(4.13) United

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

(4.13) United

Bericht door Visitor1982 »

United
(Uitgezonden in de States op 04-02-2005)

Afbeelding
Hoshi met een Andorian wapen in haar hand

Afbeelding
Shran en Archer voeren een traditioneel Andorian gevecht uit

Afbeelding
Archer in een ongelukkige pose met Shran tijdens het gevecht

Afbeelding
Shran, Archer en T'Pol op de bridge van de Enterprise

Afbeelding
Archer en T'Pol kijken toe wanneer de Tellarites en Andorians een verbond sluiten

Synopsis:

Trapped aboard a mysterious drone ship that's been terrorizing the region, Trip and Malcolm work to outwit the Romulans, who are piloting the vessel via remote control, in order to save their own lives and stop the feuding Andorians and Tellarites from going to war.

Cast & Crew:

Cast:
Scott Bakula as Jonathan Archer
John Billingsley as Dr. Phlox
Jolene Blalock as T'Pol
Dominic Keating as Malcolm Reed
Anthony Montgomery as Travis Mayweather
Linda Park as Hoshi Sato
Connor Trinneer as Charles "Trip" Tucker III

Guest Cast:
Jeffrey Combs as Shran
Lee Arenberg as Gral (Tellarite)
Brian Thompson as Valdore
Geno Silva as Vrax
Kevin Brief as Naarg
Molly Brink as Talas
J. Michael Flynn as Nijil
Scott Allen Rinker as Pilot

Creative Staff:
Director: David Livingston
Teleplay By: Judith Reeves-Stevens & Garfield Reeves-Stevens
Story By: Manny Coto
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 10 feb 2005, 01:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Remans worden dan wel gezien?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^
Ik denk van niet, maar dat stond niet op de script pagina's.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Check
Kirk's ontdekking van cloaking devices. Check
Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Check
Vulcan/Romulan hereniging. Check

Conclusie: ENT blijft maar recyclen.

Waarom willen de Romulans in hemelsnaam herenigd worden met een ras wat ze eigenlijk niet kennen en zelfs 2000 jaar geleden hebben achtergelaten vanwege hun totaal andere manier van leven?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Check
Kirk's ontdekking van cloaking devices. Check
Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Check
Vulcan/Romulan hereniging. Check

Conclusie: ENT blijft maar recyclen.

Waarom willen de Romulans in hemelsnaam herenigd worden met een ras wat ze eigenlijk niet kennen en zelfs 2000 jaar geleden hebben achtergelaten vanwege hun totaal andere manier van leven?
Je hebt de aflevering nog niet gezien. Check.

Conclusie: Je bent veel te voorbarig.

Ik vind het echt goed dat ze het een beetje proberen aan te sluiten op de andere series/films.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Check
Kirk's ontdekking van cloaking devices. Check
Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Check
Vulcan/Romulan hereniging. Check
Alleen het kijkerspubliek weet dat de Romulans afstammen van de Vulcans, verder komt niemand erachter.

Om eerlijk te zijn vind ik de bemoeizucht van de mensen wel een goede reden voor Romulus om een oorlog te beginnen tegen de aarde.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Yeah, agressieve Romulans die meteen de oorlog verklaren vanwege bemoeizuchtige mensen.
WeyounsLastClone schreef:Je hebt de aflevering nog niet gezien. Check.

Conclusie: Je bent veel te voorbarig.

Ik vind het echt goed dat ze het een beetje proberen aan te sluiten op de andere series/films.
Ik bekijk de informatie die hier wordt gegeven en houd rekening met het verleden van de serie. Verder zie ik niet echt fatsoenlijke aansluiting met de andere series/films. Tenzij je denkt dat iemand genaamd Valdore continutieit is.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

3rd, waarom kijk je eigenlijk Enterprise? Ik weet net als jij dat het geen goede serie is en dat het gewoon zonde van je tijd is. Waarom?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

8472 Killer! schreef:3rd, waarom kijk je eigenlijk Enterprise? Ik weet net als jij dat het geen goede serie is en dat het gewoon zonde van je tijd is. Waarom?
Dat WEET jij helemaal niet, dat VIND jij... Een groot verschil!
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

8472 Killer! schreef:3rd, waarom kijk je eigenlijk Enterprise? Ik weet net als jij dat het geen goede serie is en dat het gewoon zonde van je tijd is. Waarom?
Waarom kom jij dan op het Enterprise-deel van het forum?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ach, 3rd Remata Klan verdoet hier z'n tijd, maar ik wil wel zeggen dat 3rd's opmerkingen niets meer dan zinloze feitenkennis zijn, waar nu toch geen hol aan gedaan wordt. Het is goed, dat 3rd Remata Clan deze 'inconsistencies' aanhaalt, maar je schiet er niks mee op.

