(4.07) The Forge

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ace of Spades schreef: Maar ik hou op, jij kan meer schreeuwen dan een normale discussie voeren en je wil niet eens een discussie meer voeren. Ik hou maar op.
Je hoort geluiden die er niet zijn. Bakula kreunt nooit als hij acteert. En als je geschreeuw hoort uit je monitor bij het lezen van mijn stukjes zou dat wellicht aanleiding zijn voor uitvoerig oor- of hersenonderzoek. Je laatste zinnetje is daarom ook het meest zinnige dat ik tot dusver van je gelezen heb.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

:lol:
Volgens mij ben jij degene met een gehoorprobleem hier. Wist je dat je met de afstandsbediening (en zelfs met knopjes op de tv) het geluid harder kan zetten? Doe dat dan eens.
Zoals mijn stukjes hier zijn, das normaal praten (of typen wat jij wil). Met hoofdletters bij begin van zinnen enzo en geen gecapslockte woorden en overmatige puntjes.
Jij hebt blijkbaar geen zin in een leuke discussie, helaas. Daarom hou ik maar op, ik discussieer niet met ongemotiveerde mensen.
:wave: Daag en veel plezier in het leven verder. :)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Ace of Spades schreef::lol:
... en geen gecapslockte woorden
.... kan toch nooit geschreeuw suggereren.

Een gecapslockt woord misschien wel, maar uit het zinsverband is toch duidelijk op te maken dat het hier bedoeld is als KLEMTOON (nu weer trouwens), en NIET als uiting van schreeuwen..??? Een ! of !!!! , DAT is schreeuwen.... Een woord in hoofdletters is naar mijn idee een woord met klemtoon...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

het komt op mij schreeuwerig over....Is nogal irritant lezen :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat is het niveau weer hoog...
The Snob schreef:1. "Er worden GEEN argumenten gebruikt, maar ´mensen´ (of ´ENT fans´) doen ´domme uitspraken´"
Ik weet niet of je de definitie van argumentatie kent, misschien zit daar het probleem.
The Snob schreef:2. "Mensen (ENT fans) lezen niet terug, ze roepen maar wat."De realiteit is dat jij en 3rd vaak zelf niet teruglezen.
Mooie realiteit leef jij in. Er zijn altijd mensen bij die zich in een discussie mengen, zonder de voorgaande posts te lezen. Dan herhalen ze dingen die allang zijn besproken, komen ze steeds met nieuwe argumenten, negéren ze argumenten van anderen. Als jij je daardoor aangesproken voelt, tja.
The Snob schreef:3. "Misschien moet je maar naar een ander board gaan." In andere woorden: je bent het niet met ons eens, dus fuck off, anders verban ik je.
Weer een voorbeeld dat je niet kan lezen. Het gaat erom dat jij posts van anderen negeert, en daardoor een fatsoenlijke discussie overhoop trekt. Verder kun je geen commentaar op Enterprise verdragen. Dat bij elkaar zal alleen maar op gezeik uitlopen, zie hier.
En wie zegt dat jij gebanned wordt? 3rd is een moderator, kan jou niet bannen, en 3rd is altijd wat.. eh.. fel in z'n antwoorden :) (Ik ook de laatste tijd volgensmij.. dat krijg je als je alles eindeloos moet herhalen). Jij wil dingen niet persoonlijk maken, vat dan niet alles zo persoonlijk op :)
Wat jij met hoofdletters duidelijk wil maken, maken anderen soms met felle taal duidelijk. Hoop dat dat te begrijpen is. Als je in een discussie iets duidelijk maakt, en mensen negeren dit totaal, en je moet het steeds herhalen, dan werkt de 'nette' manier schijnbaar niet. Dan moet het soms 'fel' anders komt het niet over. Maar helaas werkt dat ook niet altijd ;)
The Snob schreef:Want ookal is er tot dusver niets gebeurd, 3rd is duidelijk iemand die dit soort dreigementen niet schuwt. Heel flauw, kinderachtig. Pure grootheidswaanzin. Hieraan heb jij, Vis, gelukkig niet meegedaan.
Dit bedoel ik. Als je kan lezen, dan reageer je hier op. Geef een quote waarin 3rd dreigt om jou te verbannen?
The Snob schreef:4. "Je vergelijking klopt niet, want het is niet PRECIES HETZELFDE." Nee, dan zou het geen vergelijking meer zijn.
Ken uw begrippen. Scheve vergelijking? Zegt je dat wat. Mij wel inmiddels ;)
The Snob schreef:5. "Je kan niet tegen kritiek." Nee, maar als je zelf kritiek krijgt worden punt 1 t/m 4 weer gezegd....
Zolang je alles onderbouwd is het prima, dan kan er fatsoenlijk op ingegaan worden, zodat het _uiteindelijk_ wel ergens op uitkomt.
The Snob schreef:Dat ik ongenuanceerd, ondoordacht dingen zou lopen roepen is gewoon niet waar.
Doe het dan ook niet.

