<Reviewtopic> 5.06 Voyagers 100th episode Timeless

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

<Reviewtopic> 5.06 Voyagers 100th episode Timeless

Bericht door Tactical_Cube »

Er is maar een woord om deze aflevering te omschrijven en dat is WOW!

De aflevering begint al prachtig als we Voyager onder het ijs bedolven zien zitten, en dan verder uit zoomen.

Afbeelding

Het verhaal vind ik erg goed bedacht, tijdreizen is al vaak gebruikt in Star Trek maar deze aflevering hoort zeker in de top 3 van tijdreis afleveringen. Harry en Chakotay zijn de enigen die het overleeft hebben omdat zij in de Delta Flyer zaten. Beiden zijn ze vanaf het begin op zoek naar wat er met de Voyager is gebeurt maar na 4 jaar blaast Starfleet Command de zoektocht naar Voyager af omdat de kans op succes te klein is. Harry en Chakotay gaan vanaf dit moment het foute pad op door de Delta Flyer en een borg temporal transmitter te stelen.

Deze aflevering verveelt geen moment en is gewoon goed geschreven het Quantem sliptsream (ja die uit ‘Hope and Fear’ (en dan zeggen ze dat voyager geen continuïteit kent )) feestje is mooi gedaan en een dronken Seven is gewoon komisch om te zien.

Dit is ook de enige aflevering van Voyager waarin Harry Kim mij eens voor de verassing niet irriteert maar gewoon goed acteert, de Harry uit de toekomst lijkt veel volwassener en gedraagt zich ook zo wat bewijst dat Garret best wel wat kan maar het of gewoonweg anders nooit doet of het gewoon toeval was in deze aflevering.

AfbeeldingAfbeelding

Ook het moment als Chakotay op de Bridge komt behoort tot een van de mooiste momenten uit deze aflevering, Tom en Seven dood en Janeway!!... Ook is het erg leuk om Geordie weer te zien in zijn eigen schip dit keer. The Challenger het gesprek tussen hem en Chakotay is ook goed geschreven in mijn ogen.

Afbeelding

Het mooiste moment uit deze aflevering is vind ik de crash van Voyager, prachtige effecten en je voelt de klap gewoon als Voyager het ijs raakt. Zelf vind ik deze crash mooier dan die van de Enterprise in Generations, deze is gewoon spectaculairder.

Afbeelding

Zoals ik al zei is deze aflevering (de 100tste van Voyager nog wel) alleen maar met het woord WOW! Te beshrijven. Van Voyager onder het ijs tot de crash van Voyager en van de crash tot het bericht van Harry aan Harry is het gewoon spectacel, spanning en een vleugje drama. Als deze aflevering niet in de top 5 van beste Voyager eps hoort weet ik het ook niet meer en hij verdient dan ook 6 van de 5 sterren.

Dus een dikke vette

*****

memorable quotes:
  • l'll start working
    on my acceptance speech.
    ''l'd like to thank
    the Borg collective...''
  • Seven: You... you are my mentor.

    Doctor: Yes.

    Seven: We are as one.
    We are as one.
  • Captain's Log, Stardate 52143.6.

    With any luck, my next log entry
    will be made
    in the Alpha Quadrant,
    but should our luck run out,
    l'd like to say for the record
    that the crew of Voyager acted
    with distinction and valor.
ps.
Als je deze aflevering nog niet gezien hebt ga je dan diep schamen en ga hem op de een of andere manier onmiddelijk zien. Deze ep bevat gewoon alles wat Star Trek Star Trek maakt.

(plaatjes van www.startrek.com en www.startrek.nl)
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 05 okt 2005, 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tijdreizen is een van mijn favoriete onderwerpen.
De Voyager crash scene vond ik erg gaaf. Ook de openingssequentie met de Voyager onder het ijs is erg mooi gedaan.
Verhaaltje zit best goed in elkaar.
Uiteraard erg cool om Geordie te zien in deze ep.
En deze ep bewijst dat Harry God is. :*)

waardering ****
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Helemaal met EMH eens. :) een ****
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Gewoon een prachtige ep. Zowel de introscene van de Voyager onder het ijs als de crash op de planeet vind ik geweldig: mooie special effects, goed 'camerawerk'... Ook het acteerwerk van Wang en Picardo vind ik erg goed in deze ep.

Absoluut een aanrader, en een dikke *****!
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

KUT als Veronica niet snel verdergaat zie ik deze dus niet! :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Het enige wat me een beetje overviel bij deze aflevering was de plotselinge beslissing van Janeway om de drive wel te gaan gebruiken. Dat was je niet gewend alhoewel het wel te begrijpen is eigenlijk nemen ze nooit een risico en als je niet probeert dat win je ook niet.
Maar daarom vond ik de log nog wel erg mooi, ze wisten dat het een groot risico was dat ze namen maar ze wouden het toch proberen om thuis te komen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Idee van deze ep is goed uitwerking is slecht maar ik geloof dat ik dat elders ook al opgemerkt heb. SFX waren wel erg mooi.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Wat vind je dan slecht aan de uitwerking als ik vragen mag
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Effe wat oude reacties over timeless overbrengen
CC:
ik wil jullie goede humeur over de ep niet bederven, maar ik vond dit niet zo'n hele briljante ep en vooral niet omdat het idee min of meer herbruikt is in endshame (niemand opgevallen neem ik aan ). Het idee is aardig, maar had het dan minstens een two parter laten zijn, hadden de emoties echt uitgewerkt kunnen worden inplaats van alleen maar actie. Ok, het niet helemaal 'alleen maar' actie, maar er ligt wel teveel nadruk op de actie. Nee, dit was niet de beste voyager ep.
Ze waren eerst ook van plan deze aflevering een two parter te laten zijn (dit wordt vertelt in een van de extras) maar dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan volgens wang omdat ze dit voyagers the city on the edge of forever wouden laten zijn als ik me niet vergis.
Ik krijg een beetje genoeg van dat getijdreis, ik begin me dan steeds meer af te vragen waar de tijdpoliltie nu weer is.
Er word door Braxton vermeld naar deze aflevering alleen moet je wat speurwerk doen om er achter te komen het heeft me een tijdje gekost maar hij noemt als hij Janeway ziet een aantal dingen op daar zit onder andere een sector naam bij die verwijst naar de ijsplaneet waar Voyager is neergestort
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Bericht door Voyager »

