Romulans in DS9

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Romulans in DS9

Bericht door Rogueborg »

In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar. Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.

Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.

Dit vind ik jammer. Het had veel mooier geweest als ze erachter kwamen dat de Tal Shiar toch touwtjes in handen had gehad.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

'k Vind het inderdaad een beetje jammer dat de Romulans enigszins aan mystiek en zeggingskracht hebben ingeboet in DS9 en daaropvolgend nog weer eens in Nemesis.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het verdwijnen van de 'mystiek' is misschien idd wel jammer maar ik denk niet dat het helemaal ds9 aan te rekenen valt. Kijk bijvoorbeeld eens wat er met de Romulans gedaan is in tng...ook niet echt bevorderlijk voor het mysterieuze karakter van de Romulans.

Wat men in ds9, in mijn ogen dan, wel heel goed doet met de Romulans is ze als serieuze machthebber neerzetten. Het feit dat de Romulans niet meedoen in de oorlog heeft grote invloed op de kansen om deze oorlog te winnen. In tng kreeg ik bij de Romulans, buiten hun grote boten om dan, nooit het gevoel dat ze een macht waren waar de Federatie echt serieus rekening mee moest houden.

Blijft over dat de Romulans idd wel erg makkelijk beinvloedbaar blijken te zijn...of zouden ze dat willen zijn? Daarnaast geldt ditzelfde natuurlijk eigenlijk ook voor de Klingons in ds9.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

captain crash schreef:Het verdwijnen van de 'mystiek' is misschien idd wel jammer maar ik denk niet dat het helemaal ds9 aan te rekenen valt. Kijk bijvoorbeeld eens wat er met de Romulans gedaan is in tng...ook niet echt bevorderlijk voor het mysterieuze karakter van de Romulans.

Wat men in ds9, in mijn ogen dan, wel heel goed doet met de Romulans is ze als serieuze machthebber neerzetten. Het feit dat de Romulans niet meedoen in de oorlog heeft grote invloed op de kansen om deze oorlog te winnen. In tng kreeg ik bij de Romulans, buiten hun grote boten om dan, nooit het gevoel dat ze een macht waren waar de Federatie echt serieus rekening mee moest houden.

Blijft over dat de Romulans idd wel erg makkelijk beinvloedbaar blijken te zijn...of zouden ze dat willen zijn? Daarnaast geldt ditzelfde natuurlijk eigenlijk ook voor de Klingons in ds9.
ben ik met je eens.

wat ik trouwens ook wel erg jammer vind is dat we wel veel regular klingon karakters hadden maar er zat eigenlijk geen enkele romulan bij die verder werd uitgediept behalve die vrouwelijke senator die later nog een keertje terug komt). ze hadden wel wat meer met de romulans mogen doen.

en laten we het vooral NIET over nemesis hebben in een deep space nine topic. ik heb nu nog steeds een vieze smaak in mijn mond.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Right zoals in TNG met Sela die de ene mislukking na de andere op haar naam had staan. Waaronder het plan om met 2000 troepen :nuts2: Vulcan te veroveren.
Of de Romulan bemanning die werd verslagen door twee medische hologrammen waarvan een instabiele was? (VOY "Message In A Bottle")
Ik zal het maar niet hebben over Nemesis.
Rogueborg schreef:Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar. Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.
Uhm waarom kan iemand zich niet aanmelden bij de Tal Shiar?
Verder maakt het niets uit aangezien de echte Lovok vervangen kan zijn geweest door een Founder, wat mij het meest waarschijnlijke lijkt gezien de tijdspanne en consistent is met Dominion tactieken.
Rogueborg schreef:Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.
Nee hoor. Koval was al het hoofd van de Tal Shiar en werkte met Sloan/Section 31 samen om de felbegeerde plek op het Continuing Committee te bemachtigen.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Right zoals in TNG met Sela die de ene mislukking na de andere op haar naam had staan. Waaronder het plan om met 2000 troepen :nuts2: Vulcan te veroveren.
Of de Romulan bemanning die werd verslagen door twee medische hologrammen waarvan een instabiele was? (VOY "Message In A Bottle")
Ik zal het maar niet hebben over Nemesis.
Sela was ook maar half Romulan. En wat betreft de doctor, dat betreft een niet te voorspellen gebeurtenis, daar konden ze niks aan plannen.

