De overgebleven vragen van The Voyager Conspiracy

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

De overgebleven vragen van The Voyager Conspiracy

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een hoop zaken werden door Seven verzonnen maar er zijn wel wat zaken die ze niet heeft verzonnen:

1. Waarom had de Voyager tri-cobalt wapens aan boord terwijl ze niet behoren tot de standaarduitrusting van Federatie starships?
2. Waarom gaf Tuvok de tri-cobalt wapens een lading die tweemaal hoger lag dan nodig was?
3. Waar kwam de Cardassian Galor class schip vandaan en waarom werd het zo snel teruggestuurd?
4. Waar kwam de tractor beam die de tetryon-reactor stal vandaan?
5. Waar kwam de tetryon-reactor van de katapult vandaan?

Dit staat los van Seven's idiote theorieën maar wordt verder niet behandeld in de aflevering of latere afleveringen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Cardassian Galor Class schepen vliegen overal rond ind e badlands jagend op maquis vooral ene Gul Evek was een zeer bedreven type
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd dat cardassian schip is niet zon probleem

het tri-cobalt probleem is een heel stuk op ditl.org over als ik me niet vergis dat heb ik gelezen.
2. Waarom gaf Tuvok de tri-cobalt wapens een lading die tweemaal hoger lag dan nodig was?
Om er zeker van te zijn dat er helemaal niets van over was
4. Waar kwam de tractor beam die de tetryon-reactor stal vandaan?
Wie weet misschien was er wel echt een schip die het meenam, maar niet eentje die wij kennen, misschien susperia?
5. Waar kwam de tetryon-reactor van de katapult vandaan?
Er kunnen er toch echt wel meer dan 1 zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Miriam schreef:Cardassian Galor Class schepen vliegen overal rond ind e badlands jagend op maquis vooral ene Gul Evek was een zeer bedreven type
Lijkt me niet aangezien dat zeer gevaarlijk is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:
Miriam schreef:Cardassian Galor Class schepen vliegen overal rond in de badlands jagend op maquis vooral ene Gul Evek was een zeer bedreven type
Lijkt me niet aangezien dat zeer gevaarlijk is.
dat is waar een galor is al gauw 500 meter dat stuur je neit even door de badlands maar ja cardassians doen wel meer rare dingen .

wat vreemder is is die cardassian dreadnaught hoe komt dat ding in t delta kwadraat of de equianox en een klingon d-7 cruiser als je ziet wat voayager allemaal meot doorstaan vraag ik me eerder af hoe een equanx en d-7 dat overleven
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Daar gaat het nu niet om.
Tactical_Cube schreef:idd dat cardassian schip is niet zon probleem
Oke, dus waarom werd het dan snel teruggestuurd? En de USS Equinox niet? En betekent dit dat de Cardassians op de hoogte waren van de Caretaker? En als ze het wisten waarom lieten ze dan nog steeds Galor class schepen in de Badlands reizen?

Tactical_Cube schreef:het tri-cobalt probleem is een heel stuk op ditl.org over als ik me niet vergis dat heb ik gelezen.
De informatie daar is hier niet van toepassing. Dat zulke wapens geen standaarduitrusting zijn wordt daar vermeld want dit wordt gezegd in "The Voyager Conspiracy".
Tactical_Cube schreef:Om er zeker van te zijn dat er helemaal niets van over was
Het was overkill en Tuvok, een Vulcan, bepaalde deze lading. Een lading die ook nog een gat in subspace kon veroorzaken, wat gebeurde.
Tactical_Cube schreef:Wie weet misschien was er wel echt een schip die het meenam, maar niet eentje die wij kennen, misschien susperia?
Maar wat was het en waarom kon niemand het iets schelen?
Tactical_Cube schreef:Er kunnen er toch echt wel meer dan 1 zijn.
Dat kan maar het is wel verdacht dat destijds er een schip aanwezig was net op dat moment dat de Voyager met een veel te zware lading wapens de Caretaker Array vernietigde, een scheur in subspace veroorzaakte waardoor dat schip de reactor kon stelen. En vervolgens duikt zo'n zelfde soort reactor op bij een alien die er een katapult heeft gebouwd wat hetzelfde moet doen als wat de Caretaker deed maar dan op kleinere schaal.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Maar wat was het en waarom kon niemand het iets schelen?
Wat kunnen ze doen behalve speculeren?
Dan krijg je zoiets als Seven bedacht, de data van die tijd was niet compleet en er was geen enkele manier om het te achterhalen.
Lijkt me niet aangezien dat zeer gevaarlijk is.
Jij gaat er nu trouwens ook vanuit dat de Galor uit de badlands is gehaald maar in feite weet jij niet hoe sterk de caretaker array was, misschien was het schip wel heel ergens anders weg gehaald.

