(4.13) United

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

self-sealing stembolt
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:19
Locatie: Vulcan's Forge

Bericht door self-sealing stembolt »

Ik hoop dat je bereid bent seizoen 4 een kans te geven. Ik raad het Vulcan Arc aan.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

self-sealing stembolt schreef:Ik hoop dat je bereid bent seizoen 4 een kans te geven. Ik raad het Vulcan Arc aan.
Oh, ik zal zeker seizoen 4 kijken. Alles wat uitgezonden wordt. En ik zal per ep m'n oordeel vellen. En daarbij kan het me totaal niets schelen wat anderen ervan vinden. Tenslotte zit ik er naar te kijken. Maar Storm Front deel 1 stelde me zwaar teleur.
self-sealing stembolt
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:19
Locatie: Vulcan's Forge

Bericht door self-sealing stembolt »

Begrijpelijk, ik ben ook niet zo verzot op "Stormfront". Misschien betekent het weinig, maar ik vond deel 2 leuker en eigenlijk vind ik 4.03 "Home" het echte begin van het seizoen. Weinig mensen zullen je vertellen dat "Stormfront" een van de betere episodes van het seizoen is, dus er is nog hoop. ;)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

GPS schreef:
self-sealing stembolt schreef:Ik hoop dat je bereid bent seizoen 4 een kans te geven. Ik raad het Vulcan Arc aan.
Oh, ik zal zeker seizoen 4 kijken. Alles wat uitgezonden wordt. En ik zal per ep m'n oordeel vellen. En daarbij kan het me totaal niets schelen wat anderen ervan vinden. Tenslotte zit ik er naar te kijken. Maar Storm Front deel 1 stelde me zwaar teleur.
Storm Front vond ik nou eigenlijk ook helemaal niks aan. Maar dat is de schuld van B&B die Zero Hour op zo'n vreemde manier lieten eindigen.
Vanaf Home gaat het de goede kant op. Met tot nu toe als hoogtepunt de Romulan/Tellarite/Andorian arc waarvan het laatste deel vrijdag op de buis komt in de States.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

geweldige aflevering!!! 8-)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Hier nog een recensie van Ex Astris Scientia over de aflevering 'United':
"United" was an extraordinarily intelligent and technically almost flawless thriller from the first to almost the last second. Only the "Previously on Star Trek Enterprise" trailer was a bit lacking as it failed to really summarize what had happened last week. Aside from this minor deficiency the episode rather benefited than suffered from being the second of three parts, like already "Cold Station 12" and "Awakening" earlier this season. This may have been the reason for the very fast pace of "United". What will be remembered most is the spectacular action, like Trip's and Malcolm's fight against the remote-controlled drone, the duel between Shran and Archer or the CGI attacks of the Romulan drone. Still, there was enough time for a good deal of nice character interaction, like between Archer and an unusually compassionate T'Pol when the captain was mentally preparing for the duel. Most notably Jeffrey Combs as Shran gave a marvelous Jekyll and Hyde performance throughout the episode that horrified his friend Archer. And even Hoshi and Travis, like already in the two preceding episodes, were conceded a real part in the story. At long last the authors seem to have learned that it doesn't always have to be Archer, T'Pol, Trip or Phlox who come up with ideas (although I wonder why the two didn't spot earlier the paragraph in the Andorian ritual that would allow to end the fight when one contender is disabled).
Just as already “Babel One”, this week's episode made very skillful use of historical references instead of simply rehashing them with different actors. I am thinking of one-dimensional stories like "Oasis", "Judgment" or "Regeneration" to which there is no comparison. Clearly the fight between Archer and his friend Shran was a tip of the hat to TOS: "Amok Time", while the loss of Shran's antenna can be seen as an ironical reference to TOS: "Journey to Babel" where we saw the antenna of a phony Andorian break off. Likewise, several well-known clichés were either avoided or given a new twist. I'm thinking of Talas' death which came more or less unexpected and off screen, not giving her the chance to utter her famous last words, something that I always see as very contrived. Or the scene in which Shran came in to talk about Talas and then challenge the Tellarite murderer, during which it was never really clear whether he would rather pull a knife and kill the guy or offer him a drink to bury their conflict. However, the idea of a sensor grid formed by many ships reminded me a tad too much of TNG: "Redemption" (even more because of the episode's name and the Romulan involvement). Fortunately the sensor grid was not such an important concept here as in the TNG episode, although tying more fleet operations into the story would have emphasized the idea that an alliance was being forged. The only slight annoyance of "United" was the pale-skinned Andorian as the pilot of the RC ship. It was clearly an interesting twist that will be explained later, but as a cliffhanger it leaves a bad taste just due to its similarity to the shock about the pale alien Nazi in "Zero Hour".
Like in "Babel One", the camera movements were fantastic once again. Above all I recollect the scene when Shran rushes to sickbay, with the camera pursuing him. Then, without a cut, it moves to Archer's and Phlox' faces to turn back to Shran and around him while he is screaming "Nooo!". That's what I call perfection. And the CGI sequences with the "camera" following the extremely maneuverable Romulan probe were superb too (if only they had built a new model).
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re:

