Brannon Braga defends Seven of Nine

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Oké, daar gaan we dan maar weer.
Men wil argumenten? Prima.

Naar mijn mening is Voyager niet de sterkste Star Trek serie. De makers hebben een flink aantal kansen laten liggen. Om te beginnen heeft men het belangrijkste thema van de serie vrijwel direct om zeep geholpen. Namelijk dat van een samengeraapte bemanning die tot elkaar veroordeeld was maar vijandig tegenover elkaar stond.
Met dat thema had men heel veel kunnen doen. Het werd echter direct via de transporter de serie uit geblazen. Ook de twee aliens die aan boord waren, ingeschreven omdat een gids in een vreemd gebied altijd handig is, verloren snel hun bestaansrecht en werden gedegradeerd tot een slechte kok en een naïef nietszeggend dom meisje. Denk erom, ik heb het hier niet over de acteerprestaties van de acteurs, maar over de karkaters die ze moesten neerzetten.
De serie kwam daarna niet veel verder dan wat losse weinig zeggende verhaaltjes, die elkaar nog vaak tegenspraken ook. Zo was de ene keer was de prime directive heilig en had in de volgende aflevering blijkbaar niemand er van gehoord. Holodeck verhaaltjes en een zoektocht naar koffie werden zo’n beetje de belangrijke items. Om het geheel weer op de rails te krijgen werd de reset knop net iets vaak ingedrukt. Kortom, er zat geen lijn in en de makers misten schijnbaar de kwaliteiten om die lijn er in te krijgen.
Gevolg? De serie kon een oppeppertje gebruiken. Men schreef het meest nutteloze karakter (Kes) uit en bracht een wat pittiger tante in de serie.

Alleen…. De makers hebben hier hun gebrek aan kwaliteit nogmaals aangetoond. De verhalen werden niet beter en de actrice werd neergezet als een lustobject. Ik zal deze keer maar geen seksbom schrijven. Het is doodzonde en niet haar schuld, maar het gebeurde wel. Nu schijnt dat in de VS blijkbaar te werken. Je ziet het vaker in Amerikaanse series en films. De actrices zelf schijnen er zelf ook niet zo mee te zitten.

Waar het bij Voyager omgaat, is dat de makers dachten weg te komen met iemand sexy te kleden en haar karakter weinig inhoud te geven. Goed meer inhoud dan het karakter van Kes, maar dat kon ook haast niet anders. Nogmaals, dat is erg jammer en zeker voor Ryan, want zij kan wel acteren. Maar echt, ik kan geen vooruitgang ontdekken in de laatste vier seizoenen. Ik weet dat niet iedereen daar zo over denkt. Ook op dit forum zijn de meningen daarover verdeeld. Prima. Maar ik hoef niet aan te tonen dat een serie er de laatste vier seizoenen niet op vooruit is gegaan. Ik zou ook niet weten hoe je stilstand moet aantonen. Ik kan hooguit ingaan op de argumenten die worden aangedragen door hen die wel een kwalitatieve verbetering hebben waargenomen. Alleen behalve de opmerking/argument van Majoor Tom dat hij het verdergaan met het borggebeuren een positieve toevoeging vond, heb ik eigenlijk nog niets zinvols gelezen. Het kan natuurlijk dat ik het in de lawine van posts over het hoofd heb gezien. Overigens staat dat uitwerken van het Borg idee mij juist tegen. De makers gaan verder waar FC gestopt is en maken van een geheimzinnig, niet voor aardse begrippen te bevatten collectief een soort superleger met rangen en standen. Jammer.

Dan mijn argumentatie waarom ik van mening ben dat Seven of Nine wordt neergezet als een seks symbool (ik durf het woord seksbom haast niet meer te gebruiken). Zoals gezegd voegt haar rol weinig toe. Op een enkel keer na, wanneer we een kijkje krijgen hoe zij Borg is geworden bijvoorbeeld en laat zien dat ze wel degelijk acteren kan) wordt er met het karakter heel weinig gedaan. Oké, het kan nog erger, kijk maar naar Harry Kim.
Het enige wat de makers doen is haar in een absurd strakke bodysuit hijsen waarin haar vormen meer dan overduidelijk getoond worden. Terwijl nergens, maar dan ook nergens in de serie de noodzaak van dat pak aangetoond wordt, of zelfs maar aannemelijk wordt gemaakt. Dat kun je alleen maar sexy of zelfs seksistisch noemen. Dat hangt er een beetje van af hoe je tegenover het etaleren van vrouwelijke vormen staat. Wat mij betreft, het zal wel goed zijn. Ik vind het eerlijk gezegd overdreven en het doel voorbijschieten. Een dergelijke poppenkast gaat snel vervelen. Maar als iemand het wel mooi vindt, zou ik zeggen: Kijk en geniet!
Tot zover mijn argumentatie.

Ik ontkom er echter niet aan om toch op de reacties van Voyager in te gaan. Daarom richt ik me tot hem. Het begon allemaal met deze post:
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Je zegt steeds, dat dit niet tegen een bepaald persoon was gericht, maar dat maakt niet uit. Je hebt volgens mij een gezond verstand (anders zou je die studie geschiedenis niet volgen) Je moet dus snappen dat je mensen iets aanwrijft. Dat je ze niet persoonlijk kent, maakt het alleen maar erger.

