Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:
Ah ja ja, dat was toch een gave episode. Althans persoonlijk vond ik dat toch een beter aflevering. :)
Ik vond 'm ook wel goed. Niet zozeer die link naar de common ancestry, maar meer de cultuur van dat andere ras, en hoe ze kosten wat kost wilden voorkomen dat de waarheid naar boven kwam.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:
Mansfeld schreef:
Ah ja ja, dat was toch een gave episode. Althans persoonlijk vond ik dat toch een beter aflevering. :)
Ik vond 'm ook wel goed. Niet zozeer die link naar de common ancestry, maar meer de cultuur van dat andere ras, en hoe ze kosten wat kost wilden voorkomen dat de waarheid naar boven kwam.
Hi hi ja inderdaad. hm 'k moet toegeven Vis , jij hebt wel een uitzonderlijk geheugen. Straf hoe je al die details nog weet. 'k Zou je niet graag in een kwis tegenkomen:-) en in het echt? hm , ik dwaal af 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:
Vis schreef:
Mansfeld schreef:
Ah ja ja, dat was toch een gave episode. Althans persoonlijk vond ik dat toch een beter aflevering. :)
Ik vond 'm ook wel goed. Niet zozeer die link naar de common ancestry, maar meer de cultuur van dat andere ras, en hoe ze kosten wat kost wilden voorkomen dat de waarheid naar boven kwam.
Hi hi ja inderdaad. hm 'k moet toegeven Vis , jij hebt wel een uitzonderlijk geheugen. Straf hoe je al die details nog weet. 'k Zou je niet graag in een kwis tegenkomen:-) en in het echt? hm , ik dwaal af 8-)
Betekent alleen maar dat ik teveel tijd heb verspild met Voyager meerdere keren kijken :')
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door EMH »

Ik ben nog bezig met Voyager herkijken :cheergroen:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

EMH schreef:Ik ben nog bezig met Voyager herkijken :cheergroen:
Bij welke aflevering ben je?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door EMH »

Vis schreef:
EMH schreef:Ik ben nog bezig met Voyager herkijken :cheergroen:
Bij welke aflevering ben je?
6x02 Survival Instinct
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Halverwege S2 van zowel Star Trek Voy als DS9 en ik amuseer me te pletter. It's the 90's all over again. 8-)

Ondertussen heeft DS9 een tandje bij gestoken, en is de reeks een serieus stuk beter geworden dan ze al was in S1.

Love it !

S2 VOY (euhm) meest ongeloofwaardige afleveringen wegens wel heel toevallig : zoals eerder vermeld The 37's, maar ook Tattoo.

S2 VOY (euhm) minste aflevering tot nu toe (of meest belachellijkste FX/Aliens/robots/whatever) : Prototype.

Afbeelding

Maar ik amuseer me. :*)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

ik ben er nog niet aan toe , maar waarschijnlijk binnen een paar maanden ga ik toch nog eens naar VOY kijken.
een verslaving als een andere zou ik zo zeggen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ondertussen bijna aan het eind van S4 en I love it !
Zelfs afleveringen die ik vroeger meh! vond, heb ik nu met veel plezier bekeken, zoals die dubbele aflevering waar de Hirogen de Voyager als holo-deck gebruiken om de tweede wereldoorlog na te spelen.
Niet elke aflevering is natuurlijk een schot in de roos, maar toch : VOY is beter dan ik me herinnerde.

En ! SEVEN OF NINE has arrived ! :+ :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

el spoque schreef:Ondertussen bijna aan het eind van S4 en I love it !
Zelfs afleveringen die ik vroeger meh! vond, heb ik nu met veel plezier bekeken, zoals die dubbele aflevering waar de Hirogen de Voyager als holo-deck gebruiken om de tweede wereldoorlog na te spelen.
Niet elke aflevering is natuurlijk een schot in de roos, maar toch : VOY is beter dan ik me herinnerde.
Heb VOY in totaal iets van 4-5x herkeken achter elkaar, voornamelijk omdat het zo "gezellig" is als je er eenmaal in zit.
el spoque schreef:En ! SEVEN OF NINE has arrived ! :+ :*)
Nice, technobabble to the max 8-)
Spoiler (weergeven)
...
...
...
...
...
...

