Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

...
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door MajinSource »

:rofl: hahaha toevallig ga ik die morgen zien in de bios, dus dat wordt een phaser meenemen :shoot:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Master Vanhu Botie »

:lol:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

Flauw
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Flauw
Nee, FLAC.
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door B'Ellana »

Na Stargate SG-1 en Atlantis mijn man maar 's kennis laten maken met Voyager! Was wel leuk om alles weer eens te zien en het te kijken met iemand die nog nooit van z'n leven StarTrek gezien had 8-)

Ik blijf het ondanks de niet zo briljante plotten toch een heerlijke vermakelijke serie vinden, dat ze ooit weer eens zoiets mogen ontwikkelen lijkt me een puik idee. Maar dan wel met íets betere plotten... ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

hm ik zie dat Vis zich nog altijd amuseert met grappen over Voyager. Hm ja , zeker. Als het gaat over goed schrijfwerk denk ik dat DS9 het beste van de series is. Voyager is inderdaad goed vermaak. En ja de plots zijn niet zo super . Maar de dokter is wel erg goed. Verder is het gewoon een goed sci fi idee om een schip zo ver te laten afdwalen. "out there" , ja dat idee is wel goed.
Heb het altijd wat onrealistisch gevonden dat de karakters er zo koel onder blijven, zo ver weg van huis te zijn. Maar goed, StarTrek , realistisch , hoort daar niet thuis
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door sonpas »

Bij DS9 is de verhaallijn ook maar beter geworden vanaf het derde seizoen........in de eerste twee seizoenen zitten ook een pak flauwe episode's ;)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door CmdrCrichton »

Ik ben pas opnieuw begonnen, was weer hoog nodig want ik kan me er bijna niks vam herinneren... Maar hoe precies is chakotay first offices en b'ellana chief engineer terwijl ze twee afleveringen geleden nog bij de maquis zaten?! :')

Oh en b'ellana's enige bijdrage was een hoop technobabble tegelijkerijd met janeway tot nu toe :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

CmdrCrichton schreef:Ik ben pas opnieuw begonnen, was weer hoog nodig want ik kan me er bijna niks vam herinneren... Maar hoe precies is chakotay first offices en b'ellana chief engineer terwijl ze twee afleveringen geleden nog bij de maquis zaten?! :')
De Maquis en Starfleet konden niet bepaald goed met elkaar overweg. Toen bleek dat er geen weg terug was naar het AQ en ze de komende 70 jaar met elkaar op één schip moesten leven (en de Maquis niet 70 jaar in een cel konden zitten), leek het Janeway een goed idee om een Maquis als First Officer te kiezen. Dit voor het wederzijdse vertrouwen, om problemen te voorkomen, en op termijn ervoor te zorgen dat beide groepen naar elkaar toe zouden groeien.

Chakotay droeg later B'Elanna aan voor de positie van Chief Engineer nadat de Starfleet Chief Engineer om was gekomen, voornamelijk vanwege d'r technische kennis. Janeway stemde hiermee in; zowel vanwege die kennis als het bevorderen van de goede verstandhouding.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door MajinSource »

Vis schreef:
CmdrCrichton schreef:Ik ben pas opnieuw begonnen, was weer hoog nodig want ik kan me er bijna niks vam herinneren... Maar hoe precies is chakotay first offices en b'ellana chief engineer terwijl ze twee afleveringen geleden nog bij de maquis zaten?! :')
De Maquis en Starfleet konden niet bepaald goed met elkaar overweg. Toen bleek dat er geen weg terug was naar het AQ en ze de komende 70 jaar met elkaar op één schip moesten leven (en de Maquis niet 70 jaar in een cel konden zitten), leek het Janeway een goed idee om een Maquis als First Officer te kiezen. Dit voor het wederzijdse vertrouwen, om problemen te voorkomen, en op termijn ervoor te zorgen dat beide groepen naar elkaar toe zouden groeien.

