysterieus genoeg om het interessant te houden.

Babel
Om de een of andere reden een episode die mij lang is bijgebleven. Standaard ziekte van het seizoen episode met een race tegen de klok om de boel te redden. Het lulletje van het station, Miles O'Brien, is natuurlijk als eerste de pineut. Nice; het enige karakter die niet de hele dag rondhangt in de bar van Quark is weer de sjaak.
Vreemd genoeg zou de held van de week Bashir moeten zijn, gezien zijn rol als dokter, maar hij is het niet. Kira strijkt met de eer aan het einde toen ze voor verlossing zorgde.

Captive Pursuit
Een vrij aardige episode met Miles als het middelpunt. De eerste bezoeker vanuit het Gamma Kwadrant blijkt een prooi te zijn in een jachtspelletje. That's it. Een simpel idee die wel een interessante episode met zich meebrengt. Niet veel diepgang in deze aflevering, maar wel wat aardige momenten.

Q-Less
Hier kan ik kort over zijn: Q had gelijk wanneer hij zei dat Picard het allang door zou hebben gehad. De titel, een speling op het woord 'clueless' is goed gekozen. Leuke cameo van oude bekende Vash, maar daar blijft het bij.

Dax
De DS9 variant op The Measure of a Man; mag Dax verantwoordelijk gehouden worden voor wat de symbioot en zijn gastheer in een vorig leven deden? Een episode die niet echt spannend wil worden, ondanks het subplotje met Odo. Het idee dat Jadzia liever haar mond houdt om een belofte van haar voorganger niet te breken komt ook vreemd over; de beste man is immers dood en in alle toonaarden zwijgen tegenover Benji was ook wat onkarakteristiek van haar als ze nog zo verweven was met de nalatenschap van Curzon. Ook een vreemde gewaarwording dat de actrice die eerder Data's 'moeder' speelde hier ook een rol had; ze was zeer makkelijk te herkennen.
Ergerlijk was de rechter van Bajor, die schijnbaar haast had om op tijd te zijn voor haar eigen begrafenis die van start zou gaan nadat ze haar uitspraak gedaan zou hebben. Zelden zo'n chagrijnig en ongeduldige rechter gezien; en ik heb menig aflevering van Law & Order/Judge Judy/Perry Mason gezien in mijn leven.
Overall was het een debiele aflevering; geen enkele rechter zou iemand veroordelen voor wat een ander gedaan zou hebben, en het bewijs was ook niet bijzonder waterdicht. Wellicht had Curzon de mogelijkheid gehad om zijn oude vriend de generaal te vermoorden, maar er is geen enkel stuk bewijs dat hij er ook maar iets mee te maken had.
Had Benji Jadzia uitgeverd, dan had ze een dag later al thuis geweest.

The Passenger
De kijker wist het na de eerste paar aanwijzingen al, de bemanning had er pakweg 35 minuten voor nodig: Bashir is zichzelf niet. Eindelijk wordt er iets nuttigs gedaan met het karakter, en dan nog valt het tegen. Waar Miles was heeft met de eeuwige deurmat te zijn op het station, schijnt het Bashir's lot te zijn om eens in de zoveel tijd overgenomen/vervangen te moeten worden door buitenaards tuig.

Move Alone Home
Een Trek episode van de oude stempel: Een nieuw ras speelt spelletjes met de bemanning, doen mysterieus en zijn onuitstaanbaar. Een typische "kijk eens hoe vreemd andere wezens eigenlijk kunnen zijn" episode die maar door blijft gaan. De puzzels waar Sisko en zijn command crew voor staan zijn te simpel van aard om niet gelijk door te hebben vanaf het eerste moment, maar toch duurt het even voordat men doorheeft wat er aan de hand is.
Het spel dat centraal staat, gaat ook nergens over wanneer je er verder over nadenkt. Quark gooit wat dobbelstenen, wat pionnen worden verzet en dan... staat hij tien minuten te niksen terwijl de kijker kijkt naar wat er in-game gebeurt? Odo kwam ook iets te snel achter wat er met Sisko en de andere gebeurde. Wellicht is het in de 24e eeuw logisch dat wanneer 4 bemanningsleden verdwijnen dat je er gelijk van kunt uitgaan dat ze dan pionnen zijn in een buitenaards spel, maar voor ons als kijker is dat niet zo.