Hoewel ik tot de categorie users behoor die vindt dat het karakter van Seven Of Nine (en niet de actrice) voornamelijk vanwege haar looks in de serie is geschreven, voelde ik me beslist niet door je post aangesproken, Ik heb in mijn leven grotere onzin voorbij zien komen en zou het afgedaan hebben als een slip of the pen van iemand die zich op het moment van posten even niet realiseerde wat hij schreef.
Ik zeg zou. Want jouw reactie op de post van MastervanHubotie veranderde dat. Die reactie was, om het voorzichtig uit te drukken, nogal onbetamelijk. Terwijl Master alleen jouw tekst heeft omgedraaid en daarmee op een ironische manier heeft laten zien hoe absurd jouw post was.

Maar vanaf dat moment reageerde je, alsof je gestoken was door een horzel. Als je nog eens die verzameling citaten van je uitspraken doorleest, dan zul je toch zelf toe moeten geven dat ze weinig verheffend zijn en nogal arrogant en puberaal overkomen. Want op deze manier meet jij jezelf het recht aan, om anderen te beledigen en daar niet opaangesproken te mogen worden. Nogmaals, dat het niet tegen één bepaald persoon was bedoeld maakt niet uit. Als je dat niet snapt moet je werkelijk nog wel het één en ander leren.

Verder, ik ken je niet. Mijn opmerking dat het enige wat ik weet, van dit forum afkomstig is, was bedoeld als onderstreping daarvan.
Maar ik ben oud genoeg en heb genoeg dingen meegemaakt, waarvan ik echt werkelijk hoop dat jij ze nooit zult meemaken, om voldoende ervaring te hebben om dit soort gedrag te herkennen. Dit soort gedrag met korte lontjes staat zelden op zichzelf en beperkt zich zelden tot één plaats of gebeurtenis. Daar reageerde je veel te vlug en veel te agressief voor.
Ik heb nooit gezegd of bedoeld dat je mij bang voor mij moet zijn. Waarom zou ik? Ik heb inderdaad niets over je te zeggen. Maar ook hier miste je het punt. Als jij zo door gaat, ga je in het werkelijke leven nog grote moeilijkheden krijgen.

Daarom geef ik je nogmaals de raad: kalmeer nu eens! Wees je emoties de baas en lees dan eens terug wat er allemaal gezegd is en vooral wat je zelf gezegd hebt. Ik hoop dan echt dat je inziet dat je veel te ver bent doorgeslagen. En anders? Ja, dan heb je werkelijk nog veel over het werkelijke leven te leren.

Tot slot en dat meen ik oprecht, ik hoop dat jij en je vriendin gelukkig zijn en dat nog heel lang zullen blijven.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door captain crash »

Jullie hebben het nog niet eens gehad over het feit dat Seven een groot seksicoon en lustobject is in de lesbische fan fiction wereld. Zo groot zelfs dat er in Nederlandse literatuur aandacht aan besteed wordt (briljant stukje over een trio tussen buffy, xena en seven....en jah dat is een boek dat op je boekenlijst kan als je zou willen)

@Voyager-argumentatie: Denk je trouwens niet dat in je hele argument, waar ik het niet mee eens ben, en de manier waarop je dat uit een klein beetje erg de nadruk ligt op "ik ken dit forum al jaren en van jaren terug waren deze mensen idioten dus dat zullen ze nog wel zijn". Oh, en ik denk dat het weinig uitmaakt hoeveel post wie dan ook hier heeft, jij komt hier langer dan GPS en MVB...wat zegt dat over jou in de context van je eigen argument?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Jullie hebben het nog niet eens gehad over het feit dat Seven een groot seksicoon en lustobject is in de lesbische fan fiction wereld. Zo groot zelfs dat er in Nederlandse literatuur aandacht aan besteed wordt (briljant stukje over een trio tussen buffy, xena en seven....en jah dat is een boek dat op je boekenlijst kan als je zou willen)
Euh, dat heb ik met opzet weggelaten. Evenals het optreden van Sirtis in de één of ander heksenfilm waar haar de kleren van het lijf werden gescheurd. Film zelf had ook niet zo veel om het lijf overigens.
Maar ik wilde me beperken tot de Star Trek serie en juist niet wijzen naar andere optredens.
Dan loop je het gevaar om in een soort Fonda verwijt terecht te komen. Die wordt ook nog steeds nagedragen dat ze in Barbarella heeft gespeeld.
captain crash schreef:@Voyager-argumentatie: Denk je trouwens niet dat in je hele argument, waar ik het niet mee eens ben, en de manier waarop je dat uit een klein beetje erg de nadruk ligt op "ik ken dit forum al jaren en van jaren terug waren deze mensen idioten dus dat zullen ze nog wel zijn". Oh, en ik denk dat het weinig uitmaakt hoeveel post wie dan ook hier heeft, jij komt hier langer dan GPS en MVB...wat zegt dat over jou in de context van je eigen argument?
Ook daar wilde in niet op ingaan. Er lopen hier heel wat mensen rond met een zeer hoge postcount, die beslist wat bereikt hebben in dit leven en verantwoordelijke functies hebben. Dat ik ook een hoge postcount heb zegt niet zoveel. Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Nee, dat noemt onze generatie SOGgen of WOGgen (Studie/werkontwijkend gedrag) ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
GPS schreef:Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Nee, dat noemt onze generatie SOGgen of WOGgen (Studie/werkontwijkend gedrag) ;)
Sluit het één het ander uit?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
The Silencer schreef:
GPS schreef:Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Nee, dat noemt onze generatie SOGgen of WOGgen (Studie/werkontwijkend gedrag) ;)
Sluit het één het ander uit?
Sommigen mensen zeggen dat ze op een bepaald tijdstip zowel studeren als werken, waarbij werken dan gedefinieerd is als een werkactiviteit die niet aan de studie gerelateerd is. In mijn ogen sluit dat elkander wel uit ja.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
GPS schreef:
The Silencer schreef:
GPS schreef:Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Nee, dat noemt onze generatie SOGgen of WOGgen (Studie/werkontwijkend gedrag) ;)
Sluit het één het ander uit?
Sommigen mensen zeggen dat ze op een bepaald tijdstip zowel studeren als werken, waarbij werken dan gedefinieerd is als een werkactiviteit die niet aan de studie gerelateerd is. In mijn ogen sluit dat elkander wel uit ja.
Om nog maar even verder off-topic te gaan: is soggen/woggen en slowchatten geen multi-tasking?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
The Silencer schreef:
GPS schreef:
The Silencer schreef:
GPS schreef:Ik ben een halte verder in dit leven en kan me permitteren om onder het genot van een kop koffie te slowchatten, terwijl ik mijn e-mail en dergelijke afhandel. Noemt jullie generatie dat niet multi-tasking? ;)
Nee, dat noemt onze generatie SOGgen of WOGgen (Studie/werkontwijkend gedrag) ;)
Sluit het één het ander uit?
Sommigen mensen zeggen dat ze op een bepaald tijdstip zowel studeren als werken, waarbij werken dan gedefinieerd is als een werkactiviteit die niet aan de studie gerelateerd is. In mijn ogen sluit dat elkander wel uit ja.
Om nog maar even verder off-topic te gaan: is soggen/woggen en slowchatten geen multi-tasking?
Nee, slowchatten is s/woggen, wat betekend dat je op dat moment NIET aan het werken of studeren bent. Het s en g doe je niet en het slowchatten is het og gedeelte. Maar ik zie je punt hoe je een argumentatie zou kunnen opbouwen die redeneert dat slowchatten samen met het og gedeelte optreed waardoor je feitelijk WEL aan het multitasken bent. Hmm, hier moet ik even over nadenken terwijl ik mijn scriptie even terzijde leg. Wederom Vis zijn schuld.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Raynor's Revenge »

