Voyager boeken

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door captain crash »

In Articles of the Federation kwam de volgende geniale bijnaam voor Janeway naar voren:

Admiral Wrongway

Als ik dit boek om een heleboel andere redenen niet al geniaal had gevonden was het na de passage waar dit in voorkwam helemaal zo geweest.
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

Bericht door Tactical_Cube »

waar ging het dan precies over?
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

"Quintor made an ass of herself."President Bacco went around to the other side of her desk but didn't sit down. "And where the hell does Admiral Wrongway, or whatever the hell her name is, get off pontificating like that?"

En voor de complete context...lees het boek, lees je eens een goed Star Trek boek waarin de karakters toch hun recht komen, een goed verhaal verteld wordt en we eindelijk eens iets nieuws zien als het gaat om het functioneren van de Federatie en dan vooral Starfleet.
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Tpol »

Tactical_Cube schreef:
EMH schreef:Ik wil het kookboek van Neelix hebben, om bepaalde mensen wat toiletplezier te geven, is dat er ook?
er bestaat idd een Neelix kookboek
en ook een EMH boek
wie wil dat lezen vraag ik me af... :{
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je kan je beter afvragen: welke idioot wil recepten koken uit een kookboek van Neelix?
Raynor's Revenge
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

beter nog: welke idioot heeft die recepten verzonnen? :X
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Ethan Phillips, dûh :nothanks:
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

William J. Birnes natuurlijk, de naam van Phillips staat er alleen maar bij om het boek ook nog daadwerkelijk te verkopen. TC zou het alleen maar kopen als de naam van Mulgrew erop stond...
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Tpol »

captain crash schreef:Je kan je beter afvragen: welke idioot wil recepten koken uit een kookboek van Neelix?
ja ook waar zover ik weet heefd in de serie 7 jaar de bammaning geklaagt over het eten :S

noujah misschien voor de echte voyager fan ... zo dennis jij hebt hem zeker al :9~
Miriam
Admiral
Admiral

Bericht door Miriam »

dennis koopt hem dan mischien aleen voor de gerechten die janeway bestelde of kreeg en ook daadwerkelijk naar binnen schoof of die intentie opwekte
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

kheb geen van beiden maar het werd verteld in 1 van de extras op de dvds.

Maar op zich lijkt het me wel grappig om zon kookboek te hebben :P

Het recept uit Prime Factors :P
En het toetje van Tuvok :P
:P:P
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je bent nu niet serieus he?
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

wel over dat het me grappig lijkt om het te hebben, als ik em niet zelf hoef te betalen wil ik er best eens iets uit maken
Afbeelding
  • The book's very name, The Star Trek Cookbook, conjures images of strange dishes and exotic drinks. That's exactly what the book delivers: recipes for the food of Star Trek, from Fineagle's Folly to Heart of Targ. Some of the food sounds disgusting at first, and probably would be if you had to eat the actual alien ingredients, such as Klingon gagh (worms) or Blood Pie.

Yes, you can make these dishes. Most are easily prepared, but don't worry, you don't really have to eat lungs or brain beans to enjoy interplanetary cuisine. Voyager chef Neelix shows how to prepare the recipes from Earth ingredients. If you think this makes no sense, consider that to make many Earth foods, on Voyager, Neelix must use Delta Quadrant ingredients, often without telling the crew. Hey, if Neelix makes you something that looks and tastes like noodles with soy sauce, then just enjoy it.

Neelix introduces most of the dishes before giving the Earth recipe, and even recounts tales of his experiences with the crew members who enjoy them. For pure reading and browsing enjoyment, check out those sections. I had to laugh out loud at many of Neelix's anecdotes.

If you're feeling shy of alien style foods, don't worry, there are many traditional Earth recipes in here as well, favourites of characters like Captain Sisko, Bones, and Chief O'Brien. Or have an Earl Gray, hot.

Several non-Neelix sections, written by Voyager property manager Alan Simms, explain the secrets of Trek food props. You do want your Kanar and Blood Wine to look authentic, don't you? If you've ever considered throwing a Star Trek theme party, you'll find this book your most valuable resource. Even if you haven't, you may want to consider it now.

A review of The Star Trek Cookbook would be incomplete without personal experience, so my wife and I invited my parents over for a Star Trek dinner.

When my dad came in, he immediately asked, "We're not going to eat worms, are we?" Well, we did have gagh! We also served Hasperat, a Bajoran snack food, Klingon Ale, and Vulcan Mocha. Now, don't make gagh with real worms. On Earth, we make it with noodles. Since I wanted little meat with the meal, I cut up some beef into worm-like strips, so we had a mixed gagh. There are over 51 varieties, the book says. It seemed a reasonable addition.

Dinner tasted delicious. As we polished off the Hasperat, my mother and wife each said that it would make a great hors d'oeuvre for any party, a welcome change from the usual chips and dip fare. The gagh made a satisfying main course. It's quite filling, so we had leftovers, which I enjoyed for lunch the next day. Now, I think it was better the first night. Gagh is always best served fresh.

The Vulcan Mocha Ice Cream kept me wired for several hours. What's in it? Take some good chocolate ice cream, mix in finely ground espresso beans, then refreeze. No wonder Vulcans are so alert. For those cooks who like to make everything from scratch, Neelix gives a more time-consuming version of the recipe.

I intend to try many of the other alien foods later, like the Trill soup, Azna, and the Telaxian Gaborsti Stew. I'll also have to make both hot and cold Tranya the next time we have guests over.

