Wist de bemanning af van het Dominion op moment van vertrek?

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Was de bemanning destijds bekend met het Dominion?

Wel bekend en dit hoorde zo te zijn
4
24%
Niet bekend en dit hoorde zo te zijn
4
24%
Wel bekend maar dit hoorde *niet* zo te zijn
1
6%
Niet bekend maar dit hoorde *wel* zo te zijn
8
47%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Henry86 schreef:welke ep is dat?
weet niet het is dat die hirogen dan holodeck technologie hebben gekregen en dan "verbetert" hebben en dan zijn er hologrammen ontsnapt
volgens mij killing game maar weet niet zeker
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Nee, killing game is de ep dat ze de holo-technologie krijgen. Maar ik begrijp nu welke ep je bedoelt.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Ik heb even gezocht en volgens mij is het Flesh and Blood.

Het zegt alleen zo weinig als hier Jem'Hadar in voorkomen. Het kan enerzijds aangeven dat ze er wel vanaf wisten op moment van vertrek en dus de schrijvers allerlei fouten hebben begaan door te doen alsof ze er niks vanaf wisten. Anderzijds kan het zo zijn dat Voyager er inderdaad niks vanaf wist en in deze ep een fout is gemaakt door ze erin te stoppen.

Hoe dan ook: ze zitten fout.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

die hologrammen zijn cardassians,breen,romulans,klingons,mensen en gamma jem'hadar
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ten eerste lost die epidosde de vraag niet op want zelfs als ze er van af wisten voor ze vertrokken kunnen ze die informatie in message in a bottle/ hunters hebben gekregen van Starfleet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ten eerste lost die epidosde de vraag niet op want zelfs als ze er van af wisten voor ze vertrokken kunnen ze die informatie in message in a bottle/ hunters hebben gekregen van Starfleet.
Copy paste:

De Hirogen holosimulaties beschikten over Jem'Hadar soldaten ("Flesh & Blood"). De Hirogen kregen de Starfleet database en holotechnologie van Janeway in "The Killing Game", seizoen 4. De bemanning had weliswaar een aantal maanden eerder contact met Starfleet ("Hunters") maar Starfleet had niet zulk soort gegevens naar de Voyager gestuurd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:ten eerste lost die epidosde de vraag niet op want zelfs als ze er van af wisten voor ze vertrokken kunnen ze die informatie in message in a bottle/ hunters hebben gekregen van Starfleet.
ja welz e kregen toch ookd e starfleet alpha kwadraat database van hsar er bij dus zitten de breen en zo er bij en ook de jem'hadar dus kenden voyager de jem'hadar dus is het fout
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:ten eerste lost die epidosde de vraag niet op want zelfs als ze er van af wisten voor ze vertrokken kunnen ze die informatie in message in a bottle/ hunters hebben gekregen van Starfleet.
Copy paste:

De Hirogen holosimulaties beschikten over Jem'Hadar soldaten ("Flesh & Blood"). De Hirogen kregen de Starfleet database en holotechnologie van Janeway in "The Killing Game", seizoen 4. De bemanning had weliswaar een aantal maanden eerder contact met Starfleet ("Hunters") maar Starfleet had niet zulk soort gegevens naar de Voyager gestuurd.
Ik weet zo niet meer welke info ze allemaal kregen van starfleet
ze hebben gewoon veel relevante dingen gegeven daar lijkt me die dingen ook nog wel bij zitten om te weten hoe het er thuis aan toe is
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Ik weet zo niet meer welke info ze allemaal kregen van starfleet
Ik wel. Ze kregen brieven van familieleden en vrienden en Starfleet stuurde een datapakket met informatie over het Delta Kwadrant. En dat pakket kon pas gelezen worden in "Hope And Fear".
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Wat ze nog wel hebben kunnen gedaan hebben is informatie in de emhs database zetten die hij dan weer overgezet heeft in de database.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

right
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Wat ze nog wel hebben kunnen gedaan hebben is informatie in de emhs database zetten die hij dan weer overgezet heeft in de database.
Ja tuurlijk, complete holografische profielen in de EMH matrix.

Oh en hoe zit het dan met de scheepsprofielen die al te zien waren in het TWEEDE seizoen?

En hoe zit het met het feit dat de Voyager MAANDEN na contact met de Jem'Hadar en Founders pas het DQ werd in gesleurd?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wat is daar nou vreemd aan?

Dat deden ze in Scorpion toch ook informatie in hem opslaan zodat ze alles makkelijk in een keer konden wissen als het nodig was.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:Wat ze nog wel hebben kunnen gedaan hebben is informatie in de emhs database zetten die hij dan weer overgezet heeft in de database.
Ja tuurlijk, complete holografische profielen in de EMH matrix.

Oh en hoe zit het dan met de scheepsprofielen die al te zien waren in het TWEEDE seizoen?

En hoe zit het met het feit dat de Voyager MAANDEN na contact met de Jem'Hadar en Founders pas het DQ werd in gesleurd?
De database zal er vast wel informatie over hebben gehad en ik durf te wedden dat Janeway er wel vanaf wist, volgens mij zien we haar reactie ook niet
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

ff tussen door wist sisko van de verdwijning van voyager?

hij heefd het er wel eens overgehad dat daar schepen verdwenen in die badlands
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Nee, niet weer tussendoor. Lees pagina 2 maar.
Tactical_Cube schreef:wat is daar nou vreemd aan?