:P
 
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

:lol:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

dat is wel waar Vis, VOY is gezellig , dat is de juiste omschrijving . 7 of 9 , dat is ergens in het 4e seizoen geloof ik. En ik vond dat 4e seizoen eigenlijk ook wel één van de betere. Schoon madam ook wel die 7 of 9 8-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ondertussen heb ik ook ST VOY S5 gezien. En ik zie dat ook graag. In mijn herinnering was deze reeks verworden tot het (ehm) mietje van de ST franchise, maar niks is minder waar. Het is ook een goeie reeks. En misschien wel de meest ST reeks van alle ST reeksen ;-). Een schip alleen, in het volledig onbekende, op ontdekking en op weg naar huis. :-) Ok, dan wel zonder de bekende ST alien races, maar met echte ST personages in de hoofdrollen.
En ik hou van de personages.

7... ;-)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Helemaal mee eens..! (Fijn dat mensen nu openlijk kunnen zeggen dat ze VOY goed vinden, zonder dat er gelijk een bloodhound in je nek springt... :*) )
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door MajinSource »

Ik heb het altijd al een goede ST serie gevonden, dat zal ik in de jaren vast ook hier hebben verteld :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

Tja, ik vond en vind de serie van af het vierde seizoen minder worden.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Afbeelding

Do I smell VOY lovers in here...................................???
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Do I smell trolls?

Er blijft een groot verschil zitten tussen kwaliteit en een serie vermakelijk vinden en kunnen waarderen. Als je Voyager, en zeker vanaf S4-5 objectief gaat analyseren en dan blijft er niks van over. Dat hebben we al 10 jaar gedaan, en daar zal niks aan veranderen. Betekent dat dat mensen er niet met plezier naar kunnen kijken? Nee. Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Blind Guardian »

GPS schreef:Tja, ik vond en vind de serie van af het vierde seizoen minder worden.
Tjah ik vond een leuke serie tot ik achter Deep Space Nine kwam (ja weet het voyager komt na DSN), en uiteindelijk Babylon 5 ;)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Vis schreef:Do I smell trolls?

Er blijft een groot verschil zitten tussen kwaliteit en een serie vermakelijk vinden en kunnen waarderen. Als je Voyager, en zeker vanaf S4-5 objectief gaat analyseren en dan blijft er niks van over. Dat hebben we al 10 jaar gedaan, en daar zal niks aan veranderen. Betekent dat dat mensen er niet met plezier naar kunnen kijken? Nee. Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Vind die hele 'leuk vs. goed' gedachte zo bizar... Het is toch zo onmetelijk vaaaaaaaaaaaaag om te zeggen: 'Ik geniet van de serie, maar als ik het objectief analytisch benader besef ik dat het slecht is.' Het hele idee dat een kunstuiting überhaupt objectief te analyseren in termen van 'goed of slecht' is sowieso paradoxaal. Het is gewoonweg niet te doen.

Maar wil zeker geen discussie hierover. Mensen die anders denken of tegen de meut ingaan wordt uiteindelijk toch gevraagd 'op te zouten'..... :S
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Paulstartrek »

Ik denk niet dat mensen je weg willen jagen (op te zouten). Ze zijn alleen erg gefixeerd in het juist bejegenen van mening, feit, analyse etc.

Ik vond voyager ook leuk. Echter als je gaat bekijken vanuit een ander oogpunt dan blijft er weinig van heel. In het begin hadden ze problemen met resources, wisten ze de weg niet, vijandelijke rassen.
Later bliezen ze iedereen op die ze niet bevielen, hadden ze genoeg spullen om zelf te experimenteren met nieuwe shuttles, koffie in overvloed en ineens schenen ze te weten hoe ze moesten vliegen.

De logica is niet echt sterk. Maar goed dat zijn discussies die al meerdere keren gevoerd zijn.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

Oké, laat ik dan maar eens los branden. Ik zie wel wat er van komt. ;)

Je hebt leuk en niet leuk; Goed en niet goed en goed(of slecht) tegenover leuk (of niet leuk).

