ST.NL: VOY Casting

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Ik zou kiezen voor de rol van ...

Kathryn Janeway
0
Geen stemmen
Chakotay
0
Geen stemmen
Tuvok
0
Geen stemmen
Tom Paris
1
13%
B'Elanna Torres
0
Geen stemmen
EMH
2
25%
Harry Kim
2
25%
Seven of Nine
0
Geen stemmen
Neelix
1
13%
Kes
0
Geen stemmen
Een of andere alien van de week
1
13%
De stem van de computer want ik ben te lelijk voor tv
0
Geen stemmen
Een terugkerend [personage
1
13%
Anders namelijk ...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Stel er zouden audities zijn voor VOY onder leden van dit forum. En iedereen mag meedoen de enige regel is dat je wel voor een rol moet gaan waarvan jij zelf denkt dat hij bij je past.

Dus voor welke rol zou jij gaan? en wat denk je dat andere een goede rol voor jou vinden?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door The Silencer »

BG for Seven of Nine *O*
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:BG for Seven of Nine *O*
:lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Doe mij maar een terugkerende alien. Dan heb ik tenminste een excuus om niet permanent opgezadeld te zitten met een incompetente kapitein.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

Neelix.... :X
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Neelix.... :X
:lachhuil:
Verklaar je nader
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:
Nemesis schreef:Neelix.... :X
:lachhuil:
Verklaar je nader
Konijnen slachten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:
Miriam schreef:
Nemesis schreef:Neelix.... :X
:lachhuil:
Verklaar je nader
Konijnen slachten.
Dat is inderdaad wel passend. En hij zal ook goed de rol kunnen vervullen van een morale officer die iedereen irritant vindt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Die rol heeft hij hier namelijk ook al een beetje :*)

Ik zou zelf gaan voor Janeway denk ik. Maar dan wel een goeie captain zijn natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

Neelix, omdat ie een beetje de spin in het web is...
overal heeft ie wel wat mee te maken, heeft niet een echte verantwoordelijkheid en kletst graag met iedereen..

Het feit dat sommige kijkers hem irritant vind, of dat hij moraalridder is, gekke vlekken heeft of geilt op kes.. heeft er allemaal niks mee te maken :)

Vanuit het andere oogpunt:

Janeway = vrouw en captain, das geen rol voor mij
Chakotay = 1st officier, indiaan, etc.. ligt mij niet echt, is ook een beetje onzichtbaar
Tuvok = vulcan, geen emoties... dat kan ik niet
Kim = :r
Paris = Dat zou een goede 2e keus zijn, beetje rebels, graag met vrouwtjes omgaan :P , en goed kunnen chauffeuren ;) :lachhuil:
The Doctor = zou evt. een 3e keus kunnen zijn
Kes of 7of9 = beide onmogelijk...
Neelix.. blijft dan wel een beetje over
torres = ook onmogelijk..
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Je keurt vrouwen af op het feit dat ze van een ander geslacht zijn.

Echter, je kiest voor Neelix, terwijl die een fictief ras is.

Afbeelding
Error... error...
Laatst gewijzigd door X-File op 16 jan 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:Neelix, omdat ie een beetje de spin in het web is...
overal heeft ie wel wat mee te maken, heeft niet een echte verantwoordelijkheid en kletst graag met iedereen..
Voor die reden zou ik voor Kim gaan. Staat altijd op de bridge en is vrijwel overal bij betrokken en kan ook genoeg inbrengen, zelfs bij meetings van de "senior" staff. Maar hij blijft een ensign dus het maakt niet veel uit als hij wat fout doet; een ander draagt de verantwoordelijkheid wel. Verder kan hij goed fluiten, en heeft Tom Paris als beste buddy waar veel plezier mee te beleven is.
Nemesis schreef:Het feit dat sommige kijkers hem irritant vind, of dat hij moraalridder is, gekke vlekken heeft of geilt op kes.. heeft er allemaal niks mee te maken
De mensen op Voyager vinden 'm ook irritant en weten eigenlijk niet wat ze met 'm moeten.
Nemesis schreef:Chakotay = 1st officier, indiaan, etc.. ligt mij niet echt, is ook een beetje onzichtbaar
Heel onzichtbaar inderdaad. Behalve in die 170 van de 172 afleveringen waarin hij de rol van First Office heeft :roll: .
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Meer onzichtbaar in de zin van: heeft weinig toe te voegen behalve Indianen mumbo-jumbo.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