Maar ik had het over bijvoorbeeld die aflevering uit TNG waar ze (de Enterprise) een spion vervoeren naar de Neutral Zone.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar. Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.
Uhm waarom kan iemand zich niet aanmelden bij de Tal Shiar?
Verder maakt het niets uit aangezien de echte Lovok vervangen kan zijn geweest door een Founder, wat mij het meest waarschijnlijke lijkt gezien de tijdspanne en consistent is met Dominion tactieken.
Zeggen de naam Section31 en Bashir je iets?
Zoals je in afleveringen van DS9 kan zien worden de mensen uitgekozen om te werken voor Section 31. Zo zal het ook gaan met de Tal Shiar.
Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ? Die krijg je niet een twee drie. Daar moet je jaren informatie over verzamelen. Die tijd hadden de dominion niet.
[/quote]
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.
Nee hoor. Koval was al het hoofd van de Tal Shiar en werkte met Sloan/Section 31 samen om de felbegeerde plek op het Continuing Committee te bemachtigen.
Ja die is goed zeg, ik zou ook zo met meneer Bin Laden gaan samenwerken om een stapje hoger te komen. :nuts2:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Right zoals in TNG met Sela die de ene mislukking na de andere op haar naam had staan. Waaronder het plan om met 2000 troepen :nuts2: Vulcan te veroveren.
Of de Romulan bemanning die werd verslagen door twee medische hologrammen waarvan een instabiele was? (VOY "Message In A Bottle")
Ik zal het maar niet hebben over Nemesis.
Sela was ook maar half Romulan. En wat betreft de doctor, dat betreft een niet te voorspellen gebeurtenis, daar konden ze niks aan plannen.

Maar ik had het over bijvoorbeeld die aflevering uit TNG waar ze (de Enterprise) een spion vervoeren naar de Neutral Zone.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar. Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.
Uhm waarom kan iemand zich niet aanmelden bij de Tal Shiar?
Verder maakt het niets uit aangezien de echte Lovok vervangen kan zijn geweest door een Founder, wat mij het meest waarschijnlijke lijkt gezien de tijdspanne en consistent is met Dominion tactieken.
Zeggen de naam Section31 en Bashir je iets?
Zoals je in afleveringen van DS9 kan zien worden de mensen uitgekozen om te werken voor Section 31. Zo zal het ook gaan met de Tal Shiar.
Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ? Die krijg je niet een twee drie. Daar moet je jaren informatie over verzamelen. Die tijd hadden de dominion niet.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.
Nee hoor. Koval was al het hoofd van de Tal Shiar en werkte met Sloan/Section 31 samen om de felbegeerde plek op het Continuing Committee te bemachtigen.
Ja die is goed zeg, ik zou ook zo met meneer Bin Laden gaan samenwerken om een stapje hoger te komen. :nuts2:[/quote]

Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ?

simpel. infiltreren d.m.v. een fouder die de plaats en identiteit van de desbetreffende romulan in neemt. maar volgens mij heeft CC dat al gezegd. beter lezen misschien?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

martine schreef: Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ?

simpel. infiltreren d.m.v. een fouder die de plaats en identiteit van de desbetreffende romulan in neemt. maar volgens mij heeft CC dat al gezegd. beter lezen misschien?
Ik heb daar mijn twijfels bijgezet in de post, maar die heb je nu vast al gelezen....
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Rogueborg schreef:
martine schreef: Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ?

simpel. infiltreren d.m.v. een fouder die de plaats en identiteit van de desbetreffende romulan in neemt. maar volgens mij heeft CC dat al gezegd. beter lezen misschien?
Ik heb daar mijn twijfels bijgezet in de post, maar die heb je nu vast al gelezen....
en waarom twijfel je er dan nog steeds aan? in ds9 kwam duidelijk naar voren dat toen garak, bashir en worf in zo'n gevangenis zaten dat er figuren waren omgeruild voor founders. er zaten klingons, federatiemembers, romulans en cardassians in die waren vervangen zoals martok.

oh en founders kunnen zich desnoods vermommen als een stoel ofzo om eerst aan info te komen en vervolgens de identiteit over te nemen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Sela was ook maar half Romulan.
Nou en? Ze zag zichzelf als volwaardig Romulan en ze had een hoge positie in de Romulan krijgsmacht of veiligheidsdienst.
Rogueborg schreef:En wat betreft de doctor, dat betreft een niet te voorspellen gebeurtenis, daar konden ze niks aan plannen.
Oh dus de Romulans kunnen alleen maar goed zijn wanneer ze alles kunnen plannen en er geen onverwachte dingen gebeuren?
Rogueborg schreef:Maar ik had het over bijvoorbeeld die aflevering uit TNG waar ze (de Enterprise) een spion vervoeren naar de Neutral Zone.
Dat was goed werk van de Romulans.

