(2.01) - Shockwave, Part 2

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Bedankt voor de tip!

Ik heb dat destijds eens geprobeerd met dat mIRC en ik snapte er geen hol van...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tom schreef:Ja weet ik, hij zei iets van 'zelfs een warp 3 schip zou al genoeg zijn', maar wat is er nu zo bijzonder aan de warp 5-engine als je allang 4 of 4,5 kan (het is dan wel een stuk sneller, maar om daar nu een speciaal project voor op te richten waar Chocrane ook nog een toespraak voor gaat houden...)
Het kan zijn dat ze ineens van warp 3 naar 5 zijn gegaan. Ik vind het ook nogal vreemd dat er speciaal aandacht aan wordt besteed tenzij warp 5 een andere soort warp theorie heeft, dat er wat anders moest worden gedaan, ander warp field, bla bla bla, om warp 5 te halen.
Tom schreef:Bovendien de 'Fortunate Son' kon maar warp 1,3 ofzo, waarom nog zo'n sloom schip hebben als decenia (veel) snellere schepen bestaan. Dat die captain dan nu pas gaat klagen dat ie uit de markt wordt gedrukt.
Boomers zijn idioten. Ze doen liever een jaar over een reis dan een half jaar om een reis waardoor ze meer zullen verdienen.

Wat kan zijn is dat die snellere motoren vrij duur zijn en in het begin alleen maar beschikbaar voor regeringen.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik heb net weer mIRC gedownload, weet iemand welke dalnet server ik nou moet nemen????
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ok....... ik zal het uitleggen :).......

Als je mirc heb gedownload, is het het handigst om gewoon te selecteren random US dalnet server.
en gewoon op dat bliksempje teken van connect te drukken, als dit niet werkt, doe dan /server irc.dal.net
Als dit niet werkt, moet je een specefieke server uit gaan kiezen, probeer dan:
/server tricky-e.dal.net
/server tiscali.dal.net
/server elysium.dal.net
Een van die
Dalnet wordt laatste tijd aangevallen door veel hackers, dus kan wat onstabiel zijn.
als je een maal erop bent, krijg je veel tekst, gewoon niet op letten.
Dan moet je naar een star trek kanaal gaan.
Bijvoorbeeld #startrek-europe
Daar kom je door
/join #startrek-europe te doen
Als je in dat kanaal bent, kun je chatten, je kunt mij eventueel om hulp vragen, ik ben er altijd zo ongeveer. (hidde1515)
Nu, als je wilt downloaden, moet je eenmalig ff iets instellen, je moet naar, file, options, dan naar dcc doorscrollen, en daar auto accept en resume, en ook auto-chat request aanvinken.
Onder dcc staat ook nog folders.
Daar moet je even dcc ignore op disabled zetten. dan kun je downloaden.

Je kunt op een paar manieren downloaden.
Je doet gewoon in het kanaal
!list
Dan komt er een hele lijst met file servers waarvan je kunt downloaden.
het ziet eruit als dit.
*defiantz[serv]* File Server Online Triggers:«!enterprise • !o5 • !tng s3 • !tng s4 • !farscape» Sends:«3/3» Queues:«7/50» Accessed:«14 times» Online:«0/4» RCPS:«39.2 Kbs by Species84» Served:«1.03G in 3 files» Current BW:«73.4 Kbs» AQT:«31secs» MOTD: -= ENTERPRISE AND OTHER SHOWS!! =-

Als je de server in wilt, moet je gewoon zeggen in het kanaal wat er achter triggers staat, b.v. !enterprise
Dan kom je in die server.
er komt een apart scherm, waarmee je door de server kan zoeken.
Je gebruikt gewoon DOS commando's, als dir, cd, etc.
Als je een bestand wilt, doe je
get Hierdebestandsnaam.extensie

Soms zal er direct gezonden worden, soms kom je in de rij (queue)
je kunt dat zien door
queues
en
sends
te typen

De nieuwe enterprise kun je op een andere manier downloaden.

Dat werkt volgens een xdcc server.
Je hoeft alleen maar naar startrek-europe te gaan, en dit in te typen.
/msg zni_serv1 xdcc send #1
En dan gewoon wachten......


snappie :)
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

Gisteren Shockwave 2 gezien..

:9~ :9~ :9~ :9~

Geniaal :)

(leek echt alsof de Enterprise de lucht inging tijdens het faken van die warpcorebreach... :) )
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

B'Ellana schreef:Gisteren Shockwave 2 gezien..

:9~ :9~ :9~ :9~

Geniaal :)

(leek echt alsof de Enterprise de lucht inging tijdens het faken van die warpcorebreach... :) )
ja en vooral dat die daarna na Warp gaat en dat die sulibans dat eerst helemaal niet in de gaten hadden,
raar eigenlijk dat na dit succes met de NX01 het niet standaard op elk starship zit.
een knop Fake HullBreach Activate.....maar ja dat is dan eigenlijk ook alleen voor mietjes.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

B'Ellana schreef:Gisteren Shockwave 2 gezien..

:9~ :9~ :9~ :9~

Geniaal :)

(leek echt alsof de Enterprise de lucht inging tijdens het faken van die warpcorebreach... :) )
gush gush gush

Nou aangezien ie dus geniaal was, kun je me vast en zeker even het volgende uitleggen.