ik denk eerder dat je het moet zien als 'slowchatten is een species van de genus SOG/WOG' ;)


en nu maar hopen dat ik die twee termen in de juiste volgorde heb gebruikt :')


Edit: Ninja actie van Slince :o
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Edit: Ninja actie van Slince :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Nee, slowchatten is s/woggen, wat betekend dat je op dat moment NIET aan het werken of studeren bent. Het s en g doe je niet en het slowchatten is het og gedeelte. Maar ik zie je punt hoe je een argumentatie zou kunnen opbouwen die redeneert dat slowchatten samen met het og gedeelte optreed waardoor je feitelijk WEL aan het multitasken bent. Hmm, hier moet ik even over nadenken terwijl ik mijn scriptie even terzijde leg. Wederom Vis zijn schuld.
Geen actie ondernemen is inderdaad óók een actie. Alleen gaat het hier niet op, want in het geval van SOG/WOG-en kost het je verder geen moeite of inspanning. Géén actie ondernemen kan je soms wel moeite/inspanning kosten, als je bijvoorbeeld iets beslist niet moet doen maar het eigenlijk wel zou willen en je jezelf ervan moet weerhouden. Maar ontwijkend gedrag is wat mij betreft niet echt als een taak te zien, net als relaxen op het moment dat je hier behoefte aan hebt. Dus.

Weet je wie pas goed kan multi-tasken? Seven of Nine.

(Ja, dat is een stille hint)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Nee, slowchatten is s/woggen, wat betekend dat je op dat moment NIET aan het werken of studeren bent. Het s en g doe je niet en het slowchatten is het og gedeelte. Maar ik zie je punt hoe je een argumentatie zou kunnen opbouwen die redeneert dat slowchatten samen met het og gedeelte optreed waardoor je feitelijk WEL aan het multitasken bent. Hmm, hier moet ik even over nadenken terwijl ik mijn scriptie even terzijde leg. Wederom Vis zijn schuld.
Geen actie ondernemen is inderdaad óók een actie. Alleen gaat het hier niet op, want in het geval van SOG/WOG-en kost het je verder geen moeite of inspanning. Géén actie ondernemen kan je soms wel moeite/inspanning kosten, als je bijvoorbeeld iets beslist niet moet doen maar het eigenlijk wel zou willen en je jezelf ervan moet weerhouden. Maar ontwijkend gedrag is wat mij betreft niet echt als een taak te zien, net als relaxen op het moment dat je hier behoefte aan hebt. Dus.

Weet je wie pas goed kan multi-tasken? Seven of Nine.

(Ja, dat is een stille hint)
Een stille hint nog wel. En kan SoN goed multitasken omdat ze volgepropt zit met elektronica of omdat ze een vrouw is?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Een stille hint nog wel. En kan SoN goed multitasken omdat ze volgepropt zit met elektronica of omdat ze een vrouw is?
Dat vrouwen beter kunnen multitasken dan mannen staat nog steeds niet (geheel) vast. Zo blijkt uit een onderzoek van Williams (Williams & Meck, 1990) dat vrouwelijke ratten bij het navigeren door een doorhof op meer cues letten dan mannelijke ratten en dat zou suggereren dat ze beter zijn in multitasken. Volgens Halpern (2000) is er op basis van MRI-scans ook bewijs voor biologische verschillen; de corpus collossum, verantwoordelijk voor communicatie tussen de twee hersenhelften, is bij vrouwen breder dan bij mannen waardoor vrouwen mogelijk efficiënter kunnen multitasken. Alleen blijkt uit onderzoek van bijvoorbeeld Meyer (2003), Shellenbarger (2003) en ook Mahany (2005) dat er vrijwel geen verschillen zijn tussen de geslachten. In meer recent onderzoek van Ren, Zhou & Fu (2009) worden in experimenten echter weer wel aantoonbare verschillen aangetroffen. En zo komt er elk jaar weer een leuk nieuwsbericht voorbij in de kranten waarbij het ene of het andere beweerd wordt.