Rogueborg schreef:Zeggen de naam Section31 en Bashir je iets?
Zoals je in afleveringen van DS9 kan zien worden de mensen uitgekozen om te werken voor Section 31. Zo zal het ook gaan met de Tal Shiar.
Hoeft helemaal niet. De Tal'Shiar is een veiligheidsdienst die bekend is bij de Romulans en verantwoording moet afleggen aan de regering. Section 31 daarentegen is een geheime dienst die officieel niet bestaat en aan niemand verantwoording schuldig is.
Rogueborg schreef:Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ? Die krijg je niet een twee drie. Daar moet je jaren informatie over verzamelen. Die tijd hadden de dominion niet.
Uit "The Jem'Hadar" bleek al dat het Dominion al uitgebreide informatie had over het AQ. Wie weet hoe lang het al bezig was om informatie te verzamelen. Verder is het een kwestie om te achterhalen wie een redelijke positie bekleed binnen de Tal'Shiar, die persoon ontvoeren, volledig uithoren en vervolgens vervangen door een Founder. Zoals ook met Bashir en Martok is gebeurd.
Rogueborg schreef:Ja die is goed zeg, ik zou ook zo met meneer Bin Laden gaan samenwerken om een stapje hoger te komen.
Andere situatie. Koval en Section 31 hadden gelijkwaardige doelen en werkten dus samen. Beide werden er beter van.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:En wat betreft de doctor, dat betreft een niet te voorspellen gebeurtenis, daar konden ze niks aan plannen.
Oh dus de Romulans kunnen alleen maar goed zijn wanneer ze alles kunnen plannen en er geen onverwachte dingen gebeuren?
Nee, dat niet. Maar het is wel een groot voordeel in de handen van de Dokter.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Maar ik had het over bijvoorbeeld die aflevering uit TNG waar ze (de Enterprise) een spion vervoeren naar de Neutral Zone.
Dat was goed werk van de Romulans.

Rogueborg schreef:Zeggen de naam Section31 en Bashir je iets?
Zoals je in afleveringen van DS9 kan zien worden de mensen uitgekozen om te werken voor Section 31. Zo zal het ook gaan met de Tal Shiar.
Hoeft helemaal niet. De Tal'Shiar is een veiligheidsdienst die bekend is bij de Romulans en verantwoording moet afleggen aan de regering. Section 31 daarentegen is een geheime dienst die officieel niet bestaat en aan niemand verantwoording schuldig is.
Volgens mij wordt in een aflevering gezegd dat: "The Tal Shiar answers to nobody". Dan nog, ligt het wel in de aard van de Tal Shiar om zoiets te doen.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Hoe komt de Dominion aan informatie over de Tal shiar ? Die krijg je niet een twee drie. Daar moet je jaren informatie over verzamelen. Die tijd hadden de dominion niet.
Uit "The Jem'Hadar" bleek al dat het Dominion al uitgebreide informatie had over het AQ. Wie weet hoe lang het al bezig was om informatie te verzamelen. Verder is het een kwestie om te achterhalen wie een redelijke positie bekleed binnen de Tal'Shiar, die persoon ontvoeren, volledig uithoren en vervolgens vervangen door een Founder. Zoals ook met Bashir en Martok is gebeurd.
Das waar. Maar een agent van de Tal Shiar kun je niet uithoren. Die vermoord zichzelf als die in zo'n positie komt.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ja die is goed zeg, ik zou ook zo met meneer Bin Laden gaan samenwerken om een stapje hoger te komen.
Andere situatie. Koval en Section 31 hadden gelijkwaardige doelen en werkten dus samen. Beide werden er beter van.
Oh koval had dus tot doel zijn wereld te verraden?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Nee, dat niet. Maar het is wel een groot voordeel in de handen van de Dokter.
Riiiight. Blijf dan maar lekker in je waanidee geloven dat DS9 de Romulans als "een clubje scouts" heeft neergezet. :roll:
Rogueborg schreef:Volgens mij wordt in een aflevering gezegd dat: "The Tal Shiar answers to nobody". Dan nog, ligt het wel in de aard van de Tal Shiar om zoiets te doen.
De Tal'Shiar legt wel degelijk verantwoording af aan de regering. Het heeft vergaande bevoegheden maar het is niet net als Section 31.

