De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Miriam »

Ja ik hoor iedereen al denken; "Waarom in vredesnaam die klote Ferengi afleveringen?" Maar ik vond ze altijd wel leuk om te kijken en ik denk dat er vast nog wel wat andere hier zijn die dit ook vinden. Daarom leek het mij leuk om eens een top 5 te maken van de allerleukste of voor de zeikerds hier... De 5 afleveringen die nog wel de moeite waard zijn om te kijken :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Nemesis »

Ja, absoluut, helemaal mee eens. Die Ferengi aflevering zijn zeker leuk om te zien.

Een paar die wat mij betreft erg leuk zijn:

The Magnificent Ferengi --> Quark redt met een team ferengi's zijn moeder
Profit and Lace --> Quark levert zijn ballen in voor boobs
Business as Usual --> Quark vind een verassing is zijn kledingkast (Zekkie)
The Bar association --> Rom stopt met werken in de bar
Little green Men --> De ferengi's veroveren aarde in de 20e eeuw...


Ik denk dat dit wel de beste zijn. Ik kan altijd goed genieten van de afleveringen
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Ik vind Little Green Men verreweg de beste Ferengi aflevering. Ook als Star Trek aflevering in het algemeen één van de beste ooit gemaakt. Is één van mijn favorieten. En wel omdat het twee zaken op een zeer inventieve wijze met elkaar verbindt: Star Trek en de Area 51 mythe. Een legendarische aflevering.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door el spoque »

De reden waarom ik DS9 nog niet heb gekocht, zijn die vermaledijde Ferengi afleveringen.
Ik walg er van.
Grand Nagus en wat weet ik allemaal niet...

Uitzondering : zie Majoor Toms post. :+

En ik ga de reeks nu toch kopen, vandejaar.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Vis »

Ik sluit me geheel aan bij el spoque. Little Green Men vond ik erg goed, verder kan ik geen enkele Ferengi-only-aflevering uitstaan in DS9.

Quark is wél gaaf natuurlijk, z'n broer wat minder. Al die Rules of Acquisition zijn leuk. Maar alleen als het gewoon om hun gaat. Zodra die moeder, de Grand Nagus of andere familie op 't beeld verschijnen met hun rotkoppen en irritante stemmetjes heb ik 't wel weer gehad. Bij het herkijken van DS9 heb ik al die afleveringen ook altijd mooi overgeslagen. Waren toch vrijwel altijd fillers die niet echt veel toevoegden aan het grote verhaal. Weinig aan te missen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door X-File »

Ik vind de stereotypering van het Ferengi ras gewoonweg jammer.

Zeker naarmate de series vorderden werd de nadruk steeds meer gelegd op de regeltjes levende, hebberige, grote oren hebbende Ferengi. Hoe erg wil je de nadruk leggen op het feit dat je ras gebaseerd is op de negatieve stereotypering van de Joodse medemens?

In TNG was er allereerst de jammerlijke introductie ware introductie epsisode the Last Outpost die lachwekkend was. Ja mensen, dit moest de dreiging van TNG worden. Richting het einde van die serie was er een daadwerkelijk interessante Ferengi welke niet voor de winst ging, maar voor de roem als wetenschapper/uitvinder. Helaas stierf dit karakter in zijn eerste episode.

Waarin TNG de Klingons veel beter uitgewerkt werden, besloot men in DS9 dat met de Ferengi te doen. Jammer genoeg dacht men dat het leuk was om het gehele ras als een klucht uit te beelden die in allerlei wacky situaties terecht dienden te komen. Kijk toch eens hoe koddig die schraperige Ferengi zijn.