Een ding moet 3rd niet vergeten: Tussen TOS en Enterprise zit zowaar bijna een halve eeuw! Enerzijds rechtvaardigt dit het niet om de door 3rd genoemde fouten te verbloemen, maar anderzijds heb ik ook zoiets dat TOS de minst realistische Star Trek serie was in z'n tijd. Het waren de 'sixties'! We zagen iedereen met sixties kapsels, we zagen slechte achtergronden, en hoorden rare bliepjes. In die tijd was Star Trek geen science fiction, maar 'fairy tale fiction'. Bijna alles was verzonnen.

Mij kan het eerlijk gezegd ook geen hol schelen, of de net genoemde fouten aanwezig zijn. TOS is een 'ver van m'n bed show' en ik heb nog nooit 1 aflevering uit kunnen kijken. Iedereen wil TOS weliswaar met graagte opnemen in de Star Trek cyclus. Qua naam moet dat ook, maar TOS enerzijds en DS9, TNG, VOY en ENT anderzijds staan te ver uit elkaar wat mij betreft.

Daar bij wil ik nog zeggen, dat deze foutjes (Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Kirk's ontdekking van cloaking devices. Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Vulcan/Romulan hereniging.) het niet rechtvaardigen om ENT meteen een bout serie te vinden. Elke Star Trek fan weet die foutjes (wat ik soms zelfs beetje sneu vind), maar ik zie mezelf niet als 'the average fan'. Ik geniet van Star Trek op mijn manier :).

Vraag aan 3rd, die hij nog nooit beantwoord heeft: Waarom vind ik Enterprise leuk? :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Vulcan/Romulan hereniging.) het niet rechtvaardigen om ENT meteen een bout serie te vinden.
Dat hangt ook meer af van alle andere mindere kanten van Enterprise. En alles bij elkaar blijft er niet veel van over. Iedereen kan dat voor zichzelf nagaan als je meer van StarTrek/Sci-Fi hebt gezien dan alleen Enterprise.
Mr Hayes schreef:Elke Star Trek fan weet die foutjes (wat ik soms zelfs beetje sneu vind), maar ik zie mezelf niet als 'the average fan'. Ik geniet van Star Trek op mijn manier :).
Plezier..kritiek..verschil..enzo :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mr Hayes schreef:Ach, 3rd Remata Klan verdoet hier z'n tijd, maar ik wil wel zeggen dat 3rd's opmerkingen niets meer dan zinloze feitenkennis zijn, waar nu toch geen hol aan gedaan wordt. Het is goed, dat 3rd Remata Clan deze 'inconsistencies' aanhaalt, maar je schiet er niks mee op.

Een ding moet 3rd niet vergeten: Tussen TOS en Enterprise zit zowaar bijna een halve eeuw! Enerzijds rechtvaardigt dit het niet om de door 3rd genoemde fouten te verbloemen, maar anderzijds heb ik ook zoiets dat TOS de minst realistische Star Trek serie was in z'n tijd. Het waren de 'sixties'! We zagen iedereen met sixties kapsels, we zagen slechte achtergronden, en hoorden rare bliepjes. In die tijd was Star Trek geen science fiction, maar 'fairy tale fiction'. Bijna alles was verzonnen.

Mij kan het eerlijk gezegd ook geen hol schelen, of de net genoemde fouten aanwezig zijn. TOS is een 'ver van m'n bed show' en ik heb nog nooit 1 aflevering uit kunnen kijken. Iedereen wil TOS weliswaar met graagte opnemen in de Star Trek cyclus. Qua naam moet dat ook, maar TOS enerzijds en DS9, TNG, VOY en ENT anderzijds staan te ver uit elkaar wat mij betreft.

