(4.18) In A Mirror, Darkly (Part 01)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ow..dus dat grijze moet een neus voorstelle :{
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:yes: 'koe' heeft voor mij sindskort een neiuwe betekenis :+
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

GPS schreef:
Vis schreef:}:O

Is een koe, gemaakt op Tweakers.net n.a.v. de Dutch Power Cows, zie: http://www.tweakers.net/reviews/123
Nou ben ik toch getrouwd met een boeredochter (ja, spelling van voor het nieuwe Groene boekje) maar zulke koeien heb ik nog nooit gezien. :-D
Als je goed kijkt lijkt het wel een een koeien kop hoor.

(alleen moet je HEEEEEEEEEEEEL goed kijken)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Denk dat het koeien uit het mirror universe zijn. Om heel klein beetje on topic te blijven.
Laatst gewijzigd door GPS op 10 jan 2005, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Zou best kunnen...

Ik dat mirror universe geven zwarten koeien ook chocolade melk :-D
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Nou ophouden met dit domme geblaat. In dit topic wordt de Enterprise aflevering In A Mirror, Darkly besproken. Dit kinderachtige gedoe bespreek je maar in een apart topic in The Mess Hall of nog beter: gewoon helemaal niet!
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Vind ik ook....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

...dat is fijn...

Om de discussie weer even op de juiste weg te helpen: Ik vind het dus een slecht idee omdat naar mijn mening in ds9 de formule van de Mirror Universe eps al behoorlijk was uitgewerkt. Ik zie niet in wat ze nu nog kunnen doen dat echt nieuw is of de karakters verder helpt te ontwikkelen. Als ze gewoon een geinep hadden willen maken was ik voor een Musical-ep geweest, die hebben we nog niet gehad in Trek namelijk.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

captain crash schreef:...dat is fijn...

Om de discussie weer even op de juiste weg te helpen: Ik vind het dus een slecht idee omdat naar mijn mening in ds9 de formule van de Mirror Universe eps al behoorlijk was uitgewerkt. Ik zie niet in wat ze nu nog kunnen doen dat echt nieuw is of de karakters verder helpt te ontwikkelen. Als ze gewoon een geinep hadden willen maken was ik voor een Musical-ep geweest, die hebben we nog niet gehad in Trek namelijk.
Maakt het het meer origineel als het alleen maar in een andere serie geweest is (met musical) dan als het in een andere ST-serie geweest is (zoals mirror-universe)?

Ik denk dat binnen het mirror universe genoeg mogelijkheden bestaan om dit een originele en gedegen aflevering te maken. Vooral ook omdat het zich in het verleden afspeelt.

In het gewone ST-universe hebben zich al honderden afleveringen afgespeelt, maar daar heb je ook originele en minder originele afleveringen. Zo zie ik het ook met het mirror-universe.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het gaat niet zozeer om 'meer' origineel (hoewel dat ook wel fijn zou zijn voor de verandering) maar om het feit dat ik echt niet zie hoe ze nog iets origineels kunnen doen met het Mirror Universe. Moet je de laatste eps van ds9 over dat onderwerp is langs gaan. Die uit seizoen zes is ronduit zwak en als men al een verhaal van dat type had willen vertellen (wat opzich misschien geen slecht idee was) hadden ze het beter met tijdreizen kunnen doen ofzo. Die uit seizoen zeven was wel geinig en er zat zo nu en dan leuke humor in maar had voor zowel de serie (in het laatste seizoen en toch al tijdgebrek) als voor het verhaal van het Mirror Universe als geheel geen meerwaarde. Nu kunnen ze dus wel een Mirror Universe ep in de ent-wereld gaan maken, maar welk origineel verhaal moeten ze nog vertellen waar wij niet het idee bij hebben 'dat hebben we al eens gezien'? Vrij onmogelijk als je het mij vraagt.

De musical-ep is maar hafl serieus bedoeld, ik kan me niet voorstellen dat die mensen echt kunnen zingen. Dat idee had denk ik in voy beter gewerkt omdat je daarin Tim Russ en Robert Picardo had die in ieder geval goed konden zingen.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ik denk persoonlijk ook dat het een mooi uitstapje is.

Kunnen we de acteurs zien of ze ook een andere rol kunnen spelen. En het lijd de aandacht even af van alles wat er nu gaande is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is géén andere rol, alleen maar een andere uitwerking van dezelfde rol. De nadruk ligt op andere accenten van de karaktesr. Ik zie dat in ent echter helemaal niet doen, ik verwacht een flauwe actie-ep met zo her en der wat geinige dialoog tussendoor en een semi-onverwacht einde (iemand die doodgaat ofzo).
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

captain crash schreef:Het gaat niet zozeer om 'meer' origineel (hoewel dat ook wel fijn zou zijn voor de verandering) maar om het feit dat ik echt niet zie hoe ze nog iets origineels kunnen doen met het Mirror Universe. Moet je de laatste eps van ds9 over dat onderwerp is langs gaan. Die uit seizoen zes is ronduit zwak en als men al een verhaal van dat type had willen vertellen (wat opzich misschien geen slecht idee was) hadden ze het beter met tijdreizen kunnen doen ofzo. Die uit seizoen zeven was wel geinig en er zat zo nu en dan leuke humor in maar had voor zowel de serie (in het laatste seizoen en toch al tijdgebrek) als voor het verhaal van het Mirror Universe als geheel geen meerwaarde. Nu kunnen ze dus wel een Mirror Universe ep in de ent-wereld gaan maken, maar welk origineel verhaal moeten ze nog vertellen waar wij niet het idee bij hebben 'dat hebben we al eens gezien'? Vrij onmogelijk als je het mij vraagt.