Dat het de andere paar schepen uit de badlands haalde was alleen maar handig omdat het dan niet zo opviel als er een schip verdween, wat misschien ook duidelijk maakt waarom hij de galor terugstuurde, omdat het anders misschien teveel opviel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Wat kunnen ze doen behalve speculeren?
Dan krijg je zoiets als Seven bedacht, de data van die tijd was niet compleet en er was geen enkele manier om het te achterhalen.
Seven ging wel een stap verder dan speculatie.

Een aantal belangrijke punten negeer je.

Waarom kon bv Chakotay het totaal niets schelen dat de Voyager twee tri-cobalt wapens aan boord had? Waarom kon NIEMAND dit iets schelen?

Waarom kon niemand het iets schelen dat net op het moment dat de Voyager met twee veel te zware wapens de Array opblies er een schip was die één intacte reactor stal? Het is zeer, zeer moeilijk om te geloven dat zoiets toeval was.
Tactical_Cube schreef:Jij gaat er nu trouwens ook vanuit dat de Galor uit de badlands is gehaald maar in feite weet jij niet hoe sterk de caretaker array was, misschien was het schip wel heel ergens anders weg gehaald.
Dat is waar.
Tactical_Cube schreef:Dat het de andere paar schepen uit de badlands haalde was alleen maar handig omdat het dan niet zo opviel als er een schip verdween, wat misschien ook duidelijk maakt waarom hij de galor terugstuurde, omdat het anders misschien teveel opviel.
Uit "Caretaker" en alle andere S1 en S2 afleveringen kreeg ik sterk de indruk dat de Caretaker alle schepen terug had gestuurd waarvan de bemanning nog in leven was. Want als dat niet zo zou zijn dan had de Voyager bekende rassen tegen moeten komen en van de DQ rassen te horen moeten krijgen dat andere schepen in dezelfde situatie zaten. Maar dat is nooit gebeurd.

De Caretaker stuurde schepen terug op de Voyager, Chakotay's schip en de Equinox na. De Voyager en Chakotay's schip konden niet meer worden teruggestuurd omdat de Caretaker niet genoeg energie meer had. Dus hoe zat het dan met de Equinox? En wisten de Cardassians van de Caretaker af?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dat is waar.
:cheer: :cheer: :P:P

Ja van de equinox is best wel vaag, misschien zijn die net voor chakotays schip er heen gebracht en dat ze daarom ook niet teruggestuurd werden.

Die tri-cobalt devices:
Volgens mij waren er op dat moment nog geen quantem torpedos of iig niet veel, misschien waren ze gewoon met verschillende wapens aan het expirimenteren en kreeg voyager tri cobalts mee en een ander schip bv een paar quantem torpedos en zouden ze later beslissen welke van de 2 standaar d zouden worden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tri-cobalt wapens en quantum torpedoes (die toen al wel bestonden en werden gebruikt) staan los van elkaar.

Tri-cobalt zijn zeer sterke wapens die tegen stationaire doelwitten worden gebruikt en niet tot de standaarduitrusting van een starship behoren. Toch had de Voyager er twee.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd RemataKlan schreef:Tri-cobalt wapens en quantum torpedoes (die toen al wel bestonden en werden gebruikt) staan los van elkaar.