Daar bij wil ik nog zeggen, dat deze foutjes (Reis naar Babel met Andorian, Tellarite en Vulcan diplomaten aan boord. Kirk's ontdekking van cloaking devices. Kirk's ontdekking dat Romulans afstammen van de Vulcans. Vulcan/Romulan hereniging.) het niet rechtvaardigen om ENT meteen een bout serie te vinden. Elke Star Trek fan weet die foutjes (wat ik soms zelfs beetje sneu vind), maar ik zie mezelf niet als 'the average fan'. Ik geniet van Star Trek op mijn manier
Oh de zandbak-Trekkie laat weer van zich horen. Fijn dat je je onwetendheid en stupiditeit voor iedereen kenbaar maakt.

TOS is een 'ver van m'n bed show' en ik heb nog nooit 1 aflevering uit kunnen kijken.

Dus waarom denk je dan dat je een oordeel kunt vellen over de hele serie? Je onwetendheid geef je nu ronduit toe. Vervolgens ben je zo dom om de serie te bekritiseren en zelfs af te doen als ouderwets etc. Aan onwetendheid kan iets worden gedaan. Stupiditeit niet.

Je opmerking van fairy tale fiction slaat nergens op maar ja je weet ook niet waar je over praat. Dit heb je toegegeven, staat zwart op wit. Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar. Er is geen DNA magie waarbij iemand ineens compleet van lichaam verandert, meer botten krijgt, de hersenen krimpen en vervolgens met een spuitje weer hersteld wordt. Of meer dan dat soort onzin. Geen ensigns als departementhoofden of dokters en counselors in bevel, burgers als XO. Voyager en Enterprise met hun compleet verzonnen technobabble wat met name die eerste niet eens per week uit elkaar kon houden.

Die vreemde bliepjes zijn niet vreemd. De Enterprise brug is een bron van activiteit. Wanneer er iets gebeurt, hoor je korte tijd later op de achtergrond allerlei rapportages die worden gegeven over de intercom. TNG tijdperk is het muisstil. In Enterprise ook.

Verder staan productiewaarden los van de inhoud, de geschreven scripts. Maar ondanks de beperkte middelen had Star Trek meer oog voor detail dan Enterprise.

Jij kunt niet praten over Star Trek wat je hebt niet de nodige kennis. Dat is jouw verlies.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Ja okay, maar waarom kijk je nou Enterprise? :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik hoef daar geen antwoord op te geven. Dit flikken jullie wel vaker. Ipv de kritische punten die worden gegeven te tacklen richt je je op de persoon die ze geeft en negeer je de punten.

En helemaal lachwekkend zijn de opmerkingen dat je eerst moet kijken voordat je ook maar iets kunt zeggen. Nou ja je mag wel iets zeggen zolang het positief is. En zodra je het hebt gezien en geeft dan kritiek wordt er gezegd dat je maar niet moet kijken. :lol:
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Ik hoef daar geen antwoord op te geven. Dit flikken jullie wel vaker. Ipv de kritische punten die worden gegeven te tacklen richt je je op de persoon die ze geeft en negeer je de punten.

En helemaal lachwekkend zijn de opmerkingen dat je eerst moet kijken voordat je ook maar iets kunt zeggen. Nou ja je mag wel iets zeggen zolang het positief is. En zodra je het hebt gezien en geeft dan kritiek wordt er gezegd dat je maar niet moet kijken. :lol:
Wacht even. Jij geeft zelf commentaar op een Enterprise-aflevering waar alleen nog maar heel globaal iets over bekend is. En dan kaffer je iemand uit omdat hij het over TOS heeft terwijl hij het niet gezien heeft, maar wel over heeft gelezen en gehoord?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Fout!
En zoals ik al eerder in dit topic zei, maar blijkbaar is fatsoenlijk lezen nog steeds teveel gevraagd, beoordeel ik de gegeven informatie samen met de geschiedenis van de serie.

