Moet de EMH beschouwd worden als een mens?

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Rogueborg schreef:
Henry86 schreef:
Tactical_Cube schreef:nee hij is geen mens en dat zal hij ook nooit worden, maar hoeft hij daarom niet dezelfde rechten te krijgen als hij alles wat wij kunnen kan en nog meer
Wat hij niet kan, is zichzelf voortplanten. En dat is nou juist een belangrijke eigenschap van een levend wezen.
Een muilezel kan zich ook niet voortplanten. Is hij dan ook niet levend?
Oordeel zelf:
wikipedia schreef:A conventional definition
In biology, an entity has traditionally been considered to be alive if it exhibits all the following phenomena at least once during its existence:

Growth
Metabolism, consuming, transforming and storing energy/mass; growing by absorbing and reorganizing mass; excreting waste
Motion, either moving itself, or having internal motion
Reproduction, the ability to create entities that are similar to itself
Response to stimuli - the ability to measure properties of its surrounding environment, and act upon certain conditions.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Growth
Metabolism, consuming, transforming and storing energy/mass; growing by absorbing and reorganizing mass; excreting waste
Motion, either moving itself, or having internal motion
Reproduction, the ability to create entities that are similar to itself
Response to stimuli - the ability to measure properties of its surrounding environment, and act upon certain conditions.

die 2 heeft hij zowiezo, reproduction ligt eraan hoe je het ziet hij zou denk ik wel een ander hologram kunnen maken :P
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Tactical_Cube schreef:Growth
Metabolism, consuming, transforming and storing energy/mass; growing by absorbing and reorganizing mass; excreting waste
Motion, either moving itself, or having internal motion
Reproduction, the ability to create entities that are similar to itself
Response to stimuli - the ability to measure properties of its surrounding environment, and act upon certain conditions.

die 2 heeft hij zowiezo, reproduction ligt eraan hoe je het ziet hij zou denk ik wel een ander hologram kunnen maken :P
Dat zijn de voorwaarden die gelden voor biologische levensvormen. Niet-biologische voldoen hier over het algemeen niet aan.
Gebruikersavatar
whiteman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 feb 2006, 20:53

Bericht door whiteman »

Reproduction is een heel relatief begrip.Tenslotte heeft Data Lal gemaakt. Ze bleef alleen niet lang actief.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

edit: Wil je in het vervolg niet voor mod spelen? :)


mijn eigen (Ace dus) edit: fijn dat zo'n modedit ook wordt aangegeven. :) .
En het is mijn goed recht om mijn irritatie over een user zijn gedragingen te openbaren.
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 09 feb 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ugh...mod...ugh...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dat kan ook op een andere manier, het gaat hier om een nieuwe gebruiker die misschien niet helemaal in de gaten heeft hoe het hier precies werkt.
Daarnaast is het afgelopen maanden vaker voor gekomen dat nieuwe gebruikers zich niet echt welkom meer voelen hier.
Laat het topic zakken of probeer de discussie een nieuwe impuls te geven. Mocht het echt een nutteloze kick zijn dan plaatst een mod/admin een slotje op het topic.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik heb geen belediging gebruikt, slechts een simpele vraag waarin in mijn, en volgens mij die van meerder users alhier, mening doorschemerde. Daar zie ik geen problemen in. En dat je mijn post dan edit is tot daar aan toe, maar maak dat dan wel even duidelijk.
Gebruikersavatar
whiteman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 feb 2006, 20:53

Bericht door whiteman »

kennelijk begrijp inderdaad niet precies hoe het hier werkt. ben enkel wat aan het doorlezen en probeerde wat aan discussie toe te voegen. je moet me inderdaad wel even uitleggen wat ik nu verkeerd heb gedaan? :?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ace of Spades schreef:Ik heb geen belediging gebruikt, slechts een simpele vraag waarin in mijn, en volgens mij die van meerder users alhier, mening doorschemerde. Daar zie ik geen problemen in. En dat je mijn post dan edit is tot daar aan toe, maar maak dat dan wel even duidelijk.
Ah.. nu praat je ineens namens anderen? :') Kom op Ace... je reactie had een bepaalde ondertoon.
Als niemand de kick ziet zitten zakt het topic vanzelf, op deze manier zorg je helemaal voor de doodsteek van het topic. En mocht je je er echt aan ergeren stuur je een PM naar een mod of admin.
En de volgende edit zal voor jou extra duidelijk zijn. :kiss:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

whiteman schreef:kennelijk begrijp inderdaad niet precies hoe het hier werkt. ben enkel wat aan het doorlezen en probeerde wat aan discussie toe te voegen. je moet me inderdaad wel even uitleggen wat ik nu verkeerd heb gedaan? :?
Het omhoog trappen of kicken van oude discussie topics is veelal geen succes. Meestal is de discussie dan al op een dood spoor beland, het omhoogtrappen heeft dan vaak spamgedrag tot gevolg.
Tenzij er een draai gegeven kan worden aan de discussie, of wanneer er bijvoorbeeld nieuwe ontwikkelingen hebben plaatsgevonden op dat gebied die het onderwerp nieuw leven in kunnen blazen.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Section31 schreef: Ah.. nu praat je ineens namens anderen? :')


Ik praat niet namens anderen, ik maak alleen duidelijk dat ik niet de enige ben die zo'n huge kick niet waarderen. Dat kan ik zien aan reacties die andere users geven (waar niet door jou wordt opgetreden) en aan gesprekken met personen buiten dit forum om.
Section31 schreef:Kom op Ace... je reactie had een bepaalde ondertoon.
Is sarcasme tegenwoordig gelijk aan beledigen?
Section31 schreef:Als niemand de kick ziet zitten zakt het topic vanzelf, op deze manier zorg je helemaal voor de doodsteek van het topic.
Als je een newbie nergens op attent maakt zal er geen verandering van gedrag plaatsvinden.
Section31 schreef:En mocht je je er echt aan ergeren stuur je een PM naar een mod of admin.
Is een mogelijkheid, maar een post vind ik wat directer en spreekt de user meteen aan.
Section31 schreef:En de volgende edit zal voor jou extra duidelijk zijn. :kiss:
Oeh...spannend zeg... :bye:


@Whiteman: Die topics zijn niet voor niets ver weggezakt, er viel blijkbaar niks meer te vertellen. Als je zo'n topic kickt met een nuttige post die een nieuwe discussie kan starten, kan zo'n kick nog nuttig zijn. Alleen waren jouw reacties op oude posts niet bepaald hoogwaardig.
Gebruikersavatar
whiteman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 feb 2006, 20:53

Bericht door whiteman »

oké. da's duidelijk. thanks voor de uitleg. :good:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dat kan ik zien aan reacties die andere users geven en aan gesprekken met personen buiten dit forum om.
Open er een topic over in Forum Site en Opmerkingen dan kan er wellicht iets aan gedaan worden.
(waar niet door jou wordt opgetreden)
Ik ben niet overal en altijd, ik heb ook een leven buiten dit forum.
En als ik iets mis wat echt tot irritatie leidt zie ik dat terug in een PM. Aangezien dat niet het geval is...
Is sarcasme tegenwoordig gelijk aan beledigen?
Oh.. dus eigenlijk legde je een nieuwe user vriendelijk uit hoe het hier werkt op het forum? :?
Dat soort reacties zorgen er wel voor de nieuwe gebruikers zich hier niet bijzonder welkom meer voelen.
Als je een newbie nergens op attent maakt zal er geen verandering van gedrag plaatsvinden.
Leg hem dan uit hoe het wel werkt (op een andere wijze), verwijs desnoods naar de policy of schakel een mod/admin in.

En daar wil ik het graag bij houden :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Allemaal prima als er een probleem wordt uitgesproken, maar waarom gebeurt dit niet gewoon buiten dit topic/subforum om? Ik ben hier bijv totaal niet in geïnteresseerd, zelfs nog meer in de EMH.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik neem nog even de tijd om op de laatste opmerkingen van Section te reageren.

Section31 schreef:
Dat kan ik zien aan reacties die andere users geven en aan gesprekken met personen buiten dit forum om.
Open er een topic over in Forum Site en Opmerkingen dan kan er wellicht iets aan gedaan worden.
Dat leek mij wat overdreven. En ik mag aannemen dat een mod zijn eigen forum helemaal leest, blijkbaar is dit dus niet het geval.
Section31 schreef:
(waar niet door jou wordt opgetreden)
Ik ben niet overal en altijd, ik heb ook een leven buiten dit forum.
En als ik iets mis wat echt tot irritatie leidt zie ik dat terug in een PM. Aangezien dat niet het geval is...
ik richt mij graag tot de betreffende user zelf, dat had ik misschien niet moeten doen.
Section31 schreef:
Is sarcasme tegenwoordig gelijk aan beledigen?
Oh.. dus eigenlijk legde je een nieuwe user vriendelijk uit hoe het hier werkt op het forum? :?
Nee, het was niet vriendelijk bedoeld, maar het was zeker geen beledigende opmerking. Ik neem aan dat de betreffende user de hint wel zou snappen.
Section31 schreef:Dat soort reacties zorgen er wel voor de nieuwe gebruikers zich hier niet bijzonder welkom meer voelen.
Een gezellige en toevoegende user is altijd welkom, maar er is altijd een tijd van gewenning waarbij je reacties van andere (oudere) users kan krijgen. Dat lijkt mij niet raar, omdat je je als nieuweling nog moet aanpassen aan de gang van zaken.
Mijn post maakte bestond uit een opmerking, waarin de gang van zaken op dit forum impliciet en voor mij duidelijk instond. Zonder de betreffende user te beledigen welteverstaan.
Section31 schreef:
Als je een newbie nergens op attent maakt zal er geen verandering van gedrag plaatsvinden.
Leg hem dan uit hoe het wel werkt (op een andere wijze), verwijs desnoods naar de policy of schakel een mod/admin in.
Dat had ik misschien beter kunnen doen, maar ik was onder de indruk dat whiteman de hint wel zou snappen.
Section31 schreef:En daar wil ik het graag bij houden :)
Goed plan.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als je niet mee wilt doen met de discussie hoeft dat toch niet bemoei je er dan ook niet mee, zo gebeurt er tenminste nog eens wat in dit gedeelte.
Het omhoog trappen of kicken van oude discussie topics is veelal geen succes. Meestal is de discussie dan al op een dood spoor beland, het omhoogtrappen heeft dan vaak spamgedrag tot gevolg.
meestal door een aantal users incl die hier boven
Reproduction is een heel relatief begrip.Tenslotte heeft Data Lal gemaakt. Ze bleef alleen niet lang actief.
Ja dat wel, maar dat is meer zelfgemaakt, wij hebben geen onderdelen nodig om de reproduceren (lichaams onderdelen om iets in elkaar te zetten in dit geval) data zou samen met een andere robot geen kind kunnen krijgen. De Emh kan dit ook niet.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee ze waren net klaar, dus ga je er vooral nog eens tegenaan bemoeien ]:(
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Lijkt mij zo wel duidelijk. Terug naar het topic, mocht daar nog behoefte aan zijn. Moet de EMH beschouwd worden als een mens?
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Waarom, zou je in godsnaam een Holografische Projectie zien als mens