Tot dusver: Vrij aardig begin van de serie. De dynamiek tussen Odo en Quark is wat de serie op de been houdt in dit prille begin, het is in ieder geval zeer vermakelijk. De kwaliteit van de verschillende episodes verschilt nogal. Er zitten een aantal afleveringen tussen die erg leunen op de Trek editie (vage virussen, vreemde buitenaardsen etc.), maar je moet toch een seizoen vullen he? Gelukkig schroomt men niet om wat tipjes van de sluiter op te lichten wanneer het gaat over het verleden van de karakters, het ontwikkelen van de personages begint goed, iets wat bij TNG heel lang op zich liet wachten.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Snob »

X-File schreef:Emissary
Sterke opening van de serie. Wel wat parallelen met Encounter At Farpoint, gezien de structuur van het verhaal. Een ontdekking van iets nieuws en een goddelijk ras die de mens als iets gevaarlijks ziet.
Daarentegen: wel beter geschreven dan TNG's opening episode. Het Emisarry plotje is wel wat zweverig, evenals Benji's scenes bij de Prophets, maar het stoort niet.
Ook een kijkje in het verleden van Sisko is goed gedaan, je leert die eerst episode heel wat over het karakter.

A Man Alone
Een aflevering met Odo als middenpunt. Jammerlijk genoeg komt deze episode te vroeg; hoe kan je nog meeleven met het karakter als je hem nog nauwelijks kent? Wie werkelijk achter de moord zat was redelijk duidelijk zodra Bashir zich ermee gaat bemoeien in de ziekenboeg.
Pispaal van het station, Miles O'Brien vergeet zijn Ierse roots wanneer hij zeikerd Keiko niet gelijk doet zwijgen met een welgerichte tik tegen het hoofd. Het zal nog erger worden.
Dit walgelijke karakter, deze Keiko O'Brien vind DS-9 maar niets, nadat ze verwend is op het cruise schip Enterprise-D. Miles was een goede keus als man zolang hij nog op de Enterprise diende, maar nu ze naar minder leuke oorden mag verhuizen valt het haar ineens tegen.
Nice Keiko, liefde gaat maar zo ver he?
Wat mij het meest stoort is het feit dat Keiko besluit zomaar een school te openen, zonder ook maar een greintje ervaring, maar das persoonlijk.

Past Prologue
Garak komt voor het eerst voorbij, Kira wordt geconfronteerd met iemand uit haar verleden en de vraag is waar haar loyaliteiten nu precies liggen. De aflevering wil niet echt spannend worden, en het is al vrij snel duidelijk dat het ware doel van de terrorist de Wormhole is, lang voordat de karakters het snappen. Garak is gelukkig net mysterieus genoeg om het interessant te houden.

Babel
Om de een of andere reden een episode die mij lang is bijgebleven. Standaard ziekte van het seizoen episode met een race tegen de klok om de boel te redden. Het lulletje van het station, Miles O'Brien, is natuurlijk als eerste de pineut. Nice; het enige karakter die niet de hele dag rondhangt in de bar van Quark is weer de sjaak.
Vreemd genoeg zou de held van de week Bashir moeten zijn, gezien zijn rol als dokter, maar hij is het niet. Kira strijkt met de eer aan het einde toen ze voor verlossing zorgde.

Captive Pursuit
Een vrij aardige episode met Miles als het middelpunt. De eerste bezoeker vanuit het Gamma Kwadrant blijkt een prooi te zijn in een jachtspelletje. That's it. Een simpel idee die wel een interessante episode met zich meebrengt. Niet veel diepgang in deze aflevering, maar wel wat aardige momenten.