Pas toen er een een been verloor in de Dominion War, en een ander lid werd van de crew van DS9, kwam er een beetje een stijgende lijn in het Ferengi verhaal. Jammer alleen dat ze veelal te boek staan als dommige lieden die qua rang net boven de Pakled staan.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

X-File schreef:Ik vind de stereotypering van het Ferengi ras gewoonweg jammer. Zeker naarmate de series vorderden werd de nadruk steeds meer gelegd op de regeltjes levende, hebberige, grote oren hebbende Ferengi. Hoe erg wil je de nadruk leggen op het feit dat je ras gebaseerd is op de negatieve stereotypering van de Joodse medemens?
Wat is dat nou weer voor een antisemitische opmerking?

Volgens mij zijn de Ferengi een parodie op het Amerikaanse kapitalisme.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door X-File »

Duh: grote oren ipv een grote neus.
De vele regeltjes waaraan een zakelijke Ferengi behoort te voldoen als een allegorie voor de vele regels die orthodoxen moeten naleven, zoals beschreven staan in de Torah en de Talmoed.

Kijk anders hier naar:
Wiki
TV-tropes, onder de sectie Live-Action TV
Euh... tja
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Die links bewijzen alleen maar dat als je een antisemiet bent, je in de Ferengi de Joden ziet. Ik heb mijzelf als Jood nimmer in de Ferengi herkend, er is geen seconde dat ik daar zelfs aan heb gedacht. Het ultieme bewijs dat als 4 Ferengi-acteurs Joods zijn, de Ferengi wel op de Joden zullen zijn gebaseerd, is van het type 9-11 samenzweringstheorie. Voor mij waren de Ferengi gewoon een Amerikaanse lachspiegel: kijk zo zijn wij Amerikanen eigenlijk.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door X-File »

Voordat je weer mensen gaat uitmaken voor Antisemiet op dit forum, wijs ik je alvast op de Nederlandse Wetboek van de Strafrecht, Artikel 261.

Die links bewijzen niet dat ik antisemiet ben, geenszins. Deze links geven echter aan dat de wijze waarop de Ferengi werden uitgebeeld in grote mate te vergelijken is met de propaganda uit (voornamelijk) de 19e en 20e. En dat is iets wat ik heel jammer vindt. Met name het gedachte goed te lezen in \"Protocollen van de wijzen van Sion\" en de Nazi propaganda, beide in het leven geroepen om de Joodse medemens zwart te maken, zijn terug te vinden in wat men over de Ferengi zegt in, of wat men ziet, met name in vroege afleveringen.
Voor een progressieve serie als Star Trek waarin, onbewust, gebruik gemaakt wordt van dergelijke stereotypen vind ik heel erg jammer.
En als het ook echt daadwerkelijk onbewust gedaan is, dan maak ik mij ten zeerste zorgen over de makers en schrijvers van de series. Dat zou betekenen dat dergelijke verfoeilijke ideeën nu dus deel uit maken van de algemene gedachtegoed.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Ik beschuldig jou niet, ik zeg alleen dat je een nazi-opvatting moet hebben om in de Ferengi Joden te zien, zoals uit één van jouw links ook duidelijk blijkt. Verder vraag ik mij af of de gelijkenis met het nazi-beeld van Joden niet toevallig is. Als er bij de schrijvers opzet in het spel is dan is het goed mogelijk dat het een Joods grapje is: dat de schrijvers zelf Joods zijn en het grappig vonden om het nazi-beeld van Joden in de serie te verwerken, niet als een vorm van zelfhaat, maar als Joodse ongein.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door The Silencer »

X-File ziet een analogie tussen joden en Ferengi.
Majoor Spacewally schreef:Ik beschuldig jou niet
Majoor Spacewally schreef:ik zeg alleen dat je een nazi-opvatting moet hebben om in de Ferengi Joden te zien
:?