More than just a book of tasty recipes, The Star Trek Cookbook shares insights into many of Star Trek's main characters. Neelix's casual explanations bring up memories of past episodes, and even fill in some of the blanks as we learn about his cooking experiences. For instance, I didn't know before that Chakotay is a vegetarian, nor that Ensign Ro ate so much Hasperat. Treat yourself to good read
Afbeelding
  • Do you sometimes feel that you're the only intelligent one in the room? Does the everyday "simplicity" of your fellows scream out to you? Do you ever feel that everything would fall apart at the seams if not for your presence?

Perfectly capturing the wry sensibility and sarcastic wit of his popular character on Star Trek: Voyager, Robert "The Holographic Doctor" Picardo serves up, with tongue firmly in cheek, a guide to all things holographic.

The Hologram's Handbook is precisely the book for which Star Trek: Voyager fans have been waiting -- whether they realized it or not. Star Trek: Voyager: The Hologram's Handbook, (A Star Trek Trade Paperback Original; Publication Date: April 2, 2002; ISBN: 0-7434-3791-8; Price: $14.95), written by Robert Picardo in the unmistakable tart-tongued manner of his popular alter ego, Voyager's Emergency Medical Hologram, is the manual for laypersons of all stripes -- opening an unprecedented window on the world of holographic reality.

Featuring more than 90 lively illustrations throughout, The Hologram's Handbook serves as an indispensable life manual for holographic beings that are struggling to survive in an unforgiving organic world. The book also offers a collection of comic insights and guidelines for the enlightened organic reader on how better to interact with and understand holographic beings.

The Hologram's Handbook is the essential guide to the everyday interaction between the holographic and biological.
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik ken de twee titels, eerste is een vrij middelmatig boek waaruit zelfs op conventies niet meer gekookt wordt. Tweede is naar mijn mening een erg overgewaardeerd boek. Robert Picardo kan het beter bij zingen laten, daar is ie echt goed in (zeker samen met Tim Russ). Of hij kan natuurlijk ook weer gewoon betaald werk zoeken.
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Het lijkt me inderdaad wel leuk om een Star Trek kookboek te hebben. Jammer dat Neelix dan op de voorkant moet staan, maarja... Het is voorlopig het enige Star Trek kookboek lijkt mij.
En ik houd wel van een beetje exotische gerechten. :*)
EMH
Admiral
Admiral

Bericht door EMH »

Mohammed B . vergiftigen met een van de recepten, zodat ie een maand racekak geniet. >)
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

mijn boek is nog steeds niet binne, weet iemand hoe bol het brengt?
doen ze het zelf of gaat het via de post?
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Via de TPG.

Als je bij bol.com inlogt, kan je je orderstatus bekijken. Als je boek verzonden is, staat dat erbij. Dan kan je hem binnen een dag verwachten.
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

k thnx, hij staat nu al een tijdje onder wordt verwerkt :(
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Doen ze bij mij ook vaak. Ze hebben soms verdomd lange levertijden.
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

khoop iig dat ik em voor me vakantie krijg dan heb ik wat leuks te lezen :*D
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Er staat altijd bij hoelang het ongeveer duurt voordat het boek komt. Engelstalige boeken zijn bijna altijd 5 tot 7 werkdagen (maandag tot vrijdag dus!!!). Mijn ervaringen zijn heel verschillend. Soms gaat het vlug, soms duurt het langer, maar er is nog nooit iets niet bezorgd. Als ik iets heel graag optijd wil hebben dan mail ik de klantenservice voordat ik bestel met de vraag hoelang ze er over doen als het vlug gaat (dit is vooral bij studieboeken soms heel handig). Het meest toffe aan Bol blijft echter dat je pas na zes weken kan betalen (als je tenminste niet zenuwachtig wordt van aanmaningen enzo).
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

er staat nog steeds wordt verwerkt dus kben benieuwd of ie weer lang gaat duren en ze het begrijpen als ik het cancel
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik zou 't als ik jou was rustig afwachten, Star Trek boeken komen hoe dan ook altijd wel (hangt er een beetje vanaf of ze op voorraad zijn of niet). Ze zijn hoe dan ook veel goedkoper dan bij de Tille in Leeuwarden (afzetters daar zeg).
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

idd daar kosten startrek boeken 12 euro :X
daar heb ik spirit walk book one gekocht

bij bol.com komt het met de verzend kosten net boven de 10 euro uit
hoewel er ook duurdere boeken bij bol zijn

voyager 1.15 Echoes kost bij bol ook 11 euro
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Zal wel hardcover zijn dan. Laatste keer dat ik bij de Tille was (afgelopen donderdag) kosten de boeken al 12,50...wat echt veel te duur is (als je dan wat meer boeken wil hebben is het bijna de moeite om even op te sparen wat je allemaal wil hebben en een reisje naar GB te maken...of naar Belgenland).
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Als je Star Trek boeken toch via internet koopt is Proxis.nl trouwens een goede winkel. Goedkoper dan bol.com. :)

Betalen met acceptgiro kan daar alleen niet.
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

Precies, das het hele punt waarom ik daar niets koop. Bol doet aan gratis leningen tot de volgende stufi gestort is...Proxis schrijft af wanneer ze er zelf zin in hebben ;)
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral

khoop alleen maar dat ik het boek heb voor me vakantie, maar dat moet wel lukken want dat is over 2 weken
captain crash
Administrator
Administrator
Contacteer:

En wanneer heb je het besteld?
Plaats reactie