Laat ik maar eens met het laatste beginnen:
Een tv serie, muziekstuk, schilderij, beeldhouwwerk enz. kan goed zijn. Maar gelijktijdig ook niet leuk of lelijk. Om me maar eens te beperken tot een tv serie: of een serie goed is wordt in mijn optiek bepaald door de acteer prestaties, de verhaallijn, het decorwerk en dergelijke. Dat kan allemaal geweldig zijn, maar toch hoeft de serie niet leuk te zijn. Leuk is een subjectief en zeer moeilijk meetbaar begrip. Hoe goed Star Trek of ander sciencefictionseries ook in elkaar zitten, als het onderwerp je niet aanspreekt, zul je het niet leuk vinden.
Om een heel ander voorbeeld te noemen: ik heb een hekel aan wijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen goede wijnen bestaan. Dat zal ik ook niet ontkennen.

Dan maar eens goed of niet goed. Dat lijkt beter te meten, maar ook die maatstaffen zijn redelijk subjectief. De één zal lyrisch zijn over een bepaald decorstuk en de ander zal vinden dat het absoluut niet in de voorstelling past. Maar over het algemeen lijkt het me dat hier toch wel een consensus te bereiken is.
Op het gevaar af dat er nu personen zijn die zeggen dat ik geen verstand van Voyager heb: Ik vind Voyager over het algemeen goed. Zeker de eerste drie seizoenen. Daarna werd het helaas wat minder. Ik kreeg de indruk dat niet alleen Janeway en haar bemanning de weg kwijt was, maar ook de makers.
Zo slopen er steeds meer inconsequenties in het verhaal. Wat de ene aflevering als volstrekt normaal werd beschouwd, werd in een volgende aflevering zelfs niet genoemd als mogelijkheid of als not done afgedaan. Ook Seven of Nine is in mijn ogen een gemiste kans. Zij werd de serie ingeschreven omdat Kes niet uit de verf kwam. Nu zal ik dat niet tegenspreken. Met Seven of Nine had in mijn in ogen veel meer gedaan kunnen worden dan haar is een strakke outfit te hijsen. Zo is het losweken uit het Borgcollectief veel te snel gegaan en veel te eenvoudig. Tijdens dat losweek proces had zij een rol kunnen vervullen zoals die van Seska in de eerste seizoenen. Ook blijf ik het jammer vinden dat het Borgcollectief in eens een stuk minder geheimzinnig is en veel meer hiërarchisch in plaats van collectief. Een samenlevingsvorm die voor mensen niet te begrijpen is (en daarom ook niet wordt uitgelegd) is één van de sterke punten van sciencefiction.
Kortom: vanaf het vierde seizoen werd het allemaal wat minder. Hoewel er genoeg mensen zijn, ook op het forum, die daar juist tegenovergesteld over denken.

Dam leuk of niet leuk. Ja. Daar kan zelfs ik kort over zijn. Voyager is leuk. Dat is natuurlijk een zeer persoonlijke en daarom subjectieve opvatting. Maar het is nu eenmaal zo. Zelfs de laatste vier seizoenen zijn leuk. Oké, minder dan de eerste drie. De storende factoren die ik hierboven heb genoemd temperen het plezier wel, maar onvoldoende om de serie af te wijzen.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Paulstartrek schreef:Ik denk niet dat mensen je weg willen jagen (op te zouten). Ze zijn alleen erg gefixeerd in het juist bejegenen van mening, feit, analyse etc.

Ik vond voyager ook leuk. Echter als je gaat bekijken vanuit een ander oogpunt dan blijft er weinig van heel. In het begin hadden ze problemen met resources, wisten ze de weg niet, vijandelijke rassen.
Later bliezen ze iedereen op die ze niet bevielen, hadden ze genoeg spullen om zelf te experimenteren met nieuwe shuttles, koffie in overvloed en ineens schenen ze te weten hoe ze moesten vliegen.

De logica is niet echt sterk. Maar goed dat zijn discussies die al meerdere keren gevoerd zijn.
Wil ook zeker niet opnieuw deze discussie voeren. Vind alleen dat 'meerdere oogpunten' principe erg vaag, een eerlijk gezegd: waarom zou je op die manier naar iets *willen* kijken..? Ik vind iets goed of niet, iets spreekt me aan of niet. Als ik een film heb gezien die ik goed vind, ga ik het echt niet analyseren vanuit allerlei alternatieve invalshoeken om vervolgens te concluderen dat het 'toch wel een kutfilm is'. Is denk ik een verschil tussen mij en kennelijk alle andere forumgebruikers....
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

Vis schreef:Do I smell trolls?