Bericht door Mr Hayes »

3rd RemataKlan schreef:Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Check
Kirk's ontdekking van cloaking devices. Check
Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Check
Vulcan/Romulan hereniging. Check

Conclusie: ENT blijft maar recyclen.

Waarom willen de Romulans in hemelsnaam herenigd worden met een ras wat ze eigenlijk niet kennen en zelfs 2000 jaar geleden hebben achtergelaten vanwege hun totaal andere manier van leven?

Misschien omdat zowel de Romulans, de Klingons alsmede de Vulcans behoorlijk geschrokken zijn van de relatief snelle opmars van de mensheid in het alfa- en beta kwadrant? Ik wil niet stom doen, maar de mensheid krijgt in amper 100 jaar datgene voor elkaar -warp propulsion, een sterk groeiende Starfleet, United States of Earth- waar Romulans en Vulcans bijna 2 millennia over deden. Dat zou logischerwijs wat angst moeten opleveren...toch? Zie het vanuit het oogpunt van een Romulan, Klingon of Vulcan........

Dit heeft dus geen donder met recyclen te maken. Enterprise probeert, hoe moeilijk het ook is, antwoorden te vinden op de wel zeer snelle opmars van de mensheid in het melkwegstelsel. Om nu seizoen 4 zo ontiechelijk hard te beoordelen is gewoon matig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door captain crash »

Je claimt nu dat ent een doel zou hebben gehad en dat is door alle producenten, inbegrepen Coto, tegen gesproken. Een van de problemen van ent was nou juist dat ze tot aan het einde toe de serie nooit in de grotere context van Star Trek geplaatst hebben gekregen juist doordat ze niet meer hadden bedacht dan "het speelt voor TOS". Vervolgens heeft de serie drie of vier soorten verhalen proberen te vertellen van geen van allen een succes is geworden voornamelijk omdat de serie de geschiedenis van Star Trek opnieuw probeerde te schrijven terwijl de producenten maar vol bleven houden dat de serie geen nieuwe canon maakte en gewoon tot de oude behoorde. Dat maakt de nieuwe film anders, er is nu al bewust gesteld dat de film een nieuwe start van Star Trek in de brede zin is. Dus zowel qua vormgeving als qua canon.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (4.13) United

Bericht door GPS »

captain crash schreef:........ Een van de problemen van ent was nou juist dat ze tot aan het einde toe de serie nooit in de grotere context van Star Trek geplaatst hebben gekregen juist doordat ze niet meer hadden bedacht dan "het speelt voor TOS". (...) omdat de serie de geschiedenis van Star Trek opnieuw probeerde te schrijven terwijl de producenten maar vol bleven houden dat de serie geen nieuwe canon maakte en gewoon tot de oude behoorde. Dat maakt de nieuwe film anders, er is nu al bewust gesteld dat de film een nieuwe start van Star Trek in de brede zin is. Dus zowel qua vormgeving als qua canon.
Dat is precies de zwakte van Ent geweest. Het hinken op twee gedachten. Als zij zich bij één van die twee hadden gehouden, had het misschien iets kunnen worden.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: (4.13) United

Bericht door SpaceWally »