Beschuldig je dan X-File niet juist wel? Namelijk van het hebben van een nazi-opvatting? Dit is laster en smaad en tast zijn goede naam aan.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Nee nee nee, ik beschuldig niemand iets. Ik zeg alleen wat ik heb gezegd: dat je alleen als je een nazi-opvatting hebt je de Ferengi op de Joden vindt lijken. X-File bedoelde, na enige uitleg, iets anders namelijk dat de Ferengi overeenkomen met het nazi-beeld van de Joden. Dat is een feitelijke constatering die wel klopt.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door X-File »

Uit de wiki link kan niet blijken dat het hier over nazi opvatting gaat, of dat ik antisemiet ben. Dit komt rechtstreeks van de engelstalige wikipedia, dus dan zou het bericht allang verwijdert zijn.
Uit de tv-tropes pagina lijkt mij dat ook niet, want dergelijke uittingen worden door de community niet op prijs gesteld. Hoewel relaxter qua regelgeving dan wikipedia, krijgen ook extremisten daar geen voet aan de grond.
De derde link dan? Nee, die pagina bestaat eerder om aan te geven welke onfortuinlijke overeenkomsten er tussen Nazi propaganda over Joden en de Ferengi bestaat. Overigens de auteur van die laatste website, Jeff Koyen, is een gerenomeerd journalist. Zal ook wel geen rechts extremist zijn denk ik dan.

De Ferengi zijn ontwikkeld door Herbert Wright op verzoek van Roddenberry.
Roddenberry was een baptist, maar later in het leven had hij een meer agnostische visie op het leven. Op zijn verzoek kwam er ook minder religie en mystiek in Trek, met als redenering dat iedereen atheïst was in de toekomst. Zelf vond hij dat dat religie de oorzaak van alle ellende en met name oorlog was.
Wright schreef de achtergrond voor de Ferengi. Niet veel bekend over de man, geen idee dus of het Joodse in-joke humor was door de negatieve stereotypen op het ras te leggen.

En verder: Toevallig omdat ik bekend ben met de negatieve geschiedenis van ons menselijk ras, en dan met name de periode rond de Tweede Wereld Oorlog (opa vocht op de Grebbeberg en vanaf dag 1 in het verzet), en dat ik dan overeenkomsten zie met de wijze waarop buitenaardsen worden neergezet, tsja... dan wil dat niet zeggen dat ik antisemiet ben. Jammer alleen dat zo een voorvechter van de Joodse emancipatie dan gelijk spreekwoordelijk \'wolf\' roept.
Ik zal daarom wel de negatieve, antisemitische, stereotypering herkennen en benoemen. Vind je dat niet leuk, jammer dan. Als jij alleen koddige Ferengi wil zien en dat jij als \"Jood nimmer in de Ferengi\" herkent, top voor je! Dat geeft aan hoe je de stereotypering als Jood zijnde ontstegen bent, dat maakt je echter ook blind voor het feit dat die stereotypering nog steeds gebruikt wordt. Nee, het spreekwoordelijke beestje wordt niet bij de naam genoemd, maar de achtergrond en de daarbij behorende nare geschiedenis blijft zo wel in zicht.
En dan valselijk iemand antisemiet noemen (smaad 1), en via een omweg ook nog beweren dat iemand nazi-opvattingen (smaad 2) moet hebben om de overeenkomsten te zien tussen Nazi propaganda en de wijze waarop een karakter c.q. ras is neergezet, is dan ook wel heel jammer, gebeurt dat je wel vaker?

Het gaat er niet om dat de Ferengi een 1-op-1 kopie is van de Joodse identiteit -wat niet zo is, in hoeverre is er ook 1 Joodse identiteit mag je jezelf afvragen?-, het gaat erom dat oude, anti-Joodse propaganda gebruikt wordt om een fictief ras vorm te geven. Dat is wat mij steekt, dat is wat ik fout vind, dat is was ik benoem. Dat maakt mij geen nazi, geen antisemiet, maar iemand die er voor waakt dat dergelijke invloeden nog steeds uiting vinden in de (mainstream) media.

