Neelix in endgame (pas op: spoiler)

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Alpha
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:33
Locatie: Deep space zero

Neelix in endgame (pas op: spoiler)

Bericht door Alpha »

Lekker dom weer:

Punt 1:Gisteren zat ik thuis de video van endgame nog eens te bekijken.
Neelix, die niet meer op Voyager woonde deed een spelletje via het beeldscherm met Seven (wat voor spelletje boeit verder niet).
Maar wat mij opviel is dat hij een combadge op had. en hij hoorde helemaal niet meer bij Vyager. is het dan niet normaal dat je dat ding dn inleverd? Het kan zijn dat er een goede reden voor is, die in de vorige aflevering naar voren kwam, maar die heb ik niet gezien. dus kan iemand mij dat dan ff mededelen?

Punt 2: niet echt een vraag, maar wat mij opviel is dat Neelix eigenlijk geen flauw benul gehad zal hebben dat Voyager in het Alphaquadrant is.
Seven nam afscheid met de woorden: "I'll contact you tomorrow at the usual time" in feite heeft ze dat nooit gedaan, en is Voyager vertrokken zonde afsceid te nemen van Neelix. Die zal er dus niets van snappen dt niemand contact met hem opneemt. als hij gaat scannen zal hij tot de conclusie komen dat voyager gewoon is verdwenen.

Lekker dom toch? |:( |:( |:(
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

dat is peanuts in vergelijking met al die andere fouten in V'ger :)
Gebruikersavatar
Kathryn Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 jun 2002, 14:16
Locatie: NCC Voyager (groningen)

Bericht door Kathryn Janeway »

ik heb endgame nog niet gezien maar als ik hem ga kijken zal ik er eens op letten.
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Dat is idd erg stom.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

dat van die commbadge was me niet opgevallen maar het feit dat ze geen afscheid namen en hij niet weet dat ze terug zijn viel me meteen op.
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

De combagde zal ie wel hebben zodat ie Seven kan verstaan (hij praat vast en zeker in real life een andere taal)

en Hij heeft contact met starfleet, die zullen dus ook wel doorgeven dat voyager weer thuis is...


voila! probleem opgelost. :)
Laatst gewijzigd door voyager-girl op 14 jun 2002, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

voyager-girl schreef:De combagde zal ie wel hebben zodat ie Sven kan verstaan (hij praat vast en zeker in real life een andere taal)

en Hij heeft contact met starfleet, die zullen dus ook wel doorgeven dat voyager weer thuis is...


voila! probleem opgelost. :)
als we jou toch niet hadden.
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Dan was het hier 1 grote chaos... ;) :p


:lol:
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

voyager-girl schreef:Dan was het hier 1 grote chaos... ;) :p


:lol:
idd :-D
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

voyager-girl schreef:De combagde zal ie wel hebben zodat ie Seven kan verstaan (hij praat vast en zeker in real life een andere taal)

en Hij heeft contact met starfleet, die zullen dus ook wel doorgeven dat voyager weer thuis is...


voila! probleem opgelost. :)
Wow, en ze konden Neelix ook gewoon verstaan toen ie geen combadge had! Net als elk ander non-Starfleet persoon die ze tegenkomen. Seven had trouwens ook een combadge. Denk niet dat die combadges de UT zijn aangezien we verschillende keren hebben meegemaakt dat personages, inclusief aliens, hun combadges zijn ontnomen en elkaar toch konden verstaan.

Misschien dat ze toch nog even afscheid hebben genomen van Neelix, hadden ze wel mogen laten zien, ze hadden zoveel wel mogen laten zien in Endshame. :roll:

Wat pas echt dom is, is Janeway die Neelix tot Fed ambassadeur van het DQ maakt. HOE kan hij communiceren met de Federatie? :roll:

Trouwens ik dacht dat in dat asteroideveld waar Neelix nu woont, communicatie met de rest van de melkweg moeilijk of geheel niet mogelijk was door storingen e.d. of vergis ik me nu, is een tijdje geleden dat ik de aflevering zag? :-?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

[quote="3rd RemataKlan"][quote="voyager-girl"]
Wat pas echt dom is, is Janeway die Neelix tot Fed ambassadeur van het DQ maakt. HOE kan hij communiceren met de Federatie? :roll:
quote]

Met de pathfinder? ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Daar gebruiken ze Voyager's deflector voor...
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:Daar gebruiken ze Voyager's deflector voor...
heeft dat gebouw waar neelix nu zit geen schotel of communicatie toren?
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Neelix in endgame (pas op: spoiler)

Bericht door enterprise E »

Alpha schreef:Lekker dom weer:

Punt 1:Gisteren zat ik thuis de video van endgame nog eens te bekijken.
Neelix, die niet meer op Voyager woonde deed een spelletje via het beeldscherm met Seven (wat voor spelletje boeit verder niet).
Maar wat mij opviel is dat hij een combadge op had. en hij hoorde helemaal niet meer bij Vyager. is het dan niet normaal dat je dat ding dn inleverd? Het kan zijn dat er een goede reden voor is, die in de vorige aflevering naar voren kwam, maar die heb ik niet gezien. dus kan iemand mij dat dan ff mededelen?

Punt 2: niet echt een vraag, maar wat mij opviel is dat Neelix eigenlijk geen flauw benul gehad zal hebben dat Voyager in het Alphaquadrant is.
Seven nam afscheid met de woorden: "I'll contact you tomorrow at the usual time" in feite heeft ze dat nooit gedaan, en is Voyager vertrokken zonde afsceid te nemen van Neelix. Die zal er dus niets van snappen dt niemand contact met hem opneemt. als hij gaat scannen zal hij tot de conclusie komen dat voyager gewoon is verdwenen.

Lekker dom toch? |:( |:( |:(
het speelt zich toch terug in de tijd af dat voyager nog in borg ruimte is? :-P
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Bericht door Voyager »

hij heeft al altijd combadge gehad
Seven en Kes hebben toch ook combadge gehad en ook die waren niet lid van voyager
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

waarom denk ik als enige dat neelix gewoon wel is mee gegaan.. ik zal endgame nog maar eens een keer kijken..
Gebruikersavatar
cpt. an
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:03
Locatie: oud-beijerland.
Contacteer:

Bericht door cpt. an »

er zitten gewoon heel veel van dat soort fouten in endgame, echt zonde dat ze dat zo hebben gedaan ze hadden beter ook in endgame kunnen laten zien hoe ze weer op aarde kwamen, maar nee hoor het eindigt met een paar scheepjes in beeld! ;(
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Neelix dacht natuurlijk; "Wat een mooie combadge, ik heb 'm nu 7 jaar gedragen en ik ga 'm echt niet afgeven als ik de Voyager verlaat. Ik hou 'm lekker gewoon." :D
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Waarom zou hij dit:
Afbeelding
Willen houden? Je hebt er niks aan behalve dat hij er mooi uitziet.
Leuke aflevering trouwens..
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

omdat het staat voor een plak waar hij 6 jaar gewoond heeft. een plak waar hij de familie had die hij verloren had...
het is een aandenken waarschijnlijk.

En Seven zegt dat tegen Neelix voordat ze de wormholes ontdekt hadden.
Ze hebben voyager niet ff geupdate en alles in maar één dag.
Seven heeft neelix waarschijnlijk op de hoogte gesteld van de plannen.
007*of*borg
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:41

Bericht door 007*of*borg »

ik denk het niet, want dat is irrelevant
laat een ander dat maar doen zegt ze dan
ik verdenk tom en kim!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

22339 schreef:heeft dat gebouw waar neelix nu zit geen schotel of communicatie toren?
Voyager's deflector werd niet gebruikt als communicatie array, is ook niet de bedoeling van het apparaat. Starfleet communiceerde met Voyager door een 'quantum singularity' (mini zwart gat) te openen vlakbij Voyager, Seven en Kim kwamen op het idee om met de deflector een tachyonstraal daarop te sturen. Hierdoor zal het signaal wel versterkt zijn waardoor real time communicatie mogelijk was.

In de teaser van "Author, Author" wordt dit in ieder geval uitgelegd.

Voyager schreef:hij heeft al altijd combadge gehad
Seven en Kes hebben toch ook combadge gehad en ook die waren niet lid van voyager
Neelix had nog geen combadge toen hij nog niet bij de Voyager crew hoorde. Is nogal logisch. Dus toen hij wegging zou hij die communicator (= Starfleet technologie!) moeten inleveren. Ook zou hij er toch niets meer aan hebben.

