(2.01) - Shockwave, Part 2

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

3rd RemataKlan schreef: Archer wil hebben dat T'Pol blijft ("Broken Bow") maar negeert haar volkomen in "Fight Or Flight" met alle gevolgen vandien en nogmaals in "Strange New World" weer met nare gevolgen. Er was bijna iemand gestorven. NIEMAND vond dat Archer hier slecht had gehandeld.
als je iemand aan boord vraagt betekent het niet dat je alles moet doen wat die persoon zegt. advies is handig maar je hoeft het niet altijd te gebruiken. en is het in je opgekomen dat hij haar ook aan boord wou voor haar intelligentie. in 'broken bow' hadden ze de sensors niet kunnen veranderen zonder haar.
3rd RemataKlan schreef: Archer verraad de Vulcans (vrienden/bondgenoten van de Aarde) door het bewijs van die sensor array aan de Andorians te geven terwijl hij NIETS wist over de inhoud van het verdrag.
hoe weet jij dat
word dat ergens gezegd.. dacht het niet :{
3rd RemataKlan schreef: Admiral Forrest komt hier later nog op terug en zegt dat de Aarde zich niet kan mengen in de zaken van alien regeringen. Archer was wel geirriteerd van dit want hij is hij niet in staat om de zaak eens van een andere kant te bekijken. In "Detained" bemoeit Archer zich weer in de zaken van een alien regering, een redelijk machtige alien regering met een gewelddadige afloop en Admiral Forrest reageert daar totaal niet op! Zelfs niet als Archer kort daarop weer in de fout gaat in "Desert Crossings".
Archer word gevangen genomen en gemarteld en de andere keer word hij uitgenodigd en daarna aangevallen.
waar kan je Archer de schuld van geven. hij heeft zich er niet opzettelijk in gemengd.
3rd RemataKlan schreef: Admiral Forrest vind het ook compleet normaal dat Archer niet de aliens, die de NX01 hadden overgenomen, enkele crewleden hadden mishandeld en van plan waren om materieel te stelen en crewleden te ontvoeren, arresteert. Archer heeft niet eens naar hun naam gevraagd! ("Acquisition")
wat moets hij met ze doen. de vulcan schepen zijn te ver weg en enterprise heeft (voor zover ik weet) geen 'Brig'.
hij zou moeten terugkeren en daar is geen kewstie van mogelijk.
3rd RemataKlan schreef: Het is niet drastisch, het is geloofwaardig. Archer zou voor zijn daden (zie enkele voorbeelden hierboven) of uit bevel zijn ontheven.
in jou ogen verkeerde daden. ik ben daar niet zo zeker van (zie hierboven ;) )
3rd RemataKlan schreef: Waar heb ik het over een alleswetende captain? Goed zo, nergens.
je suggereerd het als je je teksten ziet... je zegt het niet letterlijk.
3rd RemataKlan schreef: Archer mag best fouten maken MAAR dan moet hij daar ook op afgerekend worden. Hij moet dan niet het absoluut volle vertrouwen genieten van zijn crew EN superieuren. En hij moet leren van zijn fouten en de fouten die hij maakt moeten lang niet zo achterlijk zijn zoals ze nu zijn. Het heeft niets met leren te maken maar met gezond verstand. Archer is verdomme de CAPTAIN, niet een CADET!
weinig op te zeggen. ik heb nog geen dingen gezien waar hij hard op afgerekend moet worden. en hij mag wel het vertrouwen genieten want tot nu toe is alles goed gegaan.
3rd RemataKlan schreef: Voorbeelden aub...
kan ik niet geven want ik weet de eps niet uit mijn hoofd. maar ik kan je verzekeren dat ik er een paar gezien heb.
3rd RemataKlan schreef: Veel van de idealen zullen hetzelfde zijn maar de Federatie in de 22e eeuw zal anders zijn dan die van de 24e eeuw waar het al een instituut is geworden. Veel groter en machtiger is, nieuwe regels zijn toegevoegd, waarbij bepaalde problemen zijn opgelost. Dat alles is nog niet gebeurd in de 22e eeuw jammer dat B&B het niet doorhebben...
waar zeg ik dat alles overeenkomt.
ik heb het hier over die overeenkomsten waar je het net over hebt. je spreekt jezelf tegen op dit moment.
3rd RemataKlan schreef: Dat de personages karikaturen zijn heeft NIETS te maken met de tijdperiode alleen maar met de kwaliteit van de producers.

DS9 speelde zich af in hetzelfde tijdperk van VOY en daar waren de personages niet karikaturen.
definieer even karikaturen zodat wij het zeker over hetzelfde hebben.
3rd RemataKlan schreef: Starfleet is WEL een militaire organisatie, misschien niet zo militaristisch als hedendaagse krijgsmacht onderdelen omdat het ook andere taken heeft maar het hanteert een militaire gedragscode, de schepen hebben het nieuwste op wapengebied. Starfleet is de wetenschappelijk, diplomatieke en DEFENSIEVE arm van de Federatie/Aarde.

De Starfleet in de 23e eeuw is militaristischer dan die van de 24e eeuw maar toen de Dominion War uitbrak werd Starfleet al wat militaristischer.
wie kan zich nu niet aan de tijdlijn houden.. jij of B&B.??
In enterprise is er nog geen federatie. en dus ook gen defensieve arm.
die oorlogen die jij beschrijfd zijn in de toekomst. In de tijd van Enterprise is er nog niks militairistisch....
3rd RemataKlan schreef: Lang niet zoveel als in ENT en als ze in hun ondergoed liepen deden ze dat in hun eigen kamer.

