seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door seven of nine 3 »

Zeg wist je dat seven of nine eigenlijk dood zou gaan in endgames.
brannon braga heeft in een interview gezegd dat ze met dat idee gespeelt hebben. Dat zou meer drama in het verhaal gebracht hebben zei hij. Ze wilde haar een hoogte punt laten bereiken op het gebied van haar menselijkheid en gevoelens en haar dan dood laten gaan. Maar dat is eindelijk niet door gegaan. Ik weet niet wat ik hier van moet denken het kan heel goed zijn voor een verhaal om er zoon draai aan te geven. In nemesis was het wel even slikken met de onverwachte dood van data dat had ik echt niet verwacht. Nu wil ik weten wat zouden jullie er van vinden als ze seven of nine wel dood hadden laten gaan. Hoe zou het verhaal dan gelopen zijn.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

De dood van Data deed me niks eigenlijk, al om dat ik t van te voren zag aankomen en ook dat het al duidelijk was dat die andere android de nieuwe Data zou worden.


Wat Seven betreft, dat hadden ze dan eerder moeten doen zodat je ook de gevolgen in de serie zag.
(Alhoewel, volgens het resetbutton format zouden waarschijnlijk de volgende ep alle karakters niet eens meer weten dat er ooit een Seven aan boord was. :+ )
Als ze het in de laatste ep hadden gedaan had het minder impact, om het zomaar te zeggen, gehad.
Laatst gewijzigd door EMH op 27 dec 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

Bericht door seven of nine 3 »

EMH ik ben het helemaal met je eens als ze het gedaan zouden hebben. Dan hadden ze het eerder moeten doen. En ik weet uit ervaring dat het niet altijd goed uitpakt Voor een verhaal als op het laatst het roer ineens 360 graden graait word. Zeker niet als dat allemaal in een aflevering 2x 44 minuten verwerkt moet worden. omdat de fans ook zoo als je al gezegd hebt de impact die dat heeft in het verhaal willen zien. En ik denk dat het endgames verhaal dan nog slechter geworden was want ik vond het echt Afgeraffeld. Dus ik ben blij dat ze het niet gedaan hebben endgames was erg maar het kon dus nog erger.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Paar nietszeggende oneliners verwijderd van Miriam, graag een fatsoenlijke discussie hier. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik had het al eerder gehoord, maar ik weet niet wat ik er van zou vinden, eigenlijk was seven of nine het beste voyager karakter, en om die nou dood te laten gaan...

ik had chakotay liever dood zien gaan :*D
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:eigenlijk was seven of nine het beste voyager karakter, en om die nou dood te laten gaan...
even buiten de discussie over wie het beste character was om: dat maakt dan toch niet uit, als het de laatste episode was? je mist d'r toch niet in de volgende aflevering, want er is geen volgende aflevering ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nee oke daar heb je gelijk in, maar door het origineelste karakter te doden zou je jezelf in de vingers snijden als je ooit nog eens een vervolg of film zou willen maken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hoeft helemaal niet. Je kan ook wat anders verzinnen dan.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:nee oke daar heb je gelijk in, maar door het origineelste karakter te doden zou je jezelf in de vingers snijden als je ooit nog eens een vervolg of film zou willen maken.
Jij blijft niet opgeven en hopen he :*)
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Miriam schreef:
Tactical_Cube schreef:nee oke daar heb je gelijk in, maar door het origineelste karakter te doden zou je jezelf in de vingers snijden als je ooit nog eens een vervolg of film zou willen maken.
Jij blijft niet opgeven en hopen he :*)
Star Trek zou nogal dood zijn zonder hoop.......... een paar procent van de wereldbevolking weet uberhaupt wat star trek is, een een halve procent daarvan vind het leuk, en de paar procent die overblijven vinden het bagger. Dus ja, hoop is alles wat over is. En met hoop worden nieuwe films gemaakt :Y) StarTrek 11 :cheer:
Gebruikersavatar
warpfield
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2008, 22:20

Bericht door warpfield »

verbaast me niets, de plaats van seven of nine op voyager is toch al ietwat omstreden.

7of9 heeft niet een andere functie dat het onbekende mee te nemen op voyager, een spectakel als op de enterprise met cpt picard was net zo doeltreffend geweest..

met 7ofnine op de boot, is de kennis zo hoog gestegen is het de hoeveelheid borgkennis nog zo inmens veel aanwezig in haar, dat de verhaallijn eigenlijk een beetje uit balans is geraakt. vandaar ook denkik zoveel afleveringen over 7of9...

daarintegen heb ik me altijd afgevraagt of er niet meer mogelijkwas met die kennis. en daarbij is het voor mijn onomstotelijk dat ze nooit uit de borg genomen mocht worden, aangezien zij niet koos voor de structuur op het schip. Haar vrijheid is eigenlijk tot niets gereduceert. Dat zie je ook vaker terug in seizoen 4...

tot zover mijn gedachten hierover.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Vrijheid?
In het borg collective had ze helemaal geen vrijheid? Ze was een wandelende computer die geprogrammeerd kon worden om alles te doen wat de Queen wou.