---
Mats schreef:dat jullie iedereen proberen te overtuigen dat Enterprise slecht is
Mats schreef:het kan ook wel slecht zijn vergeleken met de andere series, maar er zijn mensen die het gewoon de beste serie vinden ookal is het mischien de slechtste en ik vindt dat ze daar zelf over moeten oordelen
En aan jou ga ik geen tijd meer verdoen. Ik geef je een vetgedrukte link, die lees je niet. En dit is een prima voorbeeld van het leeftijd probleem. En dít is precies wat ik bedoel met niet lezen!!

---
The Snob schreef:Dat is op zichzelf het probleem niet. Tenslotte willen wij juist hen overtuigen dat ENT goed is (al dan niet ´geworden´).
En daar begon de hele discussie? Jij noemde ENT goed, en ik zei dat je niet heel je waardering van ENT kon af laten hangen van een paar afleveringen. Nu zeg je 't zelf ook, dus waar praten we nog over...
The Snob schreef:Het probleem van Vis en 3rd vind ik vooral de egoistische, zelfingenomen houding dat wat zij zeggen de absolute waarheid zou zijn; dat anderen slechts komen met lompe, debiele kreten, en dat Vis en 3rd een soort alleenrecht zouden hebben op het verkondigen van een superieur pleidooi met afgodskenmerken.
Ja, we spannen samen, net als het Harry-complot :lol:
Ga eens wat graven in het forum, je zal zat leuke topics vinden waar 3rd en ik 't totaal niet met elkaar eens zijn en de daarbij behorende spanningen :)
En ik weet niet waarom je steeds 3rd en mij noemt. Er zijn hier ontzettend veel mensen die prima kunnen discussieren, altijd fatsoenlijk de posts lezen, daar prima op reageren met goede argumenteren. Kijk bijvoorbeeld naar Ace in dit topic.
I.p.v. eens te kijken waaróm 'men' (er is geen 'wij') soms fel reageren, en op wíe doe je net alsof jij het hele Enterprise-fan-forum bent dat zich aangesproken voelt.
The Snob schreef:In andere woorden: iedereen die ENT WEL leuk vindt, is in hun ogen of een holmaat van B&B, of een inferieur, hersenloos insect die zelfs geil wordt van Mighty Morphin´ Power Rangers...
Ik moet toegeven, je kan het wel leuk brengen ;)
Ook jij schijnt het verschil tussen leuk en goed nog niet te kennen. Schaam jezelf, want hier bewijs je weer dat je niet kan lezen. Of je begrijpt het gewoon niet, stuur dan een PM ofzo.
En mensen die lopen te verkondigen dat Enterprise goed is omdat T'Pol zo'n lekker geil wijf is, ja, dat slaat nergens op, en dat weet jij ook, dus waarom verdedig je het nog.