En hoe staan ze dan dichterbij de hedendaagse mens? Eerlijk zeggen, hoeveel mensen ben jij tegengekomen die in hun ondergoed naar het werk of school gaan? Doe je hetzelf?
elke dag natuurlijk ;)
maar ik heb nog nergens gezien dat er ook werkelijk gezegd is dat ze daardoor dichter bij ons staan???
volgens mij is dit een van je eigen hersenspinsels... (no offense)
3rd RemataKlan schreef: Oh ja want Daniels heeft al die tijd Archer belazert door zich anders voor te doen...
maar hij heeft hem niet geprobeerd te doden...
3rd RemataKlan schreef: Daniels: 'Captain Archer je moet dit en dat doen.'
Archer: 'Sir yes sir!'
weer een hersenspinsel.
1: het word nooit gezegd in de serie
2: al zou het zo zijn dan moet je niet op de tekst letten maar op het gedrag van de Archer. zijn gezichtsuitdrukking etc (ja die zijn er)
3rd RemataKlan schreef: Ja we zien ze niet maar ze zijn er wel hoor!!! :roll:
idd... we kennen ongeveer 3 personen van de normale crew. die in totaal bestaat uit ongeveer honderd mensen.
3rd RemataKlan schreef: We hebben Admiral Forrest nog NIETS horen zeggen over die hele TCW.
Niets erover dat iemand uit de verre toekomst Starfleet geinfiltreerd was en een positie had gekregen op de NX01. Dat de NX01 een kamer heeft die mogelijk vol ligt met technologie uit de toekomst. Daniels' hutmaatje ook nooit gezien.
we hebben hem zowieso niet zoveel horen zeggen. wie weet hoeveel ander transmissies er plaatsvinden. blijkbaar is het dus niet interressant.
3rd RemataKlan schreef: :roll:
wat is er.. niks zinnigs op te zeggen..
zo gek is het niet.
3rd RemataKlan schreef: Wow informatie bemachtigen door iemand alle controle te geven over Engineering ipv vragen stellen...
daniels had toch niks gezegd. beter om het spelenderwijs te leren. en er waren twee personen, waaronder een vulcan, aanwezig om te kijken of het niet uit de hand liep.
3rd RemataKlan schreef: Archer wist niet wat Daniels' motieven waren, hij weet eigenlijk niet eens wie Daniels is, Daniels heeft al die maanden zich voorgedaan als een keukenhulp terwijl hij een soldaat in de TCW was, Archer weet niet hoe de TCW in elkaar steekt, hij weet niet wie de partijen zijn, wat hun motieven zijn, hoe ze ervoor staan. Hij weet NIETS maar toch sluit hij zich aan bij Daniels...
daniels weet het wel. zo leer je dingen...
3rd RemataKlan schreef: Dat zal wel maar het doet er weinig toe. Als Silik Archer moet doden omdat Future Guy dat zegt, doet ie het. Als Daniels het bevel krijgt om de NX01 te vernietigen of Archer te doden zal hij dat ook doen.
dus??
3rd RemataKlan schreef: Of natuurlijk de 'slechterik' te verdoven en zelf te kijken wat dat apparaat nu precies is. Je zou denken dat Starfleet toch eens wat meer wil weten over deze hele TCW waar de NX01 nu 2 keer in verzeild is geraakt. Waardoor een Klingon op de Aarde is neergestort en waardoor de Suliban Cabal behoorlijk machtig wordt.
hoe minder ze weten over de toekomst de beter. is dat niet hun motto.
en nu is er tenminste de zekerheid dat het apparaatje niet in verkeerd handen viel. als ze het hadden gehouden dan zou de enterprise de halve cabal over zich krijgen. dat kan ze niet aan.
3rd RemataKlan schreef: Uh hoezo niet? Waarom zou een 'slechterik' niet terug kunnen reizen, claimen dat hij bij Daniels' organisatie zit en dat te opeisen?
kan.. maar dan heeft Archer er tenminste weinig mee te maken.
3rd RemataKlan schreef: Oh wacht dat kan zeker niet vanwege dezelfde reden dat Daniels Silik niet eerder op kon pakken en dat hij niet weet wie Future Guy is ook al behoort Future Guy tot Daniels' verleden. :roll:
niet teveel over zeuren. zo gaat het in elke star terk aflevering met tijdreizen.
3rd RemataKlan schreef: Alleen maar vanwege een bevel. Het kan Silik zelf niets schelen...
is niet relevant.. het gaat erom dat het gebeurt is.
3rd RemataKlan schreef: Het jagen op Silik was niets meer dan het jagen op een indringer. Vastberaden, commando stijl het schip doorzoeken maar dan TWEE keer teveel twijfelen als je de indringer onder schot hebt. Whatever.
ik had al gezegd dat ik het neit met alle beslissingen van Archer eens ben.
3rd RemataKlan schreef: Oh nee! Raven is al gehypnotiseerd door B&B.

ARCHER IS EEN GOEDE CAPTAIN OMDAT B&B DAT ZEGGEN!