Dat ze in het begin van haar tijd op Voyager weinig vrijheid had is niet meer dan logisch lijkt mij. Als Borg heeft ze veel gruwelijkheden gepleegd en Seven was tot dan toe de enige Borg die zo lang losgekoppeld was van het collective (na bijna haal hele leven in het collective te hebben gezeten, dit was anders met Picard die maar even een Borg was en zijn eigen identiteit nog had om op terug te vallen, Seven daarentegen kende eigenlijk niks anders dan borg zijn, omdat ze als klein kind is geassimileerd) er was niet bekend wat ze zou doen.

En naarmate kenbaar werd dat ze het voor had met de voyager crew had en dat het samenwerken beter ging kreeg ze meer en meer vrijheid :) gewoon heel logisch. Ze moest opnieuw geintegreerd worden in de mensheid en dat gaat niet van nu op morgen.

Wat was er volgens jou dan bijvoorbeeld meer mogelijk geweest met Seven of Nine en haar kennis?
Gebruikersavatar
warpfield
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2008, 22:20

Bericht door warpfield »

simpel voorbeeld, transwarp?

---

als borg had ze niet door dat ze iets niet was.. nu als mens is dat anders..
maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn, ik vind dat janeway eigen een beetje te "emo" is. alle overwegingen worden zo emo gemaakt.

ze interferen erg veel met bepaalde gangen van zaken, en dat kost ze ook vaak bijne een heel universum :D.. al voorbeeld dat ze een keer de voyager ergens tegenin moest vliegen... lol..
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

bedoel je toen al die aliens aan hun lichamen zaten te kloten? en ze genetisch manipuleerden?

En transwarp, ze hadden quantem slipstream maar dat werkte nog niet goed, en seven zij dat dat in principe veel op de transwarp van de borg leek, dus als de slipstream niet wil op voyager zou een zelfstandige transwarp drive ook wel niet werken.
Gebruikersavatar
warpfield
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2008, 22:20

Bericht door warpfield »

ik neem het even algemeen, ik weet dat er meerdere voorbeelden zijn, zoals dat hele zooitje met die vloeibare ruimtewezens en de borg enzo...

tiepisch staaltje slecht commanderen.

niet mee eens? dan kan ik nog wat meer voorbeelden zoeken ;)

---

ik kan me inderdaad herinneren dat seven zoiets gezecht heeft. het zal wel aan mij liggen dat ik de verhouding ietwat scheef vind liggen.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:De dood van Data deed me niks eigenlijk, al om dat ik t van te voren zag aankomen en ook dat het al duidelijk was dat die andere android de nieuwe Data zou worden.
Kwam bij mij wel hard aan. Ondanks dat B4 eventueel de nieuwe opvolger kan worden, betreft het nog geen Data. Hopen dat ze Data's positronic matrix nog ergens op tape hebben staan.... Ben benieuwd of ze hier nog eens invulling aan gaan geven...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

dood, ze moeten allemaal dood gaan
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
peach
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2008, 10:22
Locatie: sneek

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door peach »

Dat 7of9 dood zou gaan, was mij onbekend.

Had ik ook een enorme domper gevonden. Seven is het beste wat de federatie had kunnen overkomen. VOY was geweldig. Maar na Seven was het fantastisch.

En natuurlijk komt er geen vervolg op VOY. Maar de gevolgen van VOY & Seven, moeten wel tot uiting komen in de volgende series.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re:

Bericht door GPS »

Blind Guardian schreef:dood, ze moeten allemaal dood gaan
Kweste van tijd, dan lukt dat wel.
Verder vraag ik me af hoe je een opblaaspop dood kunt laten gaan. Ja, lek prikken.... dat lukt wel.

Oké, nu even serieus. Met Endgame ging eigenlijk de hele serie, inclusief de personages dood. Ik zit er dus niet zo mee, wie er nu wel of niet dood gingen.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door renegaderene »

Ten eerste vind ik endgame echt afgerafeld. Dat had veel beter ge kunnen. Er zou net als met Stargate best wel eens tv films gemaakt kunnen worden zodat we weten wat er met Voyager gebeurt zou kunnen zijn na hun aan komst.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door captain crash »

Nee dat kon niet want a. er liep nog een andere Star Trek serie b. er werden (worden) bioscoopfilms gemaakt c. Star Trek is qua productiekosten veel duurder dan Stargate, het kan niet uit om "alleen maar" een tv-film te maken en dan tot slot d. Voyager hoorde bij UPN, een zender die ondertussen niet meer bestaat er is in Amerika zelf verder door andere zenders eigenlijk nooit echt interesse getoond in de serie (en vermoedelijk dus ook niet in potentiele tv films).