Tri-cobalt zijn zeer sterke wapens die tegen stationaire doelwitten worden gebruikt en niet tot de standaarduitrusting van een starship behoren. Toch had de Voyager er twee.
[T_C mode] maar anders klopt het verhaal niet :+ [/TCmode]
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

zij hebben ze ook :P

maar ik weet eigenlijk niet waarom voyager ze heeft ik zal nog effe dat artikel doorlezen

de eerste aflevering waar quantems worden gebruikt is defiant geloof ik en voyager was 2 maanden daarvoor verdwenen.

Dus zoals ditl.org ook zegt zou het kunnen dat ze een vervanger voor de photons zochten en sommige schepen quantems meegaven en anderen tri-cobalts. Maar omdat er nadat voyager verdwenen was een akkoord kwam dat de tri-cobalts illegaal maakte dat ze de quantems zijn gaan blijven gebruiken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Joh dat is een Dominion Dreadnaught

dat kan natuurlijk wel dat ze die gewoon mee gavn omdat ze toch in eerste instantie de maquis raider moesten pakken en mischien hevig verzet verwachten van de marquis zijde
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:zij hebben ze ook :p
Nee hoor.

Je bent weer niet serieus maar wel grappig dat nu bij jou dezelfde kleur gelijk staat aan hetzelfe wapen behalve wanneer het gaat om de photon torpedoes van de Voyager
Tactical_Cube schreef:actical_Cube"]de eerste aflevering waar quantems worden gebruikt is defiant geloof ik en voyager was 2 maanden daarvoor verdwenen.
Niet twee maanden en de Defiant had ze al die tijd al aan boord.
Tactical_Cube schreef:Dus zoals ditl.org ook zegt zou het kunnen dat ze een vervanger voor de photons zochten en sommige schepen quantems meegaven en anderen tri-cobalts.
Waar staat dit op ditl.org?
Tactical_Cube schreef: Maar omdat er nadat voyager verdwenen was een akkoord kwam dat de tri-cobalts illegaal maakte dat ze de quantems zijn gaan blijven gebruiken.
Tri-cobalt wapens zijn niet bedoeld om tegen schepen te worden gebruikt, alleen tegen grote stationaire doelen. Dus het idee dat Starfleet de keuze had tussen twee wapens voor schepen namelijk de quantum torpedoes en de tricobalt wapens is absurd.

Voyager's verdwijning speelt totaal geen rol en tri-cobalt wapens behoorden niet tot de standaarduitrusting VOOR de verdwijning van de Voyager.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 10 jul 2005, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

je kan het artikel op ditl.org vinden door tri-cobalt te zoeken en dan het artikel aan te klikken.

En de dominion, kijk maar eens goed het zijn 3 dingen en het ziet er precies hetzelfde uit als in caretaker.

Het zijn geen 3 quantems tegelijk want die spreiden altijd nadat je ze gevuurd hebt
Gebruikersavatar
Assimilated
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 529
Lid geworden op: 25 jul 2004, 05:14

Re: De overgebleven vragen van The Voyager Conspiracy

Bericht door Assimilated »