Archer verdwijnt uit de 22e eeuw en in een keer ontstaat er een tijdlijn waarin de Aarde een kale rots is in de 31e eeuw. Alles is weg, behalve Daniels. (HOE KAN DAT?). Blijkbaar zijn ze zo dom om geen temporal shielding te hebben om de time portals, bepaalde faciliteiten en databases af te schermen.

Maar in deel 1 weet Daniels wel dat het incident bij die kolonie waarbij 3.600 kolonisten omkwamen niet hoorde te zijn gebeurd. HOE KAN DAT?
In de 22e eeuw wordt ineens een kolonie finaal weggevaagd, hierdoor de veranderd automatisch de tijdlijn en alles en iedereen wat niet afgeschermd is, verandert mee. Hoe kan Daniels dan weten dat volgens de geschiedenis database dat incident nooit is gebeurd?

Dat kan hij alleen maar weten als de apparatuur van de 31e eeuw is afgeschermd. Hij kon Archer ook naar het verleden EN toekomst brengen. (HOE KAN DAT?)

Kolonie weggevaagd, NX01 terug naar huis, missie wordt gecancelled, over 20 jaar proberen we het weer een keer (met natuurlijk een andere captain). Dit heeft dan automatisch gevolgen voor de hele tijdlijn, Archer/NX01 was dan niet aanwezig bij cruciale momenten. Alleen hierdoor zou de 31e eeuwse Aarde in een kale rots zijn veranderd. Archer is niet aanwezig bij die momenten. Dus dat betekent dat Daniels ook nooit terug in de tijd had kunnen gaan in "Broken Bow" laat staan dat ie Archer naar het verleden en vervolgens naar de toekomst had kunnen trekken.

Leg me eens even uit hoe het komt dat in deze 'geniale' aflevering, in deel 1 de 31e eeuwse faciliteiten, apparatuur en databases WEL zijn afgeschermd, maar in deel 2 ineens niet meer.

En hoe komt het dat in "Fallen Hero" werd vastgesteld dat de phase cannons niet konden worden gebruitk op Warp, waardoor de NX01 zich niet kon verdedigen, was nogal belangrijk, maar in "Shlockwave II" kan het in een keer wel.

Hoe komt het dat de regels die in deel 1 worden vastgelegd ineens in deel 2 niet meer gelden. Een potje Monopoly met Berman en Braga zal leuk zijn.
Ik: 'Oke ik wil dit doen'
B&B: 'Nee dat kan niet!'
Ik: 'Waarom niet? Het s volgens de regels en tijdens mijn vorige beurt mocht het wel!'
B&B: 'Ja maar nu niet.'
Ik: 'En wie beslist dat?'
B&B: 'Wij!'
*Mijn buurman Piet is aan de beurt*
Piet: 'Ik wil dit doen'
B&B: 'Oke, is goed.'
Ik: 'Wat?! Ik mocht net dat niet doen!'
B&B: 'Ja maar nu mag het lekker wel. Leuk he als tijdens het spelen de regels constant veranderen...'
:roll:
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

*Gaap* was mn reactie na deel 2.


Deel 1 was snel, spannend en het "ging ergens om"

Deel 2 was voorspelbaar, sloom, slaperig en resetknopachtig.

Paar dingetjes die 3rd nog niet genoemd heeft:

* Trekken de Suliban altijd het shirt uit van de eerste officier als ze die verhoren?

* Bijzondere papierkwaliteit, die eeuwen mee kan?

* Tijdreizen......gaaaaaaaaaaaaaaap.....ze snappen het zelf niet eens

* Zou een uniform dragen voor Hoshi niet veel makkelijker zijn?

* Verzin is wat nieuws. Zoals ik in de trektoday review al zag....laat Archer daar maar wat afleveringen blijven. DAT zou vernieuwend zijn.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

TheDJZap schreef:
B'Ellana schreef:Gisteren Shockwave 2 gezien..

:9~ :9~ :9~ :9~

Geniaal :)

(leek echt alsof de Enterprise de lucht inging tijdens het faken van die warpcorebreach... :) )
ja en vooral dat die daarna na Warp gaat en dat die sulibans dat eerst helemaal niet in de gaten hadden,
raar eigenlijk dat na dit succes met de NX01 het niet standaard op elk starship zit.
een knop Fake HullBreach Activate.....maar ja dat is dan eigenlijk ook alleen voor mietjes.
Dat is denk ik niet echt nuttig omdat de sensoren van de schepen steeds beter worden. Je kunt dan wel een warpcorebreach simuleren, maar de tegenstander ziet aan z'n instrumenten dat jou warpcore nog gewoon stabiel is en dat het dus allemaal vuurwerk is. Kijk, die suliban waren aan boord en namen blijkbaar niet de tijd om alles ff goed na te checken, dat hadden ze ook niet omdat ze eraf renden. Zijn ze mooi gefopt. Maar verder is het niet meer dan een afleidingsmaneuvre die maar 1 keer werkt. Misschien hadden ze het van te voren uitgedacht voor het geval dat ze met de suliban te maken zouden krijgen. Maar daar wordt dus ook met geen woord over gerept! |:( Het is juist leuk als je als kijker al weet dat de bemanning nog een trucje achter de hand hebben. Dat was vroeger altijd lachen als de zaak hopeloos leek, maar dan ligt er toch weer bv een project van Wesley of weet ik veel dat als backup plan kan dienen. Ik denk dat het goed is als B&B zich minder met de verhalen bemoeien en dat een paar echte fans dat gaan doen zoals 3rd. Anders wordt het niet meer dan dom vermaak.
Gesloten