Laten we het er dus maar op houden dan de superieure multitasking-vaardigheden van Seven of Nine te danken zijn aan d'r Borg-fysiologie en alles te verklaren is door wat technobabble vrrrm zhoop weep.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Een stille hint nog wel. En kan SoN goed multitasken omdat ze volgepropt zit met elektronica of omdat ze een vrouw is?
Dat vrouwen beter kunnen multi-tasken dan mannen staat nog steeds niet geheel vast. Zo blijkt uit een onderzoek van Williams (Williams & Meck, 1990) dat vrouwelijke ratten bij het navigeren door een doorhof op meer cues letten dan mannelijke ratten en dat zou suggereren dat ze beter zijn in multi-tasken. Volgens Halpern (2000) is er op basis van MRI-scans ook bewijs voor biologische verschillen; de corpus collossum, verantwoordelijk voor communicatie tussen de twee hersenhelften, is bij vrouwen breder dan bij mannen waardoor vrouwen mogelijk efficiënter kunnen multi-tasken. Alleen blijkt uit onderzoek van bijvoorbeeld Meyer (2003), Shellenbarger (2003) en ook Mahany (2005) dat er vrijwel geen verschillen zijn tussen de geslachten. In meer recent onderzoek van Ren, Zhou & Fu (2009) worden in experimenten echter weer wel aantoonbare verschillen aangetroffen. En zo komt er elk jaar weer een leuk nieuwsbericht voorbij in de kranten waarbij het ene of het andere beweerd wordt.

Laten we het er dus maar op houden dan de superieure multitasking-vaardigheden van Seven of Nine te danken zijn aan d'r Borg-fysiologie en alles te verklaren is door wat technobabble vrrrm zhoop weep.
Kun je even een volledige bibliografie posten :) Lijkt me interessant lectuur! Echter hebben we nog wel een studie nodig die dan bevestigt dat de multi-task-vaardigheden van SoN te danken zijn aan haar implantaten. Misschien zuipt ze ook gewoon elke ochtend de koffiepot wat Janeway leeg (off-screen) en functioneert ze daarom zo goed (en ziet Janeway er altijd zo chagrijnig uit).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Kun je even een volledige bibliografie posten :) Lijkt me interessant lectuur!
Is het ook. Maar je mag je eigen stille vaardigheden trainen door dit zelf op te zoeken ;) .
The Silencer schreef:Echter hebben we nog wel een studie nodig die dan bevestigt dat de multi-task-vaardigheden van SoN te danken zijn aan haar implantaten.
Zeker, al zal dat wat lastig gaan (of het moest een fictieve studie zijn). Al wil ik wel even langs Jeri Ryan gaan om e.e.a. met eigen handen te onderzoeken :*D .
The Silencer schreef:Misschien zuipt ze ook gewoon elke ochtend de koffiepot wat Janeway leeg (off-screen) en functioneert ze daarom zo goed (en ziet Janeway er altijd zo chagrijnig uit).
Misschien draagt het wel bij inderdaad, al hoeft het natuurlijk geen oorzakelijk verband te zijn. Want anders zou het aannemelijk zijn dat Janeway heel het schip en het universum in d'r eentje zou kunnen runnen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Kun je even een volledige bibliografie posten :) Lijkt me interessant lectuur!
Is het ook. Maar je mag je eigen stille vaardigheden trainen door dit zelf op te zoeken ;) .
Met alleen een naam en jaartal kom ik er niet noodzakelijkerwijs. Wellicht hebben die mensen in dat jaartal meer dingen uitgepoept en ik heb geen tijd om tig abstracts te gaan doorlezen.
Vis schreef:
The Silencer schreef:Echter hebben we nog wel een studie nodig die dan bevestigt dat de multi-task-vaardigheden van SoN te danken zijn aan haar implantaten.
Zeker, al zal dat wat lastig gaan (of het moest een fictieve studie zijn). Al wil ik wel even langs Jeri Ryan gaan om e.e.a. met eigen handen te onderzoeken :*D .
Ik heb daar geen moeite mee :*D Ga je meedoen?
Vis schreef:
The Silencer schreef:Misschien zuipt ze ook gewoon elke ochtend de koffiepot wat Janeway leeg (off-screen) en functioneert ze daarom zo goed (en ziet Janeway er altijd zo chagrijnig uit).
Misschien draagt het wel bij inderdaad, al hoeft het natuurlijk geen oorzakelijk verband te zijn. Want anders zou het aannemelijk zijn dat Janeway heel het schip en het universum in d'r eentje zou kunnen runnen.
Dat hoeft niet perse, want dan veronderstel je dat de koffie op iedereen dezelfde uitwerking heeft. Het kan juist zijn dat een pot koffie op SoN een specifieke uitwerking heeft waardoor haar mt skills +10 krijgen terwijl het effect op Janeway alleen is dat die knallende hoofdpijn weggaat. Sterker nog, het zou kunnen zijn dat de implantaten in combinatie met de koffie de mt skills van SoN opwaarderen. Janeway mist deze en zal dus dat effect niet krijgen. Om hier antwoorden op te vinden zijn studies nodig. Eventuele "taststudies" kunnen hier prima onderdeel van zijn. Ik ga al vast subsidie aanvragen.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Jongens, ik heb hier geen tijd voor. Ik denk ook dat ik nu wel vaak genoeg mijn standpunten en argumenten herhaald heb. Tegen GPS zou ik willen zeggen: zoek een uitgever. Wat mij aan jou reactie stoorde heb ik al een keer eerder hier gezegd. Je kan me over het algemeen veel maken, ik wordt heus niet zo gauw boos. Maar ik ben trots op wie ik ben en wat ik tot dusverre bereikt heb in mijn leven. Als iemand, die ik verder totaal niet ken, me daar op gaat aanvallen bijt ik van me af. Ik ga hier nu niet nog een keer op in, anders blijft het over mij gaan in plaats van Seven of Nine, waar dit topic eigenlijk over zou moeten gaan.