Chakotay droeg later B'Elanna aan voor de positie van Chief Engineer nadat de Starfleet Chief Engineer om was gekomen, voornamelijk vanwege d'r technische kennis. Janeway stemde hiermee in; zowel vanwege die kennis als het bevorderen van de goede verstandhouding.
Janeway stemde hier niet gelijk mee in, B'ellanna en Kerry (starfleet) moesten eerst een soort van competitie houden. Toen had Janeway een overeenkomstige techobabble en werd Torres C.E.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door EMH »

En arme Harry was in de ep Caretaker ensign en na de ep Endgame nog steeds. O ja, hij was in die laatste wel captain, helaas voor hem was dat een alternatieve tijdlijn :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door MajinSource »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Master Vanhu Botie »

EMH schreef:En arme Harry was in de ep Caretaker ensign en na de ep Endgame nog steeds. O ja, hij was in die laatste wel captain, helaas voor hem was dat een alternatieve tijdlijn :lachhuil:
Forever ensign .....
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

sonpas schreef:Bij DS9 is de verhaallijn ook maar beter geworden vanaf het derde seizoen........in de eerste twee seizoenen zitten ook een pak flauwe episode's ;)
Nou, ik vind dat er in alle seizoenen een boel flauwe episodes zitten. Vooral die over de Ferengi's :r

en al die over de Bajoran godsdienst... En Dukat die op het laatst plots een schim van zichzelf is ? maar ja ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

el spoque schreef:
sonpas schreef:Bij DS9 is de verhaallijn ook maar beter geworden vanaf het derde seizoen........in de eerste twee seizoenen zitten ook een pak flauwe episode's ;)
Nou, ik vind dat er in alle seizoenen een boel flauwe episodes zitten. Vooral die over de Ferengi's :r

en al die over de Bajoran godsdienst... En Dukat die op het laatst plots een schim van zichzelf is ? maar ja ;)
Dat noemt men een goed plot en een doordachte verhaallijn. Ik snap dat sommige mensen het stoerder vinden om een mentaal gestoorde captain te hebben die liever borg cubes neer haalt en genocide pleegt, maar echt als je je horizon iets zou verbreden dan zul je het zelf ook ooit inzien :*)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door sonpas »

^^^ ja...heel juist.....want er gaat echt niets boven een over-acterende pompeuze blaaskaak als Benjamin Sisko...... O-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Miriam schreef:
el spoque schreef:
sonpas schreef:Bij DS9 is de verhaallijn ook maar beter geworden vanaf het derde seizoen........in de eerste twee seizoenen zitten ook een pak flauwe episode's ;)
Nou, ik vind dat er in alle seizoenen een boel flauwe episodes zitten. Vooral die over de Ferengi's :r

en al die over de Bajoran godsdienst... En Dukat die op het laatst plots een schim van zichzelf is ? maar ja ;)
Dat noemt men een goed plot en een doordachte verhaallijn. Ik snap dat sommige mensen het stoerder vinden om een mentaal gestoorde captain te hebben die liever borg cubes neer haalt en genocide pleegt, maar echt als je je horizon iets zou verbreden dan zul je het zelf ook ooit inzien :*)
8-)

Binnenkort ga ik dat allemaal eens herbekijken (eerst dvd's kopen), en je zal wel gelijk hebben, ik overdreef een beetje.
Maar niet ivm de Ferengi afleveringen. Daar geef ik niet toe. :+

Langs de andere kant zit jij je ook constant moe te maken over ENT.
Al die verloren energie.
Let it go, en laat anderen er wel van houden. 8-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

sonpas schreef:^^^ ja...heel juist.....want er gaat echt niets boven een over-acterende pompeuze blaaskaak als Benjamin Sisko...... O-)
Ja dat is inderdaad ook af en toe net iets teveel. Maar door dat de serie bijna perfect inelkaar zit valt dat een stuk minder op. ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

el spoque schreef:
sonpas schreef:Bij DS9 is de verhaallijn ook maar beter geworden vanaf het derde seizoen........in de eerste twee seizoenen zitten ook een pak flauwe episode's ;)
Nou, ik vind dat er in alle seizoenen een boel flauwe episodes zitten. Vooral die over de Ferengi's :r