Tuurlijk zal de Tal'Shiar ook Romulans recruiteren zoals 31 dat doet maar ik denk niet dat het de enige manier is. De Tal'Shiar is een officiele organisatie.
Rogueborg schreef:Das waar. Maar een agent van de Tal Shiar kun je niet uithoren. Die vermoord zichzelf als die in zo'n positie komt.
En dit baseer je op wat?
Rogueborg schreef:Oh koval had dus tot doel zijn wereld te verraden?
Nee. Kijk maar "Inter Arma Enim Silent Leges". Met Koval in het Comitee zou de alliantie tussen de Federatie en Romulus tegen het Dominion in stand blijven. Met Cretak zou dit onzeker zijn. In Koval's ogen was zo'n bondgenootschap in het beste belang van Romulus. En hij werd er zelf ook beter van.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 08 mar 2005, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

eigenlijk zijn de romulans van ds9 de borgs van voyager.

Ze halen de mysterie weg om het interresanter te maken maar het zorgt juist voor een omgekeerd effect
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Nee, dat niet. Maar het is wel een groot voordeel in de handen van de Dokter.
Riiiight. Blijf dan maar lekker in je waanidee geloven dat DS9 de Romulans als "een clubje scouts" heeft neergezet. :roll:
Dus dat is het enige argument wat je kunt verzinnen? riiiight en een leuke smiley........
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Volgens mij wordt in een aflevering gezegd dat: "The Tal Shiar answers to nobody". Dan nog, ligt het wel in de aard van de Tal Shiar om zoiets te doen.
De Tal'Shiar legt wel degelijk verantwoording af aan de regering. Het heeft vergaande bevoegheden maar het is niet net als Section 31.

Tuurlijk zal de Tal'Shiar ook Romulans recruiteren zoals 31 dat doet maar ik denk niet dat het de enige manier is. De Tal'Shiar is een officiele organisatie.
Zelf als dat het geval is, dan zullen ze die mensen screenen. Mensen zonder achtergrond zijn een beetje verdacht.....
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Das waar. Maar een agent van de Tal Shiar kun je niet uithoren. Die vermoord zichzelf als die in zo'n positie komt.
En dit baseer je op wat?
Ten eerste op soortgelijke organisaties, en ten tweede gezond verstand.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Oh koval had dus tot doel zijn wereld te verraden?
Nee. Kijk maar "Inter Arma Enim Silent Leges". Met Koval in het Comitee zou de alliantie tussen de Federatie en Romulus tegen het Dominion in stand blijven. Met Cretak zou dit onzeker zijn. In Koval's ogen was zo'n bondgenootschap in het beste belang van Romulus. En hij werd er zelf ook beter van.
Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt net dat de Tal shiar verantwoording af moet leggen aan de regering, en hier ga je ervan uit dat ze zelf de regering "bepalen".
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

en dan zeiken over het mysterieuze weghalen bij de borg :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:en dan zeiken over het mysterieuze weghalen bij de borg :P
En dan commentaar in een forum zetten zonder argumenten...oh mijn god ik ga heel snel weg hier vandaag anders denk ik dat bepaalde mensen na een half uur van mijn gezellige aanwezigheid op dit oment hier niet meer durven te komen.

Toedeloe, morgen wel weer geduld met de dommen op deze aardkloot.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

En dan commentaar in een forum zetten zonder argumenten...
dat was mijn bedoeling ook

het kan me niet schelen wat met de romulans is gebeurd ik vind het niet erg.

Het ging er gewoon over dat iedereen over de borg zit te zeuren in voyager terwijl hetzelfde gebeurd met de romulans in ds9
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Tactical_Cube schreef:
En dan commentaar in een forum zetten zonder argumenten...
dat was mijn bedoeling ook

het kan me niet schelen wat met de romulans is gebeurd ik vind het niet erg.

Het ging er gewoon over dat iedereen over de borg zit te zeuren in voyager terwijl hetzelfde gebeurd met de romulans in ds9
dus volgens jou worden de romulans afgeschilderd als een hol en leeg omhulsel van hun vroegere zelf? worden de romulans er zo maar lukraak overal ingepropt omdat men geen verhalen/ goede plots weet te verzinnen? zijn de romulans een bij elkaar geraapt zooitje die zichzelf niet eens goed kunnen verdedigen tegen 1 schip? dat is namelijk bij de borg in voyager wel het geval. bij de romulans in ds9 was dat me nog niet opgevallen.