En captain crash: He, ik ben zelf ook Star Trek-fan dus nee, ik zie de mensen op dit forum niet als idioten. Of althans misschien wel een beetje, maar dan toch zeker hele interessante en lieve idioten. :)

Ik zal hier nu ook toegeven dat mijn eerste reactie (mede daarom) inderdaad een klein beetje provocerend, laten we zeggen prikkelend, bedoeld was. Ik wilde jullie inderdaad een klein beetje uit de tent lokken. Maar het was wel ontopic en zeker niet bedoeld om mensen persoonlijk te beledigen, allerminst.

Ik kom inderdaad hier al langer, maar lang niet vaak genoeg om iedereen te kennen. Toch kom ik graag af en toe terug, zoals afgelopen zaterdagavond.

Oh en ik denk nog altijd met genoegen terug aan die keer een jaar of tien geleden dat ik aan de hand van mijn vader naar een meeting van dit forum in Utrecht ging. :D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Ik zal even advocaat van de duivel spelen om die gedupeerde Voyager te helpen in deze kruistocht tegen zijn mannelijkheid.
GPS schreef:Naar mijn mening is Voyager niet de sterkste Star Trek serie. De makers hebben een flink aantal kansen laten liggen. Om te beginnen heeft men het belangrijkste thema van de serie vrijwel direct om zeep geholpen. Namelijk dat van een samengeraapte bemanning die tot elkaar veroordeeld was maar vijandig tegenover elkaar stond. Met dat thema had men heel veel kunnen doen. Het werd echter direct via de transporter de serie uit geblazen.
Hier hebben ze op veel momenten aandacht aan geschonken. Het is totaal niet nodig om hier 7 seizoenen over door te blijven gaan. De Maquis hebben op een gegeven moment moeten accepteren dat ze het met elkaar moesten doen, en hier hebben de meesten ook mee ingestemd. Sommigen niet, neem bijvoorbeeld Seska, en daar hebben we toch aardig veel van gezien. Uiteindelijk was dit gewoon opgelost en moesten ze verder met iets anders. Niets mis mee.
GPS schreef:Ook de twee aliens die aan boord waren, ingeschreven omdat een gids in een vreemd gebied altijd handig is, verloren snel hun bestaansrecht en werden gedegradeerd tot een slechte kok en een naïef nietszeggend dom meisje. Denk erom, ik heb het hier niet over de acteerprestaties van de acteurs, maar over de karkaters die ze moesten neerzetten.
Het Neelix-karakter is anders behoorlijk uitgediept gedurende de serie en heeft op veel momenten nog veel bijgedragen (bijvoorbeeld als moral officer), ondanks dat hij na enige tijd niet meer als gids nuttig was. Vond het ook erg goed gedaan dat hij er zelf erg van neergeslagen was dat hij nooit zo ver de ruimte in was gegaan en niets meer kon betekenen voor Captain Janeway. Inmiddels hoorde hij echter bij de crew en hebben ze hem gewoon geaccepteerd en natuurlijk laten blijven. Dit zegt heel wat over de vriendschap en soorten relaties die op zo'n reis worden opgebouwd en hoe daarmee wordt omgegaan.

Met Kes werd inderdaad wat minder gedaan, al was het ras waartoe ze behoorde ontzettend interessant en hebben we hier ook veel over geleerd. Haar uiteindelijk exit en latere terugkomst was ook erg goed gedaan en deze afleveringen behoorden tot de spannendste van heel VOY. Maar wellicht dat je je mening hierover laat beïnvloeden door je afkeer tegen vrouwen met kort haar.
GPS schreef:De serie kwam daarna niet veel verder dan wat losse weinig zeggende verhaaltjes, die elkaar nog vaak tegenspraken ook. Zo was de ene keer was de prime directive heilig en had in de volgende aflevering blijkbaar niemand er van gehoord.
Het is erg makkelijk omdat nu zo even samen te vatten, maar niet alles is zo zwart-wit. Natuurlijk is het PD erg belangrijk, maar er zijn situaties, zeker in een onbekend DQ zonder enige support van de Federation, dat je beslissingen moet maken. Misschien zijn alle beslissingen niet juist geweest, maar het gaat er om dat er mooi werd weergegeven hoe Janeway en andere bemanningsleden hun normen en waarden soms moesten herzien om te kunnen overleven. Ze hadden soms maar beperkte keuzes, en dan moet je er het beste van maken. Goed of niet, it's about the journey.

