TU "The fight continues"

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

zeker wel! :yes:
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Als je Enterprise al gaat bekijken met het idee dat het niks wordt (wat ik er van begrepen heb, is dit ongeveer de standaardnormale situatie van de forumers hier), dan vind je het al gauw minder spannend. Die mensen zijn drukker bezig met het nadenken over iets anders, bvb. vergenoegend kijken welke foutjes er nu weer allemaal inzitten (net als dat je je bril kwijtbent in de achtbaan), dan met het genieten van de aflevering.
goh het kan natuurlijk helemaal niet zo zijn dat mensen open staan maar omdat ze totaal niet meegetrokken worden in het verhaal (omdat ze het slecht vinden) gaan letten op fouten e.d.? Nee, dat kan natuurlijk niet!

Wanneer een verhaal je bij de strot pakt en meeneemt dan vallen fouten e.d. je niet of amper op. En mochten ze toch opvallen dan zijn ze makkelijker te negeren. Maar wanneer het verhaal je niet kan boeien, is de kans veel groter dat fouten e.d. opvallen. Of fouten zijn dusdanig storend dat ze je uit het verhaal nemen.

Nou niet gaan doen alsof ENT critici de serie voor uitzending al hadden opgegeven. Of dat ze alleen maar kijken om de fouten eruit te halen!
Ik denk dat het van 2 kanten komt. De makers van Enterprise hebben fouten gemaakt en hebben in het begin niet altijd even zorgvuldig met de kwaliteit omgesprongen. Daardoor zijn veel mensen (terecht) kritisch geworden. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de beeldvorming van latere episodes hierdoor negatief beinvloed wordt. Afleveringen die erg goed gevonden zouden worden als de hele serie kwalitatief goed zou zijn, worden nu tenietgedaan vanwege een overdadige analyse van de fouten. Een aflevering als Similitude, zou in het TOS/TNG/DS9-context lovende kritieken hebben gekregen. Dat heeft die aflevering nu ook wel gekregen, maar niet enorm.
Een verhaal pakt je eerder bij de strot als je met een positieve instelling naar iets gaat kijken, dan met een negatieve instelling. Je gaat eerder kritiek geven als je een negatieve instelling ten opzichte van iets hebt, dan als je een positieve instelling hebt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef:Ik denk dat het van 2 kanten komt. De makers van Enterprise hebben fouten gemaakt en hebben in het begin niet altijd even zorgvuldig met de kwaliteit omgesprongen. Daardoor zijn veel mensen (terecht) kritisch geworden. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de beeldvorming van latere episodes hierdoor negatief beinvloed wordt. Afleveringen die erg goed gevonden zouden worden als de hele serie kwalitatief goed zou zijn, worden nu tenietgedaan vanwege een overdadige analyse van de fouten. Een aflevering als Similitude, zou in het TOS/TNG/DS9-context lovende kritieken hebben gekregen. Dat heeft die aflevering nu ook wel gekregen, maar niet enorm.
Een verhaal pakt je eerder bij de strot als je met een positieve instelling naar iets gaat kijken, dan met een negatieve instelling. Je gaat eerder kritiek geven als je een negatieve instelling ten opzichte van iets hebt, dan als je een positieve instelling hebt.
Op zich ben ik het met je eens. Bij een 'goede' serie zul je makkelijker geneigd zijn om over een 'minder' goede zaken heen te stappen. Terwijl bij een 'slechte' serie het een stuk moeilijker wordt om je publiek te overtuigen dat je ook wel iets goeds kunt maken. Een eerste indruk verander je niet makkelijk.

Maar bij een serie als Ent is het wel zo, dat je de eerste drie seizoenen ronduit bagger kunt noemen. Slechte verhalen, slecht acteerwerk, continuïteitsfouten enz. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat je de eps feitelijk niet los kunt zien van de rest van de serie, dan moet een 'betere' ep wel heel erg goed zijn om er uit te springen. En eerlijk gezegd heb ik werkelijke knallers bij Enterprise nog niet gezien. Wel een paar redelijke tot goede eps en verder slechte en hele slechte. Nu moet ik er bij zeggen dat ik nog niet alles van het vierde seizoen heb gezien. Ik volg de serie via Veronica. Dus misschien wordt ik nog blij verrast.
Gebruikersavatar
martijnve
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 mei 2004, 16:59

Bericht door martijnve »

Is het hier niemand opgevallen dat deze discussie naast (voor sommige mensen) beledigend ook nog eens zinloos is?