:roll:
hoe kom je daar bij???. Jij zegt dat Archer een slechte kapitein is. maar als je naar de situatie kijkt valt dat mee omdat de hele organisatie dan niet goed is. je moet dus weer bij B&B zijn en niet bij Archer persoonlijk want die doet wat ie moet doen.

en Ik ben het heus niet helemaal eens met B&B. maar ze maken best goede afleveringen en het is alleen voor de lol. het is voor mij geen levenstijl hoor...
3rd RemataKlan schreef:]
Archer en Maywheater gingen een militair testgebied binnen. Okee Tandaran apparatuur die dat moet aangeven liet het even afweten dus het was per ongeluk. Grath zei dit nog en vertelde dat alles opgelost zou worden. No big deal.
maar Grath wou meer en dat werd hem noodlottig.
3rd RemataKlan schreef: Archer deed meteen al wantrouwend, wilde absoluut niet de situatie zien vanuit het Tandaran perspectief. Meteen voelde hij zich betrokken met de Suliban omdat hij er met ÉÉN had gesproken. En dan vind je het gek dat de Tandarans wat wantrouwend worden?
Het idee dat sommige van de Suliban misschien wel bij de Cabal hoorden of sympathie ervoor hadden kwam niet bij hem op. Ook stond hij totaal niet stil bij de Suliban in andere gevangenissen.
hij had er met meer gepraat en je gaat jezelf weer tegenspreken. hij mag van jou niet een gevangeniskamp 'opheffen'. en als ie dat wel goed is er nog meer verkeerd want hij doet er niet genoeg ??? :?
3rd RemataKlan schreef: Als Archer slim was geweest had hij het op een diplomatieke manier opgelost. Proberen om eventueel met Vulcan diplomaten een regeling te treffen dat de Suliban worden vrijgelaten en verhuizen naar Aardse ruimte. En dan samen met de Tandarans een bondgenootschap vormen om meer informatie te krijgen over de Suliban Cabal en de TCW.
had hij niet veel tijd voor.voor hij dat idee kon krijgen werd ie al in elkaar getimmerd en dan gaat je sympathie nog meer naar de tegenpartij.
jij gaat mij niet vertellen dat dat bij jou niet zal gebeuren.
verder is er weinig ruimte in aardse ruimte. Jij zit nog teveel met het 24e eeuwse startrek in je kop. in deze tijd kost het je zes maanden om alleen al bij een beetje bewoonbare planeet te komen (terra nova)
3rd RemataKlan schreef: Maar ja Archer is niet slim omdat ie sensormeldingen van een Helix ging natrekken in een klein shuttletje met Maywheater
dat ging hij niet doen. het was een simpele 'away mission'. pas nadat hij suliban had gezien opperde hij de MOGELIJKHEID dat de 'readings'misschien van een helix kwamen.

weer een halfuur weg met alleen typen :P
Gebruikersavatar
omega88
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 280
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:18
Contacteer:

Bericht door omega88 »

Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Volgensmij heeft Archer wel een beter uniform om in een oude stad te gaan rondbanjeren als dat plastikke pakje van Daniels...
Gebruikersavatar
Eagle
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
Locatie: Wezep

Bericht door Eagle »

Ach... D'r zitten gewoon luchtgaten in ofzow.... :D

Mjah... Zo te zien gaat Archer in zo'n Suliban 'balletje' 'fietsen'.... Hmmm wat zou dat ding daar nou weer doen?
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

Eagle schreef:Ach... D'r zitten gewoon luchtgaten in ofzow.... :D

Mjah... Zo te zien gaat Archer in zo'n Suliban 'balletje' 'fietsen'.... Hmmm wat zou dat ding daar nou weer doen?
Tegen die tijd kan hij wel weer terug zijn.
Gebruikersavatar
Eagle
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
Locatie: Wezep

Bericht door Eagle »

Kan zijn maar hij ziet er helemaal vies uit nog dus het zal wel niet....
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, je komt net terug van 9 eeuwen in de toekomst, die toekomst is gered maar je moet nog even het heden van de suliban bevrijden. Wat ga je dan eerst doen? Douchen en schone kleren aantrekken? :roll:
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Wat eten drinken en een vouwtje zoeken zodat je kunt zeggen i'll be back
Gebruikersavatar
omega88
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 280
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:18
Contacteer:

Bericht door omega88 »

**********SPOILER**********







The magazine also revealed key details about the second season premiere, 'Shockwave, Part II.' While information on the first half of the episode has already been made available online (story), SFX has provided the first details on the episode's conclusion.

With Captain Archer trapped in the 31st century, the mysterious Daniels reportedly constructs a "cross space-time communicator," which allows Archer to contact T'Pol on Enterprise.

Meanwhile, with the NX-01 in the hands of the Suliban, Reed raids Daniels's former quarters in the search for a piece of 31st century technology. The armoury officer is caught red-handed, and Silik tries to use the technology to seek instructions from 'Future Guy,' with whom he has lost contact. Silik gets a rude shock when Captain Archer appears in the place of his master.

After a ruse involving a fake reactor overload, the crew escape their genetically-enhanced captors, with an added bonus - Silik, who is now a prisoner aboard the NX-01. However, the Vulcans are still unhappy about the situation, and it is only after T'Pol stands up for her shipmates that the mission is permitted to continue.