---
The Snob schreef:slechte karakterontwikkeling, opfokken tijdlijn, etc
Als je hier serieus mee verder wilt, open een nieuw topic.
---
The Snob schreef:Ik vind het altijd heel storend als mensen negatieve kritiek geven als zijnde ´the absolute truth´. Bij positieve kritiek ervaar ik dat niet zo.
En daarom begin jij te flippen, ga je roepen dat 'wij' persoonlijk worden, word je blind voor verdere kritiek en wordt dit allemaal vrij hopeloos.
The Snob schreef:Dat stukje van Vis had ik al gelezen, en daar zit veel goeds in. Jammer dat hij (en vele anderen) er zelf niet in lijkt te geloven. Het probleem is ook dat Vis alles zo verstandelijk wil maken: iets goed of slecht vinden is vaak GEVOEL, en het is vaak heel vermoeiend om allerlei argumenten aan te dragen.
En weer een voorbeeld dat je niet kan lezen. Als je dat stuk werkelijk gelezen had, had je dit ook gezien:
Vis schreef:Bovenstaande zaken gaan gewoon vaak mis. Niet iedereen heeft zin om lappen tekst te typen om hun mening of oordeel duidelijk te maken. Niet iedereen heeft zin om zo'n lap tekst te lezen, en post gewoon snel iets zonder argumentatie. Niet iedereen ziet altijd duidelijk het verschil tussen een mening en een oordeel. Dit is helaas niet te voorkomen, en dus zijn misverstanden ook niet te voorkomen.
Maar zonder die argumentatie en duidelijke taal krijg je dit soort gedoe.
The Snob schreef:Als ik tegen mijn vriendin zeg dat ik Blof een kutband vind, vraagt ze ook wel eens: ´WAAROM dan?´. Ik weet het dan gewoon niet, is puur gevoel.
Maar zodra je dat uitspreekt op een forum, en mensen denken er anders over, dan krijg je..... juist een discussie. En dan kun jij je ook wel bedenken dat je je uiteindelijk zal moeten duidelijk maken. Óf je maakt góed duidelijk dat het om een gevoel gaat.. Ligt maar net aan de manier van schrijven of je het openlaat voor discussie.

---
The Snob schreef:Een gecapslockt woord misschien wel, maar uit het zinsverband is toch duidelijk op te maken dat het hier bedoeld is als KLEMTOON (nu weer trouwens), en NIET als uiting van schreeuwen..??? Een ! of !!!! , DAT is schreeuwen.... Een woord in hoofdletters is naar mijn idee een woord met klemtoon...
Dan komen we bij de Netiquette uit ;) -- ja dat bestaat.
Het leest niet prettig, vooral niet op een forum. Hoofdletters zijn nooit nodig, behalve in één geval (WING THE WORLD! :-D) Verder kun je alles prima verduidelijken door vette of cursieve tekst te gebruiken. Dat leest veel rustiger, en ookal denk jíj dat het gewoon benadrukken is, anderen (nee, niet alleen ik) kunnen dat anders opvatten.
En voordat je dit opvat als een bedreiging, het is een tip ;)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:Wat is het niveau weer hoog...
Ik heb het geprobeerd :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Jij wel ;) (« knipoog, grapje, niets persoonlijks) Maar we komen er wel 8-)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Auch... hoe lang gaat die 'Snob' dit nog volhouden? :lol:
Hij wordt zo langzamerhand weggepest hier met zijn Bakula-Ass...
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

DataLord schreef:Auch... hoe lang gaat die 'Snob' dit nog volhouden? :lol:
Hij wordt zo langzamerhand weggepest hier met zijn Bakula-Ass...
God man, wat denk je dat het hier is, groep 2..???? Denk je dat ik me laat ´wegpesten´ door mensen binnen een MESSAGEBOARD..???? Hahahahahahahahah
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Mats schreef:dat jullie iedereen proberen te overtuigen dat Enterprise slecht is
Mats schreef:het kan ook wel slecht zijn vergeleken met de andere series, maar er zijn mensen die het gewoon de beste serie vinden ookal is het mischien de slechtste en ik vindt dat ze daar zelf over moeten oordelen
En aan jou ga ik geen tijd meer verdoen. Ik geef je een vetgedrukte link, die lees je niet. En dit is een prima voorbeeld van het leeftijd probleem. En dít is precies wat ik bedoel met niet lezen!!