en al die over de Bajoran godsdienst... En Dukat die op het laatst plots een schim van zichzelf is ? maar ja ;)
De Ferengi episodes okay. Maar Bajoran godsdienst and Dukat? Wel het is hen vergeven. Het zit namelijk verweven in "the bigger picture" Het maakt deel uit van "the background" Het kader. De Bajoran godsdienst en meerbepaald Sisko's rol daarin? Het maakt wel degelijk deel uit van het overkoepelende verhaal. Hoewel ik er ook niet helemaal warm voor loop. toen ik DS9 voor tweede keer bekeek dacht ik okay . Het "past er wel in".
De Ferengi episodes , doen dat niet. Die staan meer op zich...
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ik ben me volop aan het amuseren met Star Trek DS9 S1 en VOY S1. Véél meer dan ik had gedacht. :)
As first seasons go, vind ik VOY beter dan DS9. Ik weet dat naarmate de series vorderen DS9 beter wordt dan VOY, maar het valt nog te bezien of ik daarom DS9 beter ga vinden dan VOY (ja, ik verwonder mij hier ook over...).
Star Trek werkt voor mij precies het best op een schip.

Ah, zegt men mij, wacht toch op de BR versie, die gaat veel betere beeldkwaliteit hebben, want ja : voor Star Trek kuisen ze de beelden op, ze editen de afleveringen opnieuw, en sommige FX doen ze ook opnieuw.
Maar die BR zullen dan wel dubbel zoveel kosten, en ook : de 90's feel van de reeksen, dus ook van de beeldkwaliteit, is voor mij net een deel van de fun. Ja, ik ben ne raren. 8-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

el spoque schreef:Ik ben me volop aan het amuseren met Star Trek DS9 S1 en VOY S1. Véél meer dan ik had gedacht. :)
As first seasons go, vind ik VOY beter dan DS9. Ik weet dat naarmate de series vorderen DS9 beter wordt dan VOY, maar het valt nog te bezien of ik daarom DS9 beter ga vinden dan VOY (ja, ik verwonder mij hier ook over...).
Star Trek werkt voor mij precies het best op een schip. )
Ja ik had hetzelfde gevoel. Ik kon meer genieten van Voyager. Ook omdat ik StarTrek het liefst "op een schip" zie afspelen.
Echter het is voornamelijk bij het herbekijken dat je op andere dingen begint te letten. De eerste 4 seizoenen van VOY vind ik nog steeds erg goed. Toch bij het herbekijken vond ik dat DS9 beter schrijfwerk heeft. Zeg maar als je het puur technisch bekijkt.
Voyager heeft zeker in de latere seizoenen nogal wat "waterachtige scenarios" . Episodes die een beetje lichtjes zijn.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ondertussen rustig (kuch) verder aan't kijken. Reeds drie afleveringen ver in S2.
Blijf het zeer leuk vinden. Maar The '37s heb ik nooit een goeie aflevering heb gevonden. Nu nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

el spoque schreef:Ondertussen rustig (kuch) verder aan't kijken. Reeds drie afleveringen ver in S2.
Blijf het zeer leuk vinden. Maar The '37s heb ik nooit een goeie aflevering heb gevonden. Nu nog steeds niet.
Vind 'm ook niet zo boeiend, zeker niet om nog eens opnieuw te bekijken. Voornamelijk omdat het zo vergezocht is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

Het is/was inderdaad geen super-aflevering. Maar ik vond hem wel grappig gedaan. En het is/was een stuk aannemelijker dan het verhaal van die Voth (dinosauriërs) die een paar seizoenen later ineens opduiken. :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Maar hadden die niet een heel cool ruimteschip ?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

Ja ik geloof het wel. Een of ander gigantisch groot cityschip ofzo :*)

maar de dino's zelf waren ook niet echt een probleem, het was meer de achtergrond die ze erbij hadden verzonnen wat het hem deed.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

Ah ja ja, dat was toch een gave episode. Althans persoonlijk vond ik dat toch een beter aflevering. :)
Plaats reactie