Please note that the above information has not been officially confirmed by Paramount Pictures and until then should be treated as you would any other rumour. For further details, pick up the latest issue of SFX. Alternatively, online spoiler reports can be found here and here at the Great Link.
Afbeelding
Suliban commander Silik, played by John Fleck, examining a piece of technology, perhaps the device he uses in an attempt to contact 'Future Guy'
Gebruikersavatar
omega88
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 280
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:18
Contacteer:

Bericht door omega88 »

De promo van Shockwave part 2 is er! helaas zit ook een sukje van "the twilight zone" tussen, maar het is teminste iets :)
Je kan de promo van Shockwave part 2 hier downloaden

Hier nog wat plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plaatjes komen van trektoday
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Downloading..... 35%
55 Kb/s...
heb alleen ff geen tijd morgen, tenminste niet 's ochtends, ik kijk morgen middag uit school wel :)
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Lijkt wel een leuke aflevering, ik heb nu 10 minuten gezien en moet naar school :X :X :X .

Kijk later wel verder........

.................................................SPOILERS..........................................

STAAT ECHT VOL MET SPOILERS, NIET LEZEN ALS JE HET NOG NIET WIL WETEN




Oke, heb net de aflevering afgekeken......
Het was op zich wel een beetje "voorspelbaar" met wat er deel 1 is gebeurd, had je zoiets idd wel kunnen verzinnen.

Veel dingen worden wel duidelijk ook in deze aflevering

- Daniels is goed
- Hoe het zó'n beetje zit met de toekomst

Veel over die future's guy weten we nog niet, snap ook niet waarom ze hem niet konden berijken nu opeens.

Was ook op zich wel spannend, maar er had nog echt iets aparts bij mogen zetten.... beetje standaard verhaallijn.

Hoshi naakt was niet echt naakt idd.....
beetje rare reden ook, een t' shirt dat blijft haken.

Stom van T'pol dat ze nog steeds niet in tijdreizen geloofd eigenlijk, en een beetje vaag dat daniels zoveel kon met die spullen vang archer.... alhoewel het wel 31ste eeuw is..........

En ja.... we horen het woord "romulans" ........ :)

Die mishandeling sla scenes van T'pol and reed waren niet leuk.... dat ken ik nu wel....

Enterprise kan best wat beter worden nog, maar er moeten idd wel een paar dingen veranderen, voor het een hele goede serie wordt, maar slecht vind ik het zeker niet .......... :)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Heb 'm nu ook (eindelijk) binnen, nu even een computer opzoeken waar de geluidskaart wel werkt...
Tomsite
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jun 2002, 18:19

Bericht door Tomsite »

SPOILER.............


HOE maak ik een scheef script nog schever

" ow shit we zitten vast in de toekomst, 800 jaar later dan de oorspronkelijke enterprise tijd."

" Weet je wat we kunnen met jullie technology ook door de tijd berichten sturen" wat een gruwelijke onzin zeg.

Evenals die 'fake' warp breach
Alles staat op ontploffen en dan opeens: BAF motoren heel en wegwarpen maar.
Hoe hebben ze dat in hemelsnaam gedaan want hologrammen bestonden toen iig nog niet, althans niet op Enterprise.

END SPOILER.............................................

het is weer een heel slecht begin van een nieuw seizoen, nu maar hopen dat ik wel iets fatsoenlijks van TREK X kan verwachten..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

ff een vraag: is het een ep die helemaal 'af' is of er een mogelijkheid voor een vervolg? Als dat eerste het geval is kijk ik geen ent meer.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Redelijk closed einde... al kan het natuurlijk wel verder
Gebruikersavatar
Dylan Hunt
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 sep 2002, 13:01
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Dylan Hunt »

captain crash schreef:ff een vraag: is het een ep die helemaal 'af' is of er een mogelijkheid voor een vervolg? Als dat eerste het geval is kijk ik geen ent meer.
Er is altijd wel een vervolg mogelijk, maar of die waarschijnlijker is dan deze is nog de vraag.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

is het tijdreisverhaal nou 'af'?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Nou, het is (Spoiler) allemaal goed afgelopen (hadden we echt niet verwacht), de oorspronkelijke tijdlijn is weer hersteld, dus ze kunnen het timetravel verhaal zo weer oppakken.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

tuvok4774 schreef: .................................................SPOILERS..........................................

STAAT ECHT VOL MET SPOILERS, NIET LEZEN ALS JE HET NOG NIET WIL WETEN

Veel over die future's guy weten we nog niet, snap ook niet waarom ze hem niet konden berijken nu opeens.
Door Archer uit de 22ste eeuw weg te halen had Daniels de gehele toekomst vanaf dat punt in de 22ste eeuw veranderd, hierdoor heeft die 'future guy' nooit bestaan...
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Tom schreef:
tuvok4774 schreef: .................................................SPOILERS..........................................

STAAT ECHT VOL MET SPOILERS, NIET LEZEN ALS JE HET NOG NIET WIL WETEN

Veel over die future's guy weten we nog niet, snap ook niet waarom ze hem niet konden berijken nu opeens.
Door Archer uit de 22ste eeuw weg te halen had Daniels de gehele toekomst vanaf dat punt in de 22ste eeuw veranderd, hierdoor heeft die 'future guy' nooit bestaan...
en daardoor is er natuurlijk een hoop niet gebeurd in seizoen 1 ik noem maar BROKEN BOW prt 1 en 2 waardoor ze dus niet eerst naar de klingons gingen om klang terug te brengen en werden ze niet achter na gezeten door de suluban kortom heel seizoen 1 is in deze nieuwe tijdslijn anders verlopen :{ CONCLUSIE

weer een goed voobeeld van een B&B actie die nergens op slaat.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Dat is maar net hoe je het zie, over tijdreizen is een heleboel onduidelijk en krijg je altijd paradoxen.
In dit geval maakt is het helemaal moeilijk, als je je in wilt verdiepen raad ik je dit aan:

http://www.ex-astris-scientia.org/timetravel.htm

(shockwave part II staat er nog niet op)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Shlockwave II lijdt aan hetzelfde probleem als bijna alle andere two parters en ALLE cliffhangers. Het is niet zo goed als deel 1.