ENT is niet beter of slechter dan TOS/andere series het is anders. en of het wel of niet leuker is hangt af van smaak.

En ENT heefd ook positive effecten gehad:

1. Het heefd nieuwe fans opgeleverd: niet alleen ENT fans maar ook van de hele serie (Me <-- :Y))

2. De bestaande fans hebben iets op op te kankeren. En er is niets zo verbroederend als samen ergens een hekel aan hebben |:(

just my 2 cents...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

martijnve schreef:Is het hier niemand opgevallen dat deze discussie naast (voor sommige mensen) beledigend ook nog eens zinloos is?
Nee? :)
martijnve schreef:ENT is niet beter of slechter dan TOS/andere series het is anders.
Ga jij ook door het leven zonder de begrippen "goed" en "slecht" en bestempel je alles als "anders"?
martijnve schreef:en of het wel of niet leuker is hangt af van smaak.
Yup, maar daar gaan de meeste discussies hier niet over.
martijnve schreef:2. De bestaande fans hebben iets op op te kankeren. En er is niets zo verbroederend als samen ergens een hekel aan hebben |:(
Kankeren is niet hetzelfde als onderbouwd kritiek leveren.
Gebruikersavatar
martijnve
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 mei 2004, 16:59

Bericht door martijnve »

Vis schreef:Yup, maar daar gaan de meeste discussies hier niet over.
Nee de meeste discussies hier gaan helemaal nergens over.
Vis schreef:Kankeren is niet hetzelfde als onderbouwd kritiek leveren.
Nee als dat hetzelfde was had ik dat er wel neer gezet. |:(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

martijnve schreef:
Vis schreef:Yup, maar daar gaan de meeste discussies hier niet over.
Nee de meeste discussies hier gaan helemaal nergens over.
Wow, maar dat is wel zeer serieus. De meeste discussies gaan over kwaliteit, aangezien over smaak nogsteeds niet valt te twisten.
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

als ik eerlijk moet zijn gaan de discusie's hier welergends over alleen herlaas altijd over hetzelfde.
hoe slecht enterprise wel niet is.
opzich word ik hier erg moe van had ook meerdere keren gevraagd om ook een paar topics leuk te houden voor de ent fans maarjah datt zat er blijkbaar niet in.
als ze gewoon een topic maken met de titel ''zeur over en verdedig hier enterprise''.

de kwalitiet van de serie vind ik niet laag ofzo veel verhalen zijn goed geschreven voor een bepaald groep mensen.
het is aleen wel heel anders dat bijv voyager.
enterprise gaat over ontdekken en het ontzekere ruimte.
voyager en de rest van de series uit de 24ste eeuw gaat over de federatie en het behouden van de o zo'n grote federatie.

maarjah gaat dus wel om smaak en niet dat ent slecht is want ondanks de fouten is hioj wel heel goed!
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

Vis schreef:Ga jij ook door het leven zonder de begrippen "goed" en "slecht" en bestempel je alles als "anders"?
Nee, maar als het op dit soort dingen aankomt beweer ik nooit de waarheid in pacht te hebben (zoals veel mensen hier). :X

Jullie VINDEN Enterprise slecht, OK, maar ga dan niet zeuren dat het slecht IS. Dat zal iedereen toch echt voor zichzelf moeten bepalen.

En nu mag deze discussie ook wel eens afgelopen zijn...
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

ben het met je eens troymaar deze discussie is toch niet afgelopen als het hier afgelopen is gaan ze wel verder in een andere topic .
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

@troy: ja hallo, je gaat zelf ook steeds door, je kan niet alleen van anderen verwachten dat ze er niet meer op in gaan als je dat zelf ook niet doet :huh:
Troy schreef:
Ace of Spades schreef:alsof het alleen maar om special effects gaat :{
TOS is voor mij niet alleen leuk uit nostalgie. Ik vind het gewoon een veel interessantere serie dan Ent.
Goed, maar dat komt omdat jij - als fan - door de slechte SFX 'heen kan prikken'. De verhalen kunnen wel beter zijn dan ENT, maar als je een nieuwe fan de keuze geeft zal hij waarschijnlijk TOS meteen verwerpen, vanwege de SFX. Als mensen tegenwoordig dergelijk beeld zien, kijken ze niet eens naar de verhalen, ze zetten de tv meteen uit.