Er blijft een groot verschil zitten tussen kwaliteit en een serie vermakelijk vinden en kunnen waarderen. Als je Voyager, en zeker vanaf S4-5 objectief gaat analyseren en dan blijft er niks van over. Dat hebben we al 10 jaar gedaan, en daar zal niks aan veranderen. Betekent dat dat mensen er niet met plezier naar kunnen kijken? Nee. Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Wat is er mis met het voeren van een discussie op een forum :?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
Vis schreef:Do I smell trolls?

Er blijft een groot verschil zitten tussen kwaliteit en een serie vermakelijk vinden en kunnen waarderen. Als je Voyager, en zeker vanaf S4-5 objectief gaat analyseren en dan blijft er niks van over. Dat hebben we al 10 jaar gedaan, en daar zal niks aan veranderen. Betekent dat dat mensen er niet met plezier naar kunnen kijken? Nee. Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Wat is er mis met het voeren van een discussie op een forum :?
Omdat er bij de ingang van onze dierentuinforum een bordje staat: "De discussies niet voeren aub".
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

GPS, goede post, maar ik zelf denk dat 'leuk of niet leuk' echt net zo subjectief is als 'goed of niet goed'. Het idee dat wat 'goed' is analytisch vast te leggen is als een feit is naar mijn idee gewoonweg onmogelijk. Het enige waar je nog naar kunt refereren zijn de echte cold facts: wat zeggen andere reviewers..? Wat is de Rotten Tomatoes score..? Welke prestigieuze prijzen zijn er gewonnen..? Maar dan nog hoeft dat voor een individu helemaal niets te zeggen.

Uiteindelijk is ieder mens uniek in zijn perceptie naar kunst, en iedereen heeft recht om goed te vinden wat hij of zij zelf wil, zonder dat er gelijk een bloodhound op af springt met gescheld en preken waarom iets 'toch echt wel heel slecht is en je een debiel bent die moet opzouten als je dit niet ziet'. Ik ga zeker niet 'opzouten', maar het is jammer dat dit elementaire recht soms ver te zoeken is hier....
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door X-File »

"Aan dit forum kunnen geen rechten ontleend worden."

Discussie voeren, omdat mensen het met elkaar oneens is, heeft juist zin hier. Het schijnt namelijk een forum zijn met als onderwerp Star Trek.

We kunnen het natuurlijk ook StarTrek.nl/theekransje noemen, maar dan blijft er helemaal weinig over van deze plek.

Overigens jammer dat we telkens maar de discussie uit de weg dienen te gaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

The Snob schreef:Vind die hele 'leuk vs. goed' gedachte zo bizar... Het is toch zo onmetelijk vaaaaaaaaaaaaag om te zeggen: 'Ik geniet van de serie, maar als ik het objectief analytisch benader besef ik dat het slecht is.'
Dat is heel gewoon in de normale wereld. Ik geniet van VOY elke keer dat ik het bekijk, maar zodra ik ga nadenken over wat er werkelijk gebeurt, wat voor keuzes worden gemaakt, wat voor inconsistenties erin zitten, dan kan ik dat niet goed vinden.

Voor de 100e keer in de laatste jaren: wat iemand als leuk ervaart is geheel persoonlijk, en daarover kun je 't op een forum niet hebben. Op dit forum analyseren we daarom series en afleveringen en komen op basis daarvan op conclusies uit.

Dan heb je mensen zoals jij die hier elk half jaar een keer komen opdagen en (al dan niet met opzet) net gaan doen alsof wij verwachten van jou dat je Voyager ook niet leuk vindt. Als jij VOY prachtig vindt, prima, ik ook. Wil je het hebben over een specifieke aflevering en acties/gebeurtenissen bediscussiëren, doe dat dan in een specifiek topic daarover.