De musical-ep is maar hafl serieus bedoeld, ik kan me niet voorstellen dat die mensen echt kunnen zingen. Dat idee had denk ik in voy beter gewerkt omdat je daarin Tim Russ en Robert Picardo had die in ieder geval goed konden zingen.
Ik ben het met je eens dat in het mirror-universe je grote kans loopt op zo'n middelmatige aflevering als die van seizoen 6 in DS9. Maar aangezien ik hoorde dat het over het first contact met de Vulcans ging, heb ik goede hoop dat dit niet een standaard-aflevering gaat worden.

Het musical-idee vond ik eigenlijk wel goed. Alleen moet Enterprise dan iets anders zoeken wat nog niet gedaan is.

-Een hele aflevering door de ogen van Porthos
-Een aflevering waar mensen van nu naar een aflevering van Enterprise kijken. Zou een leuke aflevering kunnen worden met veel zelfspot enzo.
-Een 'real time' aflevering. De aflevering van 3 kwartier beschrijft ook 3 kwartier achter elkaar door (a la 24).
-Een aflevering waarin niks gezegd wordt. Ik weet niet in welke context of dat het niet te saai wordt, maar lijkt me toch een intrigerend idee.

Ze kunnen vast wel iets leuks verzinnen anders dan een standaard ST-verhaaltje.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Euhm...vast wel maar wanneer is de laatste keer geweest dat dit in Star Trek gedaan is? Wat betreft de zelfspot ep...moet ik altijd nog terugdenken aan die ene geniale ep van Xena...maar dat kan Trek toch nooit beter doen.

Ik geloof zelf trouwens niet zo in de FC verhaal met de Vulcans in het Mirror Universe, op z'n best doen ze precies het tegenovergestelde (en zo ziet het er nu ook uit) van wat ze gedaan hebben in de 'echte' wereld. Dit zo dus wel erg voorspelbaar worden. Op z'n slechtst verzinnen ze een of ander ultra-vreemd verhaal om de karakters maar zo slecht mogelijk en vreemd mogelijk neer te kunnen zetten om zo te laten zien hoe goed ze wel niet zijn in de 'echte' wereld. Anywayz, ik zie dit hele gebeuren dus niet zo zitten en zeker niet in deze setting.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

-Een aflevering waarin niks gezegd wordt. Ik weet niet in welke context of dat het niet te saai wordt, maar lijkt me toch een intrigerend idee.
Dat gaat nix worden denk ik. Ik bedoel een serie moet het hebben een goede verhaallijn, actie/drame/overige, goede karakter ontwikkelingen en goeie dialogen.

Bij ENT is de verhaal lijn op zich goed, alleen aan de uitwerking ontbreekt het nodige, karakter ontwikkelingen hebben we ook nog niet echt gezien, en dan ook nog de dialogen weg halen. Dan blijft er nix over van de afleveringen.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Op zich lijkt het me niet zo verkeerd. Kan leuk worden.
WeyounsLastClone schreef:-Een aflevering waar mensen van nu naar een aflevering van Enterprise kijken. Zou een leuke aflevering kunnen worden met veel zelfspot enzo.
Ik denk dat dit niet gaat werken. Dit hoort niet bij ST. Dit zou leuk zijn als ze iets voor liefdadigheid moeten doen of iets dergelijks. Zoals ze in engeland ook wel eens doen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Nu discusieren we wel over wat we denken dat het gaat worden. Een goede of een slechte ep. Maar in feite weten we nog niets.
Kunnen we met die discussie niet beter wachten tot we wat gezien hebben? Want zo lopen we de kans een oordeel te vellen zonder die ep een echte kans te geven.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik stel dat ik dit geen goed onderwerp voor ent vind en dat ze hun aandacht (netzo als ds9 in seizoen zeven) misschien beter aan nuttiger zaken kunnen besteden dan een Mirror Universe ep.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ik denk dat we eerst maar eens de ep moeten zien, en dan verder disscuseren of het een goede aflevering was, of niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Sjees...lezen is ook moeilijk he...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Ik stel dat ik dit geen goed onderwerp voor ent vind en dat ze hun aandacht (netzo als ds9 in seizoen zeven) misschien beter aan nuttiger zaken kunnen besteden dan een Mirror Universe ep.
Maar dat betekent toch niet dat het per definitie een slechte ep wordt/is?
Ik geef toe dat ik niet erg optimistisch ben.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is in ieder geval wederom een overbodige ep, netzo als de Borg en Ferengi eps.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Waarom zou het een overbodige episode worden? Alleen Ds9 (en seizoen 3 van enterprise) werkt met een arc.
Volgens jouw idee zijn alle episodes van TNG dan ook overbodig. En ik kan je vertellen dat dat niet zo is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Rogueborg schreef:Waarom zou het een overbodige episode worden? Alleen Ds9 (en seizoen 3 van enterprise) werkt met een arc.
Volgens jouw idee zijn alle episodes van TNG dan ook overbodig. En ik kan je vertellen dat dat niet zo is.
Je LEEST niet, het gaat NIET om de arc (I don't care about arcs en wat goede Star Trek eps zijn hoef je mij echt niet meer te vertellen hoor) maar om het feit dat het hele concept van het Mirror Universe al behoorlijk uitgemolken is en ze de toch al schaarse tijd beter kunnen besteden aan eps die relevantie hebben voor de serie en de 'echte' Star Trek wereld.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