Q-Less
Hier kan ik kort over zijn: Q had gelijk wanneer hij zei dat Picard het allang door zou hebben gehad. De titel, een speling op het woord 'clueless' is goed gekozen. Leuke cameo van oude bekende Vash, maar daar blijft het bij.

Dax
De DS9 variant op The Measure of a Man; mag Dax verantwoordelijk gehouden worden voor wat de symbioot en zijn gastheer in een vorig leven deden? Een episode die niet echt spannend wil worden, ondanks het subplotje met Odo. Het idee dat Jadzia liever haar mond houdt om een belofte van haar voorganger niet te breken komt ook vreemd over; de beste man is immers dood en in alle toonaarden zwijgen tegenover Benji was ook wat onkarakteristiek van haar als ze nog zo verweven was met de nalatenschap van Curzon. Ook een vreemde gewaarwording dat de actrice die eerder Data's 'moeder' speelde hier ook een rol had; ze was zeer makkelijk te herkennen.
Ergerlijk was de rechter van Bajor, die schijnbaar haast had om op tijd te zijn voor haar eigen begrafenis die van start zou gaan nadat ze haar uitspraak gedaan zou hebben. Zelden zo'n chagrijnig en ongeduldige rechter gezien; en ik heb menig aflevering van Law & Order/Judge Judy/Perry Mason gezien in mijn leven.
Overall was het een debiele aflevering; geen enkele rechter zou iemand veroordelen voor wat een ander gedaan zou hebben, en het bewijs was ook niet bijzonder waterdicht. Wellicht had Curzon de mogelijkheid gehad om zijn oude vriend de generaal te vermoorden, maar er is geen enkel stuk bewijs dat hij er ook maar iets mee te maken had.
Had Benji Jadzia uitgeverd, dan had ze een dag later al thuis geweest.

The Passenger
De kijker wist het na de eerste paar aanwijzingen al, de bemanning had er pakweg 35 minuten voor nodig: Bashir is zichzelf niet. Eindelijk wordt er iets nuttigs gedaan met het karakter, en dan nog valt het tegen. Waar Miles was heeft met de eeuwige deurmat te zijn op het station, schijnt het Bashir's lot te zijn om eens in de zoveel tijd overgenomen/vervangen te moeten worden door buitenaards tuig.

Move Alone Home
Een Trek episode van de oude stempel: Een nieuw ras speelt spelletjes met de bemanning, doen mysterieus en zijn onuitstaanbaar. Een typische "kijk eens hoe vreemd andere wezens eigenlijk kunnen zijn" episode die maar door blijft gaan. De puzzels waar Sisko en zijn command crew voor staan zijn te simpel van aard om niet gelijk door te hebben vanaf het eerste moment, maar toch duurt het even voordat men doorheeft wat er aan de hand is.
Het spel dat centraal staat, gaat ook nergens over wanneer je er verder over nadenkt. Quark gooit wat dobbelstenen, wat pionnen worden verzet en dan... staat hij tien minuten te niksen terwijl de kijker kijkt naar wat er in-game gebeurt? Odo kwam ook iets te snel achter wat er met Sisko en de andere gebeurde. Wellicht is het in de 24e eeuw logisch dat wanneer 4 bemanningsleden verdwijnen dat je er gelijk van kunt uitgaan dat ze dan pionnen zijn in een buitenaards spel, maar voor ons als kijker is dat niet zo.