Om deze reden is de dubbele aflevering Equinox wellicht wel de beste Voyager-aflevering, zo niet de beste aflevering van Star Trek in z'n geheel. Alles komt hierbij samen. Overleven in barre omstandigheden en moeten kiezen tussen overleven of het PD breken. We zien twee kanten waarbij Janeway in dit geval aan de moraal gerechtvaardigde kant staat. Het mooie is echter dat Captain Ransom niet zoveel anders was dan Janeway, en Janeway zelf gedurende haar reis ook gelijksoortige beslissingen heeft gemaakt. Het dilemma wat zich hier afspeelde had dus een veel diepere betekenis. Dat dit voor sommige, wellicht door ouderdom minder alerte, kijkers niet gezien wordt is het probleem van die kijkers. Ik ben er zelf wel over te spreken dat dit aspect aanwezig is maar niet helemaal wordt uitgekauwd. Pure kwaliteit, mensen.
GPS schreef:Holodeck verhaaltjes en een zoektocht naar koffie werden zo’n beetje de belangrijke items.
Niet alle Holodeck-verhalen waren even interessant, maar hier is toch erg veel mee gedaan; véél meer dan in andere series. In DS9 werd er alleen maar af en toe honkbal gespeeld om het stereotype van de KFC-lovin' captain Sisko nog maar eens te benadrukken, en werd er verder enkel naar het holodeck verwezen als het ging om de X-rated holosuit-programma's van Quark. Nee, dat was pas interessant zeg. Herinner je je toevallig ook nog de EMH? Weet je ook nog waaruit de EMH bestond? Juist. Zeker een van de beste karakters van de serie, en allemaal mogelijk gemaakt door... het holodeck.

Zoektocht naar koffie als belangrijke item is een puur verzinsel, gebaseerd op overdreven en uitgemolken reacties hier op dit forum. Ik had beter van je verwacht dan met zo'n voorbeeld aan te komen.
GPS schreef:Om het geheel weer op de rails te krijgen werd de reset knop net iets vaak ingedrukt.
Hier moet ik het, gedeeltelijk, met je eens zijn. Veel situaties werden te makkelijk opgelost. De serie is echter heel wat meer dan dat. Ook is dit niet ongewoon bij tv-series. Je moet op een gegeven moment een keuze maken: of hyper-realisme waarbij hoofdkarakters gewoon dood gaan bij bepaalde situaties, of iets minder realisme en dezelfde cast blijven gebruiken om meer verhalen te kunnen vertellen en de nadruk meer leggen op het idee en de bedoeling erachter. Bij VOY koos met voor het laatste en hier heb ik uiteindelijk geen problemen mee gehad.
GPS schreef:Kortom, er zat geen lijn in en de makers misten schijnbaar de kwaliteiten om die lijn er in te krijgen.
Waar heb je het over? Als er één serie is met een duidelijke rode draad is het VOY wel. Er werd alles aan gedaan om thuis te komen in het AQ, en gedurende hun geweldige reis hebben we allerlei verschillende avonturen mogen meebeleven.
GPS schreef:Gevolg? De serie kon een oppeppertje gebruiken. Men schreef het meest nutteloze karakter (Kes) uit en bracht een wat pittiger tante in de serie.

Alleen…. De makers hebben hier hun gebrek aan kwaliteit nogmaals aangetoond. De verhalen werden niet beter en de actrice werd neergezet als een lustobject. Ik zal deze keer maar geen seksbom schrijven. Het is doodzonde en niet haar schuld, maar het gebeurde wel. Nu schijnt dat in de VS blijkbaar te werken. Je ziet het vaker in Amerikaanse series en films. De actrices zelf schijnen er zelf ook niet zo mee te zitten.
En dan nu de hamvraag: hoe is dit nu een probleem? Zoals je zelf zegt, de actrice zit er zelf misschien helemaal niet mee? Wat je vergeet is dat Jeri Ryan voor VOY nog helemaal niet zo bekend was. Dit was haar grote doorbraak! Ze was én een prachtige vrouw, én ze heeft daarnaast laten zien dat ze erg goed kan acteren. Wat wil je als actrice nog meer? Het heeft haar een bijzonder goede carriëre opgeleverd. En wat wil je als kijker nog meer? Iemand die én sexy is én goed kan acteren? De meeste hot chicks die je ziet in films en series zijn zo dom dat ze niet eens één regel tekst kunnen onthouden. Petje af voor VOY om deze twee zaken te combineren! Dus nogmaals: wat is nu het probleem?
GPS schreef:Waar het bij Voyager omgaat, is dat de makers dachten weg te komen met iemand sexy te kleden en haar karakter weinig inhoud te geven. Goed meer inhoud dan het karakter van Kes, maar dat kon ook haast niet anders.
Wablief? Ik denk dat je beter VOY opnieuw kan gaan kijken. Als er één karakter is in VOY dat ontzettend veel ontwikkelingen heeft doorgemaakt is het Seven of Nine wel. Weinig inhoud... zowel haar karakter als bodysuit hadden veel inhoud.
GPS schreef:Nogmaals, dat is erg jammer en zeker voor Ryan, want zij kan wel acteren.
En leg eens even aan ons uit hoe wij toch weten dat Jeri Ryan zo goed kan acteren als ze schijnbaar geen inhoud had en er niks gebeurde sinds zij in de serie is gekomen? Nee, dat kan je niet.
GPS schreef:Overigens staat dat uitwerken van het Borg idee mij juist tegen. De makers gaan verder waar FC gestopt is en maken van een geheimzinnig, niet voor aardse begrippen te bevatten collectief een soort superleger met rangen en standen. Jammer.
Weer een geheel persoonlijke voorkeur, verder niets. Wat wisten we nu precies van The Borg in TNG? Niets. Ze bleven mysterieus. Waarom zou er geen Queen kunnen zijn? Waarom zou het collectief niet net zo kunnen werken als een beehive? We zagen totdat de Borg Queen is geïntroduceerd slechts een tipje van de enorme Borg-ijsberg. Dat we er meer van hebben gezien kan ik enkel toejuichen. Een geweldig en fascinerend ras dat geheel is uitgewerkt, daar kun je mij altijd voor wakker maken.
GPS schreef:Dan mijn argumentatie waarom ik van mening ben dat Seven of Nine wordt neergezet als een seks symbool (ik durf het woord seksbom haast niet meer te gebruiken). Zoals gezegd voegt haar rol weinig toe. Op een enkel keer na, wanneer we een kijkje krijgen hoe zij Borg is geworden bijvoorbeeld en laat zien dat ze wel degelijk acteren kan) wordt er met het karakter heel weinig gedaan.
Och ja.. er gebeurt niks met haar karakter. Ze werkt alleen wat jaren aan het opnieuw vinden van haar humanity en omgaan met de gevolgen van de Borg-brainwashing. Maar och, dat is niets. Kom nou toch; over het Seven of Nine-karakter kunnen psychologen oneindig blijven doorschrijven.
GPS schreef:Oké, het kan nog erger, kijk maar naar Harry Kim.
Weer een onzinnige reactie. Waarom heeft Harry geen ontwikkelingen doorgemaakt? Omdat hij nog steeds een ensign is? Ja, dat kan iedereen blijven herhalen, dat maakt hem niet minder belangrijk. Kijk VOY nog maar een keer om te zien hoeveel Kim doormaakt, mensen beïnvloedt en wij over hem te weten komen. Er wordt altijd vergeten dat er geen rotaties zijn op een schip in het DQ zonder Starfleet. Hoeveel job openings denk je dat er zijn? Daarnaast speelt rang geen rol om een verschil te kunnen maken. Janeway wist dit. Harry wist dit. GPS weet dit duidelijk niet.
GPS schreef:Het enige wat de makers doen is haar in een absurd strakke bodysuit hijsen waarin haar vormen meer dan overduidelijk getoond worden. Terwijl nergens, maar dan ook nergens in de serie de noodzaak van dat pak aangetoond wordt, of zelfs maar aannemelijk wordt gemaakt. Dat kun je alleen maar sexy of zelfs seksistisch noemen.
Incorrect. Ik stel voor dat je aflevering 4x02 - The Gift nog eens goed bekijkt:
Voyager's EMH schreef:Fashion, of course, is hardly my forte. Nevertheless I've managed to balance functionality and aesthetics in a pleasing enough manner. I also took the liberty of stimulating your hair follicles. A vicarious experience for me, as you might imagine.