in nemesis daarentegen........... :r
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Dus dat is het enige argument wat je kunt verzinnen? riiiight en een leuke smiley........
Ik heb mijn argumenten al eerder gegeven. Lees het maar terug...
Rogueborg schreef:Zelf als dat het geval is, dan zullen ze die mensen screenen. Mensen zonder achtergrond zijn een beetje verdacht.....
Dus de echte Tal'Shiar agent Lovok is vervangen door een Changeling. Net als met anderen is gebeurd.
Rogueborg schreef:Ten eerste op soortgelijke organisaties, en ten tweede gezond verstand.
Uit niets blijkt dat alle Tal'Shiar agenten zo te werk (moeten) gaan. Ontsnapping kan mogelijk zijn en de vijand (Dominion) kan gevangen genomen agenten er hebben van weerhouden om zelfmoord te plegen.
Rogueborg schreef:Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt net dat de Tal shiar verantwoording af moet leggen aan de regering, en hier ga je ervan uit dat ze zelf de regering "bepalen".
Nee hoor. Jij bent niet helemaal op de hoogte mbt de gebeurtenissen in "IAESL".
Tactical_Cube schreef:Het ging er gewoon over dat iedereen over de borg zit te zeuren in voyager terwijl hetzelfde gebeurd met de romulans in ds9
En hoe zou jij het kunnen weten, meneer ik-kan-niet-één-fatsoenlijk-argument-maken?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:
En dan commentaar in een forum zetten zonder argumenten...
dat was mijn bedoeling ook

het kan me niet schelen wat met de romulans is gebeurd ik vind het niet erg.

Het ging er gewoon over dat iedereen over de borg zit te zeuren in voyager terwijl hetzelfde gebeurd met de romulans in ds9
Oh shit en nu komen er ook nog argumenten om je mening die nergens op sloeg nog ergens op te laten slaan...weet je op wie jij lijkt?

Ann Coutler, Bill O'Reilly en al die andere mafketels (als je niet weet wie dit zijn dan stel je maar een persoonlijk onderzoekje in want ik ga het je niet uitleggen...maar qua niveau van discussie voeren kunnen ze de gemiddelde Voyagerfan zeker bijhouden).
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dus dat is het enige argument wat je kunt verzinnen? riiiight en een leuke smiley........
Ik heb mijn argumenten al eerder gegeven. Lees het maar terug...
Ik heb ook mijn argumenten gegeven, maar jij wijst die van mij af met een zielige riiiigth en een smiley.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Zelf als dat het geval is, dan zullen ze die mensen screenen. Mensen zonder achtergrond zijn een beetje verdacht.....
Dus de echte Tal'Shiar agent Lovok is vervangen door een Changeling. Net als met anderen is gebeurd.
Ja, maar die waren niet lid van een veiligheidsinstantie.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ten eerste op soortgelijke organisaties, en ten tweede gezond verstand.
Uit niets blijkt dat alle Tal'Shiar agenten zo te werk (moeten) gaan. Ontsnapping kan mogelijk zijn en de vijand (Dominion) kan gevangen genomen agenten er hebben van weerhouden om zelfmoord te plegen.
Das ook goed te zien in "internment Camp 371" 8-)
Daar schieten ze zonder pardon iemand dood, dus zo moeilijk is het niet om dood te gaan.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt net dat de Tal shiar verantwoording af moet leggen aan de regering, en hier ga je ervan uit dat ze zelf de regering "bepalen".
Nee hoor. Jij bent niet helemaal op de hoogte mbt de gebeurtenissen in "IAESL".
Ja hoor, ik ben wel op de hoogte mbt de gebeurtenissen in "IAESL".
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Ik heb ook mijn argumenten gegeven, maar jij wijst die van mij af met een zielige riiiigth en een smiley.
Lees het topic nog maar een keer door, dan zie je mijn argumenten die jouw punten onderuit hebben gehaald.

Korte samenvatting:
In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet.
Onderuit gehaald door voorbeelden te noemen van andere series/films waarin Romulans WEL als onbekwaam worden neergezet.
De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Nee, dat was de Obsidian Order.
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn.
Ontkracht. Dominion veiligheidsdiensten zijn beter dan AQ diensten en tegen Changeling infiltratie was men niet opgewassen. Hedendaagse veiligheidsdiensten worden ook gepenetreerd door spionnen. Het is niet onmogelijk.
De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar.
Nergens op gebaseerd.
Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.
Zelfs dan kunnen er spionnen zijn aangezien een vijandelijke veiligheidsdienst een uitstekende valse achtergrond kan opzetten. En met vervanging van een bestaande Tal Shiar agent door een Changeling doet dit er niet eens meer toe.
Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.
Koval werd dus niet vervangen. Wil je nog steeds beweren dat je goed op de hoogte bent van de gebeurtenissen in "IAESL"?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Overigens dat hele mystiek gedoe is onzin zowel voor de Romulans als de Borg.
De Borg zijn niet een lachertje geworden omdat ze hun "mystiek" hebben verloren, nee het kwam omdat ze crap werden neergezet en ook dankzij het ingebouwde nadeel van de Borg dat het maar een ééndimensionaal iets is. De Borg zijn een schrikvijand, niets meer en niets minder en er kan niets meer mee gedaan worden of veelvuldig gebruikt worden. Probeert men dat wel gaat het altijd mis. Net als je ook maar een beperkt aantal keren een film kunt maken rondom JAWS, Freddy, Jason, etc voordat het gaat vervelen en het een lachertje wordt.

