Wist de bemanning af van het Dominion op moment van vertrek?

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Was de bemanning destijds bekend met het Dominion?

Wel bekend en dit hoorde zo te zijn
4
24%
Niet bekend en dit hoorde zo te zijn
4
24%
Wel bekend maar dit hoorde *niet* zo te zijn
1
6%
Niet bekend maar dit hoorde *wel* zo te zijn
8
47%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Wist de bemanning af van het Dominion op moment van vertrek?

Bericht door 3rd RemataKlan »

Was de bemanning (en eventueel de Maquis bemanning) op de hoogte van het Dominion toen het naar het DQ werd gesleept?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

volgens mij wel
in welk seizoen vertreok voyager dan van ds9 deel 4 toch ?

maar ze kenden de dominion niet

want dat zegt be'ellana nog als ze via dat hirogen netwerk brieven krijgen dan krijgt ze ene brief dat alle maquis zijn afgeslcaht door ras uit het gamma quadrant/Ally van de cardassians waar ze nog nooit van jheefd gehoord
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

VOY seizoen 1 staat gelijk aan DS9 seizoen 3.
VOY seizoen 1 begint ergens halverwege het derde seizoen van DS9, in ieder geval ergens in de eerste helft van het seizoen.
Op het einde van DS9 seizoen 2 werd er contact gemaakt met de Jem'Hadar. Drie maanden later met de Founders.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Kdenk dat Janeway er vaag van op de hoogte was
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het contact met The Jem'Hadar en de Founders was nog maar net geweest.
Voor Voyager was het niet relevant op dat moment, denk ik.
Janeway zal het wel geweten hebben waarschijnlijk, dat er wat aan de hand was.
De bemanning verder niet, op z'n hoogst de first officer en Tuvok.
Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

Bericht door Wizzie »

Ik denk niet dat ze ervan op de hoogte waren, want in de aflevering "Message in a bottle" zegt de EMH mark 2 tegen "onze" doctor;
"We are at war with the Dominion."

Waarop de doctor antwoordt; "The who...?"

EMH mark 2; "Pfff... long story."

Conclusie; de doctor wist er niks vanaf. Daarom denk ik dat het logisch is dat Janeway er ook niets vanaf wist.

Let ook op dit; deze aflevering zit in seizoen 4 van Voyager. Zelfs toen wisten ze er dus nog niks vanaf. (Ervan uitgaande dat er geen geheimen worden gehouden voor onze doc.)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Kdenk dat Janeway er vaag van op de hoogte was
Dus... Janeway sliep door Starfleet briefings heen, keek zelden naar de nieuwsdiensten en had amper sociaal contact.

EMH schreef:Het contact met The Jem'Hadar en de Founders was nog maar net geweest.
Voor Voyager was het niet relevant op dat moment, denk ik.
Janeway zal het wel geweten hebben waarschijnlijk, dat er wat aan de hand was.
De bemanning verder niet, op z'n hoogst de first officer en Tuvok.
De Voyager is iets van 5-7 maanden na contact met de Jem'Hadar en dus 2 tot 4 maanden na het contact met de Founders vertrokken van DS9.

Over relevantie:
Contact werd gemaakt met een machtig en vijandig rijk in het GQ wat meteen verantwoordelijk was voor de vernietiging van verschillende Starfleet schepen, waaronder een Galaxy class starship en de Bajoran kolonie in het GQ.

Dus jullie denken dat Starfleet haar officieren hier niet het fijne van wordt verteld? Wat er op neerkomt dat Starfleet telkens dezelfde briefings en inlichtingen moet verstrekken aan kleine groepjes personeel ipv iedereen in één keer op de hoogte te brengen van zo'n grote gebeurtenis.

De Starfleet bemanning van Voyager heeft al die maanden niet naar de nieuwsdiensten gekeken of met anderen gesproken over de gebeurtenissen?

De Maquis hebben ook totaal geen informatie opgedaan over de gebeurtenissen ondanks het feit dat die een impact zouden hebben op hen. De DMZ ligt vlakbij DS9 en de wormhole. De ontdekking van het Dominion verandert de militaire aanwezigheid in dat deel van de ruimte waar de Maquis actief is.

Wizzie schreef:Ik denk niet dat ze ervan op de hoogte waren, want in de aflevering "Message in a bottle" zegt de EMH mark 2 tegen "onze" doctor;
"We are at war with the Dominion."

Waarop de doctor antwoordt; "The who...?"