Algemeen "goed vs slecht"-blaat is inderdaad onzin. De enige reden dat dit vaak algemeen wordt gebracht hier is omdat we deze hele serie over de jaren heen al tot in den treuren hebben geanalyseerd. Dat nieuwkomers dit niet hebben meegemaakt en proberen mee te praten bij een gesprek wat in feite jaren aan de gang is, is niet ons probleem. Doe dan zelf moeite door het hele forum eerst door te lezen voordat je je mengt in een discussie.
The Snob schreef:Het hele idee dat een kunstuiting überhaupt objectief te analyseren in termen van 'goed of slecht' is sowieso paradoxaal. Het is gewoonweg niet te doen.
Is prima te doen, zolang je definieert wat goed en slecht betekent, dan ben je er. Daar lopen discussies vrijwel altijd op vast: mensen bedoelen verschillende dingen en leggen dat niet eerst uit.
The Snob schreef: Ik vind iets goed of niet, iets spreekt me aan of niet. Als ik een film heb gezien die ik goed vind, ga ik het echt niet analyseren vanuit allerlei alternatieve invalshoeken om vervolgens te concluderen dat het 'toch wel een kutfilm is'. Is denk ik een verschil tussen mij en kennelijk alle andere forumgebruikers....
Besef je dus nu voor eens en altijd dat dit nu eenmaal zo werkt op dit forum. Als wij het hebben over goed en slecht, hebben we 't niet over "jij persoonlijk beleeft er plezier aan" en "jij persoonlijk beleeft er geen plezier aan". Vind je het onzin dat wij series zo bekijken, blijf hier dan weg. En nee, ik stuur je nu niet weg, maar ik geef alleen aan dat dit forum er niet is om zich aan jou aan te passen. Het tegenovergestelde: wil jij geen discussie voeren over alle kleine aspecten van een film of serie, ga dan niet lopen klagen dat het zo'n onzin is dat anderen dat wel doen.
The Snob schreef:Maar wil zeker geen discussie hierover. Mensen die anders denken of tegen de meut ingaan wordt uiteindelijk toch gevraagd 'op te zouten'..... :S
Of ze kunnen het niet hebben dat niemand hun mening deelt, en gaan dan vanzelf weg.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Vis schreef:Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Wat is er mis met het voeren van een discussie op een forum :?
Niets, maar discussies die al 100x zijn gevoerd voor een 101e keer voeren met precies dezelfde mensen plus één ander persoon die te beroerd is om de oude discussies door te lezen of wil discussiëren over het nut van discussies, is nutteloos.
The Snob schreef:GPS, goede post, maar ik zelf denk dat 'leuk of niet leuk' echt net zo subjectief is als 'goed of niet goed'. Het idee dat wat 'goed' is analytisch vast te leggen is als een feit is naar mijn idee gewoonweg onmogelijk. Het enige waar je nog naar kunt refereren zijn de echte cold facts: wat zeggen andere reviewers..? Wat is de Rotten Tomatoes score..? Welke prestigieuze prijzen zijn er gewonnen..? Maar dan nog hoeft dat voor een individu helemaal niets te zeggen.
Nope. Eerst vaststellen waar je 't over hebt, dan discussie voeren.

Simpel voorbeeld:

Q: Vinden wij als forum dat Starfleet captains zich aan de Prime Directive moeten houden?
A: Ja.

Q: Vinden wij als forum dat Starfleet captains de ruimte van aliens moeten vermijden als deze aliens ze duidelijk aangeven dat het betreden van hun ruimte verboden is?
A: Ja

Q: Vinden wij het als forum moreel aanvaardbaar dat Starfleet captains dan toch deze ruimte betreden en de PD schenden?
A: Nee

Q: Vinden wij het als forum moreel aanvaardbaar dat wanneer de aliens vervolgens aanvallen om hun ruimte te verdedigen dat Starfleet ze massaal gaat uitroeien om zichzelf te beschermen?
A: Nee

Situatie:

Janeway invade alien space, wel wetende dat dit niet de bedoeling is en dat ze aangevallen zullen worden. Zodra ze aangevallen worden vindt Voyager een mogelijkheid om de aliens massaal te doden en hierdoor te ontsnappen.

Conslusie:

1. Het karakter Janeway maakt verkeerde beslissingen.
Dit vinden wij, als deelnemers aan deze discussie en binnen de context van deze discussie, slecht.

2. De schrijvers proberen dit te verkappen door de aliens als de boosdoeners neer te zetten om Janeway de held te laten zijn.
Dit vinden wij, als deelnemers aan deze discussie en binnen de context van deze discussie, slecht.

3. Betekent dit dat je dit alles niet gewoon kan negeren en er met plezier naar kan kijken?
Nee, dit staat er totaal los van en hoort niet thuis in deze discussie.


