voyager seizoen 6

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

die uitleg is gewoon niet nodig, maar wij "nerds" van StarTrek nemen geen genoegen met een realistische uitleg.
Mr.Proton
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2010, 22:49

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mr.Proton »

ik kan er wel om lachen om hoe ze het toch nog geprobeerd hebben, ik herriner me nog die aflevering van DS9 waarin ze ook terug in de tijd zijn en ze dus in de messhall zitten van the U.S.S. Enterprise NCC-1701 en er een paar klingons daar lopen te vechten, en ze allemaal worf aankijken van wtf en dan komt worf met een slappe verklaring xD
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

nee, hij komt niet met een verklaring.. hij wuift het weg.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:nee, hij komt niet met een verklaring.. hij wuift het weg.
Ja da's waar, het was geen uitleg , meer iets in de trant van: ' thats a long story', een lang verhaal om eens te vertellen op een koude winteravond.

Was wel nog een geslaagde 'retro-episode' in vergelijking tot Enterprise waar dat 'experiment' zal ik het maar noemen schromelijk mislukte.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Nemesis »

inderdaad. Waar zowel Voyager en DS9 een prachtige tribute maakte vernaggeld Enterprise het weer. Helaas gebeurt het wel vaker.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

Ik ben nu TNG aan het herbekijken. In één van de episodes van seizoen 5 heb je daar die hoorzitting naar aanleiding van een ongeval die de cadetten tijdens één van hun eindproeven gedaan hadden . De teamleader van die groep was dus Tom Paris, (alvast heel zeker de acteur!) Maar hier had hij een andere naam. ('t schiet me nu even niet te binnen maar zeker niet Tom Paris)

Daarna legde ik onmiddellijk eerste ep. seizoen 1 van voyager op , en daar gaat Janeway Tom Paris ophalen uit een strafkolonie.

Blijkt hier dat hij moest brommen omdat hij betrokken was bij een ongeluk dat hij veroorzaakte waarbij drie piloten omkwamen.

In TNG betreft het maar één cadet. Heel bizar heb ik dat altijd gevonden. Waarom spelen ze dan niet gewoon voort op het verhaal uit TNG en met hetzelfde personage, in plaats van een gelijkaardig personage met een gelijkaardige achtergrond te introduceren, die uiteindelijk toch door dezelfde acteur gespeeld wordt.
Zal wel een reden heb waar ik geen weet van heb.
Mr.Proton
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2010, 22:49

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mr.Proton »

Mansfeld schreef:Ik ben nu TNG aan het herbekijken. In één van de episodes van seizoen 5 heb je daar die hoorzitting naar aanleiding van een ongeval die de cadetten tijdens één van hun eindproeven gedaan hadden . De teamleader van die groep was dus Tom Paris, (alvast heel zeker de acteur!) Maar hier had hij een andere naam. ('t schiet me nu even niet te binnen maar zeker niet Tom Paris)

Daarna legde ik onmiddellijk eerste ep. seizoen 1 van voyager op , en daar gaat Janeway Tom Paris ophalen uit een strafkolonie.

Blijkt hier dat hij moest brommen omdat hij betrokken was bij een ongeluk dat hij veroorzaakte waarbij drie piloten omkwamen.

In TNG betreft het maar één cadet. Heel bizar heb ik dat altijd gevonden. Waarom spelen ze dan niet gewoon voort op het verhaal uit TNG en met hetzelfde personage, in plaats van een gelijkaardig personage met een gelijkaardige achtergrond te introduceren, die uiteindelijk toch door dezelfde acteur gespeeld wordt.
Zal wel een reden heb waar ik geen weet van heb.
is ook zo met tim rus, die zie je ook al een aantal keer voorbij komen als niet vulcan voordat hij tuvok ging spelen.. zelfs dan denk ik al .. uhm een beetje te herkenbaar!
Gebruikersavatar
er0mess
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:18
Locatie: Terschelling / Leeuwarden

Re: voyager seizoen 6

Bericht door er0mess »

Mansfeld schreef:
In TNG betreft het maar één cadet. Heel bizar heb ik dat altijd gevonden. Waarom spelen ze dan niet gewoon voort op het verhaal uit TNG en met hetzelfde personage, in plaats van een gelijkaardig personage met een gelijkaardige achtergrond te introduceren, die uiteindelijk toch door dezelfde acteur gespeeld wordt.
Zal wel een reden heb waar ik geen weet van heb.
Waarschijnlijk zagen z'n op zijn CV bij de sollicitatie van Voyager, zijn bij-rol bij TNG staan... En het lijkt me logisch dat je dan voor hem gaat en niet iemand zonder ervaring.. Dom maar logisch
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Mansfeld »

er0mess schreef:
Mansfeld schreef:
In TNG betreft het maar één cadet. Heel bizar heb ik dat altijd gevonden. Waarom spelen ze dan niet gewoon voort op het verhaal uit TNG en met hetzelfde personage, in plaats van een gelijkaardig personage met een gelijkaardige achtergrond te introduceren, die uiteindelijk toch door dezelfde acteur gespeeld wordt.
Zal wel een reden heb waar ik geen weet van heb.
Waarschijnlijk zagen z'n op zijn CV bij de sollicitatie van Voyager, zijn bij-rol bij TNG staan... En het lijkt me logisch dat je dan voor hem gaat en niet iemand zonder ervaring.. Dom maar logisch
Logisch maar de schrijvers hebben de overgang van het ene naar het andere personage wel verprutst. Ik had graag gehad dat ze het over hetzelfde personage hadden gehad, maar dat is dus niet zo. Andere naam , gelijkaardige voorgeschiedenis maar toch met verschillen.
Gebruikersavatar
Martok2
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 08:45
Locatie: Russian Federation

Re: voyager seizoen 6

Bericht door Martok2 »

My favorite episodes in this seasons are:

"Life line"
"Pathfinder"
"Memorial"
"Equinox"

Some episodes were good, some were not good, my favorite episode is "Life Line" in which told about rights of the holograms and A.I.
Plaats reactie