waarom zou ik dat niet gelezen hebben?
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

!¿!Mats!¿! schreef:
Mats schreef:dat jullie iedereen proberen te overtuigen dat Enterprise slecht is
Mats schreef:het kan ook wel slecht zijn vergeleken met de andere series, maar er zijn mensen die het gewoon de beste serie vinden ookal is het mischien de slechtste en ik vindt dat ze daar zelf over moeten oordelen
En aan jou ga ik geen tijd meer verdoen. Ik geef je een vetgedrukte link, die lees je niet. En dit is een prima voorbeeld van het leeftijd probleem. En dít is precies wat ik bedoel met niet lezen!!
waarom zou ik dat niet gelezen hebben?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

!¿!Mats!¿! schreef:waarom zou ik dat niet gelezen hebben?
In ieder geval niet begrepen. Ik kan uit je posts in ieder geval niet opmaken dat je begrijpt wat ik wilde zeggen. Hier een voorbeeld:
Mats schreef:dat jullie iedereen proberen te overtuigen dat Enterprise slecht is
Dat willen wij dus helemaal niet. Dat je dit nu nogsteeds denkt, tja, so be it. Maar veel simpeler weet ik 't ook niet duidelijk te maken, en als dat niet goed genoeg is, dan ga ik wel West Wing kijken ;)
Snobbie schreef:God man, wat denk je dat het hier is, groep 2..???? Denk je dat ik me laat ´wegpesten´ door mensen binnen een MESSAGEBOARD..???? Hahahahahahahahah
Ik pobeer in ieder geval niemand weg te pesten oid.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

oke dan is het goed :-D
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Snob schreef:God man, wat denk je dat het hier is, groep 2..???? Denk je dat ik me laat ´wegpesten´ door mensen binnen een messageboard..???? Hahahahahahahahah
Dat willen we niet, ik niet iig. Je bent hier vrij om je mening te geven, maar dat je onzint spuwt is jouw probleem. Hier ook weer. Kritiek tegenover ENT schijn jij op te vatten als persoonlijke kritiek. Ja, 3rd is fel, maar dreigt hij met bans? Nee, maar jij doet net alsof dat wel zo is. Dat is irritant en heeft niks met de discussie rond ENT te maken.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Dames!
Binnen een topic kun je wel eens van de draad afwijken, maar het is de bedoeling dat je er wel weer op terugkomt. Bij een episode-topic gaat het niet over héél Enterprise. Het is blijkbaar verleidelijk om twee kampen op te richten. Een pro- en een anti-Enterprise kamp, daar zijn ook al legio topics voor, waar je je naar hartelust kunt uitleven. Er zijn echter ook mensen die wél normaal over een episode willen discussiëren en daarvoor maakt het niet uit of en in welk kamp je zit. 3rd is daar één van, kijk zijn opmerkingen in dit topic maar eens terug. Na 2 keer op een persoonlijke aanval te hebben gereageerd, probeert hij het topic weer een positieve puls te geven door het over de High Command te hebben. En dat is dus wel iets uit de episode. Hier wordt een aantal keren op gereageerd en ineens is er weer een hoop geflame. Ik weet niet of het toeval is, daarna is er van 3rd geen post meer geweest in dit topic. Ik ga jullie nu laten schrikken: ik ga het ook maar eens over de episode hebben.