het zijn audities en je moet gaan voor de rollen die bij je passen.. dan valt een vrouwelijk rol standaard toch al af...?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:het zijn audities en je moet gaan voor de rollen die bij je passen.. dan valt een vrouwelijk rol standaard toch al af...?
Het zal niet voor 't eerst zijn dat ze 't geslacht aanpassen van een karakter omdat een acteur het zo goed kan neerzetten. Als jij laat zien dat je perfect bent voor die rol dan kan het altijd anders. En ze kunnen je ook gewoon gay maken en je met jurkjes laten rondlopen. Dan ben je er ook.
X-File schreef:Meer onzichtbaar in de zin van: heeft weinig toe te voegen behalve Indianen mumbo-jumbo.
Complete onzin. Hij heeft meer invloed dan alle anderen op Janeway, en Janeway besluit uiteindelijk wat er gebeurt. Misschien zie je het niet altijd zo duidelijk, maar voor de oplettende kijker kun je prima afleiden dat Chocolatey een van de belangrijkste personen op Voyager is. Hij kent iedereen van de crew en weet hij altijd wat er speelt. Janeway zit hoog verstopt in d'r torentje, maar Chakotay is de échte leider.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

nee, dan nog, vrouwelijke rollen liggen mij niet...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

@Vis: Dan nog vond ik Chakotay nog onzichtbaar.

First Officers als Spock, Riker, en Jadzia Dax vielen op in hun rol als XO. Chakotay was er om de plannen van een ander te vertalen of om Jaanewaai en duwtje in de rug te geven door een hint achter te laten.

Nimmer nam de man zelf duidelijk verantwoording. Nimmer was hij leidinggevend. Behalve het vervelende Indianen geleuter kwam er weinig uit hem.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Ja voor een rebelse leider van de Maquis stelde hij inderdaad niet echt veel voor. Beetje een bij elkaar geraapt zooitje die maquis eigenlijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

X-File schreef:@Vis: Dan nog vond ik Chakotay nog onzichtbaar.

First Officers als Spock, Riker, en Jadzia Dax vielen op in hun rol als XO. Chakotay was er om de plannen van een ander te vertalen of om Jaanewaai en duwtje in de rug te geven door een hint achter te laten.

Nimmer nam de man zelf duidelijk verantwoording. Nimmer was hij leidinggevend. Behalve het vervelende Indianen geleuter kwam er weinig uit hem.
Dan hebben wij verschillende series gezien. Hij was vrijwel overal bij betrokken. Stuurde talloze mensen aan, zowel op het schip als bij away missions, en hield het hele schip draaiende. Precies wat er van z'n rol verwacht wordt. Ja, er waren wat afleveringen waarin z'n afkomst centraal stond, maar dit was slechts een fractie van die 170.
Miriam schreef:Ja voor een rebelse leider van de Maquis stelde hij inderdaad niet echt veel voor. Beetje een bij elkaar geraapt zooitje die maquis eigenlijk
Natuurlijk, wat had je anders verwacht?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Het aansturen van mensen e.d. was omdat het in het script stond. Uit de serie bleek echter vrijwel nergens waarom Chakotay een bekwaam XO was. De grote beslissingen gingen aan hem voorbij en was als leider vooral bezig met micromanagement. Chakotay had weinig tot nooit de big picture voor zich.

Het is de taak van de XO om zich in te zetten voor de veiligheid van het schip en de bemanning.
Daarin faalde hij als XO. De beslissingen -veelal eenzijdig genomen- van Insaneway had er toe moeten leiden dat Chakotay haar al veel eerder had moeten ontheffen van die rol. Ze was een bully en een tiran die haar zin wilde doordrijven. Meer dan eens had de crew zijn bedenkingen. Meer dan eens sprak Chakotay haar daar op aan. En altijd liet hij zich door de personal space invader afblaffen waarbij hij afdroop en instemde met het volgende idiote plan.