Ik beoordeel de aflevering zelf nog niet, alleen de informatie die gegeven is die voor mij overkomt als recycling.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef: Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar.
Voyager en Enterprise zijn wel de series die er niet dat onzinnige Mirror Quadrant bij hoeven te halen.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld en zijn er in Voyager en Enterprise genoeg ongeloofwaardigheden te vinden. Niet veel meer of minder dan in de andere ST-series. En 100% geloofwaardig kan een serie (zeker een SF serie) nooit worden.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

WeyounsLastClone schreef:Voyager en Enterprise zijn wel de series die er niet dat onzinnige Mirror Quadrant bij hoeven te halen.
En waarom zou dat Mirror universum nou weer onzinnig zijn :? .
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Voyager en Enterprise zijn wel de series die er niet dat onzinnige Mirror Quadrant bij hoeven te halen.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld en zijn er in Voyager en Enterprise genoeg ongeloofwaardigheden te vinden. Niet veel meer of minder dan in de andere ST-series. En 100% geloofwaardig kan een serie (zeker een SF serie) nooit worden.
:lol:

Dus andere dimensies en parallele universums zijn ongeloofwaardig? Whatever.
Oh en niet doen alsof Voyager en Enterprise nooit een andere tijdlijn of dimensie of parallel universum hebben laten zien.

Een SF serie kan wel geloofwaardig zijn. Fictie hoort juist geloofwaardig te zijn. Met eventuele uitzondering van komedie.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

de mirror,mirror aflevering in TOS was wel een van de beste ooit en die DS9 aflveringen waren zeer vermakelijk
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

WeyounsLastClone schreef:
3rd RemataKlan schreef: Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar.
Voyager en Enterprise zijn wel de series die er niet dat onzinnige Mirror Quadrant bij hoeven te halen.
Hee, don't even go there. "Mirror Mirror" is wel een van mijn favoriete afleveringen. Bovendien vind ik het gegeven ongelofelijk interessant dat er een andere dimensie is waar men precies hetzeflde leeft alleen dan totaal tegenovergesteld. Dat concept is bovendien ook nog erg goed uitgewerkt èn verder doorgevoerd naar DS9 wat ook erg goede afleveringen naar voren bracht.
Dit is een erg foute vergelijking.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Oh de zandbak-Trekkie laat weer van zich horen. Fijn dat je je onwetendheid en stupiditeit voor iedereen kenbaar maakt.

TOS is een 'ver van m'n bed show' en ik heb nog nooit 1 aflevering uit kunnen kijken.

Dus waarom denk je dan dat je een oordeel kunt vellen over de hele serie? Je onwetendheid geef je nu ronduit toe. Vervolgens ben je zo dom om de serie te bekritiseren en zelfs af te doen als ouderwets etc. Aan onwetendheid kan iets worden gedaan. Stupiditeit niet.

Je opmerking van fairy tale fiction slaat nergens op maar ja je weet ook niet waar je over praat. Dit heb je toegegeven, staat zwart op wit. Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar. Er is geen DNA magie waarbij iemand ineens compleet van lichaam verandert, meer botten krijgt, de hersenen krimpen en vervolgens met een spuitje weer hersteld wordt. Of meer dan dat soort onzin. Geen ensigns als departementhoofden of dokters en counselors in bevel, burgers als XO. Voyager en Enterprise met hun compleet verzonnen technobabble wat met name die eerste niet eens per week uit elkaar kon houden.

Die vreemde bliepjes zijn niet vreemd. De Enterprise brug is een bron van activiteit. Wanneer er iets gebeurt, hoor je korte tijd later op de achtergrond allerlei rapportages die worden gegeven over de intercom. TNG tijdperk is het muisstil. In Enterprise ook.

Verder staan productiewaarden los van de inhoud, de geschreven scripts. Maar ondanks de beperkte middelen had Star Trek meer oog voor detail dan Enterprise.

Jij kunt niet praten over Star Trek wat je hebt niet de nodige kennis. Dat is jouw verlies.
a) Je noemt me dom
b) Je vind mijn opmerkingen pure stupiditeit
c) Ik ben volgens jou onwetend
d) Ik heb geen Star Trek kennis
e) Ik ben aan de verliezende hand

Uhm 3rd? Ik wil best ingaan op jouw reactie, maar nu niet. Je zorgt eerst maar eens dat je je brutale smoel dichthoudt, en een meer vriendelijke matigende toon in je opmerkingen gaat gebruiken. Jouw gekanker irriteert me mateloos, en ik denk misschien ook anderen. Ik praat ook met een felle toen, maar niet rechtstreeks op de man af.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Frank schreef:
WeyounsLastClone schreef:Voyager en Enterprise zijn wel de series die er niet dat onzinnige Mirror Quadrant bij hoeven te halen.
En waarom zou dat Mirror universum nou weer onzinnig zijn :? .
Hoe geloofwaardig is het dat er een universum is waar iedereen precies een tegenhanger is van een andere wereld?