Functionality staat hier voor Seven of Nine voorop. Ik kan me ook geen efficiëntere kleding bedenken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en zij haar taken hiermee zo goed mogelijk kan uitvoeren? Dat dit een leuk projectje was voor de EMH past ook goed bij zijn karakter en is geheel geloofwaardig. Hoe Seven of Nine eruit zag was voor haar irrelevant (tot later in de serie waarbij ze meer leert over haar emoties — ontwikkeling, GPS!), en de rest van de crew vond het natuurlijk ook geen probleem. Uitleg genoeg?
GPS schreef:Tot zover mijn argumentatie.
Wat ervoor door moet gaan, ja.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Maar ik ben trots op wie ik ben en wat ik tot dusverre bereikt heb in mijn leven.
Ik wil je nog wel, en nogmaals, adviseren om te letten op je spelling. Je mag veel bereikt hebben in je leven tot nu toe, maar het vervoegen van werkwoorden hoort er niet bij. Consequent "ik wordt" schrijven (en ook steeds "jou" met "jouw" verwarren) is een groot probleem. Zowel op een simpel internetforum omdat het je geloofwaardigheid niet ten goede komt, als in het verdere leven. Denk je dat jouw examinator er blij van gaat worden als je gaat afstuderen en hij ziet dat je de Nederlandse taal niet eens fatsoenlijk beheerst? Of een werkgever die een sollicitatiebrief leest vol met dit soort fouten? Iedereen maakt (typ- en schrijf)vouten, ik ook, maar dit gaat veel verder.

Vat dit niet op als een aanval, maar als een vriendelijke en goedbedoelde tip :) .
Voyager schreef:Ik zal hier nu ook toegeven dat mijn eerste reactie (mede daarom) inderdaad een klein beetje provocerend, laten we zeggen prikkelend, bedoeld was. Ik wilde jullie inderdaad een klein beetje uit de tent lokken. Maar het was wel ontopic en zeker niet bedoeld om mensen persoonlijk te beledigen, allerminst.
Dus je komt binnen met een prikkelende en provocerende actie, maar schiet vervolgens zelf uit je slof als mensen er geprikkeld en geprovoceerd op reageren want dan is het ineens wél persoonlijk? ;)
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Als ik een werkstuk of sollicitatiebrief schrijf, lees ik het altijd nog een paar keer over en haal ik de foutjes eruit. Als ik post op een forum, doe ik dat niet. Dan slippen er af en toe wat foutjes door, ja. Maar ik persoonlijk vind dat niet zo irritant, zo lang maar duidelijk is wat je wil zeggen.

