ST.NL: VOY Casting

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Ik zou kiezen voor de rol van ...

Kathryn Janeway
0
Geen stemmen
Chakotay
0
Geen stemmen
Tuvok
0
Geen stemmen
Tom Paris
1
13%
B'Elanna Torres
0
Geen stemmen
EMH
2
25%
Harry Kim
2
25%
Seven of Nine
0
Geen stemmen
Neelix
1
13%
Kes
0
Geen stemmen
Een of andere alien van de week
1
13%
De stem van de computer want ik ben te lelijk voor tv
0
Geen stemmen
Een terugkerend [personage
1
13%
Anders namelijk ...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Zou Janeway daarom Chakotay geduld hebben op de brug als haar XO, zijn naam deed haar denken aan Choco-latee. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

Chocolatay was de naam van Chakotay uit die sevtrek comic:

Afbeelding

:')
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door MajinSource »

Na deze discussie ben ik zeer benieuwd hoe alles anders had gelopen als Janeway's originele XO nog had geleefd. Hoe hij zijn baan als XO invulde en welke positie Chakotay dan had etc.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

MajinSource schreef:Na deze discussie ben ik zeer benieuwd hoe alles anders had gelopen als Janeway's originele XO nog had geleefd. Hoe hij zijn baan als XO invulde en welke positie Chakotay dan had etc.
Interessante vraag. Of ze hadden wat verzonnen waardoor de Maquis op eenzelfde manier geïntegreerd zouden worden binnen de crew, of de Maquis bleven de buitenbeentjes en zouden uiteindelijk in opstand zijn gekomen of afgezet zijn bij een willekeurige planeet. Chocolatay had een zeer belangrijke rol bij 't mixen van de twee crews, maar dat was enkel mogelijk door zijn positie. Weer een reden dat hij zeker niet onzichtbaar was. Had hij die positie niet, dan was B'Ellana ook vast nooit Chief Engineer geworden. Uiteindelijk zouden alle Maquis gek worden van Starfleet.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Master Vanhu Botie »

Geef mij hier maar "Een of andere alien van de week".
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door MajinSource »

Vis schreef:Interessante vraag. Of ze hadden wat verzonnen waardoor de Maquis op eenzelfde manier geïntegreerd zouden worden binnen de crew,
Als ze dat zouden lukken dan zou Chakotay idd een onzichtbaar karakter zijn. :lachhuil:
Vis schreef:of de Maquis bleven de buitenbeentjes en zouden uiteindelijk in opstand zijn gekomen of afgezet zijn bij een willekeurige planeet.
Dat laatste denk ik niet, aangezien dat niet zo heel snel gebeurd in het ST universum. Dan zouden de maquis zelf de keuze gemaakt moeten hebben dat ze achter willen blijven op een planeet of een ander schip wat ''gevonden'' was in de dergelijke episode, want uiteindelijk willen de Maquis ook terug naar huis. En als ze in opstand zijn gekomen zal dat wel gelijk een spannende verhaallijn op kunnen leveren, want waar laten ze de starfleet crew? En die laten het er zeker ook niet bij zitten en zullen koste wat kost terugvechten voor hun schip.
Vis schreef:Chocolatay had een zeer belangrijke rol bij 't mixen van de twee crews, maar dat was enkel mogelijk door zijn positie. Weer een reden dat hij zeker niet onzichtbaar was. Had hij die positie niet, dan was B'Ellana ook vast nooit Chief Engineer geworden.
Zijn positie als XO helpt hem idd hierbij, maar als de originele XO nog had geleefd na de pilot had Janeway hem geen XO gemaakt, simpel om de reden dat ze er al een heeft. Wat moet hij dan gaan doen? Wordt hij zonder reden gedegradeerd naar een lagere functie! Ik denk eerder dat Chakotay een soort van morale officer zou zijn geworden. Of er zou een soort van wedstrijd gehouden zijn die je ook tussen B'Ellanna en Carey had om CE te worden.
Vis schreef:Uiteindelijk zouden alle Maquis gek worden van Starfleet.
En dan gaan ze muiten en verder zie het 2e antwoord. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