Dat deden ze in Scorpion toch ook informatie in hem opslaan zodat ze alles makkelijk in een keer konden wissen als het nodig was.
Geen holografische profielen.

En waarom zou Starfleet een holografisch profiel van een Jem'Hadar in de EMH opslaan als ze toch al van plan waren om data naar de Voyager te verzenden? En nogmaals hoe zit het dan met die scheepsprofielen in het tweede seizoen?

Overigens kon dat opslaan van holografische profielen in de EMH niet op dat moment. Weet je nog dat een hoop secundaire subroutines verwijderd moesten worden anders was het programma te groot om door het netwerk te gaan. ("Message In A Bottle")

Tactical_Cube schreef:De database zal er vast wel informatie over hebben gehad en ik durf te wedden dat Janeway er wel vanaf wist, volgens mij zien we haar reactie ook niet
Waarom Janeway wel en de rest niet? Zelfs de Maquis niet eens? Dit is al eerder gevraagd en jij hebt er niet een antwoord op kunnen geven.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Waarom weet ik ook niet, van de Captain word het iig vereist zulke dingen te weten, misschien was de crew wel heel kortzichtig en keken ze het nieuws niet :P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Waarom weet ik ook niet, van de Captain word het iig vereist zulke dingen te weten, misschien was de crew wel heel kortzichtig en keken ze het nieuws niet :P
Waardeloze bemanning dan.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kan best, maar de captain was goed en daar gaat het uiteindelijk om :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:Waarom weet ik ook niet, van de Captain word het iig vereist zulke dingen te weten, misschien was de crew wel heel kortzichtig en keken ze het nieuws niet :P
Waardeloze bemanning dan.
het waren ook maquis en tom paris
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:kan best, maar de captain was goed en daar gaat het uiteindelijk om :P
mag ze in dr eentje t schip naar huis vliegen, kijken hoe ver ze komt :{
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Miriam schreef:die hologrammen zijn cardassians,breen,romulans,klingons,mensen en gamma jem'hadar
bajorans ook dacht ik

Raynor's Revenge schreef:mag ze in dr eentje t schip naar huis vliegen, kijken hoe ver ze komt
Captains zijn er niet om alles in hun eentje te doen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:Waarom weet ik ook niet, van de Captain word het iig vereist zulke dingen te weten, misschien was de captainwel heel kortzichtig en keek ze het nieuws niet :P
Waardeloze Captain dan.
kan best, maar Harry Kim was goed en daar gaat het uiteindelijk om
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

:rofl:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Henry86 schreef:Captains zijn er niet om alles in hun eentje te doen.
Janeway wel, die heeft van delegeren en vertrouwen hebben in je bemanning nooit gehoord. :lol:

Maar goed volgens TC bestaat de hele bemanning, op Janeway na, uit een stel debielen die nooit naar het nieuws keken, nooit hebben opgelet tijdens briefings en nooit met anderen hebben gesproken die dat wel deden. Hetzelfde geldt voor Chakotay en zijn Maquis bemanning. En verder heeft Janeway nooit iemand ingelicht over het bestaan van het Dominion.

Hmm...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Henry86 schreef:
Raynor's Revenge schreef:mag ze in dr eentje t schip naar huis vliegen, kijken hoe ver ze komt
Captains zijn er niet om alles in hun eentje te doen.
wel een beetje in context met TC zn posts lezen aub :roll:

edit: wups, 3rd was me voor :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

ah de dominion dat gaat wel over moet janeway hebben gedacht
toen ze de bad lands in ging. het is niet of dat de badlands vlak bij een wormhole liggen ofzo
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ten eerste zien wij maar een klein deel van de bemanning
ten tweede zie ik het nut niet in om de crew in te lichten over de dominion als je 70.000 lichtjaar van huis bent en dat hun hoop in thuiskomen kan verkleinen omdat een oorlog de aarde kan vernietigen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ten eerste zien wij maar een klein deel van de bemanning
ten tweede zie ik het nut niet in om de crew in te lichten over de dominion als je 70.000 lichtjaar van huis bent en dat hun hoop in thuiskomen kan verkleinen omdat een oorlog de aarde kan vernietigen
Zelfs niet inlichten wanneer er berichten van thuis komen.

Slecht.
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Tactical_Cube schreef:ten eerste zien wij maar een klein deel van de bemanning
ten tweede zie ik het nut niet in om de crew in te lichten over de dominion als je 70.000 lichtjaar van huis bent en dat hun hoop in thuiskomen kan verkleinen omdat een oorlog de aarde kan vernietigen
In dat geval zouden ze juist op de hoogste gesteld moeten worden, het heeft immers weinig zin om naar aarde te reizen als je zeker weet dat je gevangengenomen of neergeschoten wordt. In dat geval had de voyager crew zich beter ergens in de delta quadreant kunnen vestigen.
Plaats reactie