Als er iemand doodgaat in het ene quadrant en niet in het andere, terwijl hij/zij later nog kinderen zou krijgen in het andere, dan kom je al gauw niet meer uit met de personages die er allemaal zouden moeten zijn.

//edit: ik wou nog wel even zeggen dat ik wel genoten heb van de meeste Mirror-afleveringen. Ik vind het idee van zo'n universum alleen niet geloofwaardig.
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 08 nov 2004, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

WeyounsLastClone schreef:
3rd RemataKlan schreef: Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld en zijn er in Voyager en Enterprise genoeg ongeloofwaardigheden te vinden. Niet veel meer of minder dan in de andere ST-series.
Denk dat 3rd ook meer doelt op de militaire aspecten, hoe keuzes worden gemaakt, hoe de verhoudingen zijn etc. Dus niet zozeer over de wonderen van het heelal :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

uitgaande van de theorie dat er een nagenoeg oneindig aantal andere universa zijn is een morrir universe dus mogelijk, want het behoort tot de nagenoeg oneindige mogelijkheden :-D
Echter, de kans om precies in een mirrir universe te komen is een beetje oneindig klein :-P , maar het kan 8-)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Vis schreef:
WeyounsLastClone schreef:
3rd RemataKlan schreef: Star Trek is geloofwaardiger dan jouw lievelingsseries Voyager en Enterprise bij elkaar.
Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld en zijn er in Voyager en Enterprise genoeg ongeloofwaardigheden te vinden. Niet veel meer of minder dan in de andere ST-series.
Denk dat 3rd ook meer doelt op de militaire aspecten, hoe keuzes worden gemaakt, hoe de verhoudingen zijn etc. Dus niet zozeer over de wonderen van het heelal :)
OK. Maar geloofwaardiger dan beide andere bij elkaar vond ik een beetje een boude uitspraak.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

3rd RemataKlan schreef:Ik hoef daar geen antwoord op te geven. Dit flikken jullie wel vaker. Ipv de kritische punten die worden gegeven te tacklen richt je je op de persoon die ze geeft en negeer je de punten.
Hoe kom je hierbij? Denk maar niet dat ik je zal tegenspreken, ik ben zelf namelijk gestopt met ENT kijken. Ik ben gewoon benieuwd waarom je wel kijkt, terwijl je het niet leuk vindt. Ik ben juist heel erg benieuwd naar je kritische punten, ik richt me niet op de persoon zoals de rest, zoals jij dat zegt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mr Hayes schreef: a) Je noemt me dom
Zie mijn argumenten.
Mr Hayes schreef:b) Je vind mijn opmerkingen pure stupiditeit
Zie mijn argumenten.
Mr Hayes schreef:c) Ik ben volgens jou onwetend
zie mijn argumenten.
Mr Hayes schreef:d) Ik heb geen Star Trek kennis
Je hebt zelf gezegd dat je niet één aflevering van Star Trek hebt kunnen uitkijken. Dus heb je maar een handjevol afleveringen deels gezien want niemand gelooft het dat je hebt geprobeerd om alle afleveringen te bekijken als je nooit één helemaal hebt uit kunnen kijken. En hoe zou je ze allemaal deels moeten hebben gezien? Het is jaren geleden dat de serie werd uitgezonden op de BBC en TV10 Gold, dat was nog in de tijd dat TNG door de KRO werd uitgezonden. En dat was maar deels. Later heeft SBS nog een aantal afleveringen uitgezonden.

De VHS sets kopen heb je ook niet gedaan want waarom zou je een hoop geld uitgeven aan een serie die waarvan je niet één aflevering hebt uit kunnen kijken?

