(4.18) In A Mirror, Darkly (Part 01)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Enterprise is geweldig. :pray2:

;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

!¿!Mats!¿! schreef:Enterprise is geweldig. :pray2:

;)

Jouw definitie van geweldig is een andere dan die van de rest van de wereld.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

zeg, hoeveel nicknames heeft supervlaai nu eigenlijk gehad? veel, mats? ben jij supervlaai? of hoe heette ie eerst, euug, iets met de d...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Tha Ertenal schreef:zeg, hoeveel nicknames heeft supervlaai nu eigenlijk gehad? veel, mats? ben jij supervlaai? of hoe heette ie eerst, euug, iets met de d...
bedoel je david vermote :-)
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ja idd, hij. alleen maakt mats geen spelfouten, dus denk dat t em nie is he
lol, sory foor voutje hooor.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Tha Ertenal schreef:ja idd, hij. alleen maakt mats geen spelfouten, dus denk dat t em nie is he
lol, sory foor voutje hooor.
Jij maak k spelfouten, ben jij hem dan???
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

lol, je ziet toch wel t verschil tussen een grapje en iets normaal altijd doen he |:(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

skelotor schreef:
Tha Ertenal schreef:ja idd, hij. alleen maakt mats geen spelfouten, dus denk dat t em nie is he
lol, sory foor voutje hooor.
Jij maak k spelfouten, ben jij hem dan???
Jij maakt ook spelfouten.....weet je zeker dat je niet uit Sint Truiden komt :{
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

guys zullen we maar weer ontopic gaan? die discussie kunnen we wel in de messhall voeren
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Op z'n tijd kan het wel, maar ik hoop wel voor Enterprise dat ze niet constant elementen uit eerdere series gaan gebruiken. De borg-aflevering kon ik nog mee leven en een mirror-aflevering lijkt me ook leuk, maar ik hoop niet dat ze ook nog met Q aan gaan komen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Is een uitstapje van Ent naar het Mirror Universe nu wel of niet een goed idee? Ik dacht dat het discussiepunt was/is.
CC zegt nee, het voegt niets toe aan de ontwikkeling van Ent als Star Trek serie. Omdat het Mirror Universe buiten ons universum valt en door dat de cast een andere rol krijgt het ook niet echt meehelpt aan karakterontwikkeling.
Andere brengen daar tegen in dat het best een leuke ep kan worden. En weer andere zeggen dat Ent een goede Star Trek serie is die hierdoor alleen maar beter wordt.

Dan hebben we dus drie verschillende antwoorden op dezelfde vraag. Om dat er op drie verschillende manieren tegen Ent wordt aangekeken. Nu ga ik niet roepen van die heeft gelijk en de andere niet. Dat kan ik niet. Zo goed ben ik niet en ik heb ook nog niets van het vierde seizoen gezien.

Wat ik wel wil zeggen is wat ik ervan verwacht en waarom
Om te beginnen is Ent me zwaar tegen gevallen. De eerste twee seizoenen kan ik niet anders als bagger omschrijven. Soms best leuk, maar zeker geen goed Sci-Fi en zeker geen Star Trek.
Het derde seizoen was beter het had een rode draad die door de serie heen liep en had best leuke eps. Maar ik kan er nog steeds in de verste verte geen Star Trek in zien.
Waarom ik er zo over denk is in andere topics al uitgebreid aan de orde gekomen en ik ga daar, dan ook niet verder op in. Als er mensen zijn die, die discussie over willen doen, dan kunnen ze die topics opzoeken of ze zetten er maar een nieuw topic er over op (het zoveelste).

Voor het vierde seizoen werden er verwachtingen gewekt. Met nieuwe mensen aan het roer zou het nu echt Star Trek worden. Persoonlijk ben ik daar niet zo van overtuigd. Hoe wil je de continuïteit herstellen als die drie seizoenen lang verknoeid is? Dat zou een gigantische prestatie zijn. Volgens de één is dat dan ook niet gelukt, volgens de ander is dit seizoen een voltreffer en volgens een derde zit het er tussen in. Aangezien ik nog steeds niets gezien heb weet ik dus nog niets en houd mijn oordeel over het vierde seizoen nog even voor me.

Dan Mirror Universe. Wat kan die nog toevoegen? Als ep om van Ent een Star Trek serie te maken denk ik weinig. Immers er wordt weer iets tevoorschijn gehaald wat pas in TOS ontdekt wordt. Dus zal men heel voorzichtig moeten zijn om niet nog een continuïteitsprobleem te creëren. Ik kan daarom ook een heel eind meegaan in de argumentatie van CC. Eigenlijk zou dat betekenen dat ik Ent als Star Trek serie heb afgeschreven. En als er in het vierde seizoen geen wonderen gebeuren is dat ook zo. Maar daarom wil ik niet uitsluiten dat het geen fun ep zou kunnen worden. En die zijn op z’n tijd ook best leuk. Maar misschien gaat het ook tegenvallen omdat de makers overdreven geforceerd Star Trek van proberen te maken.