Aangezien ik deel 1 al waardeloos vond... :roll:

Ik zal proberen om de aflevering simpelweg te doorlopen. Sorry als het wat lang of aggressief wordt maar ik word al beetje pissig als ik er aan denk.

Mijn tirade :D

Commander Tucker kent nogmaals de chain of command niet en toont weer geen respect voor zijn meerdere, T'Pol.

De intro is nog steeds hetzelfde en dus even slecht.

Na 5 minuten begonnen ik me al te irriteren.
Archer stelt de vraag, die elke kijker met minimaal 1 hersencel, ook heeft gesteld na deel 1: waarom is Daniels er nog als alle apparatuur en alle mensen betrokken bij het tijdreisgebeuren weg zijn?

Braga's antwoord: je moet niet zo nadenken, het is veel te moeilijk voor je om te begijpen, het is niet net als in een H.G. Wells boek.

Dat is geen antwoord maar een triest, zwakzinnig typisch Braga excuus.

De hele stad is grotendeels platgegooid, gebouwen die nog overeind staan, zijn veranderd in een bouwval maar de bibliotheek is nog helemaal intact.

Suliban op het schip, Man Tucker moet weer opkomen voor arme, zwakke Vrouw Hoshi.
Verder nog wat holle dreigementen van Silik --> saaaaai.

Weer een hoop bla bla bla tussen Soval en Forrest, die niet eens baas is in zijn eigen huis. Ik vraag me toch wel iets af. AMBASSADOR Soval heeft zover wij zien hoofdzakelijk contact met STARFLEET ADMIRAL Forrest, ook is hij betrokken bij STARFLEET operaties. De Vulcan ambassade/faciliteit staat tegenover Starfleet HQ. Waarom is een ambassadeur betrokken bij deze militaire mensen en operaties? Hoort hij niet veel meer betrokken te zijn bij de regering van de Aarde? De President of iets dergelijks? Hmm, zou Vulcan een militair regime kunnen hebben dan? Lijkt er wel op.

Het is ook buitengewoon merkwaardig dat T'Pol onder direct bevel staat van de Vulcan High Command. Ze is toch uitgeleend aan de NX01, draait ze gewoon mee als een bemanningslid.

De bibliotheek scenes zijn saai en ook nogal dom. Elektronische gegevensdragers bestaan niet meer omdat Archer in 2152 is verdwenen. Maar elektronische gegevensdragers bestaan nu al dus die worden ook on-uitgevonden? Die bibliotheek had ze moeten hebben, dat ze niet werken is iets anders.

Daniels loopt van kast naar kast, allemaal verschillende boeken door te bladeren. Wat een idioot zeg. Loop naar de afdeling Geschiedenis en pak een dik geschiedenis boek van de Aarde in de 22e eeuw. Blader door naar het jaar 2152 want dat was het jaar dat Archer verdween en kijk wat er anders is gegaan.

Dan willen B&B ons doen geloven dat ze goed zijn door Archer de titel van een boek te laten lezen "The Romulan Star Empire". Goed he, goed he, zullen ze wel hebben gedacht. :roll:
De verwijzing slaat nergens op, waarom zou de Aarde zo'n dik boek over de Romulans hebben? In de 23e eeuw wist de UFP erg weinig van de Romulans af. En aangezien de Aarde zeer lang geleden finaal plat gegooid is, dat zelfs electriciteit niet eens meer bestaat, zullen de Romulans geen interesse hebben gehad in de mensheid.

Daniels vertelt wel doodleuk van alles over de Federatie, terwijl Archer, hoe ongeloofwaardig dat ook is, hevig betrokken is bij die tostandkoming. Door al zijn geklungel zal Archer meehelpen de UFP uit de grond te stampen. Uh Temporal Prime Directive? Die bestond al in de 29e eeuw maar ja die eeuw had ook temporal shielding, iets wat ze ook missen in de 31e eeuw.

Daniels moet ook op staande voet ontslagen worden. Hij en zijn superieuren wisten niet wat voor rol Archer had gespeeld in de totstandkoming van de UFP terwijl die informatie gewoon in de geschiedenisboeken staat. FutureGuy, die uit 28e eeuw komt, zou dat wel hebben geweten volgens Daniels aangezien die meer geinteresseerd was in Archer dan de data dics. Maar uh, vraag ik me dan af, FutureGuy had ook de gevolgen moeten inzien want het verdwijnen van Archer had ook gevolgen voor hem. Silik kon geen contact met hem opnemen. Waardoor je een lekkere paradox hebt. Want dat betekent dat FutureGuy ook geen contact had op kunnen nemen met Silik in "Broken Bow", "Cold Front" en "Shockwave I". Dat krijg je als je geen temporal shielding hebt. :roll:

Niet alleen hebben deze mongolen geen temporal shielding, hun geschiedenis kennen ze niet en ze maken ook geen simulaties om te zien wat de veranderingen zouden zijn als ze gaan knoeien met de tijdlijn. De Krenim zijn ze zeker niet.