3rd RemataKlan schreef:1. Waarom had de Voyager tri-cobalt wapens aan boord terwijl ze niet behoren tot de standaarduitrusting van Federatie starships?
Dat is idd vreemd. Je zou kunnen zeggen dat ze die bij zich hadden omdat ze de badlands in werden gestuurd, achter de maquis aan. Iets in de geest van better to be safe then sorry.
2. Waarom gaf Tuvok de tri-cobalt wapens een lading die tweemaal hoger lag dan nodig was?
Hier kan ik simpelweg geen verklaring voor bedenken. Zeker met een logische oplettende vulcan als Tuvok, zou je denken dat hij daar wel op zou letten.
3. Waar kwam de Cardassian Galor class schip vandaan en waarom werd het zo snel teruggestuurd?
Ze kwamen uit de Badlands, ze waren waarschijnlijk achter de maquis aan. Ze werden teruggestuurd nadat de Caretaker ze onderzocht had en besloot dat ze niet nuttig waren voor hem.
4. Waar kwam de tractor beam die de tetryon-reactor stal vandaan?
Volgens mij was dit dus een sensor glitch. Op de het beeldmateriaal wat Seven bekeek zag ze iets, wat er uit ziet als een tractor beam, dus interpreteerde zij dat zo, het hoeft niet te betekenen dat het ook echt zo was.
5. Waar kwam de tetryon-reactor van de katapult vandaan?
Dat is een goeie, voor zover ik begrepen had was het een complex stukje technologie wat niet zomaar even in elkaar gezet kon worden. Misschien had hij die van een ander Caretaker station geroofd (suspiria?)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik kan me vaag iets herinneren dat ze in Caretaker zeggen dat Tuvok zelf die tri-cobalt bommen maakt (maar dat weet ik niet zeker).
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Assimilated schreef:
3rd RemataKlan schreef:
3. Waar kwam de Cardassian Galor class schip vandaan en waarom werd het zo snel teruggestuurd?


Ze kwamen uit de Badlands, ze waren waarschijnlijk achter de maquis aan. Ze werden teruggestuurd nadat de Caretaker ze onderzocht had en besloot dat ze niet nuttig waren voor hem.
Could Be, maar waarom werden de Maquis schip en Voyager dan niet teruggestuurd. Zij waren ook niet nuttig.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zij waren later opgehaald dan de galor, misschien had ie toen nog net de tijd om ze ook terug te sturen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:zij waren later opgehaald dan de galor, misschien had ie toen nog net de tijd om ze ook terug te sturen
hij kon voyager toch ook terug sturen maar dat wilde janeway niet anders gingde ocamapa dood
Gebruikersavatar
Assimilated
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 529
Lid geworden op: 25 jul 2004, 05:14

Bericht door Assimilated »

Jason B schreef:Could Be, maar waarom werden de Maquis schip en Voyager dan niet teruggestuurd. Zij waren ook niet nuttig.
Omdat hij ook zei: No Time! Hij had geen tijd meer, hij wist dat hij bijna dood zou gaan. Toen dat Cardassian ship kwam, toen had hij nog enkele maanden en had hij gewoon tijd om hen terug te sturen..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:je kan het artikel op ditl.org vinden door tri-cobalt te zoeken en dan het artikel aan te klikken.
Ik had het al gelezen.

"Dus zoals ditl.org ook zegt zou het kunnen dat ze een vervanger voor de photons zochten en sommige schepen quantems meegaven en anderen tri-cobalts."
Nogmaals, waar staat dit?
Tactical_Cube schreef:En de dominion, kijk maar eens goed het zijn 3 dingen en het ziet er precies hetzelfde uit als in caretaker.
Dit wordt echt te zot voor woorden. Dus jij vindt dat het dezelfde wapens zijn omdat ze dezelfde kleur hebben? Ook al is het het Dominion een grootmacht uit een ander KWADRANT met andere technologie?

En de Jem'Hadar wilden DS9 veroveren niet vernietigen.
Tactical_Cube schreef:Het zijn geen 3 quantems tegelijk want die spreiden altijd nadat je ze gevuurd hebt
De spreiding kan ingesteld worden per schot!

Dit is echt absurd wat je allemaal zegt en het heeft he-le-maal NIETS te maken met het feit dat de Voyager twee tri-cobalt wapens aan boord had terwijl niet tot de standaarduitrusting van een Federatie starship behoort.