Hoe dan ook. Of deze ep Star Trek wordt, moet ik nog afwachten tot ik het vierde seizoen heb gezien. Maar met wat ik tot op heden heb gehoord verwacht ik daar erg weinig van.
Of deze ep leuk wordt moet ik ook afwachten. Maar ik denk dat het die mogelijkheden wel heeft.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Ik hoorde laatst op een andere forum dat er ook een soort Mirror episode is van Voy, namelijk die ene waar het honderden jaren in de toekomst en ze zagen Voyager als evil volk,
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Grisnakh schreef:Ik hoorde laatst op een andere forum dat er ook een soort Mirror episode is van Voy, namelijk die ene waar het honderden jaren in de toekomst en ze zagen Voyager als evil volk,
Volgens mij speelde dat zich niet in 'het' mirror universe af, maar was het een soort visueel geschiedenisboek van hoe men een aantal eeuwen na de tijd dacht hoe Voyager gereisd en geleefd had.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

SPOILERS!

More Details on Special Set Construction for "In a Mirror, Darkly" Episodes

http://trekweb.com/articles/2005/01/23/ ... adc7.shtml

The Defiant was a Constitution Class starship, the same as the original U.S.S. Enterprise, and many scenes take place on the ship in this series of episodes. This means the ENTERPRISE production team will have to recreate in part the sets of the 1960s television show. Partial replicas were previously constructed for TNG's "Relics" featuring James Doohan, as well as DS9's 30th Anniversary tribute episode "Trials and Tribble-ations."

According to SaveEnterprise.com, the list of sets to be seen in the upcoming "Mirror" episodes includes The Bridge (from the Science station clockwise to Main Viewscreen), the Briefing Room with tabletop tri-screen, Rec Room, Crew Quarters, Corridors, Jefferies Tubes and the Turbolift.

Along with the interiors, the script calls for battle scenes between 22nd century-era ships and the Defiant, suggesting we'll see a CGI version of the classic design in the episode. "Trials and Tribble-ations" also utilized a CGI model of the Constitution Class U.S.S. Enterprise
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Lees ik daar nu Defiant?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef:Lees ik daar nu Defiant?
Dat staat er wel ja. :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dit is naast de Defiant uit DS9 de enige andere Defiant die ik kon vinden op Star Trek.com:


Defiant, U.S.S. (NCC-1764)
Episode: TOS 064 - The Tholian Web


Caught in a spatial interphase in 2268 near Tholian territory, the starship was lost between dimensions for several hours until it finally faded completely into interspace forever. Its crew went insane due to adverse affects on humanoid neurophysiology by the interphased space.

Ze zullen die wel bedoelen?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

We moeten afwachten. Maar als dit allemaal in het mirror universe speelt, hebben ze daar een schip mss gewoon die naam gegeven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dit staat op SaveEnterprise.com (Wat 'n naam voor 'n site (-: )
As many fans know, the USS Defiant, NCC-1764, disappeared into "another universe" in the classic episode "The Tholian Web." Our sources tell us we'll learn in the upcoming two-parter that the Defiant was actually pulled into the Mirror Universe! Fans will be treated to the sight of a CGI Defiant in battle with numerous starships from the 22nd Century, including a never-before-seen NX-Class vessel from the Mirror Universe, the ISS Avenger.
Idd het schip wat EMH al noemde.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

klinkt als een actieaflevering. Als dat maar goed gaat
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Ace of Spades schreef:klinkt als een actieaflevering. Als dat maar goed gaat
waarom niet, misschien schieten ze wel op aliens die in het echt vrienden zijn en zijn ze vrienden met hun echte vijanden
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

waar heb jij het nu weer over? :X
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

SaveEnterprise.com heeft foto's van de set van de Defiant, ze zien er mooi uit en geeft precies de TOS sfeer weer. Je kunt ze bekijken via de volgende link: http://saveenterprise.com/USSdefiant_exclusive.htm
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

het ziet er wel een beetje oud uit vergeleken met de NX-01. ik vind het niet passen. :{
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Afbeelding

Wel gaaf hoor!
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

ik vind het er ook erg goed uitzien.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

maar het past niet.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee, maar dat is de schuld van de ontwerpers van de NX-01 ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Raynor's Revenge schreef:nee, maar dat is de schuld van de ontwerpers van de NX-01 ;)
lol, idd. Maken ze iets wat op classic Trek lijkt, is het weer niet goed :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

srry hoor....maar is dit niet gewoon hetzelfde als de bridge van de Enterprise (uit Tos dus)
valt me mee dat ze daar hun fantasie niet op los hebben gelaten
Plaats reactie