Raven schreef:En Seven zegt dat tegen Neelix voordat ze de wormholes ontdekt hadden.
Ze hebben voyager niet ff geupdate en alles in maar één dag.
Seven heeft neelix waarschijnlijk op de hoogte gesteld van de plannen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de Voyager crew het absoluut meest onmogelijke heeft gedaan zoals een zwaar beschadigde Voyager met beperkte middelen helemaal reparen tot showroommodel status in extreem korte tijd. :lol:
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

3rd RemataKlan schreef:Dus toen hij wegging zou hij die communicator (= Starfleet technologie!) moeten inleveren.
Ach, Janeway strooit met Starfleet Technologie in het Delta Quadrant. Dan kunnen ze Neelix ook toch wel een sybolisch aandenken laten houden.
Hij kan het dragen zoals wij mensen bijvoorbeeld een ketting of armband dragen.
Kadet
Ensign
Ensign
Berichten: 172
Lid geworden op: 29 jun 2002, 16:10
Locatie: den dungen
Contacteer:

Bericht door Kadet »

sorry hoor maar dat snap ik ff niet
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

sorry hoor maar als neelix nou ambassadeur is van de federation in het DQ lijkt het dan niet meer dan normaal dat ie iets heeft van hun.

voorbeeld:
Een vertegewoordiger van een staat bijv. een politieagent of soldaat heeft altijd de vlag/ kenmerk van zijn staat op zijn uniform.
dus lijkt het mij meer dan normaal dat ie dat comunicatortje houd als een soort van symbool/ logo/vlag /kenmerk van de federation & starfleet.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

22339 schreef:sorry hoor maar als neelix nou ambassadeur is van de federation in het DQ lijkt het dan niet meer dan normaal dat ie iets heeft van hun.

voorbeeld:
Een vertegewoordiger van een staat bijv. een politieagent of soldaat heeft altijd de vlag/ kenmerk van zijn staat op zijn uniform.
dus lijkt het mij meer dan normaal dat ie dat comunicatortje houd als een soort van symbool/ logo/vlag /kenmerk van de federation & starfleet.
Van welke staat is Neelix nu een vertegenwoordiger?
Hoe kan hij communiceren met de Federatie?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:
22339 schreef:sorry hoor maar als neelix nou ambassadeur is van de federation in het DQ lijkt het dan niet meer dan normaal dat ie iets heeft van hun.

voorbeeld:
Een vertegewoordiger van een staat bijv. een politieagent of soldaat heeft altijd de vlag/ kenmerk van zijn staat op zijn uniform.
dus lijkt het mij meer dan normaal dat ie dat comunicatortje houd als een soort van symbool/ logo/vlag /kenmerk van de federation & starfleet.
Van welke staat is Neelix nu een vertegenwoordiger?
Hoe kan hij communiceren met de Federatie?
Als ambassadeur van de FEDERATION is hij vertegenwoordiger van UFP.

En die communicatie zal heus wel via dat micro wormhole gaan maar dan niet vlakbij de voyager maar bij dat geboiuw waar hij zit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

22339 schreef:Als ambassadeur van de FEDERATION is hij vertegenwoordiger van UFP.
Ow. Ik dacht dat hij de DQ ambassadeur was. Na ja het is toch een rol van niets omdat de UFP totaal niet actief is in het DQ en met de huidige warp tech niet in het DQ kan komen.
22339 schreef:En die communicatie zal heus wel via dat micro wormhole gaan maar dan niet vlakbij de voyager maar bij dat geboiuw waar hij zit.
zo'n gat openen in een asteroideveld? :eek: lijkt me nogal gevaarlijk! Heeft Neelix wel de beschikking over een krachtig comm systeem? En ik dacht toch echt dat het asteroideveld niet met de rest van de Melkweg kon communiceren???
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ze zijn hem gewoon vergeten af te doen en hadden geen zin om terug te vliegen :-P

of: (meest waarschijnlijk) een vaakvoorkomende nietdoordachte B&B aktie. :-D
Nelleash
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jul 2002, 17:52

Bericht door Nelleash »

Mij viel het direct op dat Neelix dat ding nog op heeft. Ik vond het wel wat vaag, maar ik weet zeker dat het wel de bedoeling was, want ze doen over 1 zo'n stukje serie 6 uur ofzo, tzou wel heeel stom zijn als ze zulke dingen dan over het hoofd zien!>?!> Hij vond het gewoon een leuk ding, (je weet hij die is) en wou hem houde.
Dat ze geen Farewell hebben gezegd is nie waar. Je ziet het alleen niet. Maar er is vast wel iemand die hem heeft ingeligd..
Waarom zou hij mee zijn gegaan mag ik vragen? Wat the hell moet hij op Aarde doen?? Dit is toch veel beter?!?!? :-P
Verder/ Endgame is een onwijs gave eps. Ik heb er wel van genoten,,,het einde suckt aleen wel heeeeeeel erg, het beging NIET!

"Where is is?"
Dan loopt Janeway naar dat ding,,,
"It will do just fine" Dat vind ik het leukste stukje,,,
en
"I would love to stay in chat but i'am on a tide schedule"
en
"You know where i am going Harry, and that is not to your ship"
Gesloten