Ik heb het al vaker gezegd, en ik zal het nog een keer zeggen: een verhaallijn is al moeilijk maar als je ook nog een hoop tijdreizen erin gaat gooien wordt het zowat onmogelijk. Zeker als je het ter plekke verzint en de regels niet vaststelt. Net als bij VOY, worden er regels voor het verhaal verzonnen en vervolgens doodleuk gebroken. De ene week kan het wel, de andere week niet en een week later weer wel. Dit is hetzelfde als je een spel speelt en met elke ronde veranderen de regels zomaar. Je kunt dan nergens meer van op aan...

En dan komt het hoor. De ozo simplistische technologische oplossing die altijd terugkomt in Braga's shitscripts. Daniels gaat even van een 22e eeuwse communicator en scanner een apparaat maken waarmee hij door de tijd kan communiceren. Vraagje. Waarom had Archer, die communicator en scanner bij zich? Heeft hij die altijd op zak? Ik zag niet dat hij die dingen pakte toen de Suliban hem gevangen wilden nemen. Zou ook nogal vreemd zijn om het mee te nemen aangezien de Suliban hem toch meteen zullen fouilleren.

Het is vastgesteld dat FutureGuy dus uit de 28e eeuw komt en kunnen niet fysiek terug reizen in de tijd. Uh right, daaron konden Starfleet captains het al wel in de 23e en 24e eeuw op vele verschillende manieren. Zelfs de Vorgons uit de 27e eeuw konden makkelijk terug reizen in de tijd ("Captain's Holiday")

T'Pol blijft volhouden dat tijdreizen onmogelijk is, de Vulcan Science Directorate heeft dat vastgesteld. Jaja wetenschappers hier en nu in de 21e eeuw zeggen dat tijdreizen in theorie mogelijk is. Ik vraag me af hoe de Vulcans dat zodanig hebben getest om er absoluut zeker van te zijn. Goh wie moet ik nu geloven?

Stephen Hawking of Brannon Braga?
Stephen Hawking is een genie.
Brannon Braga denkt dat je baard nog doorgroeit als je dood bent en dat deuterium moeilijk te vinden is.

Silik en de Suliban hebben voor mij ook definitief afgedaan als een effectieve vijand. Ik haat vijanden die dom zijn, die telkens doen alsof ze ozo slecht zijn, holle dreigementen geven, die niet voor zichzelf kunnen denken. Silik is zo'n zielig figuur, hij huilt bijna als hij zegt dat hij FutureGuy niet kan bereiken. :shake:

Silik besluit om de crew op te sluiten in hun hut waar ze dus gewoon gereedschap hebben liggen, in Phlox's geval ook nog verdovende middelen. Tucker kan al snel communiceren. Fijn dat je een communicatiesignaal kunt versturen door het EPS grid. Maywheater krijgt ook contact maar is er verder niet bij betrokken. Reed vraagt naar "the others" en Tucker zegt dat Hoshi en Travis op C-dek zijn. Want tja de rest van de crew, die uit 80 man bestaat, telt niet mee. Het schip is in handen van Suliban soldaten. Nou dan heb je natuurlijk Hoshi en piloot Travis nodig. Reed's getrainde security team is volledig overbodig. :roll:

Een slimme vijand zou zijn gijzelaars opsluiten in een grote ruimte waar ze onder toezicht zullen staan. Maar ja ENT heeft ons ook "The Andorian Incident" gegeven, een aflevering waarij de gijzelaars ook de meeste voordelen hadden.

Een gemartelde T'Pol wordt naar haar hut gebracht. De kijker mag fijn letten op haar navel, het is niet zo dat Blalock's acteerwerk opvalt. :roll:

Hutarrest stelt ook weinig voor als een slank iemand zo makkelijk kan ontsnappen...
Hoshi mag ook in haar korte hemd door de EPSgangen kruipen, iedereen kan ook goed haar lichaam en navel zien. Goh het lijkt me makkelijker als je een uniform aan hebt zodat je warme, zweterige, plakkerige huid niet blijft plakken aan de plastic oppverlakte. Maar ach ja dan hadden we Hoshi nooit topless gehad.

God wat was dat zielig zeg en zo typisch Braga met zijn puberale schrijfwerk...
Alsof je hemd aan die HANDVAT, het was een handvat, niet een haak, zodanig blijft hangen dat door de val je hemd uitschiet. Er zat geen haak aan waar het aan vast kon blijven steken!!! Dit is dezelfde crap als naakte Torres die handdoek gooit richting een INGEBOUWDE monitor waardoor die handdoek op wonderbaarlijke wijze blijft hangen...aan helemaal niets.

Silik bewijst weer eens een keer hoe dom hij is. Reed beweert dat hij Daniels' apparaat moest vernietigen. Oke, ik ben even bad ass schurk en vraag me dus af waarom hij het ding niet over de helft brak of kapot schoot in Daniels' hut. Oh wacht, ik ben zwakzinnige Braga schurk en vraag het dus niet af. Ook zal ik Reed niet wat extra martelen zoals bij T'Pol om er zeker van te zijn dat hij de waarheid spreekt. :roll:

Archer's hele plan om terug te komen, hangt blijkbaar af van Silik of die toevallig de juiste knopjes indrukt. Silik zei nog dat ie niet wist hoe het moest worden gebruikt. Archer's hele terugkomst komt zo simlistisch over...