Tot dusver: Vrij aardig begin van de serie. De dynamiek tussen Odo en Quark is wat de serie op de been houdt in dit prille begin, het is in ieder geval zeer vermakelijk. De kwaliteit van de verschillende episodes verschilt nogal. Er zitten een aantal afleveringen tussen die erg leunen op de Trek editie (vage virussen, vreemde buitenaardsen etc.), maar je moet toch een seizoen vullen he? Gelukkig schroomt men niet om wat tipjes van de sluiter op te lichten wanneer het gaat over het verleden van de karakters, het ontwikkelen van de personages begint goed, iets wat bij TNG heel lang op zich liet wachten.
Mooi om te lezen allemaal, toch bijna 20 jaar (!) nadat deze afleveringen werden uitgezonden..!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Stop het nutteloze quoten :-(
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Snob »

Miriam schreef:Stop het nutteloze quoten :-(
Sorry hoor.... Did you step out of bed with your wrong foot..? ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Nee het is gewoon zwaar irritant om een lap tekst te quoten en er dan iets simpels neer te zetten als; vind ik leuk.
Dat kan je ook neerzetten, zonder te quoten :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

Bollesnol schreef:Stop het nutteloze quoten :-(
Snoezie :aai:

Maar ik moet je wel eens voor de afwisseling gelijk geven.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

The Nagus
DS9 Begint hier lekker met het uitwerken van het Ferengi ras in deze Quark centrische episode. De episode is vrij luchtig, maar dat kan ook niet anders wanneer de koddige Quark in het middelpunt van de belangstelling staat. Een van de (vele) episodes die ik nog nooit gezien had -dankzij het 'Veronica' effect van uitzenden. Volgens mij ook een van de eerste episodes waarbij Rom consistent werd neergezet.

Vortex
Odo's achtergrond wordt wat verder verkend in deze episode, wanneer hij de kans krijgt om meer te leren over zijn volk. Helaas voor de sheriff is dat wel uit de mond van een compulsieve leugenaar. Echter, niets is echter zwart-wit, zo ook de achtergrond van de man die hij niet durft te vertrouwen. Het karakter van Auberjonois groeit weer een stukje deze aflevering.

Battle Lines
Helaas het einde van de korte levensloop van Kai Opaka; jammer. Het plot was vrij doorzichtig - een keer opstaan vanuit de dood en je kan nooit meer de planeet verlaten. Misschien komt dat omdat ik vrij veel series voorbij heb zien komen door de jaren heen, maar de twist zat er niet in deze episode.

The Storyteller
Sulletje O'Brien wordt voor het karretje gespannen om een gewezen verhalen verteller een lesje te leren. Julian heeft het vrij snel door, de kijker ook. O'Brien laat het maar over zich heenkomen; veel erger kan het niet worden, toch?
Het jammere van DS9 in vergelijking tot andere Star Trek series begint op te spelen: Alweer een aflevering die die malle Bajorans en zijn mysterieuze profeten voor het daglicht brengt. Aan de ene kant wel fijn dat er wat stabiliteit in de serie zit, aan de andere kant zijn de Bajorans een vrij saai volk. Vreemd om te zien dat, met de Gamma Quadrant op steenworp afstand, de schrijvers er voor kiezen om elke keer maar weer terug te vliegen naar Bajor. Het hoofdverhaal had de kwaliteit van een mal B-plotje in welke andere episode, zoals...

Progress
Een vrij gevoelige Kira episode, zoals er nog wel meer volgen. Sterk acteerwerk van zowel Brian Keith als Nana Visitor. De plot van de aflevering is vrij simpel van aard, maar inhoudelijk qua karakterisering vrij complex. Een aflevering die tot nadenken stemt. Het einde van de aflevering is vrij abrupt, en komt hard aan gezien de handelingen van Major Kira; een prachtig leermoment voor het personage.