Assimilated schreef:Dat is idd vreemd. Je zou kunnen zeggen dat ze die bij zich hadden omdat ze de badlands in werden gestuurd, achter de maquis aan. Iets in de geest van better to be safe then sorry.
Tri-cobalt wapens worden gebruikt tegen grote stationaire doelwitten. Zijn zeer zware wapens. Waarom had de Voyager ze aan boord terwijl de missie was om Chakotay's schip op te sporen en Tuvok's status te achterhalen?
Assimilated schreef:Ze kwamen uit de Badlands, ze waren waarschijnlijk achter de maquis aan. Ze werden teruggestuurd nadat de Caretaker ze onderzocht had en besloot dat ze niet nuttig waren voor hem.
Waar de Galor vandaan kwam en wat het deed is onbekend en is ook niet relevant. De vraag is waarom is dat schip wel snel teruggestuurd en de Equinox niet? En wisten de Cardassians van de Caretaker af?

Ik kreeg de indruk dat de Caretaker schepen terugstuurde als de bemanning nog in leven was. In de buurt van de Caretaker was een schrootveld, mogelijk de schepen waarvan de bemanning de reis niet had overleefd?

Ook bleek dat niemand blijkbaar contact heeft gehad met de schepen. En in het AQ wist Starfleet niets af van de Caretaker. En je gaat me niet vertellen dat niet één ras waarmee de Federatie vriendelijk contact heeft, schepen had die ontvoerd zijn gewees?

Zou het kunnen dat de Caretaker de ontvoerde bemanningen terug liet gaan zonder herinneringen van de gebeurtenis? Maar hoe zit het dan met de schade aan het schip en de doden onder de bemanning? En hoe is de Equinox dan ontkomen?

Assimilated schreef:Volgens mij was dit dus een sensor glitch. Op de het beeldmateriaal wat Seven bekeek zag ze iets, wat er uit ziet als een tractor beam, dus interpreteerde zij dat zo, het hoeft niet te betekenen dat het ook echt zo was.
Het was zeer zeker geen sensor glitch. Het was duidelijk een tractor beam en de reactor werd meegenomen. Seven liet er vervolgens krankzinnige theorieën op los.
Assimilated schreef:Dat is een goeie, voor zover ik begrepen had was het een complex stukje technologie wat niet zomaar even in elkaar gezet kon worden. Misschien had hij die van een ander Caretaker station geroofd (suspiria?)
De alien zelf had het gekocht maar gezien hoe machtig een Caretaker is, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat iemand het heeft weten te stelen van haar.
Rogueborg schreef:Ik kan me vaag iets herinneren dat ze in Caretaker zeggen dat Tuvok zelf die tri-cobalt bommen maakt (maar dat weet ik niet zeker).
Hij past de kracht van het wapen aan, hij maakt ze niet zelf.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ditl.org
  • This is a Dominion cruiser firing on Deep Space Nine in "Call to Arms". The torpedo glows white, and there is some kind of structure to it; it seems to be composed of three distinct parts. In fact, it is visually identical to the tri-cobalt devices used by Voyager in "Caretaker", pictured earlier.

    Coincidence? We could say that these are quantum torpedoes being fired in a three-round burst... but such bursts have always been seen to separate after firing, even when they are all targeted on the same ship - see "Yesterday's Enterprise" for example.

    It's not certain that the Dominion is using tri-cobalt devices here... but it's certainly the simplest explanation of what is seen on screen.

    This is another nail in the coffin of the "demolition explosive" idea. It is possible that the Dominion makes some odd choices in their weapons inventory, using torpedo types which are not really all that well suited to combat for whatever reason. But really, it seems highly unlikely to me. And the "demolition explosive" idea was only invented in the first place as a way to explain why Voyager was carrying primitive weapons in "Caretaker". It's very clear from the canon that in fact tri-cobalts are at least the equal to photon warheads, if not superior, so the "demolition explosive" concept is left as a theory with nothing to explain; there's no reason to hold onto it.

    We are left with the big question of why we don't see Starfleet using tri-cobalt devices more often after "Caretaker", or indeed at all. They are more advanced than photons, presumably more powerful. We might argue that they are really hard to build and so are only available in extremely limited numbers. But can they really be so limited that they have never been seen again?

    we might say that tri-cobalts are treated a bit like nuclear weapons today; very powerful, but restricted in their use for political reasons. Maybe the second Khitomer accords banned isolytic subspace weapons outright, and restricted the deployment of tri-cobalts heavily. Navy ships during the cold war era tended to carry mostly conventional weapons with a small number of nuclear ones, maybe Starships do the same.