Het is allemaal niet zo lastig :Z
Begrijp je het bovenstaande niet, dan moet je je eens af gaan vragen wat je op een discussieforum doet.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Vis schreef:
GPS schreef:
Vis schreef:Maar ook die discussie willen mensen elk jaar weer opnieuw voeren, dus tja :)
Wat is er mis met het voeren van een discussie op een forum :?
Niets, maar discussies die al 100x zijn gevoerd voor een 101e keer voeren met precies dezelfde mensen plus één ander persoon die te beroerd is om de oude discussies door te lezen of wil discussiëren over het nut van discussies, is nutteloos.
Kun je echt van een newbie of een sporadische member verwachten dat hij of zij eerst de meer dan 1.000.000 posts gaat doorspitten alvorens met iets te komen..?
Vis schreef:
The Snob schreef:GPS, goede post, maar ik zelf denk dat 'leuk of niet leuk' echt net zo subjectief is als 'goed of niet goed'. Het idee dat wat 'goed' is analytisch vast te leggen is als een feit is naar mijn idee gewoonweg onmogelijk. Het enige waar je nog naar kunt refereren zijn de echte cold facts: wat zeggen andere reviewers..? Wat is de Rotten Tomatoes score..? Welke prestigieuze prijzen zijn er gewonnen..? Maar dan nog hoeft dat voor een individu helemaal niets te zeggen.
Nope. Eerst vaststellen waar je 't over hebt, dan discussie voeren.

Simpel voorbeeld:

Q: Vinden wij als forum dat Starfleet captains zich aan de Prime Directive moeten houden?
A: Ja.

Q: Vinden wij als forum dat Starfleet captains de ruimte van aliens moeten vermijden als deze aliens ze duidelijk aangeven dat het betreden van hun ruimte verboden is?
A: Ja

Q: Vinden wij het als forum moreel aanvaardbaar dat Starfleet captains dan toch deze ruimte betreden en de PD schenden?
A: Nee

Q: Vinden wij het als forum moreel aanvaardbaar dat wanneer de aliens vervolgens aanvallen om hun ruimte te verdedigen dat Starfleet ze massaal gaat uitroeien om zichzelf te beschermen?
A: Nee

Situatie:

Janeway invade alien space, wel wetende dat dit niet de bedoeling is en dat ze aangevallen zullen worden. Zodra ze aangevallen worden vindt Voyager een mogelijkheid om de aliens massaal te doden en hierdoor te ontsnappen.

Conslusie:

1. Het karakter Janeway maakt verkeerde beslissingen.
Dit vinden wij, als deelnemers aan deze discussie en binnen de context van deze discussie, slecht.

2. De schrijvers proberen dit te verkappen door de aliens als de boosdoeners neer te zetten om Janeway de held te laten zijn.
Dit vinden wij, als deelnemers aan deze discussie en binnen de context van deze discussie, slecht.

3. Betekent dit dat je dit alles niet gewoon kan negeren en er met plezier naar kan kijken?
Nee, dit staat er totaal los van en hoort niet thuis in deze discussie..

Mijn God man, wat is dit, de Sovjet Unie..?! Vooral dat herhalende 'vinden wij als forum, blablabla...'... Krijg Borg collective visioenen, of de opgedreunde motto's van de haaien uit Finding Nemo.... Het heeft gewoonweg iets engs dat er een algehele lijfregel wordt gezocht t.a.v. of iets goed is of niet (waar dan ook niet meer van geweken mag worden), maar tegelijk wordt gepretendeerd dat dit hoort bij een discussieforum... Maar als het doel zou zijn om uiteindelijk allemaal op dezelfde mening uit te komen (en iedereen af te blaffen die dat niet doet), wat blijft er dan van discussie over..? En buiten dat: waarom zou iets dat ergens in 2003 al eens is beproken niet nog een keer worden aangehaald..? Over time kunnen percepties toch veranderd zijn..?

Ronduit creepy... (en ja, ik *weet* dat de SU niet meer bestaat...)
Vis schreef:Het is allemaal niet zo lastig :Z
Begrijp je het bovenstaande niet, dan moet je je eens af gaan vragen wat je op een discussieforum doet.
Niet lastig, nee. Dit is geen discussieforum meer. Een forum waarin je je moet conformeren aan termen als 'Vinden wij als forum' is feitelijk dood. Wat rest is oppervlakkigheid, meligheid, waarbij een exclusieve, selecte groep een sport maakt van het 'wegpesten' van mensen die buiten de paden treden. Voyager had gelijk. You know it. I know it.
Laatst gewijzigd door The Snob op 30 aug 2012, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie