Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door roelofjan1986 »

Ik weet dat alle seizoenen van Star Trek die vóór Enterprise op tv kwamen allemaal geproduceerd
zijn in 4:3 formaat, maar ik heb wel ergens gelezen dat bij Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 wel
gefilmd is met 16:9, maar de beelden alsnog, wellicht om de serie 'constant' te houden met de
eerdere seizoenen uitgezonden en uitgebracht in 4:3 formaat. Weet iemand van jullie hier meer van?
Zou wel super zijn om ooit misschien als de bluray versies van Voyager uitkomen, om dan eventueel
toch nog wat pre-Enterprise materiaal in breedbeeld te zien, en al helemaal omdat Voyager mijn
favoriete Star Trek serie is. Als het toch geschoten is met 16:9 dan maakt dat niet uit toch?
Dan gaat het net als bij SG-1. Die eerdere seizoenen werden aanvankelijk ook uitgezonden
in 4:3, maar waren wel geschoten in 16:9, en uiteindelijk toch uitgebracht in 16:9. Wie weet hier
meer van?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door Miriam »

Afbeelding
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door roelofjan1986 »

Ik baseer me op deze opmerking van een forum:
Hay thanks for all the cool info guys, sure do know your stuff on this forum :thumbs:
Oh by the way, a friend of mine I spoke to the other day about Star Trek shows in widescreen claims that Seasons 7 of DS9 and Season 5 - 7 of Voyager were shot in 1.78:1 widescreen (the same as Enterprise). This to me, anways, made sense as this was the year in which Buffy the Vampire Slayer went widescreen for its 4th season. Maybe when they say that Enterprise is the first to utilise the joys of w/s, they meant from the very beggining. But who knows. I am sure one of you can dig something off the net about this.
Dit staat op deze site:
http://www.collectq.com/modern-cinema/film-1373.html

Ook SUPER om te lezen dat DS9 dan tenminste nog 1 seizoen heeft wat in breedbeeld gefilmd is,
en van Voyager dus de laatste 3 seizoenen, bijna de helft van de serie dus...toch nog iets dus.
DS9 ziet er in de latere seizoenen veel beter uit dan TNG vind ik, en Voyager al helemaal, ik ben echt
benieuwd of bij een bluray release ooit deze afleveringen ook echt in hun originele widescreen formaat
uit zullen worden gebracht. Dan zit ik gekluisterd aan mijn FullHD tv haha
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door Miriam »

roelofjan1986 schreef:Ik baseer me op deze opmerking van een forum:
Hay thanks for all the cool info guys, sure do know your stuff on this forum :thumbs:
Oh by the way, a friend of mine I spoke to the other day about Star Trek shows in widescreen claims that Seasons 7 of DS9 and Season 5 - 7 of Voyager were shot in 1.78:1 widescreen (the same as Enterprise). This to me, anways, made sense as this was the year in which Buffy the Vampire Slayer went widescreen for its 4th season. Maybe when they say that Enterprise is the first to utilise the joys of w/s, they meant from the very beggining. But who knows. I am sure one of you can dig something off the net about this.
Dit staat op deze site:
http://www.collectq.com/modern-cinema/film-1373.html

Ook SUPER om te lezen dat DS9 dan tenminste nog 1 seizoen heeft wat in breedbeeld gefilmd is,
en van Voyager dus de laatste 3 seizoenen, bijna de helft van de serie dus...toch nog iets dus.
DS9 ziet er in de latere seizoenen veel beter uit dan TNG vind ik, en Voyager al helemaal, ik ben echt
benieuwd of bij een bluray release ooit deze afleveringen ook echt in hun originele widescreen formaat
uit zullen worden gebracht. Dan zit ik gekluisterd aan mijn FullHD tv haha
Meh, ik wil 3D :*)
Maar inderdaad de HD versies zijn echt een genot om naar te kijken
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door roelofjan1986 »

Jaren na mijn vorige post heb ik dit nog gevonden. Lees het helemaal even door, het is super interessant:

https://m.reddit.com/r/startrek/comment ... med_in_hd/

Met name wat gebruiker "TEG24601" te zeggen heeft is heel erg interessant.
Wat vinden jullie hier van?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Voyager vanaf seizoen 5 16:9 gefilmd?

Bericht door Nemesis »

not gonna happen.. :) :'(
Plaats reactie