Mijn provocerende en prikkelende actie was bedoeld om hier een keer tegen dat eenrichtingsverkeer van alles afkraken wat met Voyager te maken heeft in te gaan. Ik wist toen ik het postte, dat dat wat interessante reacties zou kunnen opleveren. Echter, jullie reactie op mij was, in ieder geval zoals ik het opvatte, vervolgens gericht tegen mij als persoon en bepaalde delen van mijn leven waar ik trots op ben (bijvoorbeeld mijn relatie met mijn vriendin). Die hadden verder niks te maken met het onderwerp van dit topic te maken. Daar zit een wezenlijk verschil naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Als ik een werkstuk of sollicitatiebrief schrijf lees ik hem altijd nog een paar keer over en haal ik de foutjes eruit. Als ik post op een forum, doe ik dat niet. Dan slippen er af en toe wat foutjes door, ja. Maar ik persoonlijk vind dat niet zo irritant, zo lang maar duidelijk is wat je wil zeggen.
Steeds weer "ik wordt" e.d. schrijven heeft niets te maken met fouten die er tussendoor slippen. Dat is gewoon duidelijk een geval van spellingsregels niet onder de knie hebben. Dat je, zeker in een serieuze discussie, niet de moeite wilt nemen dat hier te doen vind ik ook erg jammer. Zijn wij niet goed genoeg? Is dit forum niet goed genoeg? Daarnaast kunnen dit soort fouten de betekenis van een zin compleet veranderen, waardoor het voor ons als lezer alleen maar meer tijd en energie kost om te begrijpen wat je nu precies bedoelde. Er maar vanuit gaan dat anderen deze tijd en energie hebben is niet erg beleefd.
Voyager schreef:Mijn provocerende en prikkelende actie was bedoeld om hier een keer tegen dat eenrichtingsverkeer van alles afkraken wat met Voyager te maken heeft in te gaan. Ik wist toen ik het postte, dat dat wat interessante reacties zou kunnen opleveren. Echter, jullie reactie op mij was, in ieder geval zoals ik het opvatte, vervolgens gericht tegen mij als persoon en bepaalde delen van mijn leven waar ik trots op ben (bijvoorbeeld mijn relatie met mijn vriendin). Die hadden verder niks te maken met het onderwerp van dit topic te maken. Daar zit een wezenlijk verschil naar mijn mening.
Je begon zelf over je vriendin na de éérste reactie op jouw reactie, namelijk die van MVB waarin hij jouw bericht gewoon omdraaide en terugkaatste. Dus, jouw eigen provocerende en prikkelende reactie wordt tegen je gebruikt, maar nu vat jij 't ineens persoonlijk op en begin je zelf over je privéleven te praten omdat je schijnbaar denkt dat wij je als forum daarop aanvallen. Does not compute, yo.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

He, is het zo vreemd als ik het persoonlijk opvat als iemand begint over mijn 'onvoldane seksuele noden' en vervolgens iemand anders nog eens zegt dat ik gefrustreerd ben omdat ik 'niet over mijn vriendin heen mag' en ook nog eens zegt dat ik liever naar borsten kijk dan naar schoolboeken? Dat dan vervolgens weer iemand anders, die ik nog nooit ontmoet heb en niet eens ken, gaat doen alsof hij precies weet wie ik ben en mij een lesje wil gaan leren over het 'werkelijke leven', is dan helemaal de druppel. Sorry hoor, maar dat zie ik allemaal als persoonlijke aanvallen die niets met het onderwerp van dit topic te maken hebben.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Je haalt oorzaak en gevolg nu door elkaar. MVB kaatst jouw eigen bal terug, vervolgens begin je zelf over 1) je vriendin en 2) je seksleven. Hiermee zet je dus ook zelf de deur open en moet je niet zo raar staan te kijken dat mensen daar vervolgens op reageren. En uiteindelijk ben je ook zelf verantwoordelijk voor de escalatie door overal zo gespannen op te reageren.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Paulstartrek »

Tja Vis is nu eenmaal een eeuwige student die maar niet afstudeert en denk dat hij een grammer nazi is en dus niets beters te doen heeft dan jouw argumenten te ontleden en probeert daardoor jou in verwarring te brengen en toe te laten geven dat hij gelijk heeft.

GPS is nu eenmaal een gepensioneerde oude man die niets beter te doen heeft dan allerlei instanties te bellen omdat hij geen 0 euro wil betalen en dus hier op dit forum maar zijn gelijk probeert te halen.

Feit is nu eenmaal dat er verschillende reden te bedenken zijn waarvoor 7of9 in de serie is gekomen en waarom het personage er zo heeft bijgelopen. Zoals de serie zelf zegt "het is functioneel" Een slobbertrui kan idd tussen een deur komen te zitten of blijven haken aan uitstekels.
Jij vindt het ook functioneel, VIS vindt het seksistisch. Meningen. Zolang jullie het dan daar over eens kunnen zijn kunnen we de discussie stoppen.

Het op de persoon spelen is toch vaak een poging om alsnog gelijk te krijgen. Jammer dat je het soms ook aantrekt en daardoor hun weer een puntje laat scoren.
Laatst gewijzigd door Paulstartrek op 21 dec 2011, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:VIS vind
Ik vindt, ja! Eh.. wacht :S :')
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Paulstartrek »

Vis schreef:
Paulstartrek schreef:VIS vind
Ik vindt, ja! Eh.. wacht :S :')
Jawhol. Ook ik lees mijn posts niet door op dergelijke spellingsfouten en heb ik ook geen standaard spellingschecker in de browser aanstaan. Sorry dat mijn hele punt nu werd bevestigd doordat je een fout opmerkte.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:
Vis schreef:
Paulstartrek schreef:VIS vind
Ik vindt, ja! Eh.. wacht :S :')
Jawhol. Ook ik lees mijn posts niet door op dergelijke spellingsfouten en heb ik ook geen standaard spellingschecker in de browser aanstaan. Sorry dat mijn hele punt nu werd bevestigd doordat je een fout opmerkte.
Geen probleem, en graag gedaan.

Maar je argument dat de discussie kan stoppen als je accepteert dat mensen andere meningen hebben is nogal onzinnig. Dan kunnen we dit forum beter opdoeken, nietwaar?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Paulstartrek »

Als er dingen niet onderbouwd kunnen worden dan wel,echter zoals jij GPS argument onderuit haalde die beweerde dat zelfs de serie er geen verklaring voor gaf... Prachtig


Ow en nee het forum kan niet stoppen, ik wil nog een paar keer posten dat ik als laatst Skyrim heb gespeeld.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:Tja Vis en The Silencer zijn nu eenmaal eeuwige studenten die maar niet afstuderen en denken dat zij grammar nazi's zijn
Fixed.
Gesloten