EMH mark 2; "Pfff... long story."

Conclusie; de EMH wist er niks vanaf. Daarom denk ik dat het logisch is dat Janeway er ook niets vanaf wist.

Let ook op dit; deze aflevering zit in seizoen 4 van Voyager. Zelfs toen wisten ze er niks vanaf. (Ervan uitgaande dat er geen geheimen worden gehouden voor onze doc."
De Voyager is ongeveer 5 tot 7 maanden na contact vertrokken van DS9.
Er was uitgebreide medische kennis over de Changelings dankzij Mora's onderzoek op Odo. De EMH moet hiermee geprogrammeerd zijn want anders loopt de medische database jaren achter.

Paris gebruikte Jem'Hadar schepen tijdens vliegsimulaties op het holodeck. ("Parturition")

De Hirogen holosimulaties beschikten over Jem'Hadar soldaten ("Flesh & Blood"). De Hirogen kregen de Starfleet database en holotechnologie van Janeway in "The Killing Game", seizoen 4. De bemanning had weliswaar een aantal maanden eerder contact met Starfleet ("Hunters") maar Starfleet had niet zulk soort gegevens naar de Voyager gestuurd.

Is het nog steeds logisch dat Janeway (Starfleet captain) en eventueel Chakotay (Maquis captain) niets van het Dominion afwisten?
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 jun 2005, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Janeway wist er misschien wel veel vanaf want volgens mij word dat nooit gezegd.

En Chakotay enz hadden wel betere dingen te doen bij de Maquis

Caretaker:
48315.6

The search part II: 48213.1
Meridian: 48423.2

Daartussen is Voyager vertrokken en daar zitten niet echt belangrijke dominion eps tussen dus het kan best dat veel er nog niet van af wisten, maar bijvoorbeeld alleen captains en mensen die er belang bij hadden, het aq is erg groot
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

mwa de maquis zouden t wel moeten weten toch aangezien er een derde vijand bij kwam en later zelfs een ally van cardassia
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

@ TC:
Een serieuze vraag: Lees je mijn post wel of snap je het simpelweg niet?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Miriam schreef:mwa de maquis zouden t wel moeten weten toch aangezien er een derde vijand bij kwam en later zelfs een ally van cardassia
dat was op dat moment nog lang niet duidelijk
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Maar dat er een grote, vijandige gorilla aan de andere kant van de wormhole zat, was wel duidelijk.
Tactical_Cube schreef:Janeway wist er misschien wel veel vanaf want volgens mij word dat nooit gezegd.
Als het was gezegd was dit topic overbodig geweest.

En waarom denk jij dat Janeway misschien wel er iets van af wist?
Tactical_Cube schreef:En Chakotay enz hadden wel betere dingen te doen bij de Maquis
Copy paste maar weer:

De Maquis hebben ook totaal geen informatie opgedaan over de gebeurtenissen ondanks het feit dat die een impact zouden hebben op hen. De DMZ ligt vlakbij DS9 en de wormhole. De ontdekking van het Dominion verandert de militaire aanwezigheid in dat deel van de ruimte waar de Maquis actief is.

Uit je opmerking over Chakotay en de Maquis blijkt dat je dit of niet hebt gelezen of niet begrijpt.
Tactical_Cube schreef: Caretaker:
48315.6

The search part II: 48213.1
Meridian: 48423.2

Daartussen is Voyager vertrokken en daar zitten niet echt belangrijke dominion eps tussen dus het kan best dat veel er nog niet van af wisten, maar bijvoorbeeld alleen captains en mensen die er belang bij hadden, het aq is erg groot
"The Jem'Hadar" stardate (iets na) 47944.2

"The Search" is drie maanden later. De Voyager is weer enkele maanden daarna naar het DQ gesleept.

Dat er geen Dominion afleveringen tussen "The Search" en "Meridian" zitten doet er totaal niet toe. Er was voldoende informatie opgedaan in "The Search". Meer dan genoeg voor een briefing van Starfleet personeel. De ontdekking van het Dominion had een grote impact op het AQ, Starfleet's beleid en met name op dat deel van de ruimte waar de wormhole lag.
De ontdekking werd niet geheim gehouden wat blijkt uit het feit dat burgers op de hoogte waren er vrij over werd gesproken.
Dit betekent ook dat Federatie nieuwsdiensten over de ontdekking hebben bericht. En niet te vergeten een hoop actualiteitenrubrieken die er zich mee bezig gehouden. En dat iedereen in Starfleet ingelicht zou zijn over het bestaan van het Dominion, de Jem'Hadar en de Founders.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 jun 2005, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Jij zegt nu wel dat de mensen er vrij over spraken maar volgens mij is daar pas veel later sprake van.