Tijdreis afleveringen vind ik altijd de beste afleveringen.
Timeless heeft dit en nog veel meer. Vooral dat intro'tje vind ik mooi met twee personen(die later Kim en Chakotay blijken te zijn) die stralen en iets zeggen van: We have found it. En dan zoomt de camera uit en zie je Voyager liggen onder het ijs. Dan weet je wat het probleem is maar je denkt echt van WTF is hier gebeurd?
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Dit is één van mijn favoriete afleveringen.
De crash heb ik ook weten te dowloaden, waardoor ik het af en toe opnieuw kan zien.
Echt heel mooi gedaan!
Ook vind ik het een origineel onderwerp.
Je ziet een keertje andere mensen in de serie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ja zoe iemand als Tessa was ook leuk om een keer te zien, benieuwd of Chakotay haar ooit nog tegen zal komen als zijn relatie met Seven op de klippen loopt.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

voyager-girl schreef:Dit is één van mijn favoriete afleveringen.
De crash heb ik ook weten te dowloaden, waardoor ik het af en toe opnieuw kan zien.
Echt heel mooi gedaan!
Ook vind ik het een origineel onderwerp.
Je ziet een keertje andere mensen in de serie.
Ik heb de crash als wallpaper (niet uitgerekt ofzo) :*)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Samen met Message in a bottle 1 van mijn favoriete episodes. Een 2 parter had beter geweest omdat bepalde dingen dan wat dieper hadden kunnen worden uitgewerkt. Maar ja je kunt niet alles hebben.

******
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Dit was een vermakelijke aflevering. Het begin is leuk gedaan net als de crash op het ijs., Jammer dat de stukjes met Geordie niet zo heel intresant waren, Maar desnietamin een goeie voyager aflevering.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

geef het 4/5 van de vijf sterren, goede degelijke aflevering
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Blind Guardian schreef:geef het 4/5 van de vijf sterren, goede degelijke aflevering
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

is er iets mis met mijn ogen
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ dat mag geen nieuws zijn :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:
Blind Guardian schreef:geef het 4/5 van de vijf sterren, goede degelijke aflevering
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

is er iets mis met mijn ogen
Vermoedelijk eerder met BG z'n hoofd ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

captain crash schreef:
Tactical_Cube schreef:
Blind Guardian schreef:geef het 4/5 van de vijf sterren, goede degelijke aflevering
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

is er iets mis met mijn ogen
Vermoedelijk eerder met BG z'n hoofd ;)
Nou is Timeless best oke voor een Voyager ep. Als BG dit bijvoorbeeld bij Treshold zou zeggen, heeft ie waarschijnlijk iets op :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

BG iets positiefs zeggen over Voyager...ik ken de lieve jongen nu een jaar of drie en ik geloof niet dat ik 'm ooit iets positiefs heb horen zeggen over Voyager ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat bewijst maar weer hoe goed deze aflevering wel niet is
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:dat bewijst maar weer hoe goed deze aflevering wel niet is
:aai:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:dat bewijst maar weer hoe goed deze aflevering wel niet is
Eerder dat drank echt meer kapot maakt dan je lief is volgens mij
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb volgens mij, nauwelijks oordeel gedaan over afleveringen, grootste gedeelte wat ik post 99% is complete onzin, wat je als je verstandig bent ook beter kunt negeren... Ik was op dat moment van posten harstikke nuchter... Misschien kwam het wel omdat, het geregiseerd is door Levar Burton...

Laten we even zeggen in de jaren '90 was ik elke week aan het uitkijken na die afleveringen voyager, misschien was ik onder andere omstandigheden wel een voyager fanboy geweest, uiteindelijk ben ik naar deep space nine gaan kijken, wat langszaam maar zeker mijn favouriet werd, maar dat kan pas ergens in deze eeuw zijn geweest, daarna krijg ik een ingeving toen ik bij de free record shop stond, en rest van het verhaal kennen jullie wel...

Duidelijk... :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah...SMOESJES...je zwicht gewoon voor de meerderheid! Echt weer iets voor een brabo ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

geen smoesjes, het is gewoon een aardige aflevering, voyager heeft best wel leuke en goede afleveringen, ondanks kop van dat man wijf figuur... :)
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 29 dec 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Blind Guardian schreef:geen, smoesje de kei harde waarheid... ik zwicht voor niemand, behalve arthas... :lachhuil:
de waarheid is bij jou dan best buigzaam zo nu en dan
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:
Blind Guardian schreef:geen, smoesje de kei harde waarheid... ik zwicht voor niemand, behalve arthas... :lachhuil:
de waarheid is bij jou dan best buigzaam zo nu en dan
niels studeert ook rechten? :X
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dan nog, ik heb weleens vaker geopperd dat ik jaren lang met genoegen naar Voyager heb gekeken, en dat ik zelfs nog liever een 24 uurs marathon van voyager wil houden dan van dsn... En meeste wat ik op deze forum neerzet is gewoon complete nikszeggend spam gedrag...
Plaats reactie