Overigens zijn de negatievere aspecten steeds minder geworden. Zo riep Riker nog in de eerste TNG episode dat de Ferengi handelspartners eten (over Joden werd beweerd dat ze kinderen verorberden voor bepaalde religieuze uitingen als het vieren van het einde van de Sjabbat). In de plaats daarvan kwamen er wel andere zaken bij, zoals de welhaast religieuze naleving van de Rules of Acquisition, welke als een allegorie gezien kan worden van de Talmoedische regels zoals geobserveerd door de Orthodoxe en Chassidische Joden. Minder negatief? Jazeker! Nog steeds stereotypisch? You bet! Met name omdat de shtick van de Ferengi nog steeds gierigheid is.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Het spijt mij als het leek dat ik je ergens van beschuldigde. Je lange mail maakt duidelijk dat je er geen reden tot welke beschuldiging dan ook is, aangezien je juist wil wijzen op stereotypen. Dat jij waakt dat dat niet in de media gebeurt, maakt jou een medestander van mij.
Hoe dan ook, er is een wereld voor mij opengegaan, bedankt. De overeenkomsten tussen de Ferengi en het nazi-beeld van de Joden zijn te groot om te kunnen negeren. Ik ga Star Trek meteen minder leuk vinden. Ik heb elders mijn Dvd's al te koop gezet!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door X-File »

Je kan het ook overdrijven. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Trutgras »

The Magnificient Ferengi is mijn favoriete Ferengi aflevering. Ik vond Ferengi love songs ook niet vervelend destijds, maar dat kan zijn doordat het de eerste Ferengi ep was die ik zag.

Ik heb in Ferengi nog nooit een voorstelling van Joden gezien totdat ik Amerikanen met lange tenen erover hoorde beginnen. En voordat je nu direct je DS9 in de vuilnisbak gooit, Majoor Tom, kun je misschien de volgende verklaring voor het fenomeen in overweging nemen: misschien dat er grapjes over joden worden gemaakt door karakters met joodse acteurs, juist omdat Amerikanen op het gebied van ras en minderheden zulke lange tenen hebben.

Laat ik dat even nader uitleggen.

Het is in Amerika totaal verboden om ooit in welke situatie dan ook nigger te zeggen - tenzij je een zwarte bent. Het is totaal verboden om in welke situatie dan ook faggot te zeggen - tenzij je zelf homo bent. En het is ook totaal verboden om denigrerende grappen te maken over joden - tenzij je zelf een jood bent. (Zie Philip Roth. Zie Aaron Sorkin.)
Ik hoop niet dat ik nu voor de rechter word gedaagd door Majoor Tom, maar het schijnt - heb ik van horen zeggen - dat er in de film en televisiewereld van Amerika bovengemiddeld veel joden werken. En het is een meetbaar feit dat er onder de Ferengi acteurs bovengemiddeld veel joden zijn. De Ferengi moeten schertsfiguren voorstellen, de allerbelachelijkste equivalenten van de belachelijkste mensen in het heden. De enige groep die joodse acteurs en evt joodse/met veel joden bekende schrijvers als inspiratie daarvoor mogen en kunnen nemen zijn joodse stereotypen en cliches ('Want ik ben zelf jood! Ik mag dit zeggen!) - andere groepen, waar ze niet zelf toe behoren, zijn off-limits. En omdat Star Trek in rassen werkt, wordt die humor automatisch raciaal (ipv cultureel) van aard.

Is dit bevredigend voor je, Majoor Tom? Ga je nu je DVDs houden? Dat is namelijk de enige zin en doel van deze uiteenzetting.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Vis »

Goede uitleg Trutgras :) .