Janeway zou er vast wel vanaf geweten hebben want ze heeft een tijdje op ds9 gezeten, maar in die tijd was er nog helemaal niet cker wat de dominion zou doen en wat er zou gaan gebeuren dus ik vind het logisch dat ensigns enz er niks vanaf weten.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

natuurlijk is t bekend toen voyager was aangedocked op ds9 in care taker
toen wa sde dominion allang bekend en omdat er toien ms geen dominion in ds9 afleveringen voor kwam zeg tniet dat de dominion dan verdwijnt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Jij zegt nu wel dat de mensen er vrij over spraken maar volgens mij is daar pas veel later sprake van.
Nee, meteen na "The Search" werd erover gesproken en hadden veel burgers het station verlaten vanwege de Dominion dreiging.
Tactical_Cube schreef:Janeway zou er vast wel vanaf geweten hebben want ze heeft een tijdje op ds9 gezeten
Oh, nu ga je het over deze boeg gooien. 'Janeway was niet gebrieft maar ze wist het omdat ze twee daagjes op haar schip zat wat gedocked was bij DS9.'

Is ze volgens jou wel of niet door Starfleet gebrieft? En in het geval dat ze wel gebrieft is, waarom alleen zij en niet de rest van de Starfleet bemanning? Het was niet geheim! Waarom zou de rest van de bemanning het niet weten ondanks het feit dat nieuwsdiensten erover zouden berichten en actualiteitenrubrieken er stil bij zouden staan?
En als ze niet gebrieft was, waarom dan niet?

Hoe zit het dan met de Maquis en hun inlichtingen?
Tactical_Cube schreef:maar in die tijd was er nog helemaal niet cker wat de dominion zou doen en wat er zou gaan gebeuren dus ik vind het logisch dat ensigns enz er niks vanaf weten.
Kun je dan eens fatsoenlijk uitleggen waarom het logisch is? Kun je dan fatsoenlijk de punten die zijn gegeven behandelen ipv negeren?

Het was duidelijk dat het Dominion machtig en vijandig was. Het was duidelijk dat de ontdekking van het Dominion Starfleet's beleid en dat van de Cardassians mbt de ruimte rond de wormhole veranderde. Dat had weer invloed op de Maquis. Hetzelfde geldt voor de andere grootmachten.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 jun 2005, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Maquis weet ik niet en kan me ook niet echt boeien, maar tuurlijk is Janeway gebriefd ze is een Captain en dan moet je zulke dingen weten maar dat betekent nog niet dat gelijk elk mens het weet.

En jij zegt wel dat burgers erover praten maar dat was dan op ds9 en dat is een heel stuk weg van de aarde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:Maquis weet ik niet en kan me ook niet echt boeien, maar tuurlijk is Janeway gebriefd ze is een Captain en dan moet je zulke dingen weten maar dat betekent nog niet dat gelijk elk mens het weet.

En jij zegt wel dat burgers erover praten maar dat was dan op ds9 en dat is een heel stuk weg van de aarde.
Een Waarschijnleik Grootere Drieging dan de borg kan gaan aanvallen
ik denk dat de heel starfleet eht wist en de planeten in de buurt van het wormhole zeker
denk ik toch zo als ze logisch te werk gaan
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Maquis weet ik niet en kan me ook niet echt boeien
Maar het speelt wel een belangrijke rol, 1/4 van de Voyager bemanning was Maquis en kan niet genegeerd worden ondanks al jouw pogingen.
Tactical_Cube schreef:maar tuurlijk is Janeway gebriefd ze is een Captain en dan moet je zulke dingen weten maar dat betekent nog niet dat gelijk elk mens het weet.
Jouw eerdere statements zijn vet en schuin gedrukt:

"Kdenk dat Janeway er vaag van op de hoogte was"
vaag op de hoogte was

"Janeway wist er misschien wel veel vanaf want volgens mij word dat nooit gezegd."
wist er misschien veel van af.

"Janeway zou er vast wel vanaf geweten hebben want ze heeft een tijdje op ds9 gezeten"
Nu zou Janeway op de hoogte zijn maar niet dankzij een briefing maar omdat ze toevallig een dag of twee bij DS9 was.