Ik vind TOS een redelijk langdradige serie trouwens, de verhalen mogen dan beter zijn, maar qua spannendheid is ENT zelfs nog beter. :X
zeker flash gordon nog niet gezien? :+
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

Raynor's Revenge schreef:@troy: ja hallo, je gaat zelf ook steeds door, je kan niet alleen van anderen verwachten dat ze er niet meer op in gaan als je dat zelf ook niet doet :huh:
"Ja hallo", mijn post was niet bedoeld als 'er op in gaan'. Ik wees er alleen even op dat dit wel een heel erg welles-nietes topic begint te worden.

Maar ga gerust verder hoor. :X
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Enterprise IS slecht

mijn constructieve bijdrage aandit topic, maar jullie hoeven er verder niet op in te gaan hoor
killfree
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2005, 15:42

Bericht door killfree »

Heylo iedereen

er zijn gewoon erg grote verschillen tussen de beide serie's.

Ent. is voornamelijk gemaakt voor en door een nieuwe generatie die vooral op actie berust is, daarom bevat ent ook voornamelijk actie... actie en ojah.... heel erg veel meer actie + actie

TOS is een serie die nog door Roddenberry bedoeld was als een manier om critiek te leveren op de samenleving.. dit is gewoon simpelweg iets dat er bij Ent uitgelaten is.. daarom is er bij TOS ook minder actie ( waardoor de jongere mensen die mischien weer minder vinden )

ik persoonlijk ( 20 jaar oud ) ben toch meer geneigd om naar TOS te kijken ipv Ent.. simpelweg omdat ik niet zo van actie hou..

groetjes

Yuri
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Daar gaan we weer. ;)
Tos met Ent vergelijken is zo iets als Charlie Chaplin vergelijken met Police Academy Die laatste film ziet er veel gelikter uit. Logisch ze is tientallen jaren later gemaakt met veel betere technieken. Maar Chaplin heeft de stunts bedacht en met veel beperktere technieken gefilmd. In een stijl die toen gevraagd werd. Iets dergelijks gaat ook op voor een vergelijking tussen TOS en Ent.

Komt Ent er dan slecht uit? Ja!! De serie stikt van de continuïteitsfouten, de verhalen zijn beslist niet origineel, voor een deel zelfs remakes van eps uit andere series. De verhaallijnen zijn zeer voorspelbaar. Zelfs wanneer de 'moeilijkheden' gaan komen en hoe die worden opgelost. Het acteerwerk is over het algemeen matig en in sommige gevallen gewoon slecht.

Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die me gaan vertellen dat dit een mening is en dus subjectief. Wel dat zou dan alleen kunnen opgaan voor het laatste punt, het acteerwerk. Maar zelfs dat is tot op zekere hoogte objectief te beoordelen. Bij het bekijken van Ent heb ik het idee dat sommige acteurs hun tekst van een blaadje oplezen.

Maar daarom iedereen die dat vindt best zeggen dat Ent leuk is. Dat is wel een mening en ieders goed recht. En van mij mag iedereen best blijven kijken. Ik kijk ook. Zoals ik ook naar Baantjer kijk en dat is toch niet echt een goede serie te noemen. Maar wel leuk.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Troy schreef:
Raynor's Revenge schreef:@troy: ja hallo, je gaat zelf ook steeds door, je kan niet alleen van anderen verwachten dat ze er niet meer op in gaan als je dat zelf ook niet doet :huh:
"Ja hallo", mijn post was niet bedoeld als 'er op in gaan'. Ik wees er alleen even op dat dit wel een heel erg welles-nietes topic begint te worden.

Maar ga gerust verder hoor. :X
vooral inderdaad niet verder kijken dan je neus lang is... geloof t of niet, he hebt wel meer keer gepost in dit topic dan alleen die ene post :roll:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Begrijp het nou RR, als Troy zegt dat de discussie is afgelopen, dan is dat zo!



;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daarom, 42, ofwel, Enterprise IS slecht (42 is never wrong)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Begrijp het nou RR, als Troy zegt dat de discussie is afgelopen, dan is dat zo!



;)
must... repress uge... to... cry out...

NIETES!!!!

crud, mislukt....
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

en dan ben ik hier een van de jongste hmmm jah........
Gesloten