If Wishes Were Horses
Een typische Trek episode; een alien ras uit de Gamma Quadrant doet DS9 aan, maar dat weet de crew niet. Leuke situaties tussen Jadzia, Bashir en Fantasie!Jadzia. Het einde komt wat gekunsteld over, maar de episode levert wel wat leuke karakter inzichten en ontwikkeling op. Julian is voor het eerst niet al te irritant.
Stationskneus O'Brien zit natuurlijk wel opgescheept met het meest irritante schepsel deze aflevering; Keiko Repelsteeltje.
:lachhuil:

The Forsaken
Wederom een Odo aflevering, met de immer irritante Laxwana Troi in een ondersteunende rol. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een grote hekel had aan het karakter van Majel Barrett maar dat dit omsloeg sinds de TNG episode Dark Page. Goed om te zien dat het overdreven gedrag van het karakter wat getemperd is sindsdien en dat Barrett wederom de tedere kant van het karakter neerzet. Het duurt even, maar het betaald zich dubbel en dwars uit richting het einde van deze aflevering.
Ook Julian Bashir heeft leuke momenten deze episode, en het is duidelijk te merken dat Siddig wat meer in zijn rol gegroeid is.

Dramatis Personae
TOS had The Naked Time, TNG had The Naked Now, DS9 kreeg Dramatis Personae. Wel de sterkste van de drie, en verhaal technisch staat het op zichzelf. Thematisch gezien past deze aflevering in het rijtje; de crew is geïnfecteerd door een mysterieus iets en gedraagt zich anders dan normaal. Het station loopt gevaar wanneer de gemoederen hoog oplopen. Odo is de held van de dag, maar eerlijk gezegd is hij vrijwel altijd de held van de episode.

Duet
Top kwaliteit deze episode. Ja, wederom focus op Kira en wederom het Bajor-Cardassia conflict als middelpunt. Het spel van Harris Yulin was magistraal en dat van Visitor zeldzaam goed. Als je als kijker vooral de guitige Quark-Odo interacties gewend bent, dan slaat deze episode in als een bom. Een van die episodes die je aan vrienden durft te laten zien als voorbeeld van een goede Star Trek episode.

In The Hands Of The Prophets
Deze episode had een een serie killer kunnen zijn:
1) Keiko O'Brien is zeer aanwezig.
2) Kai Winn doet haar intrede.
3) Godsdienstige kortzichtigheid staat centraal.
Fox Network had CANCEL geroepen met een episode als deze, had de serie in hun line-up gestaan. Met name om reden een.
Wel weer goed: Achteraf weten we dat Kai Winn een achterbakse hork is, dus dat we in haar introductie episode ons al goed kunnen ergeren is natuurlijk mooi meegenomen. Toch, als seizoenafsluiter een van de minste in Trek geschiedenis.
Waarom kon die bom niet afgaan met Keiko nog in de school? ;-(
Schlemiel O'Brien moment: De aanslagpleger werkte nauw samen met O'Brien en al die tijd had hij niet door dat hij om de tuin geleid werd. Tja, dat kan iedereen alleen O'Brien overkomen.

Mening tot dusver.
Erg wisselend in kwaliteit tot nu toe. Sterke episodes worden afgewisseld met slappe one-off afleveringen waar vrijwel niets van interesse aan de hand is. De karakter ontwikkeling van Kira en Odo is zeer sterk op dit moment, maar ontbreekt bij vele andere karakters wat erg jammer is. Helaas doen niet alle schrijvers wat met het achtergrond materiaal van de karakters en krijgen we slappe troep voorgeschoteld. De serie komt goed los van de typische Trek plotjes, en dan duikt het weer keihard in het cliche bad dat we kennen.
Afhankelijk van de aflevering kan het gedoe met Bajor, zijn bevolking en de cultuur erg vermoeiend zijn. Zoals eerder vermeld; het Gamma Kwadrant lonkt aan de andere zijde van de Worm Hole en na een seizoen is er vrijwel niets mee gedaan. Erg jammer.

[edit]
S2 verplaatst naar zijn eigen post.
Laatst gewijzigd door X-File op 07 okt 2012, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Goede samenvatting X-file :thumbs:

.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Snob »

Ik zal het niet helemaal quoten, anders wordt Miriam weer boos :*) , maar inderdaad: goede review, leuk om te lezen..!
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

:good: X-File

Heb zin om ook nog eens te kijken (naar sommige afleveringen), door die tekstjes.
Maar ik ga nog ff wachten.