    But if the Dominion are using tri-cobalts openly in an actual shooting war, then surely Starfleet would follow suit - just as the USA would no doubt start issuing large numbers of nukes to their ships if they were engaged in a war where the enemy was doing the same. Problems of production, training, etc might still apply to limit the numbers somewhat, but surely these would not be insurmountable.

    A much better possibility presents itself when we consider the quantum torpedo. This weapon was first seen in the episode "Defiant", when the stolen Defiant used them against Cardassian ships with considerable success. Previously the Defiant had been stated to carry photon torpedoes, on her first mission in "The Search". She would occasionally be mentioned as still carrying photons in the future - "Paradise Lost" shows her using photons for instance - but after "Defiant", the ship would almost always use her quantums.

    "Defiant" is set in 2371, on stardate 48467.3. Voyager's "Caretaker" is set in the same year barely two months earlier, which puts it right before the quantum torpedoes made their debut and began to be used regularly.

    The obvious conclusion is that Starfleet was looking for a photon torpedo replacement and decided to evaluate two different technologies, quantum torpedoes and tri-cobalt devices. As part of the evaluation process, at least some ships were issued with small numbers of these weapons; Voyager got a couple of tri-cobalts, Defiant may well have been carrying a couple of quantums even back in "The Search". For whatever reason, some time after Voyager was lost on 48467.3 Starfleet decided to go with the quantum rather than the tri-cobalt. In fact, you could even suggest that the weapon Tom Riker used on the stolen Defiant were the evaluation weapons that the ship carried, and that it was their success against Cardassian ships under combat conditions which made Starfleet choose them!

    In fact, a really sneaky minded person might think that Section 31 set the Defiant up to be stolen precisely so that this kind of live-fire combat evaluation could be made. Maybe Tom Riker didn't leave to join the Maquis after all, maybe that was just a cover for his membership in Section 31...

    So, what do we know for certain, and what am I only guessing at?

    Well, we know for certain that tri-cobalts are more advanced/more powerful than photon warheads. ("Blink of an Eye")

    We know for certain that they are subspace weapons. ("The Voyager Conspiracy")

    We know for certain that subspace weapons are banned. ("Star Trek : Insurrection")

    We can be reasonably sure that this ban came into force after "Caretaker", but not certain of this. The alternative is that Perim and Geordi are careless in their wording or that Starfleet and/or Janeway use illegal weapons, which you may or may not find believable.

    We can be reasonably sure that the Dominion uses them. At the very least, they use something which looks identical to them. ("Call to Arms")

    We can only speculate that Starfleet was evaluating tri-cobalts versus quantums and chose the latter, though it is a nice convenient and technobabble-free explanation of why Voyager had them when nobody else does.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Url?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zoals ik al zei
gewoon bij ditl.org
tri-cobalt searchen
en dan niet het device aan klikken

maar het artikel genaamd tri-cobalt en niet tricobalt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Url geven was makkelijker geweest maar goed.

Ik begrijp nog steeds niet wat dit te maken heeft met het feit dat de Voyager twee tri-cobalt wapens aan boord had terwijl niet tot de standaarduitrusting van een Federatie starship behoorde.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat proberen ze in dat artikel ook uit te leggen
en bij mij heeft het noooit echt goed gewerkt een url van ditl te geven
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:dat proberen ze in dat artikel ook uit te leggen
Ik wil jouw uitleg horen, niet een copy paste van één of andere vage DITL.org speculatie wat niet eens volledig klopt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

een definitieve uitleg is er niet een mogelijke uitleg heb ik al gegeven
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:een definitieve uitleg is er niet een mogelijke uitleg heb ik al gegeven
Wat jij hebt gegeven is een copy paste van DITL.org zonder er zel bij na te denken.
Plaats reactie