"Janeway gebriefd ze is een Captain en dan moet je zulke dingen weten"
En hier is ze wel gebrieft omdat ze een captain is. Maar waarom alleen zij? Het was geen geheim.
Tactical_Cube schreef: En jij zegt wel dat burgers erover praten maar dat was dan op ds9 en dat is een heel stuk weg van de aarde.
Ja en? Voor de zoveelste keer, het was niet geheim, er werd openlijk over gepraat wat betekent dat nieuwsdiensten en actualiteitenrubrieken erover hebben bericht.


En nog steeds blijf je bijna alle punten negeren. Ook die punten die aantonen dat in ieder geval aan boord de Voyager informatie over het Dominion aanwezig was.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 jun 2005, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ze wisten het toch toen ze er achter kwamen dat Seska cardassian was?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:ze wisten het toch toen ze er achter kwamen dat Seska cardassian was?
:huh3:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

zeg ik nou iets heel verkeerds? :P
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

!¿!Mats!¿! schreef:ze wisten het toch toen ze er achter kwamen dat Seska cardassian was?
Wat heeft dat er mee te maken? Seska wist voor zover ik weet net zoveel af van de Dominion als de rest van de crew.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

sorry, ik heb nooit DS9 gezien.

*houd zijn mond*
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

!¿!Mats!¿! schreef:*houd zijn mond*
verstandig van je :thumbs:
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Het is duidelijk dat de Voyager crew nog nooit van de Dominion heeft gehoord, terwijl dit naar mijn mening wel zo had moeten zijn. Zodra er ook maar iets ontdekt wordt, wordt dit verspreid over het gehele starfleet. Dat heeft iedereen kunnen zien in vele afleveringen: iedereen weet altijd van alles.

In dit geval had Voyager op de hoogte moeten zijn van de dominion en daar minstens een klein beetje aandacht aan moeten besteden.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

maar hoe kunnen ze daar aandacht aan besteden, 70000 lichtjaar van huis?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ze hadden er aandacht aan kunnen schenken in de serie. Maar het was voor het verhaal niet echt relevant op dat moment. En van nieuwe ontwikkeling wat betreft de oorlog weet Voyager uiteraard niets. Die begon aan het eind van DS9's derde seizoen toen Voyager allang in het Delta zat.

off-topic maar ik wilde het even kwijt:
Wat ik trouwens ook raar vind is dat er op DS9 eigenlijk niets te zien was over de verdwijning van Voyager, eigenlijk ook wel jammer.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

!¿!Mats!¿! schreef:maar hoe kunnen ze daar aandacht aan besteden, 70000 lichtjaar van huis?
Ik bedoel hiermee dat er af en toe eens een zinspeling gemaakt kon worden of dat zodra er weer nieuw contact was gelegd zoals in seizoen 6 en 7, dat er wordt gesproken over de afloop van de dominion wars. Al is het maar heel weinig.
EMH schreef:Wat ik trouwens ook raar vind is dat er op DS9 eigenlijk niets te zien was over de verdwijning van Voyager, eigenlijk ook wel jammer.
Dit is inderdaad ook iets waar ik me aan gestoord heb. Er is inderdaad geen woord gesproken over de verdwijning van Voyager, terwijl het van dat station is vertrokken. Nee, ik vind niet echt goed.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dat zou inderdaad wel leuk zijn, als er 2 series een beetje door elkaar lopen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

!¿!Mats!¿! schreef:maar hoe kunnen ze daar aandacht aan besteden, 70000 lichtjaar van huis?
Een main storyline kan het natuurlijk nooit worden voor Voyager, maar het zou wel een punt van zorg geweest zijn voor de crew van Voyager.
Ze laten Starfleet achter met een mystrieuze vijand aan de andere kant van een wormhole. Na een aantal jaren ga je je toch echt afvragen hoe dat afgelopen is...
EMH schreef:off-topic maar ik wilde het even kwijt:
Wat ik trouwens ook raar vind is dat er op DS9 eigenlijk niets te zien was over de verdwijning van Voyager, eigenlijk ook wel jammer.
Iets van een reddingsactie was wel op z'n plaats geweest denk ik. Deep Space Nine ligt erg afgelegen (van wat ik begrepen heb in de serie), dus zoiets gaat Sisko wel aan denk ik.
En een gloednieuw Starfleet schip wat verdwijnt is niet niks...
Plaats reactie