^^^

Nee volgens mij begin ik het eindelijk te begrijpen. Wat CC denk ik bedoelt (als het niet zo is moet je het zeggen hoor) dat een Mirror Universe ep niets bijdraagt aan de karakterontwikkelingen en dergelijke. Een mirror ep is gewoon een ep waarin de actie en de spanning centraal staat, maar waar er met de karakters niets gebeurt. Terwijl seizoen 4 tot nu toe ervoor zorgt dat er nu meer verhaal en minder actie in zit, eigenlijk het tegenovergestelde van de eerste twee seizoenen. Maar met zo'n mirror ep laten ze weer even iets uit de eerste twee seizoenen zien. Zo'n ep draagt gewoon niets bij.

<edit: ha ha, je was me al voor. Mijn excuses>
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jason B je hebt helemaal gelijk :) en daarbij komt dus nog dat ik vind dat als je al zo'n ep wil maken je het beter niet kan doen met een uitgemolken concept als het Mirror Universe. Dit wordt echt alleen maar gedaan voor 'de fans' zodat we met z'n alle weer kunnen roepen 'oh kijk ze eens rekening houden met de rest van Star Trek'. Maar dit is NIET de manier waarp dat moet en zeker niet met dit concept. Ik voorzie dus uiteindelijk net zo'n domper als bij de Borg (dat laatste is dus idd een mening over een ep die er nog niet is maar van mij dus ook helemaal niet hoeft te komen).
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik begrijp het standpunt van CC wel enigszins, maar ik heb liever een leuke en spannende mirror-universe aflevering die niets bijdraagt aan de karakterontwikkelingen van de personages in het gewone ST-universe, dan een saaie gewone ST-universe aflevering die niets bijdraagt aan de karakterontwikkelingen van de personages in het gewone ST-universe.

Hierbij ga ik er al vanuit dat de mirror-universe zoals jullie zeggen niks bijdraagt. Dit betwijfel ik echter. Het geeft een contrast met het personage wat verhelderend en interessant kan zijn. Mochten mirror en echte personages elkaar ontmoeten dan kan dit zelfs tot inzicht en persoonsontwikkelingen leiden bij de karakters.

En alles 'niet origineel' noemen is ook niet origineel meer en te makkelijk.

edit - lijden bleek toch echt leiden te moeten zijn :roll:
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 12 jan 2005, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Lijden inderdaad, dat past prima bij Enterprise ;)

CC heeft wel 'n goed punt. Ik ben ook nogsteeds van mening dat ze snel alle ideeën kort (mini-arcs) willen uitwerken in seizoen 4 omdat ze anders de kans niet meer krijgen. Geloof ook best dat er iets als "kijk eens hoe dit aansluit bij StarTrek" achter zit.

Maar 't maakt me verder weinig uit of ze nu wel of geen Mirror episode maken. Die paar 'betere' afleveringen in seizoen vier hebben nog niks nieuws aan Enterprise toegevoegd, het is enkel de rotzooi van drie voorgaande seizoenen afhandelen. Tijd voor een goede verhaallijn hebben ze niet meer, karakterontwikkeling zullen we ook echt niet meer zien dit seizoen, en daar zal een wel/geen Mirror aflevering niks aan veranderen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De mirror-eps in ds9 hebben ook niets bijgedragen aan de karakterontwikkeling. Misschien alleen aan de karakterontwikkeling van de karakters die er fijn opgesloten zaten. Maar om nu nog een ep te hebben die dit doet....maargoed, Vis heeft wel een punt, het zal hoe dan ook heel weinig uitmaken allemaal. Ik vind wel dat wij fans tegenwoordig snel tevreden zijn met niets. Want zelfs die zogenaamd goede arcs zijn middelmatig vergeleken met de betere eps van tng, ds9 en zelfs voy.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Juist. Daarom ergert me het ook dat sommige mensen Enterprise ineens bestempelen als 'geniaal' en 'geweldig'. We hebben een paar afleveringen met actie gezien en 'n redelijk goed uitgewerkt Vulcan-verhaal. Die eerste twee inhoudsloze seizoenen en een verschrikkelijk derde seizoen is dan ineens vergeten en Enterprise is super. Yeah, right ;)
Plaats reactie