Downloaden? Al die tijd en moeite nemen om te downloaden terwijl je niet in staat bent om één aflevering helemaal uit te kijken.
Mr Hayes schreef:e) Ik ben aan de verliezende hand
'Jouw verlies' duidt op het feit dat jij Star Trek niet kent!
Mr Hayes schreef:Uhm 3rd? Ik wil best ingaan op jouw reactie, maar nu niet. Je zorgt eerst maar eens dat je je brutale smoel dichthoudt, en een meer vriendelijke matigende toon in je opmerkingen gaat gebruiken. Jouw gekanker irriteert me mateloos, en ik denk misschien ook anderen. Ik praat ook met een felle toen, maar niet rechtstreeks op de man af.
Boe hoe. Je hebt het er zelf naar gemaakt door telkens mij te stalken op dit forum. Speciaal topics aanmaken en maar blijven vragen naar mijn mening zelfs wanneer verschillende mensen je op je obsessief gedrag hebben aangesproken en jij enige obsessie hebt ontkend. Topics aanmaken om te vragen naar mijn msn adres. Stokoude topics, zelfs van een jaar oud, omhoog halen alleen maar om een onzinnige reactie op mijn post te geven. En daarna doodleuk in een ander topic vermelden dat je niet gediend bent het bumpen van oude topics.

Dat zijn de feiten jongen en verschillende users hier kunnen dit bevestigen.

Jij gaat dingen zeggen door net een paar regels eerder toe te hebben gegeven dat je er niets van weet. Ja dat is dom en daarom noem ik het ook dom.

Dat jij irriteert aan mijn "gekanker" kan mij niets schelen. Als dit betekent dat ik van jou geen reacties meer hoef te vewachten op mijn posts zal ik daar heel blij mee zijn.

8472 Killer! schreef:Hoe kom je hierbij? Denk maar niet dat ik je zal tegenspreken, ik ben zelf namelijk gestopt met ENT kijken. Ik ben gewoon benieuwd waarom je wel kijkt, terwijl je het niet leuk vindt. Ik ben juist heel erg benieuwd naar je kritische punten, ik richt me niet op de persoon zoals de rest, zoals jij dat zegt.
Oke, mijn fout, sorry. :)

Waarom ik kijk weet ik zelf ook niet goed. Hoewel ik niet echt intensief kijk. Einde van seizoen 2 heb ik sommige afleveringen maar deels bekeken of opgezet en met een half oog bekeken. Xindi arc was ik wel benieuwd naar hoe B&B een story arc zouden uitvoeren. Verschillende afleveringen niet of amper bekeken, met name stand alone. Toch maar besloten om de laatste afleveringen te bekijken om te zien wat voor einde er ze van zouden maken. Toen rot gelachen om die Nazi alien. :lol: Nu ben ik wel benieuwd wat Coto doet. Meestal zet ik ENT aflevering op in een verkleind venster en doe ik ondertussen wat andere dingetjes. Zodra em iets opvalt, vergroot ik het venster om het wat aandachtiger te bekijken.

WeyounsLastClone schreef:OK. Maar geloofwaardiger dan beide andere bij elkaar vond ik een beetje een boude uitspraak.
Het is gewoon zo. De personages zijn echter, geen technobabble crap oplossingen, geen militaire onwetendheid die stuitend is, geen DNA magie gezeik of ongelofelijk veel gesteun op tijdreizen. Supersterke vijand die telkens verslagen wordt.

Het parallele universum concept is een legitiem scifi concept wat je ziet terugkomen in allerlei verhalen. Dat dezelfde personages rondlopen hoort daarbij. Dat is het doel van het concept. Om te laten zien hoe de bekende personages zijn in een wereld met een andere geschiedenis. Als er wordt gekozen voor andere personages dan verlies je dat belangrijke element.

Verder is het parallele universum iets wat ELKE Trek serie heeft gebruikt.
Al die alternatieve tijdlijnen die je ziet bv.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 09 nov 2004, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Oké, dankjewel voor je antwoord :)
Ik keek ENT tot seizoen 2 ook met een half oog, tot ik bij mezelf dacht : waarom? Met de Xindi-arc leek het me ook interessanter worden, maar omdat andere series mij meer gingen intresseren, heb ik voor mezelf ENT op een ontzettend laag pitje gezet. Als er ooit dvd's komen en mijn broer koopt die (hij kijkt namelijk nog wel), kijk ik die misschien nog wel eens.

En om Weyoun's Last Clone vraag te beantwoorden, ik kom op het ENT-gedeelte van het forum omdat ik benieuwd ben wat er gaat gebeuren in de komende afleveringen. Niet dat ik ze ga kijken, ik hoor het wel van mijn broer.
Laatst gewijzigd door 8472 Killer! op 09 nov 2004, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie