Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Blind Guardian »

GPS schreef:
Nemesis schreef:hoe verpest ik een topic.... :stupid:
En dat zeg jij? De man die het spammen al tot in de vingertoppen beheerste voor het werd uitgevonden? Je moet maar durven.
:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Ik niet overigens heb wel genoeg andere dingen te doen op dit moment.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

...

Laten we 3rd eren door gewoon terug on-topic te gaan in het heilige DSN-forum of gewoon verder te spammen in TMH :) .
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:
GPS schreef:
Nemesis schreef:hoe verpest ik een topic.... :stupid:
En dat zeg jij? De man die het spammen al tot in de vingertoppen beheerste voor het werd uitgevonden? Je moet maar durven.
:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Ik niet overigens heb wel genoeg andere dingen te doen op dit moment.
1 Aflevering per dag/week dat moet toch nog wel te doen zijn. Ik zat er zelf aan te denken om een soort uur voor uur te gaan starten maar ik weet niet of daar veel animo voor is hier. Zie daarvoor het andere topic in Star Trek algemeen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ik ben me volop aan het amuseren met Star Trek DS9 S1 en VOY S1. Véél meer dan ik had gedacht. :)
As first seasons go, vind ik VOY beter dan DS9. Ik weet dat naarmate de series vorderen DS9 beter wordt dan VOY, maar het valt nog te bezien of ik daarom DS9 beter ga vinden dan VOY (ja, ik verwonder mij hier ook over...).
Star Trek werkt voor mij precies het best op een schip.

Ah, zegt men mij, wacht toch op de BR versie, die gaat veel betere beeldkwaliteit hebben, want ja : voor Star Trek kuisen ze de beelden op, ze editen de afleveringen opnieuw, en sommige FX doen ze ook opnieuw.
Maar die BR zullen dan wel dubbel zoveel kosten, en ook : de 90's feel van de reeksen, dus ook van de beeldkwaliteit, is voor mij net een deel van de fun. Ja, ik ben ne raren. 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Het begin van DS9 is, naar mijn mening, niet zo heel boeiend. Ze hebben duidelijk nog wat tijd nodig om er een beetje in te komen, en het acteerwerk is nog wat hakkelig van veel personen. Maar de echte kwaliteit van DS9 zit in de rode draad en de ontwikkelingen, die al wel beginnen in S1 maar pas later in de serie echt duidelijk naar voren komen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

O, maar ik weet het, hoor. ;) Ben gewoon een beetje de tegendraadse fanboy aan het uithangen.
Toen Voy gedaan was, waren er niet veel memorabele afleveringen die me bij bleven. Bij DS9 was dat inderdaad anders.

Maar nu, na ong 20 jaar, vind ik S1 van Voy beter dan dat van DS9.
Maar vanaf de Dominion War of de rode draad (nog voor de oorlog) zal ik DS9 waarsch ook beter vinden dan Voy. 8-)

Toch ben ik blij dat ik de reeksen tegelijkertijd koop en bekijk. Voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Ik blijf VOY, ondanks de duizenden punten waarop je de serie compleet kan afkraken, erg plezierig vinden om te kijken, zelfs na verschillende keren. Karakters, de verhalen, het schip, hele sfeer heeft gewoon wel iets.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Ik blijf VOY, ondanks de duizenden punten waarop je de serie compleet kan afkraken, erg plezierig vinden om te kijken, zelfs na verschillende keren. Karakters, de verhalen, het schip, hele sfeer heeft gewoon wel iets.
En koffie natuurlijk.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

...
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Vis schreef:Ik blijf VOY, ondanks de duizenden punten waarop je de serie compleet kan afkraken, erg plezierig vinden om te kijken, zelfs na verschillende keren. Karakters, de verhalen, het schip, hele sfeer heeft gewoon wel iets.
Ik vind dat ook, hoor. Ik hou van de crew, en van de sfeer die op een ship hangt.
Ik drukte me misschien verkeerd uit. Maar eigenlijk ook niet. DS9 was door de laatste twee seizoenen memorabler dan VOY.
Maar ik zag VOY ook graag. (En Ent ook, zelfs :*) ) Elke reeks heeft haar pluspunten, en haar mindere afleveringen.
Was compleet vergeten dat er in het eerste seizoen ook al een (spuwt het uit) Ferengi aflevering zat. Maar al bij al was dat nog een redelijke aflevering. Er zaten mindere in :
- The Passenger (met een wel heel slecht acterende (euhm) Sidig dinges)
- Move Along Home (het rijmpje, omg ;-( )
- The Storyteller (echt waar ? die mensen geloven echt nog in dat rookmonster ? toe gij...)

8-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ondertussen rustig (kuch, maar ik ga het kalmer aan doen, ik wil hier nog een tijdje zoet mee zijn) DS9 aan het verder kijken.
Reeds drie afleveringen ver in S2. Die eerste drie afleveringen zijn véél beter dan ik me herinner.
Ik dacht wel dat de eerste aflevering van dit drieluik, indertijd uitgezonden geweest is als cliffhanger van S1, maar ik kan verkeerd zijn. Ik weet wel nog dat toen ik bij de tweede aflevering vloekte in het begin toen ik hoorde dat het "the continuation" en niet "the conclusion" was. Wist ik veel dat er later in de reeks nog een veeeeeel langere rode draad zich ging ontwikkelen. ;)

Ik ben het laatste seizoen indertijd zelfs op VHS in Gent gaan huren, om alles na elkaar te kunnen bekijken, want met die belgische zenders wist ge nooit, hoelang ze gingen wachten met uitzenden, en bij auntie beeb, daar ging het ook niet vooruit.

ach ach, nostalgie. :)

end rant
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Miriam »

Als je niet te snel wilt gaan moet je gewoon met jezelf afspreken dat je niet meer dan 1 DVD per dag kijkt. Dat heb ik ook gedaan en ik moet nog steeds beginnen met de eerste :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Halverwege S2 van zowel Star Trek Voy als DS9 en ik amuseer me te pletter. It's the 90's all over again. 8-)

Ondertussen heeft DS9 een tandje bij gestoken, en is de reeks een serieus stuk beter geworden dan ze al was in S1.

Love it !

De hints naar The Dominion zijn leuk, en doen me uitkijken naar The Dominion War. En ik krijg ook zin in de Klingon afleveringen, maar ik moet nog wat geduld oefenen. :)

Tot nu toe vallen de Ferengi afleveringen me beter mee dan twintig jaar geleden. Maar toen hadden we maar één aflevering per week (op BBC dan nog) en ik vond die Ferengi afleveringen dan altijd (euhm)... spijtig, en nu moet ik weer een week wachten op een goeie aflevering.

Nu kijk ik er naar en zie ik ze voor wat ze zijn : komische afleveringen. En daarna : hopla, nog een aflevering DS9 kijken. :+
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

Ik heb DS9 noch enig andere Startrek serie op tv gevolgd. ik heb het allemaal later pas op dvd bekeken. Een week wachten voor een volgende aflevering heb ik dus nooit meegemaakt. Althans toch niet voor StarTrek.

Het herbekijken van series heeft als bijwerking dat je sommige series toch anders gaat waarderen. Zo vond ik DS9 bij herbekijken eigenlijk nog beter dan de eerste keer. Dat was niet het geval met TNG of VOY.

Hetzelfde met Babylon 5 , zit bijzonder goed in mekaar. ben ik ook meer gaan appreciëren bij de tweede keer bekijken. Ik denk dat het vooral met de goede verhaallijnen te maken heeft. Zowel DS9 als Babylon 5 beschikken over goede scripts.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:Hetzelfde met Babylon 5 , zit bijzonder goed in mekaar. ben ik ook meer gaan appreciëren bij de tweede keer bekijken. Ik denk dat het vooral met de goede verhaallijnen te maken heeft. Zowel DS9 als Babylon 5 beschikken over goede scripts.
Yup; dat heb je snel door als je 't relatief snel achter elkaar kan kijken. Bij 't volgen op de TV valt dat voor een deel weg door de wachttijd, pauzes tussen seizoenen, etc. VOY en TNG hadden wel een rode draaid, maar veel meer losstaande verhalen die niet echt veel toevoegden aan het totale verhaal.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:
Mansfeld schreef:Hetzelfde met Babylon 5 , zit bijzonder goed in mekaar. ben ik ook meer gaan appreciëren bij de tweede keer bekijken. Ik denk dat het vooral met de goede verhaallijnen te maken heeft. Zowel DS9 als Babylon 5 beschikken over goede scripts.
Yup; dat heb je snel door als je 't relatief snel achter elkaar kan kijken. Bij 't volgen op de TV valt dat voor een deel weg door de wachttijd, pauzes tussen seizoenen, etc. VOY en TNG hadden wel een rode draaid, maar veel meer losstaande verhalen die niet echt veel toevoegden aan het totale verhaal.
Ja ik kan me voorstellen als je een episode per week bekijkt , dan is het zeer zeker niet zo evident om direct een goed idee van de totaliteit te krijgen. Persoonlijk had ik niet direct verwacht dat DS9 bij herbekijken zo goed uit de bus zou komen. Maar dat was toch wel het geval. Maar ja dat is ook persoonlijke smaak. Ik ben meer voor overkoepelende verhaallijnen. Dat is meestal stukken interessanter. Waarmee niet gezegd is dat een losstaande episode niet sterk kan zijn. Maar toch bij TOS en TNG bijv. valt dat toch op die "mindere" episodes. Die gebouwd zijn op een flinterdun verhaaltje.
Hetzelfde heb je met gag strips. een grap per pagina. Dat is ook niet echt het herbelezen waard. Maar goed ik dwaal af.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ik kan je nu al zeggen dat ik DS9 nu ook veel meer kan waarderen dan toen ik ze op tv volgde. ;)
Ik heb nu wel een pauze ingelast, van een week of drie, en ik wissel DS9 en VOY afleveringen af, maar inderdaad DS9 is zeer goed.

Alhoewel ik TNG nog steeds als mijn favoriete reeks zou bestempelen, een aflevering TNG voelt aan als thuiskomen voor mij, en het was ook de eerste reeks die ik bewust heb gevolgd, kan ik nu zeggen dat DS9 misschien toch wel de beste ST reeks is.

Ja, TNG is mijn favoriet, maar DS9 is de betere reeks, ik weet het dus : ik ben een rare. Laat ik het op de TNG-nostalgie steken, en op het feit dat ik nog maar halverwege ben in het herbekijken van DS9 en VOY op dvd. 8-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

^Ja dat gevoel ken ik. Inderdaad, technisch gezien denk ik dat ik DS9 het best vind. Maar inderdaad als je het daar hebt over 'thuiskomen' dan denk ik dat ook voor mij TNG beter scoort. Ik heb het dan wel niet op tv gevolgd. Maar 't was wel mijn eerste aanschaf op dvd van een StarTrek serie.
een goed gevoel heb ik misschien het meest bij TOS, dan TNG en dan VOY. Het DS9 universum is op zich gewoon meer koud. Maar zoals gezegd dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door het betere schrijfwerk.

Ik weet niet of je ook een boontje hebt voor StarWars? Anders , StarWars de Clone Wars is eigenlijk best wel goed. Ik ben het nu aan het bekijken. En ik ben wel een beetje onder de indruk van wat ze daar in mekaar geboxt hebben. Natuurlijk denk ik wel dat je toch een beetje fan moet zijn om het ten gronde te kunnen appreciëren, maar hey dat treft ik ben ook wel een beetje fan :-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ik hou van de SW films (van de ene al meer dan van de andere) maar om de één of andere reden zie ik het niet zitten om tijd te investeren in de animatie reeksen (ook andere dan SW). Als de real life action series er ooit komen, zal ik die met veel plezier volgen, maar voor de rest : te weinig tijd. ;) (ik ben trouwens ook gestopt met SW comics, voor dezelfde reden, maar ook : het blijft ergens wel altijd hetzelfde, de goeie tegen de slechte, en de Jedi lost het op. behalve misschien Legacy, maar dat heb ik ook niet verder gevolgd.)

Star Trek : nog steeds in pauze. Dit weekend True Blood S4 gezien. :+
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

ja, dat is wel zo, tijdens het bekijken van StarWars Clone Wars , was het soms wel een beetje te veel van hetzelfde. Good against evil. En de Jedi komen het wel eventjes oplossen. Daarom zijn niet all episodes even sterk natuurlijk. Maar ja dat kan je van elke sci fi serie zeggen. Ik weet het niet, als je echt een fan bent van het StarWars universum dan is Clone Wars wel een goeie aanvulling. En ik kon er best wel van genieten.
SW comics? je bedoeld dan strips enzo? Ah ja, maar ik heb vroeger veel strips gelezen. Voornl. Europese strips. Ben eigenlijk best wel geïntrigeerd door Maarten Toonder en zijn "Heer Bommel" ,maar in België is het moeilijk om daarvan zomaar iets in de boekenhandel te vinden. Toch, ik weet nog niet heel zeker, maar 't zou best kunnen dat ik dat zaakje nog eens ga bestuderen:-)
True Blood , ja ik heb ervan gehoord , het 4e seizoen is op DVD uit. Heb de eerste drie seizoenen gezien. En het is natuurlijk best te doen. Toch zit er ook wel wat ruis op het scenario. Had van in het begin het gevoel dat er meer had ingezeten. Zeer interessante openers. Maar de afwerking? is niet altijd je dat. Entertained zeer zeker. Memorabel? Die trein heeft True Blood toch wel gemist denk ik.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

TB S4 was goed. Niet elke reeks hoeft voor mij memorabel te zijn, en S4 was weer verschillend genoeg van de vorige seizoenen om het toch weer goed ;) te maken.

SW comics : binnenkort komt er een nieuwe reeks uit, geschreven door Brian Wood (en dat is een héél goed scenarist) die zich toespitst op de periode tussen ep. IV en ep. V. De reeks gaat gewoon Star Wars heten, en houdt met niks anders rekening dan met de gebeurtenissen uit A New Hope. Misschien ga ik die reeks wel weer volgen. enkele platen zijn hier te zien : http://www.brainfreeze.be/2012/07/11/br ... -star-wars


On topic : 8-)
Bijna aan het eind van S4 van DS9, en ik vind het nog steeds beter en beter worden. :*)
Nu sta ik voor een beslissing :
- kijk ik verder afwisselend naar VOY en DS9
- of kijk ik eerst VOY volledig uit en daarna DS9 (of omgekeerd) ?

Naar de twee reeksen tegelijkertijd kijken, zorgt voor afwisseling, maar ik heb niet het gevoel dat ik intensief met ofwel VOY of ofwel DS9 bezig ben. Ik mis precies iets... (of ik word oud, dat kan het ook zijn). :+
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Dark*staR »

Het oud worden. Dat zal het zijn :lachhuil:

Het blijven afwisselen lijkt mij een goede optie.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ik heb toch gekozen om eerst DS9 verder te bekijken, vanaf S5 dus, zonder af te wisselen met VOY. En dat blijkt een goeie keuze te zijn geweest. Ben nu net voorbij de helft van S5, en de Dominion is geariveerd in het alfa kwadrant. Zéér goed !
Vanaf nu wil ik DS9 zo vlug mogelijk bekijken, want de afleveringen volgen steeds meer op elkaar (euh...) ;)

De drie laatste seizoenen van VOY zal ik dan meer op mijn gemak bekijken, volgende maand, of zo. :+
Met nu en dan eens iets anders er tussen. Ben nl. van plan bijv. Hell on Wheels te huren, en natuurlijk enkele films.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

@ el spoque . Hm wel interessant dat ze comics maken van StarWars als de scenario's goed zijn? hm . Maar waarschijnlijk alleen te verkrijgen in het Engels veronderstel ik
Om een serie te bekijken als DS9 en VOY ? als het de eerste keer is dan zou ik zeggen focussen op één serie. Als het herbekijken is ? wel dan wissel ik ook wel af. Hangt er van af , de 'goesting' zoals ze hier zeggen :-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Ja, die nieuwe SW reeks is alleen in het engels. Maar het engels in strips valt heel goed mee, hoor ;) zeker als je, net als ons, heel veel reeksen bekijkt. 8-)

Gisteren laatste aflevering van DS9 S5 gezien. Zeer goed. :*) The Dominion War is begonnen. Alhoewel het dus opnieuw bekijken is, Mansfeld, ook al is het al van 1997 of 1998 geleden, toch ben ik blij dat ik vanaf nu me volledig op één reeks focus. Zo leef je toch meer mee met de reeks, vind ik. VOY S5-7 is dan voor volgende maand, als ik in verlof ben. En die ga ik meer op mijn gemak bekijken, als ik goesting heb, zoals ze bij ons zeggen. 8-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

De eerste pakweg 6 afleveringen van S6 horen tot de beste ST ooit gemaakt.
Ik heb natuurlijk de tweede helft van S7 nog niet opnieuw gezien, maar ik meen me te herinneren dat ik het begin van S6 nog beter vond... Ik ben beniewd. :*)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

-dubbel, sorry-
Laatst gewijzigd door el spoque op 07 aug 2012, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door el spoque »

Dit heb ik op een stripforum gepost, en om het mij gemakkelijk te maken, plak ik het hier ook maar even.
De laatste maanden heb ik mij (ook) beziggehouden met het kijken naar Star Trek DS9 en VOY.
De laatste drie seizoenen van DS9 heb ik bekeken zonder af te wisselen met VOY (de laatste drie seizoenen VOY ga ik nu meer op mijn gemak bekijken). En dat was een goeie keuze. DS9 wordt immers naar mate het einde nadert altijd maar beter en beter, en de afleveringen met de rode draden in, The Dominion War, de Klingon afleveringen, en de Profets/Pah-whraits afleveringen worden altijd maar belangrijker, zodat het op het laatst wel op een moderne reeks lijkt, ipv een '90s reeks, waar het verboden was om meer dan twee afleveringen op mekaar te laten volgen. Zeer goed !
Dit was een na al die jaren leuk (euh) terugzien. 8) Deze reeks is veel beter dan ik mij herinner, en ja, het is waarschijnlijk wel de beste ST reeks die er is (toch zeker de tweede helft). DS9 heeft de beste rode draad van alle ST reeksen, en de meeste aktie, maar, en daar blijf ik bij, ook de slechtste stand alone afleveringen van alle ST reeksen. Maar al bij al valt dat aantal goed mee.
Yep, de beste ST reeks van den hoop, maar toch blijft TNG mijn favoriete reeks, hoe raar dat na mijn vorige bewering mag klinken. TNG feels like home, en nostalgie doet ook veel, natuurlijk.
Nu nog drie seizoenen VOY. Op mijn gemak, en afgewisseld met andere dingen. Zo moet ik dringend eens enkele strips lezen, die ik onlangs kocht.
En nu ben'k in verlof. :+
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door Mansfeld »

el spoque schreef:De eerste pakweg 6 afleveringen van S6 horen tot de beste ST ooit gemaakt.
Ik heb natuurlijk de tweede helft van S7 nog niet opnieuw gezien, maar ik meen me te herinneren dat ik het begin van S6 nog beter vond... Ik ben beniewd. :*)
Ja inderdaad die laatste seizoenen zijn echt wel top. En vind ik ook wel van het beste materiaal voor ST. Ik veronderstel dan dat je in de jaren 90 al episodes gezien hebt van DS9?
goesting? zoals ze bij ons zeggen?
je komt uit België dan ook ?
Dat Engels zal inderdaad wel meevallen, heb sinds een tijd een Canadese vriendin en dus ja dat is Engels praten. Een goeie leerschool zeg maar 8-)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Ik ga binnenkort weer Deep Space Nine kijken

Bericht door USS Enterprise »

Nu we Chuck hebben afgekeken gaan we zo met DS9 beginnen
Plaats reactie