De Romulans daarentegen kunnen wel ontwikkeld worden, kunnen wel nieuwe dingen mee gedaan worden. Het enige waarom ze "mysterieus" waren, kwam omdat er maar weinig met ze gedaan was.

En TNG heeft meer met de Romulans gedaan dan DS9 dus DS9 de schuld geven dat de Romulans hun niet bestaande "mystiek" zijn kwijtgeraakt is absurd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ik heb ook mijn argumenten gegeven, maar jij wijst die van mij af met een zielige riiiigth en een smiley.
Lees het topic nog maar een keer door, dan zie je mijn argumenten die jouw punten onderuit hebben gehaald.
Dat denk je. Als je het topic doorleest zie je dat jouw argumenten geen hout snijden.
3rd RemataKlan schreef: Korte samenvatting:
In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet.
Onderuit gehaald door voorbeelden te noemen van andere series/films waarin Romulans WEL als onbekwaam worden neergezet.
Je bedoelt de schuld op een ander te gooien, dat is een eeuwenoud gebruik. Ik vind dat ze in ds9 en in Nemesis het het ergste hebben gedaan.
3rd RemataKlan schreef:
De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Nee, dat was de Obsidian Order.
Daar valt over te discussieren. Maar goed, dan de op twee na beste beveiligingsinstantie. Maar dan, wat stom van de obsidian order zeg de tal shiar te vertrouwen. Niet eerst even de crew checken.....
3rd RemataKlan schreef:
Eerst het infiltreren van een Founder in het midden van de Tal Shiar. Dat zou niet mogelijk moeten zijn.
Ontkracht. Dominion veiligheidsdiensten zijn beter dan AQ diensten en tegen Changeling infiltratie was men niet opgewassen. Hedendaagse veiligheidsdiensten worden ook gepenetreerd door spionnen. Het is niet onmogelijk.
Hoezo ontkracht. Inderdaad zijn de Dominion veiligheidsdiensten zijn beter dan AQ diensten in ds9, maar dat zou niet zo moeten zijn!
3rd RemataKlan schreef:
De Tal Shiar vraagt aan goede officiers of ze willen aansluiten. Men kan dus niet aanmelden voor de Tal Shiar.
Nergens op gebaseerd.
het antwoord van jou ook niet.
3rd RemataKlan schreef:
Ook zal de Tal Shiar eerst een grondige achtergrondcheck doen.
Zelfs dan kunnen er spionnen zijn aangezien een vijandelijke veiligheidsdienst een uitstekende valse achtergrond kan opzetten. En met vervanging van een bestaande Tal Shiar agent door een Changeling doet dit er niet eens meer toe.
Ja maar hoe komen ze aan die informatie, daar moet je jaren voor infiltreren.
3rd RemataKlan schreef:
Met een Founder kan ik me het nog wel enigszins voorstellen. Maar later in de serie gebeurd het nog eens een keer ! Nu wordt zelfs de Chairman van de Tal Shiar vervangen.
Koval werd dus niet vervangen. Wil je nog steeds beweren dat je goed op de hoogte bent van de gebeurtenissen in "IAESL"?
Je begrijpt het niet of wilt het niet begrijpen. Het gebeurt ook niet in "IAESL" maar daar zie je het voor het eerst.
En hier weer zo'n vervelend advocatentruucje, de "vormfout". En ja ik wil dus nog steeds beweren dat ik goed op de hoogte ben met "IAESL".
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

romulans blijven meer kakater hebben dan de borg
in deep space nine zie je ze ook niet vaak
bij de meeste vergaderingen waren het toch martok ross en sisko
die je zag staan
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Dat denk je. Als je het topic doorleest zie je dat jouw argumenten geen hout snijden.
Nee, dat zijn de jouwe.
Rogueborg schreef:Je bedoelt de schuld op een ander te gooien, dat is een eeuwenoud gebruik. Ik vind dat ze in ds9 en in Nemesis het het ergste hebben gedaan.
Niet goed genoeg opletten tijdens het kijken
Niet goed lezen wat anderen zeggen, of het niet begrijpen
En nu komt daar nog bij het niet onthouden van je eigen posts.