MajinSource schreef:
Vis schreef:of de Maquis bleven de buitenbeentjes en zouden uiteindelijk in opstand zijn gekomen of afgezet zijn bij een willekeurige planeet.
Dat laatste denk ik niet, aangezien dat niet zo heel snel gebeurd in het ST universum. Dan zouden de maquis zelf de keuze gemaakt moeten hebben dat ze achter willen blijven op een planeet of een ander schip wat ''gevonden'' was in de dergelijke episode, want uiteindelijk willen de Maquis ook terug naar huis. En als ze in opstand zijn gekomen zal dat wel gelijk een spannende verhaallijn op kunnen leveren, want waar laten ze de starfleet crew? En die laten het er zeker ook niet bij zitten en zullen koste wat kost terugvechten voor hun schip.
Ja, dat Starleet bij de eerste planeet links wordt gedumpt :') . Ze kwamen de Kazon vrij vroeg tegen, en als er weinig integratie was van de Maquis was er ook weinig reden daar te blijven. Ze wilden inderdaad graag naar huis, want voor hun gevoel zaten ze midden in een oorlog en moesten ze terug zien te komen om de Maquis bij te staan. Enkel teruggehouden worden door Starfleet-regels was geen optie. Dus misschien dat er een wat groter verzet plaats had gevonden met een overname van Voyager tot gevolg met behulp van de Kazon.
MajinSource schreef:
Vis schreef:Chocolatay had een zeer belangrijke rol bij 't mixen van de twee crews, maar dat was enkel mogelijk door zijn positie. Weer een reden dat hij zeker niet onzichtbaar was. Had hij die positie niet, dan was B'Ellana ook vast nooit Chief Engineer geworden.
Zijn positie als XO helpt hem idd hierbij, maar als de originele XO nog had geleefd na de pilot had Janeway hem geen XO gemaakt, simpel om de reden dat ze er al een heeft. Wat moet hij dan gaan doen? Wordt hij zonder reden gedegradeerd naar een lagere functie! Ik denk eerder dat Chakotay een soort van morale officer zou zijn geworden. Of er zou een soort van wedstrijd gehouden zijn die je ook tussen B'Ellanna en Carey had om CE te worden.
Ben ook wel benieuwd wat voor een positie ze 'm had gegeven. Het mixen van de crews was wel belangrijk, maar als er al gewoon een First Officer was dan ga je die niet vervangen door iemand van de Maquis. Misschien een zelfde soort werk, maar dan op een (paar) niveau('s) lager, en dat hij een soort van spokes person werd voor de Maquis voor wanneer daar problemen mee waren. Moral officer zoals Neelix weet ik niet, dat is iets waar Neelix zelf mee kwam geloof ik.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Sinds Chocoladeletter advanced tactical training gaf voor hij Starfleet verliet, had het mij niets verbaasd dat hij iig met Tuvok zou samenwerken, of misschien wel op zijn positie zou opereren.

Hoe het ook zij, met de originele XO nog in leven schuift iedereen op. Ensign Kim komt daarmee buiten de brug te staan. :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door MajinSource »

