Enterprise is veel stoerder dan de rest

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Mr Hayes schreef:Nah ja. Het 4e seizoen van Enterprise wordt helaas wel schromelijk onderschat. Sowieso vind ik het 3e en 4e seizoen beter dan alle laatste 2 seizoen van Voyager.

Maar........geen enkele Star Trek-vertrouweling durft er zich nog aan te branden......aan Enterprise.

Wie heeft b.v. de Andorian-arc gezien van het 4e seizoen van Enterprise? Niemand.
Niemand? Je maakt een grapje zeker. Volgens mij hebben best veel mensen die eps gezien. Alleen hebben ze daar zo veel spijt van, dat ze het uit hun hoofd willen zetten en er verder niet meer over willen discussiëren. :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nou, Enterprise seizoen 4 was inderdaad niet zo slecht hoor. Ok, nu zou ik bijna altijd liever een DS9 aflevering kijken dan een Enterprise aflevering, maar natuurlijk heeft DS9 ook hele slechte afleveringen die slechter zijn dan sommige ENT eps. Ik heb me bijvoorbeeld heel aardig vermaakt met de Andorian arc (hoewel 'The Aenar' dan weer een domper was op een goed verhaal), en zou dat liever herkijken dan bijvoorbeeld de tenenkrommende DS9 afleveringen omtrend de familie van O'Brien.

Ik heb Enterprise in z'n geheel gekeken, en seizoen 3 en 4 waren wel degelijk een verbetering t.o.v. 1 en 2. Terwijl ik bij de eerste twee seizoenen vaak heb zitten schreeuwen tegen de tv omdat het toch echt belachelijk was heb ik me aardig kunnen vermaken met de latere afleveringen. Ik zou het zeker niet op dvd kopen, en ik hoef de meeste afleveringen niet nog eens te zien, maar het was best aardig vermaak voor 43 minuten.

Echter, mijn punt is dat wanneer je dat gaat afzetten tegen TOS, TNG en DS9, ENT ineens heel erg tegenvalt. Daarom had ik in mijn lijstje voor de episode contest ook veel DS9 eps en geen ENT eps. Simpelweg omdat ENT het echt niet haalt bij de top van DS9.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Mwah, S4 was ten op zichte van andere Ent misschien goed. Maar kom op zeg, het begon al met aliens in WW II en temporele koude zooi. Vervolgens de Vulcan arc gaaaaap, dat had ongeveer in 1 aflevering gemogen het was best een standaard verhaaltje.
De Klingons, altijd leuk in TOS, TNG, DS9 en zelfs soms in VOY, maar in ENT niet. Oude koeien uit de sloot halen en vervolgens de koeien molesteren.
Gelukkig werd alles goedgemaakt door de spetterende finale waarin Riker met een pens zo groot als me opa nog niet heeft in een lekker strak pakkie rondliep.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Seizoen 3 en 4 zijn idd de beste. Op zichzelf staand is ENT helemaal zo slecht nog niet.
De Xindi arc heb ik me prima mee vermaakt al is het geen hoogstandje.
De afsluiting van de temperal coldwar verhaallijn voor zover je dat als verhaallijn moet beschouwen, beetje goedkoop afgesloten. We halen weer eens nazi-aliens uit de kast. Die nieuwsreel aan het begin van Stormfront Part II met Hitler in Amerkia was wel geinig gemaakt trouwens. :*)
Home was oke ep met de nasleep van het Xindii gedoe. Dat truukje van Phlox met z'n gezicht, ik lag dubbel. :lachhuil:
De 3-parter met The Augments. Goed amusement vooral dankzij Brent Spiner.
De Vulcan-arc, erg standaard en duurde iets te lang. En Admiral Forrest: ;(
Deadalus. Standaard cliche verhaaltje, kon me niet veel boeien.
Obeserver Effect: zelfde als Deadalus.
De Andorian 3-parter was erg oke al was de 3de ep iets minder. De Romulans worden er weer eens half bijgehaald. Laatste scene van de Vulcan arc ook al.
Maar over het geheel was het hele verhaal degelijk. O en uiteraard Shran 8-). Op de extra's werd trouwens vermeld dat Manny Coto Shran aan de Enterprise crew wilde toevoegen als de serie was teruggekomen voor een seizoen 5.
Het Klingon geleuter waardoor die gladde voorhoofdjes werd verkaard had wat mij betreft niet gehoeven .
De Mirror eps vond ik erg tof. De opener uit FC waarin Cochran de Vulcan neerknalde. 8-)
En toch nog een ep met Forrest en hij heeft een grotere rol.
De dubbelep met Peter Weller was aardig maar niet echt tjongejonge wat goed.
Overigens had dit beter de afsluitende ep van de serie kunnen zijn ipv These are the Voyages... met weightwatchers Riker en Troi. Saai gelul op het holodeck en mensen die TNG nooit gezien hebben zal het helemaal een zorg zijn.
Laatst gewijzigd door EMH op 18 apr 2008, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

'tis allemaal een hologram episode van william t. riker :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

'tis allemaal een verzinsel in het hoofd van riker
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Blind Guardian schreef:'tis allemaal een verzinsel in het hoofd van riker
Het hoofd van Riker is geinfecteerd geraakt met B&BSE
Plaats reactie