Andere afleveringen zal ik waarschijnlijk nooit meer bekijken. Zoals Move Along Home bijvoorbeeld. Ik gruwel nu nog steeds/ik krijg nog steeds de slappe lach van het rijmpje dat ze moesten zingen terwijl ze een stom dansje deden...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Nemesis »

Toch zit er een geweldige scène in zit. Als quark aan het bedelen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Die scene is dan waarlijk het enige goede aan de verder bar slechte episode. Voor mij was de aflevering een echt dieptepunt in de eerste twee seizoenen.

Ben bijna klaar met S2, zal daarna weer een lijstje plaatsen.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Snob »

X-File schreef:Die scene is dan waarlijk het enige goede aan de verder bar slechte episode. Voor mij was de aflevering een echt dieptepunt in de eerste twee seizoenen.

Ben bijna klaar met S2, zal daarna weer een lijstje plaatsen.
Snap wat je bedoelt man, vond het zelf ook altijd een misbaksel deze aflevering. Toch, toen ik hem nog niet zolang geleden weer keek vond ik hem alsnog redelijk onderhoudend. Het slechtste eraan vind ik nog altijd niet eens zozeer het plot, maar met name de hele visualisatie en eigenschappen van de Wadi... Komt er'*eindelijk* een Gamma quadrant ras, zijn het vage figuren met vage snorren en vage schilderingen op hun voorhoofd die nog vagere spellen spelen... Heel teleurstellend. Geef mij dan maar Tosk; dat was in ieder geval een gegeven dat enigszins het mysterie van 'the unknown GQ' weergaf...

Kijk uit naar de S2 besprekingen!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Nemesis »

nadeel vond ik ook het domme gedrag van kira en het kinderlijke van bashir..
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door X-File »

Bashir is een naive kwal die pas later, nadat hij en O'Brien gestrand zijn, diepte krijgt. En zelfs dan is hij nog een zelfingenomen bal. Gelukkig gaat dat minder worden en bloeien er mooie relaties op tussen hem en verwcheidene karakters. Nog 4 eps en S2 zit er op, vanavond dus al. :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

nog niet , maar DS9 zal zeker wel nog eens op het programma staan bij mij. Binnen een jaartje ofzo waarschijnlijk.
'k denk dat ik eerst seizoen 4 van Enterprise nog eens ga bekijken.
mart
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2012, 20:20

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door mart »

heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarna op zoek de mijne doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
groetjes mart ;(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
mart
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2012, 20:20

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door mart »

helaas heb ik de bonnen niet meer en heb ze vorig jaar gekocht ben ze opnieuw an het kijken en dit gebeurde zoek daarom een kopietje van het origineel om mijn serie weer compleet te krijgen probeer ze ook altijd voorzichtig eruit te halen mmaar deze knaopte door waarom weet ik ook niet ?
als iemand mij kan helpen graag. :pray:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

Aquatic Terror schreef:
mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
Was er niet jaren geleden een slechte batch DVDs van DS9 waar scheurtjes in zaten toen ze uit de fabriek kwamen? Of was dat van een andere serie? Ik meen me iig op het forum hier ooit een discussie over slechte kwaliteit DVDs gelezen te hebben in seizoensboxen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
Aquatic Terror schreef:
mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
Was er niet jaren geleden een slechte batch DVDs van DS9 waar scheurtjes in zaten toen ze uit de fabriek kwamen? Of was dat van een andere serie? Ik meen me iig op het forum hier ooit een discussie over slechte kwaliteit DVDs gelezen te hebben in seizoensboxen.
Klopt. Maar volgens mij was dat met TNG.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