Enterprise was helemaal niet zo'n slechte serie. Dat er voortijdig een einde aan is gekomen, terwijl ze volgens mij nog veel goede dingen in petto hadden, kwam doordat Paramount werd opgekocht door CBS en die zag geen brood in Star Trek.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:Enterprise was helemaal niet zo'n slechte serie. Dat er voortijdig een einde aan is gekomen, terwijl ze volgens mij nog veel goede dingen in petto hadden, kwam doordat Paramount werd opgekocht door CBS en die zag geen brood in Star Trek.
...jawel hoor, maar niet in deze Star Trek omdat de kijkcijfers slecht waren en steeds slechter werden.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door SuperVlaai »

captain crash schreef:
SpaceWally schreef:Enterprise was helemaal niet zo'n slechte serie. Dat er voortijdig een einde aan is gekomen, terwijl ze volgens mij nog veel goede dingen in petto hadden, kwam doordat Paramount werd opgekocht door CBS en die zag geen brood in Star Trek.
...jawel hoor, maar niet in deze Star Trek omdat de kijkcijfers slecht waren en steeds slechter werden.


Ik dacht ook dat enterprise beter was. Maar dat blijkt niet te zijn.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Nemesis »

Beter niet, maar het blijft een entertainable serie. En seizoen 4 is echt beter dan de gemiddelde trek.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (4.13) United

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Beter niet, maar het blijft een entertainable serie. En seizoen 4 is echt beter dan de gemiddelde trek.
Ja en de aarde is echt plat
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Nemesis »

kom maar met redenen waarom seizoen 4 slecht is.. echt.. veel meer trek is veel meer bagger dan seizoen 4 van ent.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (4.13) United

Bericht door Miriam »

Moet ik dat allemaal nu gaan opnoemen? Lees maar wat odue topics van 3rd (ik mis m echt ;-( ) door. Anders doe ik t morgen wel dan heb je 1001 redenen
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Nemesis »

ik denk dat tig van die redenen ook gelden voor de 1e seizoen van TNG, DS9 en VOY en laten we het de bagger bij TOS maar niet hebben. dus continuiteit moet je maar achter wege laten, dat zit in geen enkele star trek serie.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.13) United

Bericht door Trekscaper »

Ook ik vind dat seizoen 4 van Enterprise tot een van de beste seizoenen van StarTrek behoort :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Guess who? »

Trekscaper schreef:Ook ik vind dat seizoen 4 van Enterprise tot een van de beste seizoenen van StarTrek behoort :)

een van de beste bestaat niet, het is een van de betere.

Jammer dat het een anticlimax had.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.13) United

Bericht door Trekscaper »

Guess who? schreef:
Trekscaper schreef:Ook ik vind dat seizoen 4 van Enterprise tot een van de beste seizoenen van StarTrek behoort :)

een van de beste bestaat niet, het is een van de betere.

Jammer dat het een anticlimax had.
Sorry, Limburgs :*) Moet weer even omschakelen. Maar je hebt gelijk, de finale was diepbedroevend. Voor mij is de finale Terra Prime.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Blind Guardian »

ik ken season 4 niet echt
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.13) United

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:ik ken season 4 niet echt
Je weet niet wat je mist!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:
Blind Guardian schreef:ik ken season 4 niet echt
Je weet niet wat je mist!
als je eens wist wat ik allemaal mis in mijn leven is season 4 van enterprise niet echt een must
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: (4.13) United

Bericht door EMH »

"These are the voayages" is toch wel het toppunt van de serie, awardwinning...adembenemend...en tegelijkertijd schrijnend...dramatisch in zijn eenvoud.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.13) United

Bericht door Vis »

Ja, echt zo'n episode waar RR goed van kan genieten O-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Blind Guardian »

is dat die aflevering waarin alles een hologramfantasie blijkt te zijn van riker ?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Guess who? »

Blind Guardian schreef:is dat die aflevering waarin alles een hologramfantasie blijkt te zijn van riker ?
ja.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.13) United

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:is dat die aflevering waarin alles een hologramfantasie blijkt te zijn van riker ?
Ja, en dan wordt hij wakker op Picard day.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: (4.13) United

Bericht door Blind Guardian »

Goed die heb ik wel gezien
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.13) United

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:Goed die heb ik wel gezien
Dan is je leven toch compleet!
Plaats reactie