Het is niet echt duidelijk wat de Vulcan High Command nu precies omvat. Op memory-alpha.org hebben ze een mooie definitie, die ook wel past binnen de Enterprise-lijn:
The Vulcan High Command was a 22nd Century organization responsible for overseeing the Vulcan military as well as civilian organizations such as the diplomatic corps and the Ministry of Information.
Hieruit is het wel te verklaren dat Soval zich tegenover de High Command moet verantwoorden, hij behoort tot het diplomatieke korps.

Ik ben wel blij dat Enterprise nu eens wat dieper duikt in de Vulcans. De Vulcans kwamen wel vaker aan bod, maar ik vond dat altijd erg oppervlakkig. Dit keer wordt er wat beter de tijd voor genomen en zien we dat de Vulcans het thuis ook niet helemaal voor elkaar hebben. De Syrrannites hangen duidelijk naar de basislogica van Surak. Na de aanslag op de Aarde-ambassade worden na de Andorians direct de Syrrannites als verdachte opgedragen. Temeer omdat ze al vaker met geweld hun ideeën aan de Vulcans hadden willen opdringen.

Ook de dialoog tussen Soval en Forrest geeft realistischer weer hoe de Vulcans over de Humans denken dan dat het in het verleden werd neergezet. Overigens kan de dood van Forrest mij niet zo deren. Ik vond hem altijd al een Admiral Sissy-Mary (;)), wellicht dat Coto ook sterkere karakters in gedachte heeft dan deze admiral. Archer trok zich van hem geen ene snars aan en onze vrolijke admiral bleef maar geknield de hielen van zijn ondergeschikte captain likken, zo werkt het in de praktijk totaal niet!

De set-up door deze aflevering naar de volgende twee vond ik ok en ik hoop dat de rest van de arc ook goed wordt uitgewerkt. Ik heb iig voor het eerst sinds tijden bij Star Trek weer het gevoel dat ik uitkijk naar de volgende aflevering.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

T'Pol was toch weggegaan bij de high-command?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

!¿!Mats!¿! schreef:T'Pol was toch weggegaan bij de high-command?
Yup, in 2153 om mee te kunnen naar de Expanse.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Snob schreef:
DataLord schreef:Auch... hoe lang gaat die 'Snob' dit nog volhouden? :lol:
Hij wordt zo langzamerhand weggepest hier met zijn Bakula-Ass...
God man, wat denk je dat het hier is, groep 2..???? Denk je dat ik me laat ´wegpesten´ door mensen binnen een MESSAGEBOARD..???? Hahahahahahahahah
Zeg ik dat? NEE.
Ik zou overigens niet eens willen dat je weggepest wordt.. anders wordt het discussiëren zo saai...

nu ff terug naar The Forge...
Ik heb hem nog steeds niet gezien, nog geen tijd gehad.. maar is het waar dat Forrest is overleden in deze aflevering?
Laatst gewijzigd door DataLord op 21 nov 2004, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Mivok schreef:Dames!
:{

Ik kon het nie laten te reageren.....
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Maar guys, wat vonden jullie nou van de Sehlat? Ben ik nou de enige die daar helemaal extatisch van werd?? Ik vond het bijzonder gaaf om te zien hoeveel hij wel niet leek op het ontwerp uit TAS..! Hele leuke verwijzing dus naar een serie die als niet canon wordt beschouwd..!
Gebruikersavatar
xenovanis
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 09 okt 2004, 14:36
Locatie: Havelte
Contacteer:

Bericht door xenovanis »