GiPS schreef:
The Silencer schreef:
Aquatic Terror schreef:
mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
Was er niet jaren geleden een slechte batch DVDs van DS9 waar scheurtjes in zaten toen ze uit de fabriek kwamen? Of was dat van een andere serie? Ik meen me iig op het forum hier ooit een discussie over slechte kwaliteit DVDs gelezen te hebben in seizoensboxen.
Klopt. Maar volgens mij was dat met TNG.
Oh, dan mag je die post als niet verstuurd beschouwen :) Ik wist wel dat er ooit met seizoensboxen iets was, maar niet welke serie en om welk seizoen het ging. Het kan natuurlijk altijd zijn dat de betreffende DVD uit dit topic toch gewoon een anomalie in kwaliteit was. Steekproeven sluiten geen defecten uit.

@mart: zie het andere topic wat je al hebt geopend.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
GiPS schreef:
The Silencer schreef:
Aquatic Terror schreef:
mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
Was er niet jaren geleden een slechte batch DVDs van DS9 waar scheurtjes in zaten toen ze uit de fabriek kwamen? Of was dat van een andere serie? Ik meen me iig op het forum hier ooit een discussie over slechte kwaliteit DVDs gelezen te hebben in seizoensboxen.
Klopt. Maar volgens mij was dat met TNG.
Oh, dan mag je die post als niet verstuurd beschouwen :) Ik wist wel dat er ooit met seizoensboxen iets was, maar niet welke serie en om welk seizoen het ging. Het kan natuurlijk altijd zijn dat de betreffende DVD uit dit topic toch gewoon een anomalie in kwaliteit was. Steekproeven sluiten geen defecten uit.

@mart: zie het andere topic wat je al hebt geopend.
Ho, ho (ik ben net de kerstman :+ ) Ik dacht dat het TNG was. Ik heb toen wel nieuwe discs gekregen. Maar ik kan me vergissen. Ik wordt ook een dagje ouder. ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

El Nestorino schreef:
The Silencer schreef:
GiPS schreef:
The Silencer schreef:
Aquatic Terror schreef:
mart schreef:heb je toevallig de originele seizoen 3 disc 4, ben daarnaar op zoek, de mijne is doorgescheurd toen ik hem uit de box wilde halen.
Kun je geen garantie claimen? Als je er gewoon normaal mee omgaat moet zoiets niet voor kunnen komen.

Verder is het verspreiden van copyrighted material niet toegestaan, en proberen we discussies daarover te vermijden op dit forum om eventuele problemen te voorkomen. Maar als zoiets via PM gebeurt kunnen we daar natuurlijk weinig aan doen :)
Was er niet jaren geleden een slechte batch DVDs van DS9 waar scheurtjes in zaten toen ze uit de fabriek kwamen? Of was dat van een andere serie? Ik meen me iig op het forum hier ooit een discussie over slechte kwaliteit DVDs gelezen te hebben in seizoensboxen.
Klopt. Maar volgens mij was dat met TNG.
Oh, dan mag je die post als niet verstuurd beschouwen :) Ik wist wel dat er ooit met seizoensboxen iets was, maar niet welke serie en om welk seizoen het ging. Het kan natuurlijk altijd zijn dat de betreffende DVD uit dit topic toch gewoon een anomalie in kwaliteit was. Steekproeven sluiten geen defecten uit.

@mart: zie het andere topic wat je al hebt geopend.
Ho, ho (ik ben net de kerstman :+ ) Ik dacht dat het TNG was. Ik heb toen wel nieuwe discs gekregen. Maar ik kan me vergissen. Ik wordt ook een dagje ouder. ;)
Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in jouw geheugen dan in het mijne :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door GPS »

^zou ik niet doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

Stamoudste schreef:^zou ik niet doen.
Ik wel, jij kent mijn geheugen niet :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
Stamoudste schreef:^zou ik niet doen.
Ik wel, jij kent mijn geheugen niet :')
Nee, maar wel het mijne. :lachhuil:

On-topic:Ik wil niet uitsluiten dat het zowel bij DS9 als bi TNG heeft gespeeld.
Plaats reactie