Het volgende staat op Wikipedia (dus het is waar) over de Nazi's Afbeelding:
Nazis viewed the progress of humanity as depending on the Aryans and believed that it could maintain its dominance only if it retained its purity and instinct for self-preservation.[10] They claimed that Jews were the greatest threat to the Aryan race.[11] They considered Jews a parasitic race that attached itself to various ideologies and movements to secure its self-preservation, such as capitalism, democracy, the Enlightenment, industrialisation, liberalism, Marxism, parliamentary politics, and trade unionism.[11] To maintain the purity and strength of the Aryan race, the Nazis sought to exterminate or impose exclusionary segregation upon "degenerate" and "asocial" groups that included: Jews, homosexuals, Romani, blacks, the physically and mentally disabled, Jehovah's Witnesses and political opponents.[12]
X-File had 't over "op de regeltjes levende, hebberige, grote oren hebbende Ferengi". Die zaken komen inderdaad overeen met wat generalisaties van Joden, en op basis daarvan kun je zo'n link best leggen. Maar dat wil nog niet zeggen dat Joden dan ook gelijk gezien moeten worden zoals de Nazi's dat deden. Als je zo redeneert deel je elke mening over wat dan ook. Dan zou je namelijk ook een antisemiet zijn als je iemand die raar met z'n handjes wappert een homo noemt, want raar met je handen wapperen doen homo's nou eenmaal altijd (generalisatie) en aangezien Nazi's anti-homo zijn deel je die mening (SpaceWally-logica). Of door zeehonden stom te vinden een dierenbeul zijn, want er zijn nou eenmaal mensen die jagen op zeehonden.

Klopt toch niet, mallerd! Afbeelding

Over homo's gesproken. Jadzia Dax had een korte romance met Lenara, ook een vrouw, die toevallig een symbiote in haar droeg van een vorige liefde van Dax. Maakt dit dan niet alles goed? Want als je een lesbische relatie verfilmt en vereeuwigt op DVD, dan betekent dat toch automatisch dat je nooit de Nazi-zienswijze kan aanhangen?

DS9 :love2:
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Trutgras schreef:Is dit bevredigend voor je, Majoor Tom? Ga je nu je DVDs houden? Dat is namelijk de enige zin en doel van deze uiteenzetting.
Dat is lief van je. Maar ik wil mijn DVD's niet verkopen vanwege bovenstaande, maar gewoon omdat al die DVD's teveel ruimte kosten en ik heb tegenwoordig alles op mijn harde schijf staan, veel makkelijker. Dat ik mijn DVD's te koop zet nu net te koop zet na bovenstaande discussie is toeval en mijn opmerking 'ik heb mijn DVD's al te koop zet' was een grapje.

Als er werkelijk sprake is van een parodie op joden zou voor mij geen reden zijn om de DVD's weg te doen. Zo erg ben ik nou ook weer niet. Hopelijk is deze discussie nu gesloten want dat is een gevaarlijk onderwerp en ik wil echt niet veel heisa veroorzaken met een ban tot gevolg. Ik had beter mijn grote mond kunnen houden.
Laatst gewijzigd door Majoor Tom op 10 jan 2012, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Vis schreef:X-File had 't over "op de regeltjes levende, hebberige, grote oren hebbende Ferengi". Die zaken komen inderdaad overeen met wat generalisaties van Joden, en op basis daarvan kun je zo'n link best leggen. Maar dat wil nog niet zeggen dat Joden dan ook gelijk gezien moeten worden zoals de Nazi's dat deden.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Nemesis »

oh boy...

het woordt antisemiet zou verboden moeten worden..
het is pas discriminatie omdat er een apart woord bestaat voor discriminatie t.o.v. joden....

Ik ben het verder helemaal met Trutgras eens... en Wij hier zouden juist beter moeten weten... Dat is net zoiets als een negerzoen, die nu een buiszoen moet heten.... ik denk dat ik maar eens campagne ga voeren tegen de blanke vla....

gelukkig hebben we de jodenkoeken nog :)


:roll:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Miriam »

AARGH, ik wist het! Ik ben nog geen week weg of Spacwally grijpt meteen de mogelijkheid weer aan; om te iedereen weer voorvanalles en nog wat uit te maken en weer een topic te ontregelen door of joden te beginnen.
Ten eerste spacewally (ik heb geprobeerd om Majoor Tom aan te houden) Het Amerikaanse Kapitalisme en de stereotypering van de jood zijn nagenoeg het zelfde. Dit zijn dan daarom dan ook stereotyperingen (het zelfde geld voor een arabier met een bom gordel een dikke Duitser in nazi kostuum en een afrikaan in als bosjesman) Geen van alle groepen vind het leuk om zo te worden afgebeeld of naar wordt gerefereerd, toch zit er een kleine kern van waarheid/herkenning in. Is dit dan een vorm van racisme (of in het geval van de Arabier en jood antisemitisme) NEE! absoluut niet en het is dus daarom ook onzin om hier steeds weer over te beginnen.

