Kies de beste 'stand-alone' aflevering van Voyager! #01#

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Welke aflevering is de beste 'stand-alone' aflevering van Star Trek: Voyager?

Peiling eindigde op 09 okt 2005, 02:32

Caretaker Part I & II
1
10%
Parallax
3
30%
Time And Again
3
30%
Phage
3
30%
The Cloud
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Kies de beste 'stand-alone' aflevering van Voyager! #01#

Bericht door Mr Hayes »

Star Trek: Voyager staat niet bekend om z'n continuïteit. En dan druk ik dat nog verdomd zachtjes uit. Neem nu bijvoorbeeld de aflevering 'Equinox'. Wie hoort of ziet nog wat van de voormalige Equinox-crew?? NIEMAND, en dat irriteert me mateloos, vooral omdat ik de two-parter op zich een goede aflevering vond!!

En zo zijn er nog meer goede Voyager-afleveringen, die op zichzelf best goed zijn, of soms zelfs uitstekend. In dit topic gaan we deze betere 'stand-alone' afleveringen -waar in principe veel meer uit te halen was- er uit vissen! Het zijn dan vooral de Voyager-afleveringen die door de scriptwriters een eigen thema of een erg wetenschappelijk tintje hebben meegekregen (vaak met een knipoog naar de huidige ontwikkelingen in de wereld). Ook zijn het die afleveringen waar in principe ook een goed filmscript van gemaakt zou kunnen worden. We beginnen bij seizoen 1 natuurlijk, en we gaan per afleveringen van 5 de boel beoordelen, natuurlijk in volgorde van oud naar nieuw.

We gaan in dit topic de eerste 5 Voyager-afleveringen beoordelen. Om het makkelijk te maken reken ik alle two-parters als één enkele aflevering. Immers, twee afleveringen die deel uitmaken van een two-parter kun je niet los van elkaar zien. Beoordelen is simpel: doe mee aan de polls, en post daarna zelf ook je uiteindelijke keuze!. Het is namelijk altijd leuk om een discussie hierover te ontketenen.

Voor het stemmen van elke serie van 5 afleveringen heb je precies 7 dagen de tijd. Elke zondagavond maak ik de uitslag bekend, en dan is na precies 7 dagen, stemmen niet meer mogelijk. In een nieuw topic gaan we dan verder met aflevering 6 t/m 10, enzovoorts, enzovoorts, ENZOVOORTS.
Succes met stemmen ;)!!
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 02 okt 2005, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Parallax spreekt mij het meeste aan. Prachtige interacties tussen Captain Janeway en B'Elanna Torres. Ook mooi om te zien zijn de strubbelingen tussen de originele Voyager-crew en de nieuwe 'additional crew', zijnde de ex-Maquis. Punt van kritiek, ik had graag de Maquis crew nog langer in hun Maquis plunje willen zien. Dat zou voor nog meer leuke ontwikkelingen kunnen zorgen. Maar goed, nogmaals, Voyager zal niet bekend gaan staan om een soortement van rode draad of continuiteit. En om alle afleveringen los van elkaar te zien, vind ik dit de beste 'stand-alone' aflevering. Maar goed, meningen verschillen natuurlijk.

My choice: Parallax !
looney
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jul 2002, 20:10
Locatie: Nijland
Contacteer:

Bericht door looney »

Ik heb maar "phage" gekozen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

@TS Hey T_C ben je terug :*)


Ik kies de aflevering, Phage

Hoewel niet helemaal stand alone ep eigenlijk want de Vidians zien we in latere eps weer terug en de phage komt ook later weer aan bod.
Laatst gewijzigd door EMH op 02 okt 2005, 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Lol, misschien verloren familie van T_C? :P
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Phage draaide veel minder om het acteerwerk. Maar het kon ook erg goed een TNG-aflevering zijn. Nee, ik blijf bij 'Parallax', ook al vinden sommigen die wat saai. Parallax is ook een goede aflevering met de Maquis nog steeds zienderogen aanwezig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:@TS Hey T_C ben je terug :*)


Ik kies de aflevering, Phage

Hoewel niet helemaal stand alone ep eigenlijk want de Vidians zien we in latere eps weer terug en de phage komt ook later weer aan bod.
Inderdaad en hetzelfde geldt ook voor Caretaker, dat is ook geen stand alone aflevering.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

welke van de 5 is het dan nog het meest? Ach ja, er komen nog veel meer rondes. Neem nu 'Blink of an Eye' van seizoen 6. Die vind ik meer in het straatje passen. Maar we komen er vanzelf
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Who cares...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Uhm, waarom post je hier? Je geeft toch zelf aan dat 'Caretaker' geen stand-alone aflevering is? Dat impliceert meteen dat er wel afleveringen zijn die in het straatje passen. Maar ik snap je wel hoor :) . Ga maar weg!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wat wil je nu in godsnaam bereiken? Met 5 afleveringen per week ben je al minstens een half jaar bezig met alleen maar het nomineren van de betere stand alone afleveringen. Hoogstwaarschijnlijk zullen het niet alleen maar stand alone afleveringen zijn want nu geef je al afleveringen op die niet stand alone zijn. En die afleveringen kunnen genomineerd worden.

Ik betwijfel of jij dit allemaal wel volhoudt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 okt 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Ik voel een oude 3rd tegen T_C gesprek(ken) aankomen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

3rd RemataKlan schreef:Wat wil je nu in godsnaam bereiken? Met 5 afleveringen per week ben je al minstens een half jaar bezig met alleen maar het nomineren van de betere stand alone afleveringen. Hoogstwaarschijnlijk zullen het niet alleen maar stand alone afleveringen zijn want nu geef je al afleveringen op die niet stand alone zijn. En die afleveringen kunnen genomineerd worden.

Ik betwijfel of jij dit allemaal wel volhoudt.
Tja, als je zo denkt ;). Ik vraag de moderator wel of hij een sticky topic wil maken met daarin de uitleg. Dan is het nog simpeler om elke week maar 1 topic hierover aan te maken.

Houdt moed 3rd, houdt moed, en vat het niet allemaal zo serieus op. Tis maar een topic. En zolang je niet meedoet.....tja.......... ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Fijn om te weten dat jij wilt hebben dat mensen tijd en moeite gaan steken in jouw spel terwijl je het niet serieus neemt.

:shake:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Zet dit topic maar vast op pagina 17 onderaan :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

3rd RemataKlan schreef:Fijn om te weten dat jij wilt hebben dat mensen tijd en moeite gaan steken in jouw spel terwijl je het niet serieus neemt.

:shake:
Je rukt alles uit z'n verband 3rd! Dat berichtje was PUUR en ALLEEN voor jou bedoeld joh, gekkie :*D
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mr Hayes schreef:vat het niet allemaal zo serieus op. Tis maar een topic
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

maar het is toch ook maar een topic? De topics die jij aanmaakt zijn toch ook alleen maar topics. Wat lul je nou, zielig undercover mannetje :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het zijn topics. Niet maar topics. Waarom moet je het zo minderwaardig maken? Waar is dat nodig voor?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Jij graaft te diep. Het woordje maar hoeft niet persé minderwaardigheid te betekenen. Het kan ook afzwakkend zijn. Maareh, ik heb hier geen zin in. Om on topic te blijven..............Ik ga de aflevering 'Children of Time' kijken van DS9 season 5, die ik net heb gedownload :*D . Groetjes 3rd!


EMH schreef:Zet dit topic maar vast op pagina 17 onderaan :lachhuil:
En ondertussen stemde je 'Phage'. Goed dat je dat net ff zei.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Wat een gezeik om niks :Z
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Mr Hayes schreef:
EMH schreef:Zet dit topic maar vast op pagina 17 onderaan :lachhuil:
En ondertussen stemde je 'Phage'. Goed dat je dat net ff zei.
Wat je nu quote was een grapje Mr hehohayes vanwege het sticky.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Mr Hayes schreef:Jij graaft te diep. Het woordje maar hoeft niet persé minderwaardigheid te betekenen. Het kan ook afzwakkend zijn. Maareh, ik heb hier geen zin in. Om on topic te blijven..............Ik ga de aflevering 'Children of Time' kijken van DS9 season 5, die ik net heb gedownload :*D . Groetjes 3rd!
hoe is dat ontopic?

en nog trots zijn op t feit dat je t gedowned hebt ook :roll:
Gebruikersavatar
Lt. Cmdr. Franksta
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 931
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:30
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Lt. Cmdr. Franksta »

het zoveelste voyagerspamtopic :lachhuil: welkom terug tc
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Raynor's Revenge schreef:
Mr Hayes schreef:Jij graaft te diep. Het woordje maar hoeft niet persé minderwaardigheid te betekenen. Het kan ook afzwakkend zijn. Maareh, ik heb hier geen zin in. Om on topic te blijven..............Ik ga de aflevering 'Children of Time' kijken van DS9 season 5, die ik net heb gedownload :*D . Groetjes 3rd!
hoe is dat ontopic?

en nog trots zijn op t feit dat je t gedowned hebt ook :roll:
Uhm ja, ik vind het een goede aflevering. Jij niet dan?
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

ja hij is goed, maar dacht dat dit over Voyager zou gaan :roll:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Wat is jouw keuze dan?
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Van de poll? Heb nog niet gestemt, maar Carteker en Phage zijn niet echt stand-alone eps van Voyager. Parallex vond ik zo ie zo een bagger Ep en The Cloud ook, Time and Again is ook prut naar mijn mening, dus dan zou het toch wel russen Cartaker en Phage gaan, en als het tussen die 2 gaat kies ik voor Phage.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Je hebt gelijk, dat de eerste lichting van 5 afleveringen niet een echte 'stand-alone' aflevering oplevert. Maar natuurlijk is er wel een aflevering die het dichtst een stand alone aflevering benaderd. Ik ben alvast wel benieuwd welke aflevering jij -op thematisch gebied gezien- wel een op zichzelf staande aflevering vind. Daar komen we dan nog wel op, maar dan kies ik bijvoorbeeld voor 'Blink of an Eye' uit seizoen 6. Als we eenmaal zover zijn, zou ik op b.v. deze stemmen.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Blink of an Eye uit seizoen 6. Dat duurt nog wel even. Als je nu al weet welke je de beste stand-alone vindt, waarom maak je dan geen topic aan waarin mensen gewoon kunnen aangeven welke afleveringen zij de beste stand-alone vinden i.p.v. van een Poll met daarin steeds vijf afleveringen. Als je alle afleveringen doet op een manier als deze duurt het een eeuwigheid.
Mr Hayes schreef:Je hebt gelijk, dat de eerste lichting van 5 afleveringen niet een echte 'stand-alone' aflevering oplevert. Maar natuurlijk is er wel een aflevering die het dichtst een stand alone aflevering benaderd. Ik ben alvast wel benieuwd welke aflevering jij -op thematisch gebied gezien- wel een op zichzelf staande aflevering vind.
Waar gaat dit topic nou eigenlijk over? Welke aflevering het meest stand-alone is? Welke de beste is of welke de beste stand-alone is?
Gesloten