Een mens is van vlees en bloed en dat Computer projectie ding niet

Lijkt me toch logisch dat het NEE"" is
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

De Emh kan boven zijn eigen programering zoeken en dus net zoals een mens veranderen. Hij heeft gevoelens en hobby's het wordt allemaal wel door computerprogramma's geregeld maar is dat niet ongeveer net zoals hersenen die alles regelen in een menselijk lichaam?

Het enige verschil met een mens is eigenlijk dat de Emh uit fotonen en licht bestaat zoals een mens uit vlees en bloed (en dat je hem kan uitzetten :P) maar voor de rest kan hij bijna al hetzelfde als een mens.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Tactical_Cube schreef:De Emh kan boven zijn eigen programering zoeken en dus net zoals een mens veranderen. Hij heeft gevoelens en hobby's het wordt allemaal wel door computerprogramma's geregeld maar is dat niet ongeveer net zoals hersenen die alles regelen in een menselijk lichaam?

Nee, dat is niet het zelfde een menselijk wezen is van vlees en bloed

Het enige verschil met een mens is eigenlijk dat de Emh uit fotonen en licht bestaat zoals een mens uit vlees en bloed (en dat je hem kan uitzetten :P) maar voor de rest kan hij bijna al hetzelfde als een mens.
Probeer met die stelling eens naar een christen te gaan
*** Commander Daniël ***
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2006, 17:19
Locatie: Netherlands

Bericht door *** Commander Daniël *** »

ik vind dat hij gwoon als mens behandeld moet worden.....
hij heeft een bewustzijn, een karakter, ziet er uit als een mens...
hij is alleen anders gebouwd als een mens
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

uhu hij was niet 1+1=3
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik leef hoor ;(
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

*** Commander Daniël *** schreef:ik vind dat hij gwoon als mens behandeld moet worden.....
hij heeft een bewustzijn, een karakter, ziet er uit als een mens...
hij is alleen anders gebouwd als een mens
Je moet natuurlijk wel het hele topic lezen. :)
Jouw punt is al tig keer aangehaald enzo...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Ik leef hoor ;(
:troost2: Jij bent een mens hoor. Volslagen mesjoche weliswaar. Maar je bent een mens ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

GPS schreef:Jij bent een mens hoor.
:cheer:
GPS schreef: Volslagen mesjoche weliswaar.


:bonk:
Gebruikersavatar
Speder
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006, 18:17

EMH

Bericht door Speder »

Als je hetzelfde reageerd als mens, je ziet eruit als een mens, dan bén je toch geen mens.
Ik bedoel, als je hem (het) vergelijkt met andere aliens dan kan je ook zeggen dat ze allemaal mensen zijn:

ze reageren als mens(ze worden ook boos als je ze uitscheldt)
ze hebben dezelfde botstructuur.(ze zien er niet echt hetzelfde uit, maar ja)
EN ze zijn even slim als iedereen

Dus...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: EMH

Bericht door Ace of Spades »

Speder schreef:Als je hetzelfde reageerd als mens, je ziet eruit als een mens, dan bén je toch geen mens.
Ik bedoel, als je hem (het) vergelijkt met andere aliens dan kan je ook zeggen dat ze allemaal mensen zijn:

ze reageren als mens(ze worden ook boos als je ze uitscheldt)
ze hebben dezelfde botstructuur.(ze zien er niet echt hetzelfde uit, maar ja)
EN ze zijn even slim als iedereen

Dus...
Wat allemaal ingeprogrammeerd is....
Plaats reactie