Endgame was idd slordig gemaakt, maar dat gold natuurlijk eigenlijk voor het hele laatste seizoen ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door Paulstartrek »

dat is iets wat idd imo ook een beetje is afgerafeld. Had ook best wat meer willen zien ove rhun thuiskomst. Hoe gaan ze om met de wederzien van geliefden/familie. Hoe pas je de mensen en het schip weer in de starfleet hierarchy enzo.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door Nemesis »

Ik vond het wel een logische stap om Neelix bij zijn soort achter te laten. Uberhaupt denk ik dat endgame beter was geweest als het meer een einde was a la WYLB :) want, daar werd het hoofdverhaal min of meer halverwege de aflevering afgerond en daarna werd de rest netjes verteld, zodat het min of meer af is.

Dit hadden ze ook met voyager moeten doen met bijv. het gevangen nemen van chakotay, torres, paris etc. Seven of nine richting academy ofzo en het onderzoeken van de nieuwe technologie. Dit hadden ze bijv ook halverwege seizoen 7 kunnen doen, en dan de laatste eps hier aan wijden bijv.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door X-File »

Endgame was wel het toefje op de dampende drol die Voyager was. Behoorlijk veel punten zijn uiteindelijk gerushed, en de finale episode is daar een schrijnend voorbeeld van. De karakters kloppen niet echt, en de 'future' Janeway spande de kroon. Waar eerst de oude Janeway nog andere (ex-) crewleden verbood met de tijdlijn te knoeien, ging ze in de laatste episode zelf maar even wat zaken rechtzetten.

Ze hadden bij Voy ontwikkeltijd zat gehad om er een geloofwaardig eind aan te breien, ze zijn echter te lang door gegaan met Borg geneuzel en buiten dimensionele aliens waardoor ze opeens dachten 'hee, nu moet het aflopen' > Enter een tot dan toe geheel onbekend apparaat van de Borg waardoor ze binnen enkele minuten thuis zijn. Een dergelijk Deus Ex Machina moment ben ik sinds het einde van de Shadow oorlog in Babylon 5 niet meer tegengekomen, hoewel er in B5 tenminste nog naar toe gewerkt werd.

Seven of Nine had dood gemoeten? Had niet erg geweest. Het was een van de meest gebruikte/misbruikte karakters uit de hele serie. Was er een noodoplossing nodig? 7o9 had wel een Borg foefje klaarliggen. Liep het verhaal vast? 7o9 had wel een voorbeeld uit de Borg Collective die wonderwel werkte op een Federatie Sterrenschip. Waarschijnlijk weet 7o9 ook wel hoe je Windows Vista draaiende krijgt op een Commodore 64.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door Master Vanhu Botie »

X-File schreef:Seven of Nine had dood gemoeten? Had niet erg geweest. Het was een van de meest gebruikte/misbruikte karakters uit de hele serie. Was er een noodoplossing nodig? 7o9 had wel een Borg foefje klaarliggen. Liep het verhaal vast? 7o9 had wel een voorbeeld uit de Borg Collective die wonderwel werkte op een Federatie Sterrenschip. Waarschijnlijk weet 7o9 ook wel hoe je Windows Vista draaiende krijgt op een Commodore 64.
't Leek Wesley Crusher wel :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:
X-File schreef:Seven of Nine had dood gemoeten? Had niet erg geweest. Het was een van de meest gebruikte/misbruikte karakters uit de hele serie. Was er een noodoplossing nodig? 7o9 had wel een Borg foefje klaarliggen. Liep het verhaal vast? 7o9 had wel een voorbeeld uit de Borg Collective die wonderwel werkte op een Federatie Sterrenschip. Waarschijnlijk weet 7o9 ook wel hoe je Windows Vista draaiende krijgt op een Commodore 64.
't Leek Wesley Crusher wel :lachhuil:
Nou ja ik zie nog steeds liever Seven dan Wesley sorry hoor :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door Master Vanhu Botie »

Maak je geen zorgen, ik ook :Y)
Maar 'k vond 't een goed bij Wesley passende omschrijving.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door renegaderene »

Het had niet gekunnen maar was wel een goed idee geweest om er een tv film van te maken. Als waardige afsluiter van star trek voyager. En aub geen wesley Chrusher. Wat een mis plaatst figuur in star trek.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: seven of nine zou eigenlijk dood gaan in Endgame.

Bericht door X-File »

Hij is nuttiger geweest voor Trek dan de hele crew van Voyager bij elkaar. :{
Plaats reactie