Ook de NX01's ontsnapping, zo simplistisch en weer via een technologische oplossing. Het lijkt alsof het schip gaat exploderen, hoop vuurwerk en explosies in Engineering, de warp nacelles lekken plasma, branden op en zelfs explosies. Maar het is allemaal nep en de NX01 gaat zo op Warp. Hmm, hield de VOY crew zo ook de Borg voor de gek in UMZ? :roll:

De NX01 is weg uit de nevel en wie zien we op de Brug? Chief ENGINEER Tucker bij TACTICAL (knap dat hij bij dat station het vuurwerk kon maken) want Reed heeft wat blauwe plekken en die blanke Tactical kerel uit eerdere afleveringen is natuurlijk dood. 'Maar 3rd, niemand van de crew is doodgegaan in de hele serie!' Oh ja...

Chief ENGINEER Tucker bij TACTICAL moet aan COMMUNICATIONS officer Hoshi vragen of het Vulcan schip op de scanners te zien is.

Suliban schepen schieten met hun phasers op de NX01, ze vliegen op WARP trouwens. Chief ENGINEER Tucker schiet terug met de phase cannons op WARP terwijl in "Fallen Hero" duidelijk werd gezegd dat zoiets niet mogelijk was.

Vuurgevecht is saai want hebben we tig keer gezien in VOY.
"Shield down to, uh, hull plating down to 20 percent!" vonken, camera schudt heen en weer, ng meer vonken.

Nogmaals bewijzen de Suliban wat voor een pisnichterige vijand ze zijn. Archer houdt Silik gegijzgeld en weet de data dics mee te nemen en gaat via Suliban schip naar de NX01.

Sorry maar Silik is vervangbaar. Dat de rest van de Suliban niet gewoon Archer neerschieten is belachelijk.

En dan komt de vreselijke, achterlijke speech.

Archer is een domme, onbekwame captain. Zijn hele gezeik over vallen en opstaan, alles moeten leren, is niet van toepassing op hem!

De dingen die hij heeft geflikt zijn dom en ondoordacht, hebben niets te maken met dat deep space verkenning nieuw is (ook al heeft de mensheid al 100 jaar warp driv en waren er warp 1, 2, 3 en 4 schepen).

Jezelf niet voorstellen als je bij een planeet komt is dom. Geen toestemming vragen om te landen is dom. Dit zijn simpele dingen die niets te maken hebben met zijn "gazelle" speech. Als mijn familie mij uitnodigt om naar Marokko te komen, kan ik niet zomaar op het vliegtuig stappen en naar Casablanca vliegen. Ik heb een visum nodig!
Als ik bij een vriend of familielid binnenkomt en er zitten mensen die ik niet ken, stel ik me eigen voor.

Ik zal me ook niet zomaar gaan bemoeien en partij kiezen voor een partij in een politieke situatie waar ik niets van begrijp, zeker niet als dat betekent dat ik mijn gastheer tot mogelijke vijand maak!

Ik zal niet de bondgenoot van mijn regering verraden in een situatie waar ik niets van afweet alleen maar omdat ik een racist ben.

Archer heeft geen fouten gemaakt die begijpelijk waren omdat de mensheid nog niet genoeg ervaring heeft. Hij heeft domme fouten gemaakt en komt er mee weg.

T'Pol die het heeft over die sensor array was ook belachelijk. Waarom is het fout van de Vulcans om een sensor array onder hun eigen klooster te bouwen? Waarom mogen ze de Andorians, een nogal paranoide en aggressief ras, niet in de gaten houden? Diezelfde Andorians kwamen wel mooi DRIE keer Vulcan ruimte binnen, landden op een Vulcan planeet, bedreigde Vulcan burgers en beschadigden en vernietigden Vulcan voorwerpen.

T'Pol doet alsof zo'n iemand in gaten houden voor eigen bescherming fout is. Whatever. :roll:

Commander Tucker laat wederom zien dat hij een slechte officer is, die rang van Commander onwaardig is. Zijn emotionele uitval, zijn SCHELDPARTIJ tegen de Vulcan ambassadeur is onvergeefelijk. Wat nog erger is, is dat zijn captain er gewoon bijstaat en NIETS doet!!!

Ik krijg de indruk dat Tucker ervan droomt om gekleed in een lang gewaad met bijgehorende puntmuts op een zwoele zomernacht in het zuiden van Amerika Vulcans op te knopen. :roll:

De NX01 is lek geschoten maar gaat weer doodleuk verder op hun waardeloze pleziertochtje...

Braga is een mongool. Hij zal even op TrekBBS hebben gekeken en hebben gelezen dat Archer's fouten erkend moeten worden dus doet hij dat door ze te vernoemen. Maar zo werkt het niet. De vernoeming was fout en er horen bij een aantal van die beslissingen consequenties aan te zetten. Is ook zo in de echte wereld, is ook geloofwaardig, andere Trek series op VOY na, hadden dat ook.

Ze hebben een personage (Archer) genomen die achterlijk, onvoorspelbaar, irrationeel en ongeloofwaardig is ipv Archer een intelligente, bekwame man te maken die te maken krijgt met een onvoorspelbaar en irrationeel universum.

Archer mag van mij best fouten maken maar die fouten moeten A. geloofwaardig zijn en B. moeten consequenties hebben.