Je bent hilarisch.
In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Je gaat zelf al vergelijken met 'de rest van Star trek' en beweert dat net in DS9 de Romulans worden 'neergezet als een clubje scouts'.
Rogueborg schreef:Daar valt over te discussieren. Maar goed, dan de op twee na beste beveiligingsinstantie. Maar dan, wat stom van de obsidian order zeg de tal shiar te vertrouwen. Niet eerst even de crew checken.....
Lovok was een echte Tal Shiar agent die werd vervangen door een Changeling.
Rogueborg schreef:Hoezo ontkracht. Inderdaad zijn de Dominion veiligheidsdiensten zijn beter dan AQ diensten in ds9, maar dat zou niet zo moeten zijn!
Waarom niet? De vijand heeft een betere veiligheidsdienst. Belachelijk want zoiets komt natuurlijk nooit voor. Onze helden zijn minder sterk dan een tegenstander.
Rogueborg schreef:Ja maar hoe komen ze aan die informatie, daar moet je jaren voor infiltreren.
Uithoren van ontvoerde agenten, juiste plaatsing van Changeling infiltranten die waardevolle informatie opdoen wat vervolgens kan worden gebruikt voor de vervanging van een hoge officier. Onderscheppen van communicatie.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dat denk je. Als je het topic doorleest zie je dat jouw argumenten geen hout snijden.
Nee, dat zijn de jouwe.
Welles nietes welles nietes......
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Je bedoelt de schuld op een ander te gooien, dat is een eeuwenoud gebruik. Ik vind dat ze in ds9 en in Nemesis het het ergste hebben gedaan.
Niet goed genoeg opletten tijdens het kijken
Niet goed lezen wat anderen zeggen, of het niet begrijpen
En nu komt daar nog bij het niet onthouden van je eigen posts.

Je bent hilarisch.
Ik ben blij dat ik je aan het lachen kan maken, want echt vrolijk lijk je me niet :X

Niet goed lezen wat anderen zeggen, of het niet begrijpen.
Dit is toch echt wat jij nu doet hoor, in een behoorlijk irritante mate.

En nu komt daar nog bij het niet onthouden van je eigen posts.
Dat hoeft ook niet want ze staan in dit topic, misschien moet je die van jezelf eens weer doorkijken, misschien zie je er de fouten van in.
3rd RemataKlan schreef:
In de rest van Star trek worden de Romulans als sluwe en slimme wezens neergezet. De Tal Shiar is de meest schrikwekkende beveiligingsinstantie van het alpha quadrant.
Waarom worden de Romulans in ds9 neergezet als een clubje scouts (vooral de Tal Shiar) ?
Je gaat zelf al vergelijken met 'de rest van Star trek' en beweert dat net in DS9 de Romulans worden 'neergezet als een clubje scouts'.
Inderdaad, ze (vooral de Tal shiar) worden neergezet als 'neergezet als een clubje scouts'
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Daar valt over te discussieren. Maar goed, dan de op twee na beste beveiligingsinstantie. Maar dan, wat stom van de obsidian order zeg de tal shiar te vertrouwen. Niet eerst even de crew checken.....
Lovok was een echte Tal Shiar agent die werd vervangen door een Changeling.
Ja maar dat dat gebeurd is het probleem.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Hoezo ontkracht. Inderdaad zijn de Dominion veiligheidsdiensten zijn beter dan AQ diensten in ds9, maar dat zou niet zo moeten zijn!
Waarom niet? De vijand heeft een betere veiligheidsdienst. Belachelijk want zoiets komt natuurlijk nooit voor. Onze helden zijn minder sterk dan een tegenstander.
Ja ze zijn inderdaad minder sterk, ze winnen de war (Och dat zagen we ook nog niet aankomen).
De intelligence services in de AQ hebben veel meer ervaring (door jarenlange concurrentie)
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ja maar hoe komen ze aan die informatie, daar moet je jaren voor infiltreren.
Uithoren van ontvoerde agenten, juiste plaatsing van Changeling infiltranten die waardevolle informatie opdoen wat vervolgens kan worden gebruikt voor de vervanging van een hoge officier. Onderscheppen van communicatie.
En dat kunnen ze allemaal in een paar maanden?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Rogueborg schreef:Ja ze zijn inderdaad minder sterk, ze winnen de war (Och dat zagen we ook nog niet aankomen).
Ja, ze winnen de oorlog. Met hoeveel doden precies...? De Klingons zullen het misschien als een overwinning zien, de Federatie zeker niet.
Bovendien hebben ze enorme hulp van de Prophets gehad.
Rogueborg schreef:De intelligence services in de AQ hebben veel meer ervaring (door jarenlange concurrentie)
En waarom zou de Dominion intelligence minder ervaring hebben? De Dominion zijn immers ook gewoon een grootmacht geworden, daar zullen ze hun intelligence ook voor nodig hebben gehad. Bovendien hebben de Founders het voordeel dat ze Changelings zijn. Ze kunnen zomaar overal komen zonder dat ook maar iemand het in de gaten heeft (zie Homefront/Paradise Lost).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg, ik weet heel goed wat ik heb neergezet en ben ook goed op de hoogte van de gebeurtenissen in de afleveringen.