Nee, als XO is en blijft Chakotay onzichtbaar. Hij voert zijn taken wellicht uit, maar hij verzaakt ze ook.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

X-File schreef:Het aansturen van mensen e.d. was omdat het in het script stond.
Alles was zo omdat het zo in het script stond...
X-File schreef:Uit de serie bleek echter vrijwel nergens waarom Chakotay een bekwaam XO was. De grote beslissingen gingen aan hem voorbij en was als leider vooral bezig met micromanagement. Chakotay had weinig tot nooit de big picture voor zich.
Ik weet niet waar je uit kan concluderen dat hij een micromanager is. Het leek me juist dat hij altijd vrij goed aan 't delegeren was en zich enkel met de hoofdzaken bezig hield per afdeling, en de rest overliet aan degene die dáár een uitvoerende taak voor had. Waaruit bleek dat de grote beslissingen aan hem voorbij gingen? En wat ís the "big picture" die hij mist?
X-File schreef:Het is de taak van de XO om zich in te zetten voor de veiligheid van het schip en de bemanning.
Het is de taak van de XO om ervoor te zorgen dat CSO (chief security officer, Tuvok) z'n taken goed uitvoert, omwille van de veiligheid van het schip en de bemanning.
X-File schreef:Daarin faalde hij als XO. De beslissingen -veelal eenzijdig genomen- van Insaneway had er toe moeten leiden dat Chakotay haar al veel eerder had moeten ontheffen van die rol. Ze was een bully en een tiran die haar zin wilde doordrijven. Meer dan eens had de crew zijn bedenkingen. Meer dan eens sprak Chakotay haar daar op aan. En altijd liet hij zich door de personal space invader afblaffen waarbij hij afdroop en instemde met het volgende idiote plan.
In dat opzicht was iedereen onzichtbaar en medeschuldig. Wat zelfs Tuvok stemde overal uiteindelijk mee in, ook al was hijzelf degene die aangaf dat beslissingen tegen de PD ingingen. Daarnaast was ze een bully en tiran in sommige situaties, lang niet alle. Ze moest als Captain en in zo'n situatie moeilijke beslissingen maken, maar die moesten toch echt gemaakt worden. En veel van die beslissingen waren ook de juiste.
X-File schreef:Nee, als XO is en blijft Chakotay onzichtbaar. Hij voert zijn taken wellicht uit, maar hij verzaakt ze ook.
Maar instemmen met verkeerde beslissingen betekent niet onzichtbaar zijn. Of misschien denken we anders over wat "onzichtbaar" betekent in deze context. Er werd volop weergegeven hoe Janeway en Chakotay altijd aan 't kwibbelen en discussiëren waren over van alles en nog wat. Het is ook de taak van Chakotay om uiteindelijk voor de crew duidelijk te houden wie de baas is en wie de uiteindelijke beslissingen maakt. Commentaar kan hij in privé geven, en Janeway op zo'n manier nog sturen. Het heeft lang niet altijd nut om haar tegenover de crew tegen te gaan spreken. Dit veroorzaakt alleen maar onrust en onduidelijkheid, en daarmee duwt hij Janeway alleen maar verder van zich af, en zal ze sowieso geen input meer van hem willen ontvangen. Hij speelt het dus gewoon erg slim. Dit ligt er alleen niet zo dik bovenop als Seven of Nine's cupsize, dus niet zo vreemd dat dit niet iedereen opvalt.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door X-File »

Wel, wellicht ben ik als kijker wel verwend met XOs als Spock, Riker en J!Dax die wel wat te doen hadden in afleveringen. Mij lijkt het dat wanneer de kapitein roept dat ze rechtsom moeten, terwijl de gehele senior staff + ensign Kim en de kijkers weten dat het beter is om linksom te gaan, dat je dan je mond open trekt.

Echter, het is een show uit de VS, en daar heeft men, zeker op hogere niveaus, er sowieso een handje van dat de baas altijd gelijk heeft (met alle gevolgen van dien). Dus misschien is het e.e.a. nog te verklaren. Echter, en daar blijf ik bij, de XOs taak is om te waken voor het welzijn van het schip en de bemanning (veiligheid in de andere zin van het woord, dus niet Tuvoks baan).

Wanneer je dan een kapitein hebt die in het gros van de afleveringen waarin ze weer eens een (ethisch) onverantwoorde beslissing neemt, in haar eentje, dan is het de taak van de XO om formeel bezwaar aan te tekenen. Niet alleen vis-a-vis met de kapitein. Had de man ook goed gedaan bij de crew, lijkt mij.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Ja in de andere series zie je duidelijk dat de XO juist een beetje tegenwicht bied zodat de captain niet als een dictator het schip kan commanderen. In TNG zag je dit het best tussen Riker & Picard. In Voyager was Chakotay eigenlijk niet meer dan een ja-knikker dus.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door The Silencer »