Be cool, kijk West Wing

Misschien dat dan het 10-eurocent muntstukje valt
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dit slaat echt helemaal nergens op
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Aardige ep...maar (en dit is voor mij persoonlijk echt een hele grote maar) hij zou niet nodig geweest zijn als ze er eerst niet zo'n zooi van gemaakt hadden. De kostbare tijd die Enterprise nog over heeft had ook beter gebruikt kunnen worden dan zaken recht zetten die eerste verkeerd gegaan zijn. Ik vind het dus persoonlijk eigenlijk een ep (en straks eps) die redelijk overbodig zijn voor het grote geheel van Star Trek (het grote geheel waar Enterprise de aanzet tot had moeten geven). Maargoed, als ik even vergeet dat deze ep in seizoen vier speelt en doe alsof dit het eerste seizoen is van Enterprsie dan kan ik er goed mee leven. Leuk geacteerd (eindelijk) en wat mooie dialogen zo her en der (voorspelbaarheid blijft een punt, maar dat zal met Star trek wel altijd zo blijven).
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik heb genoten van The Forge, temeer omdat in deze aflevering ook een aantal zaken worden gerepareerd. Eerst werd namelijk in Enterprise gesteld dat bijvoorbeeld niet alle Vulcans kunnen mindmelden. In deze aflevering bleek dat ze het toch allemaal kunnen :D.

Ik ga verder de aflevering nu niet analyseren maar naar mijn mening sluit het nu veel beter aan bij de andere Trek series. Ik hoop dat de kijkcijfers voldoende stijgen zodat ze na dit seizoen door kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik heb hem nog niet gezien, maar ben wel zeer benieuwd naar deze aflevering. (en de rest van seizoen 4, maar dat komt pas in maart ;( )
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik vond 'm ook heel aardig...
Al moet ik toegeven dat ik een beetje moe wordt van die 3-delige verhalen.
Elke keer een hele week wachten enzo...
Maar het was zeker niet onaardig.
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Waar ligt het verschil tussen een argument en een mening?
Een mening kan altijd door argumenten worden onderbouwd..
Dit is echter mijn mening, komen jullie nu met tegenargumenten?
blaat
moeilijk hoor discussiëren..
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

HE wat ZEUREN jullie nou zo!!!!! POTverDORIE :shake:

btw, dit begint echt op GTST te lijken. Altijd weer "to be continued". Opzich wel aardig toch 8-)
En wat betreft Forrest, die speelde toch maar een mietje. Ze kunnen btr een begin aan de federation beginnen :)
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Het heeft wel iets die driedelige episodes, heb me 2x ingehouden en alle drie de afleveringen achter elkaar gekeken.. heerlijk wat diepgang in een verhaal!
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

DataLord schreef:Al moet ik toegeven dat ik een beetje moe wordt van die 3-delige verhalen.
Elke keer een hele week wachten enzo...
Ik loop dus achter en heb deze ep nu pas gezien, terwijl 4.11 net uit is... dus ik hoef niet een hele week te wachten, want qua downloaden loop ik weer op schema. Desondanks vind ik de to be continued nu ook wel weer genoeg. Van mij mag het gewoon lekker in één aflevering, zodat ik op een vrije middag/avond lekker een aflevering kan kijken in drie kwartier, zonder dat het vervolgt wordt, want om nou twee, of zelfs drie keer drie kwartier achter mijn beeldscherm te zitten, vind ik nou net teveel van het goeie.

Verder even over de aflevering:
Ik had moeite om V'Las en Koss uit elkaar te houden.... die Vulcans lijken ook allemaal op elkaar *D

Mij viel de naam van de eerste echte verdachte wel op: T'Pau.
Klinkt een beetje als K-pow :)

Ik heb de thread niet helemaal doorgelezen, dus misschien vertel ik nou wel iets wat al eerder genoemd is, maar T'Pau komt ook al voor in het tweede seizen van TOS, in de aflevering "Amok Time"

Op star date 3372.7 (onze jaartelling 2267) gaat Spock trouwen en de huwelijksceremonie (Koon-ut-kal-if-fee) wordt gedaan door T'Pau, die op dat moment een zeer gewaardeerd lid is van de Vulcan High Counsil.

D'r wordt zelft een Vulcan sterrenschip naar haar vernoemd, de T'Pau NSP-17938 en in 2373 maakt de EMH van voyager een holografische T'Pau om zijn eigen persoonlijkheid mee te verbeteren. (Ik had geen zin om op te zoeken welke aflevering dat was :))
Plaats reactie