Jouw probleem dat de Tal Shiar geinfiltreerd werd door een Changeling is absurd.

Hedendaagse veiligheidsdiensten worden ook gepenetreerd door spionnen, dat is niets nieuws. Dus is het niet ongeloofwaardig dat dit gebeurt met de Tal Shiar en het maakt van de Romulans of de Tal Shiar geen "clubje scouts".

Verder was de spion in dit geval een Changeling. Een levensvorm die elke gedaante kan aannemen en niet van het echt te onderscheiden is. Het Dominion hoeft in zo'n geval geen gebruik te maken van technologische hulpmiddelen die gevonden of gestoord kunnen worden door de Tal Shiar.
Een Changeling kan cruciale informatie bemachtigen die nodig is voor de succesvolle vervanging van iemand. Het kan zich voordoen als een kledingstuk oid en zo alles te weten komen over het persoonlijke en zakelijke leven van de persoon die vervangen dient te worden. En door te linken met andere Changelings wordt al die informatie efficient verdeeld.

Martok, één van de hoogste militairen in het Klingon Rijk, werd vervangen door een Changeling.

Bashir, CMO op één van de belangrijkste Starfleet installaties in het AQ werd vervangen.

Een Changeling wist zich kort voor te doen als Admiral Leyton, de hoogste Starfleet officier op Aarde, en te ontsnappen midden op het terrein van Starfleet Hoofdkwartier.

Sisko en Leyton demonstreerden hoe makkelijk het was voor een Changeling om toegang te krijgen tot de Federatie President.

We hebben meerdere malen gezien hoe Odo anderen heeft afgeluisterd of iets wist te infiltreren door een simpel object te zijn. Een tas, glas, knaagdier, handboeien, koffertje, etc.

Mogen zulke dingen gebeuren? Nee, natuurlijk niet. Maar het gebeurt wel en elke zelfrespecterende veiligheidsdienst zal er alles aan doen om het voorkomen.

Je probleem met Koval slaat nergens op. De aflevering liet zien hoe slim Koval is. Door samen te werken met Section 31 zorgt hij ervoor dat Romulus geen deal zal maken met het Dominion waardoor Romulan onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. En hij wordt lid van het Continuing Committee

Rogueborg schreef:De intelligence services in de AQ hebben veel meer ervaring (door jarenlange concurrentie)
Het Dominion zal naburige rijken in het GQ in de gaten moeten houden en natuurlijk de eigen lidstaten.
Verder was het Dominion eerder op de hoogte van het bestaan van de AQ machten waardoor het de nodige voorbereidingen kon nemen. De AQ machten daarentegen werden totaal verrast. Ook hadden ze helemaal geen ervaring met iets als de Changeling infiltratie. Ze waren gericht op de werkwijzes van de bekende rijken.

Niet echt veel anders dan onze hedendaagse veiligheidsdiensten die verrast werden door het internationaal moslimterrorisme.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: Je probleem met Koval slaat nergens op. De aflevering liet zien hoe slim Koval is. Door samen te werken met Section 31 zorgt hij ervoor dat Romulus geen deal zal maken met het Dominion waardoor Romulan onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. En hij wordt lid van het Continuing Committee
Maar wel door samen te werken met een aardsvijand. Bijna iedere Romulan heeft een (ongegronde) afkeer tegen de Federatie. Dat hij er mee gaat samenwerken is niet erg geloofwaardig.
Plaats reactie