Kijk, de NX01 crew die een ander ras wilt helpen maar wat fout uitpakt omdat ze bv niet goed genoeg hebben opgelet naar de culturele achtergrond is geloofwaardig en klopt ook met het idee van de serie. De mensheid heeft niet die ervaring die 24e eeuwse crews hebben. En dan bij het volgende contact letten ze wel beter op. Dat is goed.

Of ze leggen, zonder het echt te beseffen, menselijke waarden en normen op aan alien culturen wat ook fout uitpakt.

Dat zijn goede fouten. Maar de fouten die Archer maakt, hoort ie niet te maken, die hebben simpelweg met gezond verstand te maken. Braga wilt ons doen geloven dat gezond verstand telkens weg gaat bij elke nieuwe grootschalige onderneming van de mensheid, dat het wiel elke keer weer opnieuw moeten worden uitgevonden, en in Archer's geval zowat elke aflevering want de kneus leert niet van zijn fouten.

De speech was net zo erg als die "prime directive" speech uit "Dear Doctor".

ENT is een treinwrak en ik zie weinig positieve verandering komen zolang Paramount B&B in dienst houden...

Simplistische actie met even simplistische, technologische oplossingen, regels die constant veranderen, blote navels en harde tepels en een hoop geschreeuw en gescheld is Star Trek in de ogen van Rick Berman en Brannon Braga. ;(

Maar eh, het is wel beter dan H.G. Wells want Braga says so!!!!!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 19 sep 2002, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik heb part 2 nog niet gezien. Hoe kunnen jullie hem al wel hebben gezien? KaZaA heeft hem nog niet.

Ik vond deel 1 van Shockwave wel een goede aflevering. Deel 2 zal wel minder zijn, dat is tot nu toe altijd zo geweest.

The Best Of Both Worlds Part 1 bijv. vond ik stukken beter dan Part 2. Bij Voyager vond ik bijna alle part 2's gewoon slecht.

DS9 had soms wel goede 2-delige afleveringen...maar daar speelde continuiteit altijd een grote rol, ook in de "gewone" afleveringen.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

:) simpelweg doorlopen? :)
Meeste heb je wel gelijk in op zich...... maar ik erger me er niet zo aan.
Vertaal dit in het engels en stuur het naar paramount :)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

3rd je moet echt schrijver worden, ik ben het grotendeels met je eens (ga eens soliciteren bij Paramount ;))
3rd RemataKlan schreef:De dingen die hij heeft geflikt zijn dom en ondoordacht, hebben niets te maken met dat deep space verkenning nieuw is (ook al heeft de mensheid al 100 jaar warp driv en waren er warp 1, 2, 3 en 4 schepen).
Ik dacht dat ze na warp 1,5 (ongeveer) gelijk zijn overgestapt op het Warp 5 project...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nee, dat zou nogal vreemd zijn, nietwaar? In "Broken Bow" zagen we een model van een warp schip, in de intro van de serie zie je ook een ruimteschip bij de Maan vliegen en in "Fortunate Son" had die Boomer captain het over een warp 3 schip.

BTW iets wat ik helemaal vergeten was. Ik had wel mooi ongelijk over die kolonisten he, ze bleven dood! Ook dat ze niet compleet vergeten waren door B&B.

Nou ja eigenlijk weer wel voor een deel. Niemand kon het echt veel schelen en de consequenties ervan zullen we waarschijnlijk ook niet zien.

Daniels heeft verschillende keren tegen Archer gezegd dat zijn missie is om de tijdlijn te beschermen. Nou 3.600 doden zullen toch wel een impact hebben! Ook was de NX01 voor enkele dagen vertraagd waardoor ze nu bepaalde momenten mislopen.

Stel je voor dat de NX01 2 dagen later bij P'Jem waren aangekomen. (TAI)
Of 2 dagen later bij Coridan. ("Shadows Of P'Jem")
2 dagen later in die speciale nevel ("Cold Front")
2 dagen later bij Zabrul. ("Desert Crossing")

De tijdlijn is wederom vet veranderd en die kolonisten hoorden niet te sterven.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Waar kun je Part 2 nou downloaden? KaZaA heeft hem nog steeds niet.... :(
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

[quote="Dr. Pulaski"]Ik heb part 2 nog niet gezien. Hoe kunnen jullie hem al wel hebben gezien? KaZaA heeft hem nog niet.

[quote]

Je moet eens dalnet opgaan, een ircnetwerk. Download mIRC en log in op het dalnet. Daar haal ik ook Ent vandaan.

T'Mar
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

3rd RemataKlan schreef:Nee, dat zou nogal vreemd zijn, nietwaar? In "Broken Bow" zagen we een model van een warp schip, in de intro van de serie zie je ook een ruimteschip bij de Maan vliegen en in "Fortunate Son" had die Boomer captain het over een warp 3 schip.
Ja weet ik, hij zei iets van 'zelfs een warp 3 schip zou al genoeg zijn', maar wat is er nu zo bijzonder aan de warp 5-engine als je allang 4 of 4,5 kan (het is dan wel een stuk sneller, maar om daar nu een speciaal project voor op te richten waar Chocrane ook nog een toespraak voor gaat houden...)
Bovendien de 'Fortunate Son' kon maar warp 1,3 ofzo, waarom nog zo'n sloom schip hebben als decenia (veel) snellere schepen bestaan. Dat die captain dan nu pas gaat klagen dat ie uit de markt wordt gedrukt.
Gesloten