Wat is het beste DS9 seizoen?

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Wat is het beste DS9 seizoen?

Seizoen 1
1
2%
Seizoen 2
0
Geen stemmen
Seizoen 3
2
4%
Seizoen 4
7
15%
Seizoen 5
5
11%
Seizoen 6
23
49%
Seizoen 7
9
19%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

Bericht door Wizzie »

Nou, Kira heeft het weer helemaal goed gemaakt in Progress! Wow, dat was me toch een leuke aflevering :) In tijden niet meer zoiets gezien. En "Mallidock" (of whatever)... die gast speelde goed mensen! Wat een genot voor de kijker. Aan hem zouden ze een voorbeeld kunnen nemen. Wat een rust straalde die man uit zeg.

Ook het verhaal vond ik erg interessant. Kira die zelf haar verzetsverleden heeft en neigt om te sympathiseren met de Underdog, en sterk twijfelt tussen wie ze moet kiezen; Mallidock of de vooruitgang van Bajor. Leuke innerlijke strijd.

Het subplotje met het Noy-Jay consortium vond ik wel geinig. Alleen Quark vond ik deze keer niet echt goed spelen. Het ging mij allemaal iets te snel. Eerst snauwt ie Nog nog af omdat ie een nietsnut is, een paar tellen later geeft ie hem complimentjes dat het een goede kerel is e.d.

Eigenlijk had ik wel verwacht dat de plotten elkaar zouden kruisen op het eind. Het stukje land (dirt!) van Nog en Jake zou dienst kunnen doen als nieuw huis voor Mallidock. Misschien toch beter zo.

Het einde was enerzijds goed, anderzijds vreselijk. "Two to beam up" *Executive producers* Aaargh... Je ziet nergens hoe het verder gaat met Mallidock. Das op zich wel jammer. Anderzijds is het toch wel een goede keuze, gezien het feit dat je al weet wat er gaat gebeuren met hem. ;-(

*** van de ***** :)
Gebruikersavatar
Kytach
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 280
Lid geworden op: 31 jan 2005, 22:48
Locatie: Ergens op de aardbol

Bericht door Kytach »

Seizoen 6 zonder twijfel. Zitten een heleboel pracht episodes in en het hele Dominion gedoe is gewoonweg fantastisch.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ook al zo hard aan t werk? :P

@wizzie: waarom hier een recensie van een ep dumpen? :S
Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

Bericht door Wizzie »

Ik zat ook te denken achteraf... Maar het recensietopic is gesloten, dus waar moet ik hem dan neerzetten? Wil er nog wel even over babbalen namelijk :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Kytach schreef:Seizoen 6 zonder twijfel. Zitten een heleboel pracht episodes in en het hele Dominion gedoe is gewoonweg fantastisch.
:love: Heerlijk toch, die overeenkomsten.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

seizoen 6 is idd erg goed ik wil em graag nog eens helemaal zien
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Seizoens 4, 5 en 7 waren dé beste, maar tog heb ik op 4 gestemd :P
de hele Dominion affaire, daar :9~ ik van :P
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Utopia schreef: de hele Dominion affaire, daar :9~ ik van :P
Maar dat heeft kennelijk geen invloed op je mening, welke seizoenen je het beste vindt?
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Henry86 schreef:
Utopia schreef: de hele Dominion affaire, daar :9~ ik van :P
Maar dat heeft kennelijk geen invloed op je mening, welke seizoenen je het beste vindt?
wel kijk, seizoen 4 had nog altijd de beste aflevering, niett egenstaande dat de Dominion :9~ is ;)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Utopia schreef:
Henry86 schreef:
Utopia schreef: de hele Dominion affaire, daar :9~ ik van :P
Maar dat heeft kennelijk geen invloed op je mening, welke seizoenen je het beste vindt?
wel kijk, seizoen 4 had nog altijd de beste aflevering, niett egenstaande dat de Dominion :9~ is ;)
Seizoen 6 is beste naar mijn mening ;)
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Seizoen 6.

Seizoen 1 & 2 besteden heel veel afleveringen aan Bajor. De problemen op die planeet, de moeilijkheden om lid te worden van de Federation, het wantrouwen dat de Bajorans hebben tov de Federation en de problemen met de Cardasians. Zitten een aantal mooie afleveringen tussen, maar werd toch door het grote publiek te saai gevonden.

Vanaf het derde seizoen kwamen dus de problemen met het Dominion erbij. Meer spanning, meer oorlogje voeren en een hoop extra actie. Seizoen 3 heeft voor mij dan ook een aantal geweldige afleveringen als "The Search", "Past Tense", "Through the Looking Glass", "Improbable Cause" en "The Die is Cast". En niet te vergeten "Explorers" met de geweldige zatte zangscène van O'Brien en Bashir. Vanaf dat seizoen vind ik DS9 een stuk aantrekkelijker worden.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Moosse schreef:Seizoen 6.

Seizoen 1 & 2 besteden heel veel afleveringen aan Bajor. De problemen op die planeet, de moeilijkheden om lid te worden van de Federation, het wantrouwen dat de Bajorans hebben tov de Federation en de problemen met de Cardasians. Zitten een aantal mooie afleveringen tussen, maar werd toch door het grote publiek te saai gevonden.

Vanaf het derde seizoen kwamen dus de problemen met het Dominion erbij. Meer spanning, meer oorlogje voeren en een hoop extra actie. Seizoen 3 heeft voor mij dan ook een aantal geweldige afleveringen als "The Search", "Past Tense", "Through the Looking Glass", "Improbable Cause" en "The Die is Cast". En niet te vergeten "Explorers" met de geweldige zatte zangscène van O'Brien en Bashir. Vanaf dat seizoen vind ik DS9 een stuk aantrekkelijker worden.
Inkoppertje, maar...seizoen 6 kies je dus omdat...?
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Ik heb Seizoen 7 gekozen, maar eigenlijk is er geen verschil tussen 6&7. Alle aflevering zijn bijna een aan-een-gesloten film, die ik echt elke keer heb gekeken op de BBC.

- Afleveringen met familieproblemen zoals Nog&Jake, Jake&Sisko en het begin van seizoen 7 waarin Sisko ff terug gaat naar Aarde.
- Battle scenes waar je broek vanaf valt 8-)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Seizoen 6 hier in zie je echt de chaos en hectiek op komen
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik kies voor seizoen 5. Vanwege: The Ascent, Rapture, Ties of Blood and Water en Children of Time. Seizoen 6 volgt als 2e, gevolgd door seizoen 7.
Plaats reactie