Vis schreef:
MajinSource schreef:
Vis schreef:of de Maquis bleven de buitenbeentjes en zouden uiteindelijk in opstand zijn gekomen of afgezet zijn bij een willekeurige planeet.
Dat laatste denk ik niet, aangezien dat niet zo heel snel gebeurd in het ST universum. Dan zouden de maquis zelf de keuze gemaakt moeten hebben dat ze achter willen blijven op een planeet of een ander schip wat ''gevonden'' was in de dergelijke episode, want uiteindelijk willen de Maquis ook terug naar huis. En als ze in opstand zijn gekomen zal dat wel gelijk een spannende verhaallijn op kunnen leveren, want waar laten ze de starfleet crew? En die laten het er zeker ook niet bij zitten en zullen koste wat kost terugvechten voor hun schip.
Ja, dat Starleet bij de eerste planeet links wordt gedumpt :') . Ze kwamen de Kazon vrij vroeg tegen, en als er weinig integratie was van de Maquis was er ook weinig reden daar te blijven. Ze wilden inderdaad graag naar huis, want voor hun gevoel zaten ze midden in een oorlog en moesten ze terug zien te komen om de Maquis bij te staan. Enkel teruggehouden worden door Starfleet-regels was geen optie. Dus misschien dat er een wat groter verzet plaats had gevonden met een overname van Voyager tot gevolg met behulp van de Kazon.
Dat zou heel goed kunnen, de Kazon nemen aan het eind van seizoen 2 toch kort de Voyager over en eigenlijk dankzij de Doctor heeft starfleet weer een weg naar binnen. Als de Maquis dan samenwerkt met de Kazon staat B'Ellanna aan hun kant en met haar technische skills kan ze de docter herprogrammeren. Uiteraard zal dit niet gemakkelijk gaan omdat ze dan geen 2 jaar ervaring op dat schip heeft, maar de technische kwaliteiten heeft ze wel.
Vis schreef:
MajinSource schreef:
Vis schreef:Chocolatay had een zeer belangrijke rol bij 't mixen van de twee crews, maar dat was enkel mogelijk door zijn positie. Weer een reden dat hij zeker niet onzichtbaar was. Had hij die positie niet, dan was B'Ellana ook vast nooit Chief Engineer geworden.
Zijn positie als XO helpt hem idd hierbij, maar als de originele XO nog had geleefd na de pilot had Janeway hem geen XO gemaakt, simpel om de reden dat ze er al een heeft. Wat moet hij dan gaan doen? Wordt hij zonder reden gedegradeerd naar een lagere functie! Ik denk eerder dat Chakotay een soort van morale officer zou zijn geworden. Of er zou een soort van wedstrijd gehouden zijn die je ook tussen B'Ellanna en Carey had om CE te worden.
Ben ook wel benieuwd wat voor een positie ze 'm had gegeven. Het mixen van de crews was wel belangrijk, maar als er al gewoon een First Officer was dan ga je die niet vervangen door iemand van de Maquis. Misschien een zelfde soort werk, maar dan op een (paar) niveau('s) lager, en dat hij een soort van spokes person werd voor de Maquis voor wanneer daar problemen mee waren. Moral officer zoals Neelix weet ik niet, dat is iets waar Neelix zelf mee kwam geloof ik.
Ja dat is zo, maar ik zei een 'soort van' ik bedoelde hiermee idd een spokes person. Maquis manager of hoe je het ook wilt noemen het komt op hetzelfde neer. Wat ik wel denk is dat de integratie niet zo goed gelukt was als dat hij nu XO is. Want dan blijven de Maquis zich toch Maquis gedragen en zich een aparte groepering voelen dan de rest van de Starfleet crew.
X-File schreef:Sinds Chocoladeletter advanced tactical training gaf voor hij Starfleet verliet, had het mij niets verbaasd dat hij iig met Tuvok zou samenwerken, of misschien wel op zijn positie zou opereren.

Hoe het ook zij, met de originele XO nog in leven schuift iedereen op. Ensign Kim komt daarmee buiten de brug te staan. :lachhuil:
Dat denk ik ook niet aangezien Kim al ingedeeld was als brug officier bij OPS voordat ze het DQ in gesmeten werden. Er zijn in die tijd nog 3 main stations over op de brug (Engineering, Science en 7of9's Astrometics station). Plus dat ik denk dat de schrijvers hadden besloten om van de Voyager bridge een 3 stoelen variant te maken net zoals de Bellerophon.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Je zou het eigenlijk anders moeten bekijken...
de |Maquis zijn om een rede geen Star Fleet personeel/meer nooit geweest. Dus hun verplichte opname onder het bevel van dictator insaway zou de zelfde gevoelens op wekken als bij Nederlanders die verplicht in dienst moesten van nazi-duitsland. Insaneway die als een tiran het schip beveelt en de meest onlogische beslissingen maakt en elke kans om naar huis te gaan verkloot en kennelijk niet veel om crewmemebers geeft en of ander personeel, maar toch blijven de Maquis non-starfleet leden haar volgens zonder enig commantaar :roll:
Plaats reactie