Ik ben het dan ook volledig met Nemesis eens dat antisemitisme onzin is. Sowieso omdat joden het alleenrecht hier op claimen na de oorlog terwijl Arabieren ook smieten zijn. Maar goed over 10 jaar zal dat ook wel verdwenen zijn en is alles weer gewoon discriminatie en racisme; zoals het hoort.

Over de Ferengi afleveringen zelf.. Heeft iemand een lijst met alle afleveringen die worden aangeduid als ferengi epsiode?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Zo mensen, het is nu 4 februari en ik heb nog steeds niet gereageerd op bovenstaande troll-poging mij uit mijn tent te lokken.
Knap van mij!

Dit zijn volgens mij de Ferengi episodes:

TNG The Last Outpost
TNG The Battle
TNG The Chase
TNG Menage a Troi
DS9 The Nagus
DS9 Bar Association
DS9 Body Parts
DS9 The Dogs of War
DS9 The Siege of AR-558
VOY Infinite Regress
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Miriam »

Door bovenstaande reactie heb je alsnog gereageerd op mijn bericht :lachhuil:

bovenstaande was ook helemaal geen troll poging gewoon mijn mening over het hele gedoe wat er allemaal weer gezegd werd hier.

anyway de leukste afleveringen van de ferengi vind ik

1.The Magnificent Ferengi
2. Little green Men
3. The Bar association
4. Body Parts
5. The Emperor's New Cloak
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Miriam schreef:bovenstaande was ook helemaal geen troll poging gewoon mijn mening over het hele gedoe wat er allemaal weer gezegd werd hier.
Gelukkig was je toevallig net in die week eventjes gebanned. :lol:
Anyway, ik vond Little Green Men een fantastische episode. Mijn lijst was kennelijk niet compleet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Miriam »

Majoor Tom schreef:
Miriam schreef:bovenstaande was ook helemaal geen troll poging gewoon mijn mening over het hele gedoe wat er allemaal weer gezegd werd hier.
Gelukkig was je toevallig net in die week eventjes gebanned. :lol:
Anyway, ik vond Little Green Men een fantastische episode.
Nou weten tenminste zeker dat het geen weerballon was daar in Roswell :*)

Ik snap trouwens nog steeds niet wat iedereen zo tegen die Ferengi afleveringen heeft. Het zijn grappige afleveringen een leuke afwisseling van het gebruikelijke. En een Ferengi aflevering blijft nog steeds beter dan de serie Enterprise. :*)
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Ja ik vind de Ferengi hilarisch. Ik zeg ook wel eens tegen mijn vrouw: Waren wij maar Ferengi, dan liep je naakt door huis. :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Miriam »

En hoevaak per week slaap jij op de bank?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Majoor Tom »

Nul (behalve dan een middagdutje soms of als ik naar de TV kijk).
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De top 5 allerleukste Ferengi afleveringen

Bericht door Nemesis »

Majoor Tom schreef:Ja ik vind de Ferengi hilarisch. Ik zeg ook wel eens tegen mijn vrouw: Waren wij maar Ferengi, dan liep je naakt door huis. :*)

en toen? stopte ze je weer terug in de badkamer... zo neem jij maar een douchje?


je slaat nogal wat ferengi afleveringen over, en je voegt er nogal wat toe van andere series... :roll:

ik denk dat je beter gewoon stil kan zijn..
Plaats reactie