Ik deel deels X-File zijn mening. Een XO moet in Amerikaanse ogen zorgen voor het welzijn van de bemanning, in ieder geval de officieren. The Chief of the Boat is meestal verantwoordelijk voor het kanonnenvoer. Maar X-File bekritiseerd dat dinges vooral met micromanagement bezig zou zijn en minder met de big picture, volgens mij is dat ook juist zijn taak. De kapitein heeft the big picture voor ogen en geeft bevelen en het is de XO zijn taak om te delegeren en te zorgen dat dit allemaal wordt uitgevoerd. Tenminste, dat is mijn visie. Wat dat betreft zie ik XO ook als een "zwaardere baan". Je krijgt alle rapporten over van alles en nog wat binnen en dient dit te compileren in iets wat voor de gezaghebbende relevant is om zijn beslissingen te nemen. Wat dat betreft zijn het denk ik juist de gezagvoerders die in Star Trek altijd te veel zelf doen terwijl dit de taak van de XO is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:Ja in de andere series zie je duidelijk dat de XO juist een beetje tegenwicht bied zodat de captain niet als een dictator het schip kan commanderen. In TNG zag je dit het best tussen Riker & Picard. In Voyager was Chakotay eigenlijk niet meer dan een ja-knikker dus.
Amerikanen zien niet graag mensen in het leger die NIET ja knikken (ook al hebben ze gelijk). Neem bijvoorbeeld Crimson Tide. In deze film is de XO van een duikboot het niet eens met zijn CO over een beslissing en gaat tegenin. Omdat de marine zulke scenario's niet op het grote scherm wil zien hebben ze geen medewerking aan die film geleverd.

De setting is natuurlijk geheel anders maar geeft wel de algehele visie van de Amerikaanse cultuur weer op dat punt. XO's dienen gewoon ja-knikkers te zijn in die cultuur. Befehl ist befehl.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

Jadzia was geen first Officer, dat was Kira... en dat was ook heel duidelijk!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door The Silencer »

Was Jadje niet eens vaker op de Defiant XO? Ik heb niet veel DS9 gezien, maar als Sisko ging cruisen bleef Kira toch vaak op DS9?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Nemesis »

Jadzia is wel de baas geweest, maar in bijv. de aflevering dat dukat zich bij de dominion aansluit, is kira het.. en later wordt Worf de commanding officer.. jadzia zie je dan veel achter het stuur, en later Nog.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Miriam »

Jadzia of Worf (die ook CO is) was de XO als ze aanboort waren van de Defiant, aangezien dat een Starfleet schip is.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ST.NL: VOY Casting

Bericht door Vis »

X-File schreef:Wel, wellicht ben ik als kijker wel verwend met XOs als Spock, Riker en J!Dax Kira die wel wat te doen hadden in afleveringen. Mij lijkt het dat wanneer de kapitein roept dat ze rechtsom moeten, terwijl de gehele senior staff + ensign Kim en de kijkers weten dat het beter is om linksom te gaan, dat je dan je mond open trekt.
Nou, die hadden ook vaak genoeg momenten waarop ze 't niet met de Captain eens waren en een raar gezicht trokken, maar uiteindelijk gewoon instemden. In dat opzicht is er niet veel anders. Ik denk dat je gewoon teveel in je hoofd hebt zitten dat elke beslissing van Janeway verkeerd was, omdat we haar vanwege bepáálde beslissingen helemaal afgemaakt hebben jarenlang, maar dat is niet zo. En daarom kun je ook niet verwachten dat Chocolatey steeds de boel moet ophitsen omdat ie anders geen goede XO zou zijn, want dat was helemaal niet nodig.
The Silencer  schreef:Tenminste, dat is mijn visie. Wat dat betreft zie ik XO ook als een "zwaardere baan". Je krijgt alle rapporten over van alles en nog wat binnen en dient dit te compileren in iets wat voor de gezaghebbende relevant is om zijn beslissingen te nemen. Wat dat betreft zijn het denk ik juist de gezagvoerders die in Star Trek altijd te veel zelf doen terwijl dit de taak van de XO is.
Precies. En wellicht dat men met "onzichtbaar" enkel bedoelt dat hij niet tegen Janeway in opstand kwam, maar dat is niet hoe ik zichtbaar zie. Hij had een enorm belangrijke rol op het schip en had met iedereen contact. Zoals ik zei, hij was juist degene die iedereen kende en overal wist wat er gaande was, problemen oploste, twee crews met elkaar samen liet werken onder zeer lastige omstandigheden. Dus als Nemesis het dan heeft over Neelix die altijd met iedereen aan 't praten is, dan geldt dat nog veel meer voor Tjakotee. Alles behalve onzichtbaar.
Plaats reactie